Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Muurbloempje

2de x Guerilla,25xBigBang(fem),5xNorthernLightsauto

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Dit jaar is mijn tweede jaar guerilla, even een klein stukje over mijn eerste guerilla jaar.

Vorig jaar veel te laat begonnen, zaden midden juni ontkiemt, begin juli naar buiten.

11x guerilla mix (man en vrouw en 6 soorten) in 10L potten met kokosaarde en 1x1cm gaas kooi eromheen gebouwd van 1.50m hoog en 2m breed en 2m diep, op een guerilla spot.

 

Daarnaast 2x big bang in 65L speciekuipen op een balkon van kennis,voor als de spot ontdekt zou worden.

 

Alles kreeg bloei en groeivoeding en ongediertebestrijding.

De guerillas moesten we water brengen, in 10l plastic waterzakken, wat een horror om daar mee te slepen 2x per week..... ;)

 

Dit veel te dicht bij een snelweg, minder dan 50M, dus alle 11 werden max 1.10M, en nog geen 20gr droog per plant.

Het was niet te roken ,we hebben het weggegooid, waarschijnlijk door het fijne stof wat van de snelweg afkomt.

 

De twee BigBangs op balkon zaten in 65l kuipen met aarde met voeding, werden 2M en 2.80M , en 60gr droog per plant.

We hadden er eerst meer , we hadden er een aantal in de volle grond gezt, maar zonder bescherming leefden die plantjes 3 dagen.....Nare maar leerzame ervaring.

 

Nu eerst goed huiswerk gedaan, in februari en maart spots gevonden en voorbereid, potten met open bodem stukje ingegraven, de bodem goed losgemaakt en rondom potten een strook van 50cm vrij gemaakt van onkruid.

In elke pot 20L aarde met voeding gedaan, de zijkant van de pot ingesmeerd met vaseline, en 1x1cm groen vogelgaas 1.50m lang 1m hoog rondom elke pot tegen konijnen en herten.

Slakkenkorrels ver van de planten af gestrooid, dat doe ik 2wekelijks t hele seizoen door.

 

Spots van 5planten, en dan een paar lokaties,ik bedoel dan op een lokatie zijn meerdere spots waar per spot tot maximaal 5 planten staan.In totaal 25x big bang van greenhouse, gefeminiseerd, en ook nog 5x Northern Lights Autoflower in een 65L speciekuip met zelfde bescherming als de BB's.

 

De potten zijn open aan de onderkant , de kuip is dicht aan de onderkant.

Alle planten hebben bij plaatsing wortelstimulator gekregen, nu krijgen ze groei en straks bloeivoeding,biologische pk booster, en ongediertebestrijding nog 1x , we hebben al 1x gespoten.

De autoflowers krijgen op aanbeveling van de growshop dubbele dosis voeding.

We gaan 1x per week kijken en voeding geven via gieters die daar liggen.

Zo hoeven we alleen een paar kleine flesjes mee te nemen met iets verdunde voeding (lijkt op drinkflesje vol met water) en roeren we met het flesje de inhoud door de gieter.

 

 

De spots zijn alleen snachts bereikbaar zonder gezien te worden, dus heb eerst overdag verkend en gevonden, toen een looproute gemaakt die snachts te gebruiken is, en snachts alles geplaatst.

 

Ik zal proberen minimaal 3x fotos te maken (1x groeiend, 1x bloeiend, en 1xklaar en dan de oogst wel meerdere foto's)maar ivm met licht moet ik dan sochtends naar de spot 5-6uuram, en dat doe ik liever niet....maar ik wil natuurlijk zelf ook foto's ter herinnering, vandaar dit verslag. Zo hoef ik thuis geen foto's te bewaren.Just in case...

 

Ok toen ik de zaden begin april ging ontkiemen, had ik eerst een simpele voorgroeibak van piepschuim en lange schroeven gemaakt (heerlijke materiaalcombinatie om dingen te bouwen).

Daar twee tl buizen in gemaakt, verstelbaar met stukjes piepschuim, zie foto's.

gallery_38121_15966_33886.jpg

gallery_38121_15966_6395.jpg

 

Een madenbakje wat je bij de viswinkel kan halen met watten en water erin in de kweekbak gezet, lampen 24u aan, mooi 26 graden constant...

gallery_38121_15966_26606.jpg

 

Toen de zaadjes in stekaarde gedaan in 10x10cm potjes, en 2 dagen een bekertje eroverheen met gaatjes erin, zodat de bodem niet zo snel uitdroogde.

Ook de zaadjes iets dieper , 2-3cm gestopt, zodat ze niet snel uitdrogen in het bovenste stuk aarde.

Hier kijkje in de bak...

gallery_38121_15966_21725.jpg

gallery_38121_15966_21725.jpg

De plug is om te markeren welke autoflower zijn en welke niet :P

 

Na 4 weken waren ze 15 cm hoog, en heb ik ze in dit soort tassen op de fiets vervoerd...

