Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietland

stoppen/afkicken van de wiet

Recommended Posts

Hallo, Ikzelf ben nu pas 5 dagen gestopt met blowen. Ik heb zeker 10 jaar geblowd waarvan ik ong 8 jaar elke dag heb zitten blowen en het werd nu echt wel eens tijd om ermee te stoppen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan om hulp, want alleen ging ik het niet redden. De huisarts heeft mij ZYBAN voorgeschreven (een middel dat hoofdzakelijk bedoelt is voor tabak/nicotine) maar het helpt ook zeer goed bij cannabis. Ik denk door dat middel eigelijk totaal niet meer aan blowen, het neemt de afkickverschijnselen wel niet weg enkel de gedachten. ik heb nu heel veel last van hevig zweten, bevende handen , slap gevoel , en zeer moeilijk om inslaap te raken.

 

Het probleem is dat ik vroeger (de eerste jaren) maar af en toe eens een jointje rookte met wat vrienden en dat ging mij best goed af, Ik kon gerust weken of maanden zonder wiet toen, het is pas een echte last geworden als ik het elk dag begon te doen meer en meer….

 

Ik zou het graag terug hebben als vroeger, dat ik maar af en toe eens een jointje rook ofzo. Maar nu mijn vraag : Is dit wel mogelijk als je jaren lang 'verslaaft' bent geweest? is de kans groot dat je dan weer in je oude gewoontes begint te vallen?

 

zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en hier een antwoord op weten?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

leg u zelf een discipline op. Tenslotte leef jij je leven en niet die plant.

Afkickverschijnselen zijn wel normaal, is ook wel logisch na 8 jaar dagelijks blowen

je lichaam zal wel verzadigd zijn van de thc en dergelijke waardoor je nog enkele weken 'stoned rondwandelt.

je lichaam moet deze nog afbreken. je blowt dan wel niet meer maar gebruikt medicatie...

 

''Insomnia is a very common adverse event which is often transient...'' komt van de bijsluiter, online gevonde, is dus duidelijk waardoor je niet kan slape

 

http://www.medsafe.govt.nz/profs/datasheet/z/zybantab.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zyban, dat is een antidepressivum,

daar kun je ook aan verslaafd raken,

En is in sommige gevallen dodelijk.

Probeer gewoon de "koude kalkoen" methode.

Of een zelfhulpgroep.

En blijf voorlopig weg op dit forum.

Want daar ga je alleen maar van watertanden.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook meer dan 10 jaar geblowd (alle dagen) laatste jaren waren het er wel 5 tot 8 op een dag veel te veel dus of soms meer

 

op een dag kreeg ik er ineens genoeg van en ben van de ene dag op de andere dag gewoon gestopt

 

alleen maar voordelen van gehad, voelde me beter,energieker...

 

nadelen totaal niets, niet gelijk jij beschrijft (gaat wel over na een tijdje, u lichaam moet even wennen)

 

andere die ik heb weten stoppen hadden dan weer de nadelen die jij beschrijft, hangt van persoon tot persoon af, maar die hebben achteraf nooit meer geblowd om niet in dezelfde situatie te komen met het afkicken.

 

als je besluit om te stoppen, blijf er dan ook af ;) tenzij je het op medisch vlak gebruikt zoals ik nu doe en dat bevalt me uitstekend

 

ik wens je veel succes met het verdere afkicken en als je het terug als vroeger wil, zal je wilskracht nodig hebben om het maar af en toe eens te gebruiken en niet meer dagelijks

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer je komende dagen lichaamlijk goed moe te maken dit helpt bij in het slaap vallen :P

gedachtes opschrijven helpt je hoofd rustiger te worden , het zal moelijk worden maar houd je zelf bezig

en ga de verleiding niet opzoeken aankomende tijd ... maak het jezelf dus ook niet moeilijk

 

ga niet weer beginnen als je wilt stoppen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Wietland,

 

Cannabis is niet lichamelijk verslavend, tabak wel.

Als je stopt met teveel blowen kun je last krijgen van de afkick van je tabaksverslaving, je rot voelen, rillerig, misselijk etc.Verder zul je ook last hebben van de bijverschijnselen van de ZYBAN, het medicijn dat je van je arts krijgt. Die lijst bijverschijnselen is zo lang dat ik die onderaan deze reactie zet*

 

High of stoned zijn kan lichtelijk geestelijk verslavend zijn zoals iedere prettige gewoonte, dat wil je de volgende dag weer!

