Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vol genoeg ja Kets, nu die diepte erin voor grote budz en het is af.

Zoals we de drukte baas kennen!!! :) Grasmatje vol ouwe! ;) :)

@starter1.0

thnx m8! het is nu inderdaad een luxe probleem geworden, terwijl ik lang heb moeten struggelen om genoeg stekken te maken en dat heft me veel tijd gekost. Maar we gooien niks weg hoor! wat ik eruit haal zet ik gewoon weer terug op 18/6

Watersysteem hou ik wel van ja :) niet veel mensen gebruiken een irrgatiesysteem op aarde. Ik zat toevallig gisteren een post van Racker te lezen in de topic van Cityboxxer over waarom men overstapt op hydro.. Ik vind persoonlijk de smaak van aarde-wiet zeker beter als die van mapito of steenwol. de smaak is in mijn beleving veel intenser.

sluit ik me 100% bij aan dude. er gaat niks boven een dikke toeter geteeld op aarde. come on whats more natural ;)

paar weekies nog dan heb je pubers en zal het eerste dons zichtbaar worden :)

peace hempy

''zeur mode'' on :)

toch zou ik er nog steeds een rij uitgehaald hebben in de breedte (korte kant niet over de hele lengte)

met alle groei die je nu nog krijgt is het binnen no time vol...

maar hoe dan ook wel een mooi veldje.. ;)

FF door pissen!

gallery_28408_15975_1815476.jpg

gallery_28408_15975_1043243.jpg

Grts OK

Hadden ze geen grotere schotels?

Deze zijn zo vol gepist en lopen daardoor zo over.

Ook moet je deze potten niet omstoten of je wil een domino sbs6 video maken?

Leuke soort is het wel ben benieuwd naar der smaak.

Ik zat toevallig gisteren een post van Racker te lezen in de topic van Cityboxxer over waarom men overstapt op hydro.. Ik vind persoonlijk de smaak van aarde-wiet zeker beter als die van mapito of steenwol. de smaak is in mijn beleving veel intenser.

Voordeel van hydro is ook directer sturen als je goed planten kunt lezen. Irrigatiesysteem op aarde is ook een leuke oplossing, vond de oplossing van 3.0 ook leuk (grote smartpot). Grote smartpot heb jij eerder ook gedaan toch? Heb je grotere buffer dus niet zo vaak water geven.

Anyway, waarom rem je de groei niet met een tijdelijke verhoging van EC?

Goede opmerking PH vd schotels, pot bedekt groot deel schotel dus klein beetje water in schotel, meteen over de rand van schotel dat water ;)

Bio hydro discussie teveel biased.

Doe eens een DWC emmer met zelfde soortje als 11ltr pot aarde ernaast en oordeel :)

Apart soortje, zit dat paars in alle pheno's ketser?

Edited by lostchild

@groen bloed

thnx !

@krasi

yuuup lekker vol nu :) beetje diepte komt eran!

@donbone

zeker een full house !!! ik zie door de bomen het bos niet meer bijna, je moet kijken naar die zwarte kabel in het midden van de ruimte dan kan je zien hoe snel ze groeien ;)

@Leonator

;) fijn dat je mee kijkt ouwe makker!!

@hemprenaissance (heb ik het goed geschreven :lol: ? )

laten we de eeuwige discussie niet opnieuw aanwakkeren. :D

@3.0

Zeur mode in het weekend?!?! ik denk dat je toch je zin gaat krijgen want ik zie ze bijna letterlijk de lucht in schieten!

@PH

je zal haar binnenkort proeven! er zit een zware NYD (soma) smaak aan met de cannatonic in je achterkeel :D

Helaas was dit de grootste maat, ik had ze ook liever een slaggie groter gehad. er past inderdaad weinig water in op deze manier. Over de potten ben ik eerlijk gezegd ook total niet tevreden. onder andere de reden die jij geeft en dat is de vorm (domino D-day) maar ook omdat er alleen gaten aan de onderkant van de potten zitten.

de volgende ronde ga ik dit anders doen natuurlijk. Ik wil een laagje hydrokorrels daarop een stuk worteldoek en daarna de aarde , met een schepje mearl :D

Zo wil ik wat meer zuurstof bij de wortels laten komen.

Voor nu laat ik deze schoteltjes er maar onder staan :) en hoop dat het water dat via de druppelaars naar beneden in de pot gaat elders in de pot door de cappilaire werking weer naar boven wordt gezogen.