Wel met nog wcpapier om de steel en watten tussen de bladeren en zijkant tas om beschadiging te minimaliseren.

gallery_38121_15966_20954.jpg

 

 

Dit is eenvan de bigbangs 7 weken oud !?!, ze waren toen we ze buitenzetten 15-20cm, twee weken later waren sommige zoals deze al 80-100cm !

gallery_38121_15966_13053.jpg

Het is moeilijk te zien maar je ziet het gaas eromheen, en ook een gieter waar water uitkomt voor de haviksoogjes onder ons...

 

Nu ik dit schrijf is het alweer een tijdje verder, en zijn er in de tussentijd een aantal bijzondere dingen gebeurd....

 

Op twee van de lokaties zijn spots ontdekt en gemaaid, maar het meest bizarre eraan is, dat ze bij 1 spot van 5 planten er netjes omheen hebben gemaaid!?!

De andere spot van 5 hebben ze aan de kant gezet met pot en gaas compleet, en en andere spot van 2 stuks is omgemaaid.

 

We waren zo geschokt dat we weg zijn gegaan omdat we ook al dachten dat we iemand zagen lopen met lampen dezelfde nacht.

Om 4.30uur, is dat snel spooky in een bos. Bleek later dat het lantaarnpalen waren met takken ertussen.

Volgende keer kwamen we terug, de 5 waar omheen gemaaid waren stonden er nog.

Die hebben we gelijk naar een compleet andere lokatie gebracht, waar ze gelukkig nog steeds staan.

 

De andere 5 waren weg...hadden we gelijk toen we ontdekten dat ze aan de kant gezet waren ze maar meegenemen, maar ja als je denkt dat je niet alleen bent snachts (we zijn wel altijd met zn tweeen) wil je zsm weg.

 

Op de andere lokatie zijn er een paar gevonden, en een paar niet. Ook die staan tot nu toe nog ,,veilig,,.

 

We werken altijd met twee man, maar ik ben laatst even daarvan gaan afwijken en heb gelijk mn lesje geleerd.

Omdat we altijd alleen snachts naar de spot gaan hebben we het best moeilijk , ga maar eens snachts met bewolking in een bosachtig gebied lopen, zonder lamp.

Wij hebben nu wel een pad, maar ook niet overal, en ik ben goed verdwaald. Het is goed gekomen omdat ik 1 richting heb gekozen en die ben uitgelopen, en doordat het gebied niet zo groot is kwam ik aan de rand, wat gelijk ons herkennigspunt was.

Samen met klikgeluiden tussen mij en mn buddy vond ik de weg na een half uur terug. 3 Teken rijker...gelukkig geen lyme, binnen 24 met tang weggehaald.

 

Het lijkt misschien gekkenwerk om alleen snachts te gaan, maar de kans op gedoe is wel heel erg minimaal.

Als je snachts gaat kun je ook veel ziekere plekken pakken, die voor de meeste andere kwekers onmogelijk lijkt.

het landschap biedt vaak natuurlijke hindernissen zoals sloten, dichte begroeiing etc.

 

Maar even over de planten, er zijn nu ik dit typ(eind juli)van de 25 nog 12 big bangs over, 2 kapotgemaaid, 8 meegenomen, 2 kapotgevreten door slakken en 1 dood door stamrot(vorige week).

 

Vaseline werkte niet, toen zijn we kopertape gaan proberen, maar dat werkt niet tegen naaktslakken.

Ik heb al 2Kg slakkenkorrels gestrooid, maar daar wil ik vanaf want het is niet echt goed voor de natuur en je hebt gauw kans dat je planten het uit de grond opnemen, omdat ze in volle grond enorm ver kunnen wortelen.

Na veel gezoek weet ik nu dat zout op vaseline goed werkt, maar snel wegspoelt.

 

Ik ben bezig van half doorgezaagde buizen (C vorm) iets te maken, dat ik of om een klein potje kan doen of om de steel, met in de binnenkant van de C vaseline en zout, zodat het niet wegspoelt bij regen.

Dat wordt een ander topic, met video en foto erbij. Mensen VS slakken, wij moeten en zullen winnen...kleine slimey bastards...

 

 

Volgende post meerdere foto's van de 2.50M bomen en de autoflowers, dat wordt weer een latertje...

Edited by Muurbloempje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede voorbereiding is het halve werk.

 

Welkom op Wietforum en succes met je guerillakweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ziet er allemaal goed uit jullie avonturen in het bos ,ik volg je ,ik wil de bomen zien van jullie . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend ben ik speciaal voor de foto's (en om slakken te vangen voor mijn antislakafdak, topic volgt..) vroeg naar de lokaties gegaan en ik heb van een van de spots met twee planten foto's.

 

 

Je ziet een gieter duidelijk in beeld, die ligt normaal onder een grote dode boom dus uit het zicht....nu even ter vergelijking qua grootte, de planten zijn ongeveer 180cm.

Deze spot heeft bosgrond en redelijk tot gemiddeld zon, op de andere spot, kleigrond en gemiddeld tot goed zonlicht, zijn ze al een stuk hoger..die foto's komen ook snel...

