Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keesscarface

Calcium magnesium probleem ?

Recommended Posts

Beste groen liefhebbers.

Ik ben bezig met een binnenkweek brabantswit.

Planten hebben 14 dagen 18/6 gehad,staan nu dag 21 bloei, sinds kort begin ik bladproblemen te krijgen, roestvlekken bij de nerven bladeren waar de diep groene kleur uit gezogen word het is onderin begonnen mar nu beginnen ze bovenin ook geel te worden.

Ik had zelf sterk het vermoeden dat het calcium magnesium te kort was dus heb ik van bionova cal en mg mee gegeven in 3 water beurten en nu is van elk 1 fles op, maar het word er niet beter op, heb ook een grond monster genomen daar kwam de ph uit op 6,5 en ec 0,8.

Nu hoopte ik dat iemand mij zou kunnen zeggen wat het zou kunnen zijn !

Mvg kees

Share this post


Link to post
Share on other sites
ec 0,8

Dit is veel te laag. Ze halen nu de voedingsstoffen uit de oude bladeren. Je foto's zijn trouwens niet zichtbaar.

 

 

Heeft dat met de instellingen te maken dat je de foto's niet kunt bekijken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet er niet de http link inzetten maar de bbcode

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet er niet de http link inzetten maar de bbcode

 

Klopt indd maar krijg bbcode niet gekopieerd en geplakt omdat ik met een ipad werk denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft dat met de instellingen te maken dat je de foto's niet kunt bekijken ?

Ik denk dat je album op privé staat i.p.v. publiek. Als je een link wil kopiëren op een ipad moet je even wat langer op de link klikken, dan krijg je vanzelf de optie kopiëren. Waar je wil plakken moet je ook weer wat langer op de betreffende plek vingeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft dat met de instellingen te maken dat je de foto's niet kunt bekijken ?

Ik denk dat je album op privé staat i.p.v. publiek. Als je een link wil kopiëren op een ipad moet je even wat langer op de link klikken, dan krijg je vanzelf de optie kopiëren. Waar je wil plakken moet je ook weer wat langer op de betreffende plek vingeren.

 

 

Indd ik heb nu een publiek album aan gemaakt bedankt !

 

zo gelukt even laptop gepakt werktstuk makkelijker maar heb wel het idee dat de foto te groot zijn maar goed hopelijk kan men zo iets zien.

alsvast bedankt voor jullie hulp !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor medium gebruik je?

 

Wat voor voedingslijn?

 

Zit zelf aan combi van zwavel en ijzer te kort te denken...

 

Mvg,

 

Mr. Infinity

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat voor medium gebruik je?

 

Wat voor voedingslijn?

 

Zit zelf aan combi van zwavel en ijzer te kort te denken...

 

Mvg,

 

Mr. Infinity

 

 

plagron light mix 18 liter potten, voedings lijn bio nlx, booster , a en b , bloeistimulator , pk 14,13 , bloeiregulator tegen stress , cal en mg van bionova.

ik zuur mijn voedingsvat af op 6,0... bedankt voor je reactie !

 

had ook wat warmte probleempjes en nog met deze warme temp buiten, meschien dat dit ook een rol erbij speelt, maar heb er nu ook lampen uit gehaald>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingslijn bio en afzuren naar 6.0 maakt probleem 1 (tegenwerken vrijkomen via bodemleven).. en geeft oa calcium vlekjes en paarse stelen omdat calcium in gevecht is met oa fosfor.

 

Volg je een schema en zoja, geef je volle mep of een % van alles?

 

Keek even raar op bij melding fles leeg na 3x maar na de foto's werdt het me geheel duidelijk ;)

 

Je hebt diepgroen blad gecombineerd met blad wat citroengeel wegtrekt en paarse stelen geeft, bij mij is dat meestal een gevolg van in de groei genoeg voeding geven en dan wanneer over naar de bloei te weinig met alle gevolgen vandien.

 

Ook nog belangrijk: hoe is de waterhuishouding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingslijn bio en afzuren naar 6.0 maakt probleem 1 (tegenwerken vrijkomen via bodemleven).. en geeft oa calcium vlekjes en paarse stelen omdat calcium in gevecht is met oa fosfor.

 

Volg je een schema en zoja, geef je volle mep of een % van alles?

 

Keek even raar op bij melding fles leeg na 3x maar na de foto's werdt het me geheel duidelijk ;)

 

Je hebt diepgroen blad gecombineerd met blad wat citroengeel wegtrekt en paarse stelen geeft, bij mij is dat meestal een gevolg van in de groei genoeg voeding geven en dan wanneer over naar de bloei te weinig met alle gevolgen vandien.

 

Ook nog belangrijk: hoe is de waterhuishouding?

 

 

Per water beurt 450 liter water dus er zou dan op 1350 liter water 1 liter mg , 1liter cal gezeten hebben en ik heb dat ook rustig aan op gebouwt, verder volg ik niet echt het schema wat hun laten zien op de site van bio nlx want dat word te gek , de ec was op zijn hoogst in het vat 1.1 .