 

Het wordt wat vervelender als mensen geestelijke verslaving gebruiken als excuus om hun leven niet in eigen hand te nemen.

God gaf de mens een vrije wil, fantasie, zelfbeschikkingsrecht en de mogelijkheid om deels hun eigen werkelijkheid te scheppen. Soms vinden mensen dat maar eng en verschuilen zich achter allerlei excuses, zoals verslavingsgedrag. Doen jaren niets anders als zich een slag in de rondte blowen, redeneren zelf ook in kringetjes en geven dan de cannabis de schuld, dat is niet eerlijk zijn tegenover jezelf!

 

Het mooie van cannabis is dat je na al die jaren gewoon kunt stoppen met blowen. je bent een hoop tijd kwijt geraakt, maar waarschijnlijk had je daar behoefte aan. Je hebt hebt in ieder geval je brains nog, had je gezopen dan was de helft daarvan weggespoeld.

 

Dus beste wietland, niet gaan zeuren, klagen en onmachtig doen , gedraag je aan de Goden gelijk, aan de slag met de rest van je leven!

 

Groene groet, Wernard Bruining

 

 

* ZYBAN: De meest voorkomende bijwerkingen, gerangschikt volgens frequentie van zeer vaak (1/10) tot zeer zelden (1/10000): slapeloosheid, hoofdpijn, droge mond, nausea, braken, koorts, borstpijn, zweten, rash, constipatie, bloeddrukstijging, flushing, gezichtstoornissen, tremor, duizeligheid, gewichtsverlies, overgevoeligheidsreaties als urticaria, depressie, tachycardie, convulsies, glycemische stoornissen, anafylaxie, agressie, hallucinaties, dystonie, ataxie, hepatitis, urineretentie, zelfmoord.

Bron: Wikkipedia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu al een tijdje gestopt met elke dag blowen, en heb het een hele tijd op één keer per week kunnen houden. Merk wel dat nu het vakantie is, en met het mooie weer van de afgelopen tijd dat het weer wat vaker voorkomt. Stoppen met blowen kan ook bijverschijnselen hebben. Toen ik stopte kon ik anderhalve week niet slapen en ik had extreme zweethanden. Slapen kon ik op een gegeven moment wel weer, maar die zweethanden zijn wel een maand gebleven.

 

Als je denkt dat je genoeg discipline hebt om zo nu en dan te blowen is mijn advies: stop eerst een maand helemaal (cold turkey werkt het beste), en begin daarna met één keer in de week, op een vaste dag. Vooral dat op een vaste dag heeft bij mij veel geholpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannabis verslaving zit tussen de oren ......

 

suc6 !

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewend raakt aan cannabis inzet als middel om ergens mee om te gaan (gaat heel onbewust) dan creeer je een verslaving maar niet aan cannabis ansich, wel aan wat cannabis bij je oproept en dat is hetgene waarmee je aan het werk moet, dan zal cannabis geen enkel probleem meer moeten vormen verslavingstechnisch gezien en kun je het rustig bij incidenteel gebruik laten wat al de peuten je ook anders proberen aan te praten, of je nu cannabis, alcohol of heroine neemt, er zit ergens iet sin je waardoor je dat schijnbaar nodig hebt, het middel maakt niet zoveel uit, alles heiligt het doel.

 

Heb je niet afgerekend met waarom je cannabis inzet als middel dan heb je nog een lange weg te gaan en kan je voor cannabis veel meer dingen neerzetten waar je verslaafd aan zult raken omdat je blijft zoeken naar een middel wat je helpt om ergens mee om te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier hetzelfde meegemaakt! Gestopt op aangeven van mijn ex, maar dat werkt al helemaal niet omdat je er niet zelf achter staat..

 

Maar goed, alle verschijnselen die je opsomt had ik precies hetzelfde, enige mooie was dat ik na een week stoppen met blowen zelfs weer begon te dromen ;)

 

Maar gewoon vol blijven houden en afleiding zoeken, dan zal je zien dat het na enige tijd ook verdwijnt en je nergens last meer van hebt!