@citybox

Ik hoef ze niet te remmen ;) als het teveel wordt ga ik er planten uit trekken. dat beslis ik morgen of overmorgen.

in grote potten kweken heb ik gedaan en doe ik stiekem nog steeds. lekker makkelijk en prachtige planten&wiet op die manier.maar dan wel extern voorgroeien anders gaat het teveel tijd kosten.

@Lostchild

Behalve de steeltjes is er weinig paars aan hier hoor :)

deze phenol is groen en blijft dat (hopelijk) ook.

DWC heft altijd al mijn intresse gehad maar ik ben er nog nooit mee aan de gang gegaan. mischien is wat mee gaan expirimenteren.

Grote smartpot heb jij eerder ook gedaan toch? Heb je grotere buffer ?

Smart pots geven een hogere LV af dat geeft hier niet omdat hij met een OC werkt maar onderschat het toch niet :)

Edited by P H donner

@ PH. Weet niet of je mijn topic hebt gelezen maar ik had graag mijn rh% iets omhoog gehad dus dit is goed om te weten. Alleen in de nacht zal de ontvochtiging vaker aan moeten staan. OC gebruikt al zo veel water :)

@ OK. Er zijn meer fans van grote potten/bakken dus ;) Je kunt ook meer planten in die potten zetten, dan hoef je niet extern voor te groeien. Of is dan het voordeel van grote potten weg?

nee de voordelen behoud je, 5/6 stuks in een 370 liter smartpot werkt perfect..

nee de voordelen 5/6 stuks...

Met sojaboonplanten bewezen ze iets anders KLIK

Edited by P H donner

Weet niet wat ik allemaal heb gezien gisteren, geen paars te bekennen :)

Wel dat er een dubbel paars in een foto topic oktober stond kan ik me herinneren.

Vage boel, niet eens aan de ICE geweest gister :)

sry, niks gezegd, mooi groen daar ;)

Da's best snel gegaan als je de foto's zo ziet, wanneer ga je op 12/12 of heb ik dat ook gemist en staan ze daar al op?

is geen wietplant :)

en daarnaast is dat dus alleen de ondergrondse ''check'' van de plant zodra ze moeten vechten voor voeding/vocht, wat in dit geval met zo een grote pot dus niet aan de orde is..

dat de plant voor licht vecht en daar op reageert is natuurlijk oud nieuws en heeft weer niet met 1 of meerdere plant per pot te maken..

en al zou het wel opgaan zelfs met en ''oneindige'' hoeveelheid medium/buffer/vocht/voeding (de 6 stuks zullen nooit de hele 100% gebruiken)

dan alsnog denk ik dat het niet opweegt tegen de andere grote voordelen van een grote smartpot/aardebak.

uiteraard zou dus ideaal zijn 1 plant in zo een grote pot, wat dan dus de wel de voordelen heeft en niet de nadelen (als die überhaupt gelden)

maar dan praat je over een te lange voorgroei natuurlijk, want met 5 stuks max per meter zit je op 10 dagen groei om het vol te krijgen, dus dat zou betekenen dat je ergens in de 5 weken groei gaat zitten met 1 plant...

de praktijk heeft mij toch andere dingen in gefluisterd, maar wel weer een leuk stukje tekst.. ;)

gallery_37674_16172_42322.jpg

6 planten per 371 liter smartpot

gallery_37674_16172_5195.jpg

4 planten per 60 liter smartpot

maar noob wij zijn dan ook maar noobs he :)

ph geloof gelijk dat het stukje op gaat als ze het medium moeten ''delen'' maar met zulk groot volume kan ik het me echt niet voorstellen..

Ik ga er vanuit dat het wetenschappelijk onderzoek is. In dat geval moet ik dat geloven (van mezelf). Maar ik ben het met 3.0 eens dit stukje wil niet per definitie wil zeggen dat 6 planten op 370L in gemiddeld 9 weken last van elkaar zullen hebben. Sterker nog, normaal als je 5 planten op 1m2 hebt dan krijgen ze vaak een 25L pot. Maar 370/5= 74L per plant. In die grote Smartpot opstelling hebben ze dus 300% meer aarde!

Als planten met elkaar concurreren om licht, dan zal de koolhydraatproductie door de hele vegetatie (dat wil zeggen per m2 bodemoppervlak) maximaal zijn bij een bepaalde, “optimale” hoeveelheid bladoppervlak per m<sup2 bodemoppervlak.

Er wordt hier duidelijk gesproken over de verhouding optimale bladoppervlak en bodemoppervlak. Misschien wordt het wel een probleem als men een 100L aarde-bak gebruikt voor 5 planten per m2.

