Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ace_GM

SerreKweek 2013 Home made Serre 5x Unknown

Recommended Posts

Hi!

 

Ik en mijn vriendin hebben ons zonet voorgesteld en hier volgt nu ons eerste kweekverslag.

http://www.wietforum.nl/Introduction-Ace-gm-t102751.html

 

Helaas heb ik niet sinds het begin foto's genomen en zijn onze planten nu al van een redlijke grootte, onze excuses hiervoor ;)

 

We hebben de zaadjes gekregen van een vriend en hij wist ons te vertellen dat het om een soort uit inda zou gaan, verder weten we niets maar voor zover we kunnnen zien groeien ze toch best goed en zijn ze veel belovend voor in oktober :lol:

 

We hebben enkele maanden geleden een serre gebouwd en hebben hier onze 5 planten in gezet. We hadden eerst 3 zaadjes gekiemt en nadien nog 2, deze 2 laatste zijn aanzienlijk kleiner, wat best we logisch is :(

We hebben ze ook allemaal getopt behalve 1 van de laatkomers om te kijken welke methode ons het meeste zou opleveren.

Helaas zijn we ook tot de conclusie gekomen dat we onze serre te vol gezet hebben. Maar whats done is done dus we moeten er het beste van maken hé :smoke

Volgend jaar gaan we er maximum 3 in zetten en misschien ook nog een andere/grotere serre bouwen. Maar dat zijn plannen voor in de toekomst.

 

We hebben de planten al wat voeding gegeven maar dit was enkel beendermeel en blauwe korrel.

 

Over het geslacht van de 5 planten kunnen we nog niet al te veel zeggen, wel weten we al zeker dat er 2 ladies bij zitten. Helaas vrezen we ervoor dat onze grootste plant een man is.

Indien er intresse naar is kan ik altijd wel een close-up foto nemen van ons twijfel geval!

 

Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden volgen hier de foto's

Laat maar weten wat jullie denken! Alle feedback en commentaar of verbeteringen in verband met heel het verslag zijn welkom (voeding, toppen, water, luchtcirculatie, etc...)

Normaal gaan we vanaf nu elke week enkele foto's posten!

 

 

Grtz Ace_gm & Sidekicky

 

Sorry dat deze foto's soms op de verkeerde kant staan, dit komt omdat ze met een gsm genomen zijn, dit fixen we in de toekomst!

Foto 1

gallery_37671_15985_1306692.jpg

 

Foto 2

gallery_37671_15985_213705.jpg

 

Foto 3

gallery_37671_15985_949979.jpg

 

Foto 4

gallery_37671_15985_34433.jpg

 

Foto 5

gallery_37671_15985_310495.jpg

 

Foto 6

gallery_37671_15985_1151859.jpg

 

Foto 7

gallery_37671_15985_736377.jpg

 

Foto 8

gallery_37671_15985_781468.jpg

 

Foto 9

gallery_37671_15985_781468.jpg

 

Foto 10

gallery_37671_15985_591427.jpg

 

Foto 11

gallery_37671_15985_312550.jpg

 

Foto 12

gallery_37671_15985_471500.jpg

 

Foto 13

gallery_37671_15985_551503.jpg

 

Foto 14

gallery_37671_15985_1030044.jpg

 

Foto 15

gallery_37671_15985_1225561.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej ace..

 

Welkom en veel plezier..

 

Die foto´s van de gsm.. even opslaan op je pc openen met bv window foto viewer, een kwartslag draaien opslaan en dan uploaden.

Dan staan ze goed, en krijg ik niet zo´n last van mijn nek.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej ace..

 

Welkom en veel plezier..

 

Die foto´s van de gsm.. even opslaan op je pc openen met bv window foto viewer, een kwartslag draaien opslaan en dan uploaden.

Dan staan ze goed, en krijg ik niet zo´n last van mijn nek.. :lol:

Thanks! en dat zal zeker lukken

Ik had het daarnet even geprobeert maar het wouw niet meteen lukken. zal mss aan men fotoviewer gelegen hebben. In de toekomst zorg ik ervoor dat je geen last meer hebt van je nek :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk, nog een noob die het probeert :smoke (kloot ook een beetje aan voor het eerst)...succes met jullie eerste kweekje!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk, nog een noob die het probeert :smoke (kloot ook een beetje aan voor het eerst)...succes met jullie eerste kweekje!!