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter cannabis als medicatie gebruiken om te slapen als de rotzooi die je nu gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent ook niet verslaafd aan wiet, maar aan het gevoel wat het opwekt en aan de handeling van een joint roken. Ik legde tenminste continue de associatie tussen bijvoorbeeld een film kijken en een jointje roken, waardoor ik constant zin heb in een joint als ik een film kijk. Op een gegeven moment had ik het zelfs met autorijden, wat bij mij het punt was waarop ik dacht, dit slaat nergens meer op. Dat is dat gedeelte geestelijke verslaving. En inderdaad, een geestelijke verslaving zit tussen je oren. Vandaar ook dat het 'geestelijk' is. Neemt niet weg dat het wel degelijk een verslaving is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bent ook niet verslaafd aan wiet, maar aan het gevoel wat het opwekt en aan de handeling van een joint roken. Ik legde tenminste continue de associatie tussen bijvoorbeeld een film kijken en een jointje roken, waardoor ik constant zin heb in een joint als ik een film kijk. Op een gegeven moment had ik het zelfs met autorijden, wat bij mij het punt was waarop ik dacht, dit slaat nergens meer op. Dat is dat gedeelte geestelijke verslaving. En inderdaad, een geestelijke verslaving zit tussen je oren. Vandaar ook dat het 'geestelijk' is. Neemt niet weg dat het wel degelijk een verslaving is.

 

Hier ben ik het wel mee eens, het is gewoon een patroon wat je moet doorbreken.

 

Ik ben laatst ook een week gestopt omdat ik wou kijken hoe dat was. 1 dag een beetje rillingen gehad en kon wat minder slapen. Na dag 1 nergens last van en heerlijk slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben al meerdere malen gestopt en weer begonnen in de jaren dat ik blow. Maar de meeste gevechten had ik met mezelf als ik de cannabis de schuld gaf van mijn laksheid, leek achteraf ook wel makkelijk om me achter te verschuilen. Nu zijn er gewoon periodes dat ik tijdelijk stop. Maar het helpt bij mij heel erg om het woord nooit meer weg te laten. Nooit meer blowen klonk heftiger dan nu even niet. Alles met mate is denk ik wel goed...sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat alle blowers die er niet in te slagen te stoppen ergens een cannabidoiden tekort hebben.

Geef zulke mensen verdunde druppels koude wietolie, en de behoefte verdwijnt ECHT ( Bevende handen en hoge hartslag noem ik namelijk typische signalen dat je wat demping kan gebruiken)]

de meeste blowers gebruiken zoveel omdat ze niet efficient gebruiken = bij blowen verknal je het overgrote deel van de werking ten opzichte van inname.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Niet zo mooi als je verslaaft word aan wiet ,ik kweek wiet en rook niet meer ,ik doe het voor de fun .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor jullie reactie, heb sinds vandaag die kut pillen de vuilbak in gepleurd ! Ik gaf idd cannabis de schuld en niet mezelf, wat fout is. Ik gebruikte het niet om gedachten te verdringen ofzo, enkel maar om dat ik het leuk vond. Ik drink in het weekend ook graag eens een glaasje zonder dat ik het de volgende dag weer wil.. Dus dan moet het gewoon lukken met wiet ook.

 

Ik ga nu proberen zeker een maand niet te blowen, daarna zien we het wel...

 

 

 

Nog eens bedankt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me toch af hoe dat werkt, want ik blow dagelijks nog wel veel meer als ik dit zo lees, maar als ik bv 2 weken op vakantie ga naar een land waar het echt niet kan, dan heb ik echt geen afkickverschijnselen. Hooguit de drang om 'te roken', maar da's de nicotine en die bitch krijg ik er wel onder door goed te eten en te drinken.

 

Ik hoorde laatst iets dat ik niet letterlijk kan herhalen, maar het ging als volgt:

 

Een verslaving maakt van 'niets doen/verveling' een handeling en 'tis die handeling die 'troost' biedt.

 

Als je dus bang bent om terug te vallen in wat jij ziet als excessief cannabis gebruik, dan moet je dus zorgen dat je iets te doen hebt en je je niet verveelt!

 

Veel succes in ieder geval.