Edited by cityboxer

Volgens mij gebruiken onze befaamde mapito kwekerts ook vaak kratjes waar minimaal 2 planten in gaan...

Ik snap exact wat PH bedoeld, dat het bonenplanten betreft in die test.. tsja

Als canna nu legaal was geweest was er misschien wel canna ingezet als testmateriaal, die plant laat zich op veel fronten heel erg mooi lezen maar dat is niet de wereld waarin we al decennia leven helaas.

Hallo ouwe ketser,

Wat leuk om te zien dat jij, net als ik, een CBD rijk soortje kweekt. Ikzelf heb momenteel 5 Z7 op aarde staan in scrog. De Z serie is het resultaat van een samenwerking tussen MR NICE en RESIN Seeds.

Heb jij verder nog plannen om je planten uit te selecteren op basis van de THC/CBD ratio? Zo ja, dan zou ik graag van je willen weten hoe jij dit gaat doen.

Ik heb zelf al gestoeid met een DIY TLC test, maar ben niet overtuigt van de accuraatheid van deze testen. Volgens mij is er geen lab in Nederland die wiet test zonder wetenschappelijke grondslag, behalve een lab in Amsterdam, maar van hun heb ik nooit een reactie gekregen op mijn vraag welke techniek zij gebruiken voor hun testen en ik heb sterk het vermoeden dat zij hetzelfde TLC testje gebruiken als wat ik gebruikt heb.

Misschien weet jij, of iemand anders op het forum die dit leest, of er binnen Nederland een mogelijkheid is om serieus wiet te laten testen voor selectie doeleinden en eventueel ook op besmettingen en vervuilingen? Of is dit gelijk gigantisch off-topic? Dat zou namelijk niet zo best zijn voor mijn eerste bericht.

groet,

urbanjutter

@lostchild

:D mischien eerst recht in een hps lamp gekeken voor je naar de foto's keek :)

ze staan al een tijdje op 12

@cityboxxer

ik adviseer je 1 plant per pot en dan extern voorgroeien als je het per se in grote potten wilt doen. 60 liter is (meer dan) genoeg voor een plant als deze met zo een korte levenscyclus. je zal weinig toe hoeven te voegen om je aarde weer opnieuw te kunen gebruiken.

Hou wel rekening met de hoogte van de potten. ik heb de 60 literpotten met een 50 literzak afgevuld en de hoge rand afgeknipt ;) scheelt weer 10 cm maar wel 10 liter minder aarde.

@de rest over het aantal planten per pot

zo de foto's liegen er niet om :) ik hoop straks ook een paar van zulke joekels te kunnen posten.

toch denk ik dat 1 plant per pot het beste is. of een grote aardebak (soma style)

zuurstof is een heel belangrijk element voor een gezond wortel stelsel en ik denk dan ook dat op hydro andere normen gelden dan voor op aarde wat dit onderwerp betreft.

@urbanjutter

Je aller eerste post in mijn topic :D eigelijk had je je eerst voor moeten stellen in de wie is wie sectie. maar dat kan je alsnog doen :lol: de Z-7 zitten hele intressante pheno's tussen heb ik begrepen. iets gekruist met cannatonic.

test lab Amsterdam of canna zou je strains kunnen testen.

deze phenol is al voorgeselecteerd en id een zogenoemde 50/50 :D

@topic

ze zijn nu op gelijke hoogte met het stroomkoord, ik kon al constateren dat de bloei in aantocht was dus dat is een goed teken ;) alle planten staan er nog steeds in. ik kan ze nog croppen tot einde van deze week schat ik. dan ga ik ze allemaal dieven als de groei eruit is (ben bang voor strek als ik het nu doe)

morgen of overmorgen weer foto's mt de spiegelreflex.

grts OK

waarom zou je zuurstof problemen krijgen in een grote pot/bak met meerdere planten ? ;)

en helemaal als je met goldlabel werkt en je dus veen gebruikt slaat het zuurstof verhaal helemaal nergens op doordat het niet ''inklinkt'' door het wateren (je kan het veen bijna niet verzuipen)

en waarom is een aardenbak wel goed maar een pot waar 400 liter aarde in gaat niet ?

waarom gelden voor hydro andere regels omtrent het reactie vermogen van de plant ? dan opeens kan hij niet ondergrond en bovengronds detecteren ??? :)

vind het maar een vreemde gedachtegang ketser, dus vertel ?? :)