Yesyes, we zullen zien wat het resultaat wordt maar we hebben er een goed oog op, het kweken van de planten zelf is ook tof =D

Bij jou staan ze al in bloei, dat is leuk!

Nog veel succes!

Grtz Ace & Sidekicky

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Ben zonet even aan het rondkijken geweest in serrre verslagen en sommige beschrijven toprot doordat deze tegen de plastic van de serre hangen..

Momenteel zijn er bij ons al bladeren die tegen de plastic raken. ik kan me inderdaad voorstellen dat toprot hier sterk door bevorderd wordt.

Wat is jullie menig hierover? En welke opties heb ik hier om dit te voorkomen? Ventilator installeren? takken knakken? ...

 

Bedankt!

Ace!

Edited by Ace_GM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou touwen aan takken vastmaken en diagonaal laten groeien wel opletten dat ie dan niet omvalt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou touwen aan takken vastmaken en diagonaal laten groeien wel opletten dat ie dan niet omvalt

 

Das een goei plan, Zal ik eens proberen

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En klik in het vervolg op de "Add Reply" buttom ipv de "Reply" button.

Zo vermijdt je onnodig quoten en moderators die beginnen zeuren.

En misschien ook je tekst eens nalezen voor je post, het leest soms wat moeilijk

 

 

Met touw en een paar stokken wat plant training geven he, een wietplant kan heel veel verdragen hoor.

Verder zien ze er fris en gezond uit, een ventilator is misschien geen overbodige luxe.

Vandaag heet weer en straks misschien een onweertje, dan gaat die luchtvochtigheid als een raket de hoogte in dus een serre goed ventileren is sowieso verplicht nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat de quote functie bedoeld was om te reageren op wat iemand specifiek zei. Bedankt voor de info.

 

Is het de bedoeling dat ik de takken nu al ombuig met touw? Of moet dit pas vanaf dat de knoppen beginnen vormen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

J ken een waslijn kopen en dan elke keer de top vast maken

Of je maakt een touw aan je boven kant vast wel met beleid en die maak je ergens vast en trekt elke dag beetje meer tot je plant nie meer groei,

Ik ben zelf een binnenkwekert weet dus nie veel van outdoor maar ik raad je dit aan

Ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi medekwekers!

 

Heb daarstraks de touwen gespannen en ze al een beetje gebogen, morgen weer enkele cm's verder.

 

Het valt me op dat sommige de onderste takken wegsnijden. Ik ben al eens aan het rond kijken geweest over het "dieven".

Het dieven houdt m.a.w. gewoon in dat je de kleine en onderste takken wegknipt zodat je andere takken beter kunnen groeien?

 

Thanks voor de hulp!

 

Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ziet er goed uit man , dat worde dikke toppen !! :P

 

 

Ja man vanonder gewoon alles wegknippen een beetje. is zo bij alle planten.

Die onderste takjes gaan met alle energie lopen en er komen toch amper bloemen(toppen) op.

je kan zelfs als er bloei komt de kleine takjes allemaal wegdoen om grote toppen te hebben maar dat is niet nodig.

succes.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@redwizard

Heb ondertussen alle planten bijgenkipt, alle kleine rommel is weg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten zien er goed uit maar hou er rekening mee dat ze heel binnekort nog serieus gaan groeien( begin bloeifase). Eerste serrekweek heb ik die fout ook gemaakt, was gewoon teveel. De kans op schimmel in een serre is vrij groot gewoon door de meestal vochtige herfst, en eenmaal schimmel in een serre zit gaat het alleen maar bergaf. Een ventilator is geen overbodige luxe als je daar de mogelijkheden voor hebt en wanneer je planten eenmaal 5-6weken bloeien elke dag checke want laten afbloeien hier in belgie is meestal onmogelijk. Serrekweken is cool, het is gewoon beter voor ze :lol:

 

 

 

 

btw op Ebay kan je van die ventilators op zonneênergie kopen, prijs valt wel mee;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...