 

gallery_38121_15966_291291.jpg

 

gallery_38121_15966_44616.jpg

 

gallery_38121_15966_44594.jpg

 

gallery_38121_15966_28089.jpg

 

gallery_38121_15966_193381.jpg

 

gallery_38121_15966_299944.jpg

 

gallery_38121_15966_109066.jpg

 

gallery_38121_15966_81616.jpg

 

gallery_38121_15966_230125.jpg

 

gallery_38121_15966_187006.jpg

 

gallery_38121_15966_125729.jpg

 

gallery_38121_15966_195920.jpg

 

gallery_38121_15966_281968.jpg

 

 

 

Er zitten wat lelijke plekken op de plant, hij is al een keer behandeld met ongediertemiddel dmv verstuiving met spraypompje, ik wil dat nog 1x doen net voor de bloei...

 

Ook staan deze dames op 2 meter afstand van een groot stuk water, dus ik ga er maar 1x per 1 a 2 weken naartoe.

Ik ben wel van plan in de bloeiperiode 1x per week bloeivoeding en biologische pkbooster te gebruiken.

Ik vraag me wel af of dit beter met water uit een gieter zoals ik t nu doe of via spray op de bladeren gegeven kan worden, aangezien ze in de volle grond staan.

Eigenlijk semi, ze staan wel in potten, met daarin grond met voeding, maar de bodem is open.

 

Volgende keer foto's van de andere lokatie waar de grotere dames en de autoflowertjes staan.

Edited by Muurbloempje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, we kwamen bij twee spots en het leek bijna of er mensen geweest waren, alle brandnetels in meters omtrek van de planten waren plat, maar niet platgelopen, het leek wel of alles door de storm plat is gewaaid.

Iemand dit ook meegemaakt deze weken?

Bij een van de spots was een heel veld van een paar honderd vierkante meter vol brandnetels van anderhalve meter hoog tot 20cm platgewaaid...

 

Hier foto's van een spot waar twee planten hele erge slakkenschade hadden, ze waren van 1meter naar 40cm kapotgevreten , maar door slakkenkorrels hebben we er dusdanig veel ,,geholpen naar het witte licht,, dat de dames bijzonder goed zijn teruggegroeid, ze zijn eigenlijk perfect getopt.

Minivoordeeltje van het enorme slakkenprobleem......

 

Alvast excuses voor de kwaliteit foto's. we hadden haast..

 

Deze eerste was het ergste weggevreten.....maar is als een soort hydra teruggekomen

 

gallery_38121_15966_653788.jpg

gallery_38121_15966_766166.jpg

 

Deze was ook zwaar aangevreten

gallery_38121_15966_1016305.jpg

gallery_38121_15966_1016305.jpg

 

Deze was een beetje aangevreten

gallery_38121_15966_469631.jpg

gallery_38121_15966_328219.jpg

 

Dit is een van de grotere dames

gallery_38121_15966_258802.jpg

gallery_38121_15966_177064.jpg

 

En dit is de allergrootste, ik schat haar op ongeveer 3meter nog wat...het was moeilijk een goede foto te maken, maar ik ga nog een keer sochtends vroeg, dan zie je het beter.

 

gallery_38121_15966_160342.jpg

gallery_38121_15966_582797.jpg

gallery_38121_15966_320013.jpg

 

We hebben echt geluk met het weer dit jaar, nu hopen dat moeder natuur zich zo houdt tot oktober, dan wordt ik in elk geval erg gelukkig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja ik had kopertape gekocht, dat werkt dus helemaal niet, naakstlakken en huisjesslakken gaan er vrolijk overheen, ik heb nu biervallen gemaakt van chineesbakjes met klepjes waar slakken wel in kunnen maar regen niet.

We hebben gelukkig niet zoveel last meer van slakken door de korrels die we slim hebben gestrooid..

De autoflowers zijn bijna klaar, helaas is het niet mogelijk op die spot te fotograferen...ik maak het goed met een uitgebreide HDfotoreeks van de geoogste autoflowers met alle info erbij..

 

Verder heb ik nog een aanvulling op de GuerillaGids sticky gepost....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zijn mooi de breedte in gegaan!

 

Kopertape helpt wel degelijk is mijn ervaring, alleen bij tests niet. Heb ook eens wat kopertape aan de binnenkant van een beker gedaan en daar een slak in gezet. Ging er gewoon over heen. Toen ik laatst in de tuin zat wou er een slak op mijn buitenplanten klimmen via de koper beker en die vond de tape toch niet zo lekker.

 

Heb het idee dat het ook met stress van die dieren te maken heeft, als wij ze oppakken en in zo'n beker zetten zijn die beesten waarschijnlijk helemaal gestrest omdat ze denken dat ze doodgaan. Dan kruipen ze er zo overheen als overlevingsdrift. Als ze gewoon opzoek naar voedsel zijn en ze komen tape tegen vinden ze het toch niet zo lekker en gaan ze een boompje verder.

 

Misschien heeft het ook te maken met hoeveel % koper in de tape zit? Waar had je die van jou vandaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny Sack Ja klopt, ze hebben niet 100 procent zon dus ze moesten denk ik eerst ff een stuk omhoog...

En de andere waarvan ze we echt dachten dat ze zeker weten dood zouden gaan , 4stuks, die hebben het allemaal gehaald en zijn veel mooier teruggegroeid, veel meer uitlopers..

Ik ga volgend jaar maar eens alles toppen, ook zodat Big Bang zijn mooie ,,struikvorm,, aanneemt, wat een stuk minder opvalt dan 1 steel met toppen, de beter bekende ,,vorm,, wietplant.

