Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Snaaiper

Vraagje over bloeiharen

Recommended Posts

Bij gebrek aan een zoekfunctie, zit ik met een vrij dringende vraag.

 

Ik heb hier op WF namelijk al een paar keer tegen gekomen dat je bloeiharen ook bruin kunnen worden door nat te worden (hetzij door regen of door sproeien)

Vroeger een indicatie dat je kon gaan oogsten, inmiddels achterhaald we gaan op de trichs af nou (helder, milky of amber)

 

Nou in elke geval heef moedertje natuur voor mij al een einde gemaakt aan de voedings periode en is begonnen met spoelen (wou het nog enkel dagen rekken). Dus dadelijk men voedingsvatje maar eens leeg maken bij de tomaatjes en terug opvullen met water en supplementen om verder te spoelen en de 2 volgende dames van water te voorzien.

 

Het heeft hier de afgelopen 3 dagen een beetje geregend s'nachts , zonder dat mijn dames onder het afdakje stonden. Gisteren wel droog gezet, en al een geluk, het heeft hier deze ochtend ff gekletterd.

Maar nou ga ik ze net weer in het zonnetje zetten en zie ik dat de bloeiharen van de bijna klaar zijnde dame ineens vrijwel allemaal bruin zijn waar dat gisteren nog niet het geval was (gisteren ochtend is ze echt kletsnat geweest, toppen en al ;) , en heb ik haar letterlijk een rammeling gegeven om zoveel mogelijk vocht van die plant weer af te krijgen. En nou maar hopen dat er geen toprot de kop op steekt en kristallen checken elke dag 2 x

 

Maar hoe zit het nou met die bloeiharen, hoe komt het dat ze ineens allemaal bruin zijn, komt dit idd door de regen, kan het kwaad of wat moet ik e van denken

 

Kweek verslag dame in kwestie

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt door de regen had het zelfde hier eergisteren kijk maar eens naar topjes die niet door regen hard zijn getroffen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mijne rijpste dame is nogal heel open van structuur en dus inderdaad ook heel nat bij gevolg, al zijn er nog steeds witte bloeiharen dus klaar is ze zeker nog niet.

Maar wel droog houden nou dus vanavond maar voor de zekerheid weer onder het afdak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door je vraag vraag ik me nu af of de haren bruin worden door het vocht zelf, of dat de plant zoiets heeft van met die regen gaat geen mannetje deze stampers meer bevruchten (geen stuifmeel in de lucht). Ik zal 't 's vraguh aan m'n planten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is van de regen en niet echt iets om zorgen te maken als het overdag zo zonnig blijft.

Zet ze voor de zekerheid anders snachts onder een afdak

zeker mogelijke toprot in het oog houden (altijd buiten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Baekie, staan droog nou, een weekje meer onbeperkte zon zou sniper blij maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...