 

enige mooie was dat ik na een week stoppen met blowen zelfs weer begon te dromen

 

Dat deed je toen je blowde ook hoor, dat dromen, maar toen was je korte termijn geheugen tijdelijk vernaggeld en dan onthou je het niet. Is ook nergens voor nodig dat 'onhouden', want 'tis een functie van je 'onbewuste ego'. ;)

 

Sterker nog, m'n vriendin onthoud haar dromen heel erg goed en dat kan soms haar hele dag verpesten omdat je met emoties en ervaringen je bed uit stapt die compleet onrealistisch zijn. Zo had ze laatst gedroomd dat de kat een open bot-breuk had en zo was ze wakker geworden. Iedere keer als ze dat beestje zag moest ze aan die kloppende gapende wond denken DIE ER NOOIT GEWEEST IS.

 

Mind over matter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoorde laatst iets dat ik niet letterlijk kan herhalen, maar het ging als volgt:

 

Een verslaving maakt van 'niets doen/verveling' een handeling en 'tis die handeling die 'troost' biedt.

 

Als je dus bang bent om terug te vallen in wat jij ziet als excessief cannabis gebruik, dan moet je dus zorgen dat je iets te doen hebt en je je niet verveelt!

 

Dit. Verveling is inderdaad de voornaamste oorzaak van 'terugval'. Dat heb ik bij mezelf gezien, en bij meerdere vrienden. Zoek een leuke hobby ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de wil er niet of onvoldoende is, helpt medicatie van je huisarts op termijn ook niet. Tijdelijk en je hebt kans op terugval.

Het is je eigen discipline die je moet hebben. Stoppen ook met rken van tabak is hetzelfde. Sta je er 100% achter dat het

afgelopen moet zijn, lukt dat ook. Vaak denk je dat je vastbesloten bent maar een paar % denkt ach was wel lekker, en dan

kun je het vergeten.

 

 

gr, Zappi

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rehab is for Quitters! *(geintje)

 

kan er inkomen dat het blowen je soms te veel word,

ik rook ook 10jaar waarvan 8 dagelijks... met de voor en nadelen die daarbij komen kijken

( je stoned'de kijk op het leven word realiteit en dat kan nooit de bedoeling zijn,)

 

als ik ook een paar stapjes terug moet doen met smoken begin ik meestal met een tabak's vervanger.. Greengo ( te verkrijgen bij de betere tabaks zaak)

en zorg eerst dat ik het roken over het algemeen afbouw voor ik meteen cold turkey ga (dus jointjes met greengo ipv marlboro)

 

dan heb ik altijd nog een verdamper staan waar ik op terug kan vallen, wetende dat ik altijd wat in huis heb levert me altijd een stuk minder stress op (klinkt raar)

t is de gedachten: "stop gewoon, als je het Echt niet trekt kan je altijd weer een pafke nemen' IPV "nu moet ik wel stoppen want ik heb niks meer" word ik altijd erg zenuwachtig

 

de eerste dagen dat ik wil stoppen zijn lastig maaripv 8 per dag zoals jij noemt een paar trekjes voor het slapen gaan is al een hele vooruitgang natuurlijk!

soms moet je het jezelf niet te moeilijk maken, en zijn kleine stapjes OOK al vooruitgang

 

de eerste dagen dat ik stop val ik eens in de paar dagen wel terug op mn verdamper voor een paar pafjes voor eht slapen gaan,

dan is blowen al nietmeer iets waar ik de hele dag mee bezig ben, snapje wat ik bedoel?

 

 

k vermoed dat alle blowers die er niet in te slagen te stoppen ergens een cannabidoiden tekort hebben.

Geef zulke mensen verdunde druppels koude wietolie, en de behoefte verdwijnt ECHT

 

zo'n gevoel heb ik namelijk ook! t is een behoefte & blowen is een bezigheid om de tijd door, door afleiding kan je het grootste gedeelte van de dag je blowtje wel vervangen met andere leuke dingen! savonds in bed als je dan ligt te draaien en te zweten moet je het niet te moeilijk maken voor jezelf

 

een vakantie is de enigste manier voor mij op "cold turkey te stoppen" als ik het wel echt stoppen mag noemen, dan is het meer een soort onthouding en komt de alcoholist in mij naar boven :jump: bij terug komst is mn tollerantie voor wiet gedaald en word ik sneller stoned, dus doe ik met 1 jointje een hele avond ipv 4

maar dat ebt binnen 2weken weg en zit ik weer volgas te stomen!