Ik ben zelf eens zo langs een wietboom van 3 meter hoog en 2 meter breed gelopen, totdat een vriend zei, ben je blind, kijk eens naast je , ik dacht dat het een struik was :smoke

 

Over de slakken,

Ik heb eerst het complete slakken sticky topic doorgelezen, en toen zelf een test van een week gedaan , met 4 naaktslakken en 4 huisjesslakken op een drijvend eiland van piepschuim, met daarop een 10x10cm potje met allerlei antislakdingen zoals zout, korrels,kopertape en vaseline...

De naaktslakken gaan gelijk over de kopertape heen,en huisjesslakken kunnen het gemiddeld na een poging of 4, ook dan gaan ze rustig eroverheen en weer terug.

 

Na een week gingen alle slakken dood doordat ze probeerden te zwemmen.

Ja echt serieus ik heb er opnames van...ze gaan onderaan het piepschuim hangen , en dan kijken, en dan laten ze zich los en sommigen, vooral de kleine, kunnen best goed over de bodem bewegen, de grotere dwarrelen ongecontroleerd rond...Uiteindelijk kwam ik erachter dat er niet veel anders opzit dan korrels strooien en biervallen maken, die combinatie heeft mij gered...

 

Maar ik heb zelf ook veel vraatschade gehad dit jaar, NA het plaatsen van kopertape, dus ik kan met zekerheid zeggen dat dat niet goed werkt...ik had ze van tuinbazarpuntnl...

Slakken blijven helaas misschien wel onze grootste vijand....vooral die dikke naaktslakken, die stinken ook nog eens ..

 

De enige kopertapevideo op youtube heet ook , Slakken houden niet van kopertape, daar zeggen ze het al mee.Mensen houden ook niet van prikkeldraad , maar ze komen er wel overheen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten doen het goed!

vette pica's zo in het donker, heb je geen bang dat ze je flits zien in het bos?

 

die slakken zijn idd moeilijk tegen te houden.

 

wij gebruiken nu lava steentjes rond de plant, heb sinds dien nog maar 1 slak gevonden.

ze vinden het blijk baar niet leuk om over scherpe dingen te kruipen.

 

een doos kost 6 eurie's , goed voor een 6 tal planten te beschermen. (dan heb je het wel lekker dik gestrooid)

het blijft ook lang liggen.

 

vind het beter dan die slakke korel die elke keer weg regend en 20 euro per doos kost.

je smijt al snel een klein fortuin op de grond tegen het einde van je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@animals, moet ook wel met al die voeding :smoke

Lol ik klaagde nog tegen mijn buddy dat de foto's zo slecht en onduidelijk waren.

Sommige planten staan in een omgeving waar flitsen kan, ik check die ook snachts met wit licht, de rest met rood licht. Ik ga altijd snachts dan kom je niemand tegen...en als iemand ons opmerkt gaat die persoon echt niet op ons 2en af midden in de nacht..

De reuzenfoto was wel idd een risico, maar tegelijk ook nodig, want we dachten dat er mensensporen waren op de spot, laatst met die storm.Hele stukken brandnetels helemaal plat , maar heel netjes..

Bleek op de foto en door info van anderen dat het om een soort wind gaat die bij storm een soort golf naar beneden veroorzaakt en hele velden natuur plat kan ,,slaan,,..gelukkig maar.

We hebben gelijk onze oude sporen voeding gegeven, en nieuwe, langere en onduidelijkere sporen gemaakt, die slingerend ipv recht naar de spot toelopen..

 

Over de korrels,bij mij had de action toevallig ze heel goedkoop dus dat kostte gelukkig weinig.

Wel goed idee van die lavasteentjes, die ga ik ook eens testen..

 

De volgende fotoreeks ga ik maken als het weer mistig wordt, dan kan ik veilig sochtends ongezien naar de spot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je weg naar de spot kan je idd best met veel bochten maken, valt minder hard op en zo blijf je zelf ook beter uit het zicht van een toevallige voorbij ganger.

 

heb al een paar g-spots van andere kwekers ontdekt door hun rechte snelweg dwars door het bos. :smoke

bij een konden we de planten zo zien staan een 100m verder.

 

door luiheid worden er veel ontdekt, jammer dat die jongens het ook vaak verpesten voor een andere deftige kweker in de buurt.

 

 

zou toch een beetje oppassen met snacht's over of langs iemands eigendom te lopen.

ik zou zelf niet twijfelen als ik een paar mensen over men wei zie lopen, honden los en op de motor er achter.

en er zijn genoeg boeren die er zo over denken.

 

er word genoeg vee of andere dingen gestolen jammer genoeg.

een maand of 4 geleden hebben een paar mensen 3 van men 4 paarden zwaar verwond.

een hebben ze zelf gestoken met een mes :( ;) ;)

 

ik weet dat jij maar gewoon ergens plantjes komt zetten,

maar dat is snacht's niet te zien wat jou plannen zijn.

 

hopelijk kom je overal echt ongezien, (niet dat ik twijfel een je militaire sneaky skills of zo hoor :P)

en als je toch gesnapt word hoop ik voor je dat die mensen je niet aan zien als een dief of stroper of zo.

