Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kieken

Enkele vraagjes

Recommended Posts

Zoals jullie weten begint de zomervakantie binnenkort. En ik dacht om dan nog eens lekker iets in mijn longen te gaan trekken (is al bijna een jaar geleden :whistling ). En ik dacht aan hash. Nu ben ik niet zo vertrouwt met hash, om eerlijk te zijn heb ik het nooit gerookt. Na een aantal topics op dit forum te hebben gelezen kon ik opmaken dat het vrij lekker moet zijn, niet zo sloom makend zoals wiet. Maar ik heb ook gelezen van mensen dat zij het niet zo lekker vonden. Is het daarom de moeite om een klein voorraadje in te slaan voor juli? Zijn er pro's en contra's, en zoja, dewelke? En is hash van mindere kwaliteit ook de moeite of toch beter bij wiet blijven?

 

Aangezien ik nog maar 1 keer hash gezien heb (klein rond keuteltje) weet ik ook niet hoeveel eurotjes overeenkomen met welke hoeveelheid (ongeveer). Voor 50€ hash, hoe groot is dan mijn reepje/balletje/worstje/... ? Welke kleur duid op goede of slechte hash?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals jullie weten begint de zomervakantie binnenkort. En ik dacht om dan nog eens lekker iets in mijn longen te gaan trekken (is al bijna een jaar geleden B) ). En ik dacht aan hash. Nu ben ik niet zo vertrouwt met hash, om eerlijk te zijn heb ik het nooit gerookt. Na een aantal topics op dit forum te hebben gelezen kon ik opmaken dat het vrij lekker moet zijn, niet zo sloom makend zoals wiet. Maar ik heb ook gelezen van mensen dat zij het niet zo lekker vonden. Is het daarom de moeite om een klein voorraadje in te slaan voor juli? Zijn er pro's en contra's, en zoja, dewelke? En is hash van mindere kwaliteit ook de moeite of toch beter bij wiet blijven?

 

Aangezien ik nog maar 1 keer hash gezien heb (klein rond keuteltje) weet ik ook niet hoeveel eurotjes overeenkomen met welke hoeveelheid (ongeveer). Voor 50€ hash, hoe groot is dan mijn reepje/balletje/worstje/... ? Welke kleur duid op goede of slechte hash?

kijk et is gwn een persoonlijke mening

 

van hasj moest (verleden omdat ik eigelijk begonnen was met hasj maar ben dan overgestapt naar wiet, vind dit beter en leuker) ik alty lache een heel veel maar dit eb ik ook met wiet dus zit ik daar al goed

 

dan eb je nog de wiet dat je loom en moe maak ( ik noem dit gwn stoned wiet) en wiet dat je zeer actief maak en heel high (noemt bij mij een beke logisch gzn high wiet :D ) is maar een keuze dat je zelf maakt (had vandaag weer zeer goede highwiet :) twas feest :) )

 

et voordeel van hasj is dat et niet zo ruikt (vind persoonlijk de geur van wiet wel ZALIG)

 

tis uiteindelijk een eigen keus maar ik ben en blijf voorlopig toch bij wiet zitten :whistling

 

ahja en qua hoeveelheid is et een beke moeilijk om het uit te beelden wat je voor 50 euro krijgt en het is net zoals wiet ook in verschillende sterktes (meestal te zien van de kleur donkerder en lichter

Share this post


Link to post
Share on other sites
of je draait een cocktaill:)

jep maar bij ons noeme ze et wel een melange :)

 

is ook wel goed ged8 :D

 

als ge ni kunt kieze neemt ze dan allebei :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

coctail is lekker, als je goed combineerd.... mijn favo hier is nederzweef+elfjes

was voor mij echt zwevende elfjes haha, ik zag ze gaan :D

 

 

hasj, sja...ik rook meestal wiet omdat ik meestal doe om goed te kunnen slapen, maar soms periodes rook ik alleen hasj, ik persoonlijk vindt die rolhasj nooit relaxt... meestal gewoon polm of superpolm hier uit de shop, is goedkoper dan meeste andere hasj, maar vaak lekker rookbaar zeker voor coctails met iets scherpere wiet

 

neem gewoon half om half mee haha, wat je niet oprookt wil ik wel hebben :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geur van wiet is idd wel beter, maar een beetje uitbreiding van de "pafkennis" kan nooit kwaad.

 

de hash die ik bedoel komt waarschijnlijk wel uit de shops, mensen die ik ken halen daar hunne wiet wel vandaan. Zal misschien eens rondhoren wat ze allemaal kunnen krijgen, dan kunnen jullie eens zien wat het beste is om mijn geld aan uit te geven :whistling.