 

het afbouwen is voor jou misschien ook iets om aan te denken :P

 

gallery_9296_15892_2096.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even het land uit. 2 weken naar weetikveel, Abu Dabi...

 

Ik rook niets als ik op vakantie ben en als ik dan thuis kom ben ik "afgekickt". Het zit inderdaad tussen de oren en er is niets fysiek aan - beetje rare dromen nu en dan.

 

Het is zeer moeilijk om in dezelfde omgeving te stoppen; je raakt inderdaad verveeld en grijpt terug naar de oplossing. Ik rook al 10 jaar wiet en ben al een paar keer 6 maanden gestopt.

 

Er is niet veel aan, tenzij je de eerste 7-14 dagen thuis zit. Dan kan ik het niet.

 

Dus hup, weg van het forum, trek je laarzen aan en ga een weekje ardennen ofzo. Eneuh niet de wiet vervangen door alcohol he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja als ik op reis ga rook ik ook niets, heb er overdag ook echt geen behoefte aan ( je houd dan ook je brein bezig met nieuwe en interessante dingen ).

Echter wanneer de avond valt, krijg ik een paniekerig gevoel, en angst om niet te kunnen slapen.

Dit zit in men hoofd, dat besef ik ook, maar kan mezelf niet kalmeren. Kan dan ook bijna niets slapen

 

Dit jaar in Tenerife was ik goed voorbereid, kreeg van de dokter een hele voorraad Zolpidem mee.

Inslapers noemen ze dat... ;)

 

Wel de eerste avond rond 10 uur 's Avonds nam ik een Zolpidem een half uurtje voor het slapen gaan.

Ik werd echter niet moe, panikeerde, en nam nog een Zolpidem.

Best slapen gaan dacht ik.

 

De volgende morgen wakker geworden rond 8 uur, goed uitgerust, kan er weer een dagje tegen! :lol:

 

Men vriendin blijft nog wat soezen terwijl ik een koffietje maak en een sigaretje rook met zicht op de vulkaan. Zalig.

 

Wanneer mijn vriendin echter opstaat, begint die te klagen en te morren over hoe ik haar urenlang heb liggen ambeteren met idiote vragen terwijl ik mij gedroeg als een 12 jarig jongetje.

Dit heeft blijkbaar geduurd tot 2 uur 's nachts, en ik herinner mij er de ballen van. ;)

 

Ik dacht echt eerst dat ze dit alles gedroomd had, en verklaarde haar gek tot ik zag dat het stripje Zolpidem half leeg was.

 

Fuck man was da??

 

Totaal geen besef meer na 2 zolpidems...

 

Misschien beter zonder medicijn... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk he, een mentaal verslavend product vervangen door benzo's is... welja... dom.

 

Dom dom dom

 

Zolpidem wordt je vlug afhankelijk van met alle gevolgen van dien.

 

Het is 1 van die geweldige psychiatrische cash koetjes:

 

"Hier neem dit." -even later - "nu je 5 complicaties hebt daardoor en aan het hallucineren bent kunnen we je even wat meer verkopen. Neem dit en dit en dit."

 

voor je het weet ben je een amerikaan, pillpopping all day, met gefrituurde lever en nieren, in constante onomkeerbare staat van psychose, impotent en 175 kilo te zwaar, kaal en stinkende zweetaanvallen vanaf 16°C ambiante temperatuur.

 

Dus kom op: of je stopt, of je stopt niet, maar alsjeblieft, in de naam van al zij die zijn ondergegaan aan de psychopharmacy en daarna vergeten of verduisterd:

 

GEBRUIK GEEN VERGIF OM EEN MILDE VERSLAVING TEGEN TE GAAN.

 

je kan beter 50 jaar elke dag blowen als een half jaar elke dag een benzo te nemen...

 

om nog maar te zwijgen over het feit dat, indien je gaat ijlen van die pillen en de psychiatrie binnen wordt gedragen, je op basis van urine als harddruggebruiker zal worden geklasseerd en aldus zo behandeld.

 

Pipi in potje, positief voor benzo's, zelfs met doktersvoorschrift en eerlijkheid geloven ze je niet, het is een vaak misbruikt middel. En geloof mij, eenmaal opgenomen maakt het voor hen niet uit of het nu 1 slaappil benzo is of 15 jaar aan opiaten dat ze vinden in je urine, het resultaat is altijd hetzelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...