 

zou nare gevolgen kunnen hebben...

 

groetsels, animal :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk idd wel uit om niet dicht in de buurt van bewoning te komen, het gaat er meer om dat er zicht is vanaf bewoning op onze spotingang, waardoor deze alleen snachts toegankelijk is.

Zeker boerderijen hoef je niet te proberen dichtbij te komen, vooral honden en ganzen merken je snel op...

Toch , mocht ik ontdekt worden heb ik altijd een condoom bij , en dat is een aardig geloofwaardige verklaring voor wat ik en mijn buddy midden in de nacht in de bosjes doen :lol:

Denk niet dat iemand nog veel vragen daarna heeft hehe ik zou het wel heel creepy vinden als iemand dan toch doorvraagt lol..

 

 

PS militaire opleiding is wel handig met deze hobby :smoke vooral licht en geluidsdiscipline, lopen als een dier ipv mens is altijd een kleine persoonlijke uitdaging elke keer weer als ik van en naar mn hobby loop

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Muurbloempje,

Allereerst: je planten zien er erg mooi uit ;)

En erg spannende verhalen B)

Wel raar dat ze de gevonden planten hebben laten staan en er omheen hebben gemaaid. Op 1 van mijn locaties is het precies andersom gegaan.

Mooi dat je ze igg nog hebt kunnen mee nemen.

Je guerilla van vorig jaar, was dat je eerste kweek? En heb je daarnaast nog meer ervaring m.b.t de kweek van wiet? B)

 

Greetzzz :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig topic...je planten zijn nu toch behoorlijk breed aan het uitgroeien, dan gaat het de goeie kant uit. Die dunne die alleen maar de hoogte ingroeien zijn vooral gevoelig voor wind...

 

Ik zou ze proberen volgend jaar nog meer in zo veel mogelijk zonuren/dag te zetten en ik heb zelf de ervaring dat ik eerst ook alles in het donker deed (trouwens het donkerst is het als het onbewolkt is zonder maanlicht), dat je dan veel meer paranoide bent...alle geluiden, lichten, want als je iets hoort, denk je: wat doet die hier, terwijl overdag, zelfs in het ergste geval als iemand naar je toe zou komen, kan je altijd gewoon in het bos aan het schijten zijn of wat dan ook, ik merk het aan mezelf dat ik veel relaxter ben...

 

Hoop voor je dat het mooi af gaat bloien - over hoe lang schat je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

We zijn vannacht geweest, rupsen bij 1 plant ontdekt,die gaat het niet halen denken we.

De rest gaat erg goed, nergens meer slakkenschade door het ANTI SLAK AFDAK lees alles voor complete info....als je echt te lui bent kijk dan in elk geval ff helemaal onderaan, en lees het ANTI SLAK AFDAK gedeelte, das erg belangrijk omdat het ziekelijk goed werkt.

Mijn buddy is 3x op zn bek gegaan, kreeg een tak op zn nek tijdens het vallen, heeft zn enkel bijna verstuikt, en ik stapte met 1 voet in de sloot lol snachts gaan kan soms lastig zijn en grappig, zeker als je je buddy een halve salto ziet maken en een tactisch rood lampje omhoog vliegt en ook nog precies op zn kop landt lolol.Tekenfilmstunts...

 

@Cannacaine, ben vannacht bij de twee ,,mannetjes,, geweest ,en het zijn gelukkig dames...2 haartjes bij alle internodes, geen balletjes gespot.

Misschien zien ze er zo smal uit omdat ze redelijk tot gemiddeld zon krijgen?

Ik moet helaas op mist wachten om weer veilig foto's te kunnen maken,daarom maar deze weer even

 

gallery_38121_15966_193381.jpg

 

Er is weinig verschil met de foto's, door het iets mindere weer nu, behalve dat er een last heeft van kleine zwarte rupsjes van 1 cm groot ;)

Ik heb al 2x Foetsie! ongediertebstijdingsmiddel gespoten,dat kan nu niet meer omdat alles gaat bloeien.

Ik ga eens kijken of ik nog iets tegen die rupsen kan doen...nog nooit last van gehad , maar dit is dan ook mijn 2de x guerilla

 

@Sjorszzz

 

Dat maai incident ging denk ik zo, maaiers hebben er 2 omgemaaid, 5 gezien en weggezet,gewoon netjes aan de kant alle planten compleet met pot en gaas erbij en 5 netjes omheen gemaaid. Die nacht hebben we van schrik alles laten staan, en toen heeft denk ik een boswachter of eigenaar van het terrein of zoiets er 5 (die zijn weggezet) meegenomen, en de andere 5 (waar omheen gemaaid was) niet gezien....anders waren die ook wel weg..ik denk dat dat kwam omdat die 5 verder weg stonden...

 

Het lijkt me dat als de maaiers kwaadwillende smokers waren ze ze allemaal meegenomen hadden...

Of als ze niet van wiet hielden of niet wisten dat het wiet was hadden ze ze waarschijnlijk allemaal omgemaaid.

Hoe dan ook hebben we geluk gehad...

