Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

wow. super nice veldje daarzo.

 

Keep up the good work

Share this post


Link to post
Share on other sites

die feno rechts wil ik hebben !!! :wub:

Het zijn stekken , allemaal! Moet je hier over nog uitleg over hebben ? Had je hoger ingeschat maar nu betwijfel ik of het ooit nog wat met je gaat worden :P ;) Gezien de punt toppen en wat er lager in het gewas (mooie ronde toppen)zit hier en daar een hotspot verder mooie planten! Hoe smaakt ze (hint)? :D Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha grappen maker ! :likken: las het inderdaad net terug.. ;)

er zitten wel echt mega verschillen in zeg, die toppen links zijn 2x zo breed aan de onderzijde en super puntig aan de bovenkant, zijn die zo veel groter dat die wel in de stralingswarmte staan ? vind het verschil wel erg groot voor stekken in top opbouw...

 

bedoel dus niet dat het geen stekken zijn maar puur dat het een groot verschil is inderdaad..

en toch vind ik die rechter mooier :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ouwe ketser

 

Zet je de analyse van deze pheno nog online?, zoals je eens gezegd hebt in dit topic. Ben namelijk wel benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook wel benieuwd of je zelf ook concludeert dat je hotspots hebt en dat dat het verschil tussen je puntige en je ronde toppen verklaart... Komt dit door stralingswarmte doordat je niet genoeg hoogte had of te hoge umol concentratie op sommige plaatsen?

 

Het is inmiddels ook wel weer tijd voor eind foto's btw..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is simpel te zien en simpel te verklaren. Door de te hoge temp op de toppen zal ze zich zelf beschermen . Hoe doet ze dat? Simpel door blad aan te maken zodat ze kan door verdampen en de hoogte te zoeken, Kijk maar hoe de toppen der bij staan lager en tussen het gewas waar de temp minder hoog is. Bij een (old school)pure haze soort schieten deze stengels gewoon 30cm door. deze knippen ze dan gewoon af.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit. Ketser

 

Ph zou ook bijna zeggen. Dat het twee feno types zijn.

Durf er bijna wat op te wedden. Ha ha

 

Veel succes verder ketser.

Op naar een mooie ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ph haze is hier zeer gevoelig voor.

Zelf vaak genoeg gezien dat ze zich zo koelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

stralingswarmte..my 2 cents. Fannetje erbij, opgelost

Ziet er verders toch helemaal top uit!

keep it green

Share this post


Link to post
Share on other sites
stralingswarmte..my 2 cents. Fannetje erbij, opgelost
LOL @mrt, stralingswarmte die je met een fannetje wegblaast???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet zo ervaren maar volgens mij is het kenmerk van stralingswarmte juist dat het niet weg te blazen is?!

 

Maar goed, als het zo is als PH zegt dan zou het probleem opgelost zijn als de lampen hoger kunnen hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee je kunt blazen wat je wilt. Warmte blaas je weg straling niet. Net als in den zonnebank. Zet de ventilatie op de hoogste stand en t voelt lekker koel. Blijf er te lang in en je bent knalrood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp omhoog is niet voldoende, je moet ook je luchtstroom aanpassen. je kan je straling niet wegblazen nee... (duh) Maar je kan er wel voor zorgen dat ze tegen hogere temps kan ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niet lastig doen en het is een beetje :offtopic maar eerst zeg je;

 

stralingswarmte..my 2 cents. Fannetje erbij, opgelost

 

Daarna dit:

lamp omhoog is niet voldoende, je moet ook je luchtstroom aanpassen. je kan je straling niet wegblazen nee... (duh) Maar je kan er wel voor zorgen dat ze tegen hogere temps kan ..

 

Zorgen dat ze tegen hogere temps kan? Je bedoelt waarschijnlijk dat ze door luchtverplaatsing ze meer verdampen en daardoor koelen?

 

Dat is natuurlijk wel een bestrijding van het symtoom maar geen oplossing van de bron van het probleem. Stralingswarmte kan volgens mij alleen afgeschermd worden (ozon laag) of verminderd worden door de warmtebron verder van het object af te zetten. Je kunt met een ventilator voor je terrasverwarmer gaan zitten zodat als je zweet je zweet sneller verdampt en daardoor verkoelt. Maar beter is het om gewoon iets verder af te gaan zitten.

 

Daarom zeg ik dat als vastgesteld is dat het stralingswarmte is dat het probleem opgelost kan worden door de lampen hoger te hangen. Als je niet meer hoogte hebt, ja dan kun je verdamping wellicht verhogen door ventilatoren etc. Maar als dat te gek gaat dan kun je ook weer allerlei verdampingsproblemen krijgen. Zoals gezegd: No offence! Just my 2 cents :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stralingswarmte kan volgens mij alleen afgeschermd worden (ozon laag) of verminderd worden door de warmtebron verder van het object af te zetten.

 

Stralingswarmte wordt alleen beter verdeelt als je de lamp hoger hangt, verder kun je het alleen verminderen door iets tussen de lamp en de plant te hangen (adj a wing, top shield, cool tube) of door te dimmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk Racker, belangrijk nuance verschil. Verder afhanken verspreidt de straling en daardoor minder hotspots. Nanotube doet hetzelfde als Cooltube maar door het dunnere glas (nano) zal het minder barriére opwerpen. Mijn theorie was dat door minder stralingswarmte de wiet mooier zal blijven (minder verdamping) maar het kan ook juist door het dunnere glas van de nanotubes zijn dat de stralingswarmte nog sterker is. Weet je toevallig ook hoe dat zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...