Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sativied

De Amber Mythe

Recommended Posts

heb ik iets gemist ???? :P de oerknal heeft nooit plaatsgevonden ??? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sharkattack Je lichaam wassen word je ook ziek van als je het normaal nooit doet en dan ineens wel :lol: ,je lichaamseigen micro-organismen zijn dan weg en hebben pathogenen vrij spel,was maar eens een zwerver voor het eerst in 10j. met zeep(die kan doodgaan)

De oerknal is min of meer bewezen,kijk maar naar de uitdijing v/d kosmos(dark energy) en redshift van objecten ver weg,ook de radio-interferentie uit de kosmos(ruis op je tv) is een leftover van de big bang, WMAP heeft de temperatuurfluctuaties al vastgelegd wijzende op een big bang,ander zou alles 1 homogene temp. zijn. ;)

Dat de aarde plat was is een vroegere implicatie v/d christelijke kerk waar we toen met zijn allen stom genoeg waren om in te trappen :lol:

Onze hobby is zowel biologie,wetenschap,en chemie tezamen in een leuk jasje gegoten :P

 

Ik oogst altijd lekker laat,ik hoef niet ALLEEN THC te hebben,maar ook van die andere lekkere organische molecuultjes dat maakt mijn dag weer goed.......

Ik geloof best dat als je op alleen thc checkt ik dan al veels te laat ben,maar smaak is ook belangerijk.

en alleen thc geeft meestal zo een mindfuck, so, not 4 me :D

 

C.W. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn er ook mensen die nadenken over het gewicht? als je trics helder zijn zit ik op 3-4 weken..

 

Wellicht ben ik daarom zo'n fan van goede buitenwiet omdat die vrijwel altijd "te vroeg" geoogst worden, waarvan de wiet vanzelfsprekend in een vroeger stadium meer heldere trics bevatten. Ik hou ook van te vroeg geoogste wiet, het bevalt me gewoon beter.

 

Wie is het wel eens opgevallen dat de wat lager liggende toppen witter lijken dan de hogere toppen?

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik heb een ruggemergverweking van het rukken ?

 

gewoon genieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Mac, dat is een rukkenmergverekking. :lol:

 

CB, klopt je ondergelegen toppen zijn vaak jonger dan bovenin, al heb ik ook wel eens andersom meegemaakt.

Ik vindt persoonlijk de wiet sterker ruiken voordat ze amber trichs krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil graag het volgende aankaarten, ik denk ook inderdaad dat amber (wat gewoon een sjieke naam is voor bruin, want dat is het gewoon) trics, afgebroken, of in afbrekend proces verkerend THC is in meer of mindere mate. Als je kijkt naar andere groente, fruit en kruiden, als iets afbreekt word het bruin. Wat doe je met een bruine appel die flikker je in de groene bak. Een rijpe appel is op zijn lekkerst wanneer deze nog mooi roodgeel is, zonder de bekende bruine vieze plekken.

 

Nu is dit niet helemaal appels met peren vergelijken, kijk naar de bladeren aan de bomen, als deze gaan vallen worden zij eerst bruin omdat de boom de plantsappen terug zuigt om de winterdag te overleven.

 

Ik zeg ja, gedegradeert/afbrekende THC.

 

Greetz.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een geweldig artikel, en it makes sense.

El-Andy zei ooit eens dat je heb beste kan oogsten wanneer de de planten het sterkst ruiken, makes sense too.

Leuk dat ze het ook over organic growers en neem en rozemarijn etherische oliën hadden.

Gezonde bijdrage en heilzaam voor planten.....win/win.

Toffe link Elmanito.

 

Lees ik nou net deze discussie en dat vet gedrukte is wat ik o.a. ook vaak doe. Ook zodra ik zie dat er een toppunt van

hars zich ontwikkeld is het bijna tijd. Bij mij zijn de meeste trichomen nog helder, ca 10-15% melkachtig.

De Blueberry van dit jaar (outdoor) was ook zo geoogst, en een heel goed wietje geworden.

 

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat altijd moeilijk te beoordelen wanneer een plant het sterkst ruikt, ik vind dit meestal vlak voor einde bloei dan ruik het zo erg dat je het proeft.

 

Outdoor oogst je meestal altijd (te) vroeg om rot voor te zijn of je moet onder een dakje kweken.

 

Misschien is deze mythe beter te beoordelen als er hash word gemaakt van laten en vroege toppen om zo het verschil goed te bekijken, wel van dezelfde plant uiteraard.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn bevindingen zijn na het hasj maken, dat hasj gemaakt van wiet/knip met veel amber trichomen het veel beter doet qua effect tegenover dezelfde soort strain zonder veel amber trichomen

Share this post


Link to post
Share on other sites
En waar moet een gewoon beginnend kweker als ik nou op afgaan.
Alle informatie die je vindt of leest of hoort bij elkaar op tellen, blowtje op steken, en dan ff goed na denken wat 'jij' met al die info wil doen. Alleen maar naar trics kijken is sowieso nooit verstandig geweest.

 

Hrt verschilt per soortje, maar ze zijn klaar wanneer de calyxen opgezwollen zijn en de haartjes er als het ware in teruggetrokken zijn, er een beetje amber is (dat beetje was daarvoor bedoelt, een natte vinger methode, dan kun je er vanuit gaan dat er niet sneller nieuwe trics aangemaakt worden dan er gedegradeerd worden. Niet om smaak of effect toe te voegen.).

 

Als je nog 2/3 van de haartjes kan zien dan zijn ze (binnen), afhankelijk van soortje, niet klaar. De accurate beschrijving van die bruine haren methode staat in het Wietologisch Handboek, dat was ten eerste specifiek voor buitenkweken maar is door de afgelopen tientallen jaren heen zo vaak doorgefluisterd dat het niet meer precies is wat de growers uit het noordwesten van de VS de growers hier, tientallen jaren geleden toen ze hun kennis overkwamen brengen (zie o.a. geschiedenis van Old Ed) verteld hebben.

 

Milky is high, een deel amber erbij is stoned.
Om een wijze man te quoten: "Niet stoned genoeg? Kies een ander soortje".

Ik kweek de wiet voor medicinale doeleinden (om olie van te maken waardoor ik kan slapen,niet om te roken) ,en ik lees hier http://www.rollingstoned.nl/is-het-al-oogsttijd/ dat gedegradeerd betekent dat er CBN inzit en dat dat slaapbevorderend is ,dus mensen zoals ik zouden weer wel op dat amber moeten wachten ..?? (ik had eigenlijk gehoopt van niet omdat de trichomen al weken wit zijn en maar niet amber willen worden,en ik met al die regen bang voor toprot ben . Ik heb veel van je posts hier opgestoken ,ik herken nu inderdaad dat ik zwellingen zie met weinig witte haartjes op de eerder gezaaide planten en nog veel witte haartjes bij de recentere gezaaide...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht op een beetje amber, veel amber kan een deel van de werking teniet doen (samenspel van stoffen).

Ook rijpt wiet eenmaal geoogst en tijdens droogproces en curen altijd nog wat na en zul je dus meer amber hebben dan wanneer je de planten oogstte.

 

gedegradeerd wil niet perse zeggen omgezet naar hoger CBN %, wil je een hoger aandeel CBN oogst dan amber en cure voor langer dan 3mnd met een Indica :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...