Ik heb wel een les geleerd, zorg dat je je spots voor volgend jaar tijdens dit jaar al checkt op maai en snoei activiteit...

 

Dit jaar is mijn tweede keer, vorig jaar was mijn eerste keer, en ik heb verder geen ervaring met het kweken , wel 14 jaar rookervaring...

Ik ben ook gelijk het eerste jaar met ice o lator hasj maken begonnen, dit jaar ga ik voor het eerst boter en cake maken, want iceolator is net als strorum.

Lekker voor soms maar veel te hard voor doordeweeks, en niet heel interessant voor anderen,plus het kost veel tijd en veel bladafval om ice o lator te maken, ik had vorige keer van 800 gr knipafval (wel alleen blad met veel thc) 15gr hasj...Wel Icelijk lekkerrrrrr echt aan te raden..

 

Je kan voor een paar euro al 220 micron en 50 micron verfzeefjes online kopen, dan kun je heel goedkoop goede hasj maken...

Als zon topic nog niet bestaat zal ik er ff eentje maken, met 5 euro budget ice o lator maken lol.

 

 

@NYABINGHI ,

 

Ik probeer zoveel mogelijk info te geven, zodat andere beginners niet dezelfde fouten maken...daar komen soms idd interessante en grappige reacties op..

Alle planten hebben donkergroene metalen stokken van 180cm, ter ondersteuning dus wind kunnen ze hebben...

Behalve 2 stuks die hebben bamboestokken door geldtekort..

 

Meer 100 procent vol in de zon spots vinden is onze nieuwe uitdaging voor volgend seizoen...

Dit jaar hadden we meerdere spots gevonden, maar door tijdnood, slakkenvraat en ontdekking van de spots die wel vol in de zon stonden, hebben we twee lokaties met samen 5 spots overgehouden.

 

1 Lokatie kunnen we wel overdag heen maar omdat er op die lokatie een paar wel en een paar niet ontdekt zijn, willen we het risico minimaliseren dat ze de andere die nog staan alsnog ontdekken omdat wij er zijn...

Daar staan de twee dunne, geen slakken wel rupsen...

Degene die ontdekt zijn stonden in de volle zon :P

 

De andere lokatie is overdag niet te bereiken, behalve met mist..hier staan de reuzen en autoflowers ,er staan wel een paar kleine (die hydra) waar we wel foto's van kunnen maken.

Ik maak liever van alles af en toe fotos dan van de 3 kleinste elke week...

Ook hier stonden de ontdekte planten in de zon.

Veel slakken maar nu geen last meer van , kom ik straks op ...belangrijk!

 

We hadden nog een andere lokatie met 2 spots maar die zijn allebei ontdekt.

 

Wel interessant, op 1 van de drie ontdekte spots zijn alleen de planten uit de pot getrokken, bij de andere ontdekkingen namen ze pot en gaas ook mee....waarom zou dat zijn...?

 

Ik hoop dus dat het snel weer mistig wordt, zodat ik snel weer veilig nieuwe foto's kan maken want de meeste dames hebben de 3 meter al bereikt...

 

 

@iedereen Bedankt voor de vele reacties en info en vragen, ik ben blij verrast door de ,,gezelligheid,, hier, hier gebeurt nog eens wat , ik zat eerst op een ander forum maar dat was een dooie boel.

Ik vind het altijd interessant om te lezen hoe anderen het doen, en het is natuurlijk leuk als mensen ook terug reageren en soms handige tips hebben.

We zijn hier dan ook voor mekaar , toch?

 

In die geest wil ik jullie mijn laatste uitvinding, het ANTI SLAK AFDAK, nog ff laten zien als je m nog niet in de sticky, slakken gelezen hebt..

Dit ding plaats je om je plant , nieuw of bestaand, en door vaseline en zout onder een afdakje kunnen slakken niet meer op je plant en de regen kan het zout niet wegspoelen.. topiclink onder de foto

 

gallery_38121_16028_195877.jpg

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...t&p=1201696

 

Ik had zelf veel slakkenschade, maar nu HELEMAAL NIET MEER. wel hele legers slakken die om de pot heen dwalen mwuhaha

Ik ben namelijk helemaal met slakkenkorrels gestopt, niet meer nodig..

 

Door deze uitvinding kunnen we op meer plekken kweken,zonder last van slakken.

 

We willen volgend jaar op 2 manieren gaan werken..

 

1> Grote planten wegzetten met anti slak afdak en grond met maximale voeding erin, zodat we ze alleen water hoeven te geven bij extreme droogte, dus plaatsen , 1x checken, en oogsten.Meer niet.

 

Zo wil ik het ongeveer gaan doen, en dan per plant eerst een gat met daarin 20-40L grond met maximale voeding

gallery_38121_15966_262792.jpg

Het worteldoek wordt natuurlijk wel weer met dun laagje originele grond bedekt, ter camouflage.

De buisjes doe ik omdat de plant dan iets hoger staat, dan spat er minder water tegen het anti slak afdak, en als er al iets over het worteldoek heen gaat groeien overwoekert het wat minder snel.