 

Maar als je nu gewone hash hebt, geen extreem goede, maar ook geen extreem slechte. Hoeveel zou dan 50 euro zijn? Dan kan ik toch al een idee krijgen van wat ik zou kunnen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
of je draait een cocktaill:)

dat lijkt me echt goor.....

oww muppet zo weinig kennis :)

 

dus ik stel voor dat je je mond houd :whistling

 

elke keer als ik een reply zie van jouw is iet dom of een minuscule opmerking,

nu dak er over nadenk kan ik mij niet een keertje herrinere waar jij goede advies ebt gegeven zonder et van iemand anders te ebben gehaald meestal door een domme : "ja ik vind dat ook" of "dat lijkt me echt goor" te ebben gezegd

 

en je avatar zegt echt al genoeg over je :D :)

 

ik weet niet wat je probeert te doen de meest mogelijke posts te halen ofzo maar als je iets zegt zeg dan iets nuttig, tuurlijk iedereen zegt wel is "van ja mooie plantjes" en "ow die zien er cool uit" maar plz doe dit niet constant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Verschil tussen het effect van wiet en hash

 

Hoe de effecten van hasj versus wiet worden ervaren, verschilt van persoon tot persoon. Meestal is het zo dat je van wiet op een lichte manier ‘high’ wordt, dat je er actief van wordt en spraakzaam. Het effect van hasj zou meer stoned zijn, ontspannen maar ook loom, zwaar, passief en in jezelf gekeerd.

Hasj is over het algemeen sterker dan wiet. Dit blijkt uit het laatste onderzoek naar THC-concentraties in wiet, nederwiet en hasj in Nederlandse coffeeshops (1).Uit het onderzoek kwam naar voren dat Nederwiet gemiddeld 15,2% THC bevat. Buitenlandse Nederlandse hasj bevatte 17.8% THC, Nederlandse hasj die niet zo vaak verkocht wordt zelfs 33%. De hogere concentratie THC kan een mogelijke oorzaak zijn voor het verschil in effecten.

 

Een mogelijke andere verklaring kan gevonden worden in de aanwezigheid van een andere stof in hasj en wiet. Deze stof heet CBD (cannabidiol). Cannabidiol heeft op zichzelf geen effect maar beïnvloedt mogelijk wel de werking van THC. Zo remt CBD de stimulerende werking van THC en versterkt het de sloommakende werking.

Hasj bevat veel meer CBD dan wiet, hetgeen mogelijk het lome, zware gevoel van hasj kan verklaren. Het percentage CBD in nederwiet ligt tussen de 0,0% en 0,8%. Het CBD-gehalte in buitenlandse hasj ligt tussen de 1,5,% en 12,9 (1).

 

Hoe je de effecten van hasj en wiet ervaart hebben tot slot ook nog te maken met ervaring, verwachting en gemoedstoestand. Ook de omstandigheden waarin je gebruikt, spelen een rol.

 

 

 

Bron: Jellinek

Share this post


Link to post
Share on other sites
of je draait een cocktaill:)

dat lijkt me echt goor.....

oww muppet zo weinig kennis :)

 

dus ik stel voor dat je je mond houd :whistling

 

elke keer als ik een reply zie van jouw is iet dom of een minuscule opmerking,

nu dak er over nadenk kan ik mij niet een keertje herrinere waar jij goede advies ebt gegeven zonder et van iemand anders te ebben gehaald meestal door een domme : "ja ik vind dat ook" of "dat lijkt me echt goor" te ebben gezegd

 

en je avatar zegt echt al genoeg over je :D :)

 

ik weet niet wat je probeert te doen de meest mogelijke posts te halen ofzo maar als je iets zegt zeg dan iets nuttig, tuurlijk iedereen zegt wel is "van ja mooie plantjes" en "ow die zien er cool uit" maar plz doe dit niet constant

[stakkermode] jij hebt zeker niet genoeg posts van mij gelezen ofwel [/stakkermode]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Jawel Muppet, we hebben al genoeg posts van jou gelezen eigenlijk al veel te veel zelfs.

 

 

Zoals deze professionele reacties:

 

uhm om jullie allemaal ff uit de droom te helpen, je kunt er wel degelijk goede wiet mee krijgen... een vriend van me had 400 gram van zo'n plant gehaald ! en hij was er hardstikke out van gegaan !! (dit is van vogelzaad)

 

Wie gaat er dan ook zaad roken? :whistling

 

ik vind een L'tje best te doen hoor, helemaal neit vies ofzo

 

idd, als het zoveel regent hoef je bijna geen water te geven!

 

Fucking irritant!

 

BRILJANT HOOR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHAHAHA steek

 

thx vo de steun sagi en excla!m

:whistling

 

edit :ook voor jouw steun sealzor(wou geen nieuwe onnodige reply zetten om je alleen maar te bedanke dus eb ik et ff gwn ierbij gezet :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...