 

 

2> Autoflowers wegzetten, ook met antislakfdak en grond met max voeding, maar die geven we nog bloeivoeding organische pk booster extra...Deze gaan we 1x per week heen en het enige verschil met opstelling zoals het plaatje, minder afstand tussen de planten onderling en misschien wel sommige per 5 in speciekuipen van 65L, bijvoorbeeld in moerassen.

Dit trucje heb ik ergens gezien, in een moeras kweken, en door het antislakafdak durf ik dat nu wel aan.

 

Dan wel potparka eroverheen zodat ze niet volregenen, en een paar gaatjes in de zijkant voor eventueel wateroverschot, dit gaatje natuurlijk wel 10cm van de grond zodat eventueel moeraswater er niet in kan...

 

en

3> Grote planten wegzetten op plekken waar we overdag ook gewoon bij kunnen, en die ook met antislakafdak, grond met maximale voeding, maar daarnaast groei- en bloeivoeding en pkbooster.

Deze willen we 1 tot 2x per week bezoeken,en dan ook toppen en dieven.

Eigenlijk het maximale er aan doen wat je er aan kan doen..

En veel foto's ervan maken...

 

Ik weet dat ik nu weinig foto's te bieden heb, maar ik ga dit ruimschoots goedmaken door de oogst zo uitgebreid mogelijk te fotograferen en te documenteren, zodat iedereen precies kan zien wat met welke middelen en waar is bereikt.

Ik ga elke tak en plant labelen, en als ze droog zijn op de grond uitleggen, en dan foto's maken, dan zie je de plant droog in zn originele vorm...Ik heb er nu al zin in , maar dan moet moeder natuur wel ff meewerken nog..

 

Zo weer een lekkere dikke lap tekst eruitgeperst, gaat makkelijk als wiet je passie is B)

Jammer dat er nog geen officiele banen in de wiet bestaan (behalve coffeeshopmedewerker voor zover ik weet) anders wist ik wel waar ik ging solliciteren.

Mijn droombaan is in een legale (medicinale) wietkwekerij wonen in een tentje tussen de planten...

 

ALS WIET EEN VROUW WAS , ZOU IK HAAR TROUWEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ja dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriendin: als de dag komt dat ze hier de wiet legaliseren (wat ik denk dat juist verder weg is doordat ze onlangs medicinale productie wel hebben gelegaliseerd, maar dat zijn dan al bekende bedrijven die ze daarvoor gebruiken, hoe heb je in godsnaam de kans om dat ook te doen, dan moet je toch experimenteren, dus planten in bezit hebben, dus fout), maar als het ooit in tsjechie zover komt, wil ik 1 van de eersten zijn die een coffeeshop opent...en dan het beste gebaseerd op het nederlandse model: via de achterdeur zonder belastingbetaling inkopen en verkopen voor de volle prijs...

 

Mooie uitvinding die antislakconstructie, daar zat ik vorig jaar ook heel veel over na te denken en dacht zelf ook al aan zoeits, maar aan de andere kant wil ik altijd alles zo simpel mogelijk houden...niet voor mij dus, ik heb me min of meer neergelegd bij het feit dat je in het begin gewoon vaker na je planten moet om het vooral onruidvrij te houden en dan in combinatie met korrels en koper dat je goeie kans hebt dat ze de eerste maand overleven en dan kan je het rustiger aan gaat doen....Maar ik snap je, als je 100% bescherming wilt is zo een constructie ideeal...

 

Mooi om te zien dat je al volop bezig bent met plannen voor volgend jaar en waar je dingen kan verbeteren, zo hoort het!

Ga zo door, hoop dta je in ieder geval heel wat moois binnenhaalt dit jaar, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf er bij dat het aan ligt aan waar je de koper tape haalt, wanttoen ik laatst op mijn te laat geplante spot was liepen er wel 6 naakt slakken en dan een paar gewone slakken over mijn veld. En wat denk je? 0,0 vreet schade, zie mijn topic.

 

Ik heb de tape gehaald bij http://www.kopersporen.nl/

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vrijwel de zelfde kopertape gebruikt en heb ook geen last meer van slakken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb misschien slecht kopertape gehad, en het werkt misschien wel bij jullie, maar ik schrok me kapot, ik kon het kopertape SNACHTS (met maanlicht) zien glinsteren van 5 meter afstand.....overdag is het nog erger, das veel te opvallend voor mij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ik heb kopertape dat zie je bijna niet en het werkt het heb het zelf gezien

en ook nog goedkoopt rolletje 4 meter 7.50 '

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb misschien slecht kopertape gehad, en het werkt misschien wel bij jullie, maar ik schrok me kapot, ik kon het kopertape SNACHTS (met maanlicht) zien glinsteren van 5 meter afstand.....overdag is het nog erger, das veel te opvallend voor mij...

 

Ik denk dat dit ook de reden is geweest, waarom er 3 planten van mij zijn gevonden die, nogal dicht langs een pad stonden :wub:

Het was trouwens geen openbaar pad.

Bij elk bezoek aan de spot, schoof ik er steeds weer opnieuw dood planten materiaal voor, zodat het wat minder opvalt.

Ik moest het wel steeds weer opnieuw doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updaaaaaate!

 

Vorige week zijn we weer geweest, en er zijn er een paar ontdekt :lol: Gelukkig waren dat de middelgrote en de grootste staan er nog, ook de autoflowers hebben we kunnen redden.

Die moesten onder een stapel gestort groenafval vandaan gevist worden, gelukkig staan ze met stokjes en tierips in een speciekuip.....1tje was geknapt, die tak ga ik morgen roken...

Omdat het mistig was hebben we veilig foto's kunnen maken, en gelijk maar lekker veel.

Enjoy.......

 

Tussenstand ; 12 bigbangs en 4 autoflowers over..

 

Deze twee staan samen en hebben wat rupsenschade, maar het komt wel goed denken we

 

gallery_38121_15966_762916.jpg

 

gallery_38121_15966_840222.jpg

 

gallery_38121_15966_885513.jpg

 

gallery_38121_15966_192453.jpg

 

gallery_38121_15966_584987.jpg

 

Dit zijn de autoflowers, met zn 4en in een speciekuip..

 

gallery_38121_15966_326369.jpg

 

gallery_38121_15966_960733.jpg

 

gallery_38121_15966_1174151.jpg

 

gallery_38121_15966_641427.jpg

 

gallery_38121_15966_452535.jpg

 

gallery_38121_15966_325221.jpg

 

gallery_38121_15966_1457165.jpg

 

gallery_38121_15966_659219.jpg

 

Deze staat alleen in een te donker stukje bos, we verwachten er weinig van, was meer een testje..

 

gallery_38121_15966_297313.jpg

 

gallery_38121_15966_559986.jpg

 

gallery_38121_15966_169449.jpg

 

grapje

gallery_38121_15966_527614.jpg

 

 

Deze staan met zn drieen en zijn door de slakken natuurlijk getopt.

 

plant1van3

 

gallery_38121_15966_191615.jpg

 

gallery_38121_15966_34294.jpg

 

gallery_38121_15966_402498.jpg

 

antislakafdak in actie

 

gallery_38121_15966_687393.jpg

 

gallery_38121_15966_159427.jpg

 

gallery_38121_15966_352609.jpg

 

gallery_38121_15966_465091.jpg

 

gallery_38121_15966_576801.jpg

 

gallery_38121_15966_800501.jpg

 

gallery_38121_15966_237133.jpg

 

gallery_38121_15966_795759.jpg

 

plant2van3

 

gallery_38121_15966_650993.jpg

 

gallery_38121_15966_897581.jpg

 

gallery_38121_15966_405208.jpg

 

gallery_38121_15966_1017520.jpg

 

gallery_38121_15966_308911.jpg

 

gallery_38121_15966_350397.jpg

 

gallery_38121_15966_450963.jpg

 

gallery_38121_15966_1415365.jpg

 

gallery_38121_15966_1044879.jpg

 

gallery_38121_15966_1024541.jpg

 

gallery_38121_15966_933265.jpg

 

gallery_38121_15966_1091847.jpg

 

gallery_38121_15966_732588.jpg

 

 

Plant3van3

 

gallery_38121_15966_386550.jpg

 

gallery_38121_15966_872508.jpg

 

gallery_38121_15966_401391.jpg

 

gallery_38121_15966_288943.jpg

 

gallery_38121_15966_943751.jpg

 

gallery_38121_15966_473869.jpg

 

gallery_38121_15966_607615.jpg

 

gallery_38121_15966_164030.jpg

 

gallery_38121_15966_1473220.jpg

 

gallery_38121_15966_1527610.jpg

 

gallery_38121_15966_817674.jpg

 

gallery_38121_15966_1371458.jpg

 

gallery_38121_15966_896500.jpg

 

gallery_38121_15966_796798.jpg

 

Deze is ontdekt, die hebben we kunnen redden maar de bodem van de pot is wel open dus die zal wel flinke wortelschade hebben en het misschien niet halen..

 

gallery_38121_15966_944739.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

....................................

 

En dan nu de REUZEN de grootste begin ik mee die hebben we gemeten op 3.40meter, en ze moet nog ff....

 

Je ziet haar rechts achter de andere plant, die 2 meter is

 

gallery_38121_15966_933376.jpg

 

zelfde reus met mens erbij

gallery_38121_15966_92039.jpg

 

gallery_38121_15966_423113.jpg

 

gallery_38121_15966_423113.jpg

 

gallery_38121_15966_1002488.jpg

 

gallery_38121_15966_1193470.jpg

 

Nog een reus..

 

gallery_38121_15966_150664.jpg

 

gallery_38121_15966_695556.jpg

 

En nog twee

gallery_38121_15966_126519.jpg

 

gallery_38121_15966_698729.jpg

 

gallery_38121_15966_526261.jpg

 

gallery_38121_15966_867577.jpg

 

gallery_38121_15966_982442.jpg

 

Een iets kleiner reusje

gallery_38121_15966_7826.jpg

 

En nog een iets grotere

 

gallery_38121_15966_531668.jpg

 

Ik kom er niet bij lol

gallery_38121_15966_533548.jpg

 

Ik ook niet....

 

gallery_38121_15966_92039.jpg

 

 

Zo , hebben jullie eindelijk weer wat te koekeloeren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere foto update, jammer van de ontdekte, it`s all in the game, maar jullie zijn nog in de race, dat is het belangrijkste, game on. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...