Ik heb ook een grond moster genomen onderin bij de wortels 100 ml grond daar boven op 200 ml gedemineraliseerd, 10 min laten staan flink geroerd toen kwam de ph op 6,5 uit en de ec op 0,8 . Kraantjes water is ph 8,6 hier en ec 0,3.

Ik geef trouwens van onderuit water!

Ik denk dat de hoge temperatuur ook een grote rol speel want de teller stond toestrax op 36,5 graden max en min 22,5.

4250 in blaas 9000 kub afzuig en 14 x600 watt aan eerst stonden er totaal 17 aan maar heb er drie extra uit gehaalt.

Word tijd voor de opti !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, hoeveel heb jij er staan onder die 14x600 en in hoeveel l potten??

 

450l per waterbeurt vind ik aardig veel. Geef je ze dagelijks water of hoe??

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wel de bedoeling dat de lampen ongeveer 50 cm boven te toppen hangen.

anders heb je grote kans op tekorten van minder mobiele elementen(elementen die alleen opgenomen worden door de sapstroom)

Share this post


Link to post
Share on other sites
verder volg ik niet echt het schema wat hun laten zien op de site van bio nlx want dat word te gek , de ec was op zijn hoogst in het vat 1.1 .

 

Opbouwend tot aan 2.3 laat in de bloei, 3x raden waar je hele probleem vandaan aan het komen is.. ze krijgen niks.

Helemaal met jouw start EC komen zij bij onvoldoende basisvoeding na uitputting medium als 1e calcium en magnesium tekort omdat er ook amper wat in je water zit. Met zacht water kun je wel meer voeding geven dus 'iets' minder dan op schema is ok maar waar het op A&B aankomt moet je er echt niet vet onder gaan zitten en dan proberen bij te gaan sturen op losse elementen.

 

Waarom ga je met een voedingslijn aan de slag en volg je niet hun schema op deze schaal?

Geen houden aan zo ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
verder volg ik niet echt het schema wat hun laten zien op de site van bio nlx want dat word te gek , de ec was op zijn hoogst in het vat 1.1 .

 

Opbouwend tot aan 2.3 laat in de bloei, 3x raden waar je hele probleem vandaan aan het komen is.. ze krijgen niks.

Helemaal met jouw start EC komen zij bij onvoldoende basisvoeding na uitputting medium als 1e calcium en magnesium tekort omdat er ook amper wat in je water zit. Met zacht water kun je wel meer voeding geven dus 'iets' minder dan op schema is ok maar waar het op A&B aankomt moet je er echt niet vet onder gaan zitten en dan proberen bij te gaan sturen op losse elementen.

 

Waarom ga je met een voedingslijn aan de slag en volg je niet hun schema op deze schaal?

Geen houden aan zo ;)

 

 

Bedankt voor de nuttige info , maar op hun schema, Staat ook dat de ideale waarde van de ph tussen de 5,8 en de 6,3 ligt maar wat kan ik dan het beste aanhouden omdat het een bio voeding en het bodemleven niet kapot mag gaan ?

Gr kees

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is wel de bedoeling dat de lampen ongeveer 50 cm boven te toppen hangen.

anders heb je grote kans op tekorten van minder mobiele elementen(elementen die alleen opgenomen worden door de sapstroom)

 

 

Klopt ik ga volgende ronden alles optimaliseren.

Bedankt voor je info gr kees

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is wel de bedoeling dat de lampen ongeveer 50 cm boven te toppen hangen.

anders heb je grote kans op tekorten van minder mobiele elementen(elementen die alleen opgenomen worden door de sapstroom)

 

 

Klopt ik ga volgende ronden alles optimaliseren.

Bedankt voor je info gr kees

Ik nog denken dat je een geintje maakten met lampen op 2 meter. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is wel de bedoeling dat de lampen ongeveer 50 cm boven te toppen hangen.

anders heb je grote kans op tekorten van minder mobiele elementen(elementen die alleen opgenomen worden door de sapstroom)

 

 

Klopt ik ga volgende ronden alles optimaliseren.

Bedankt voor je info gr kees

 

kan je ze nu niet meer lager hangen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is wel de bedoeling dat de lampen ongeveer 50 cm boven te toppen hangen.

anders heb je grote kans op tekorten van minder mobiele elementen(elementen die alleen opgenomen worden door de sapstroom)

 

 

Klopt ik ga volgende ronden alles optimaliseren.

Bedankt voor je info gr kees

 

kan je ze nu niet meer lager hangen dan?

 

 

Nee dat gaat niet plus ik heb ze hoog hangen van wegen het warmte probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer er deze ronden het beste van te maken als het klaar is gaat er alles uit en op nieuw erin.

Kan iemand mij vertellen welke ph ik met die bio voeding het beste aan kan houden ?

Gr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een bio minerale voeding ;)

 

Gegeven ph waarden in schema zijn een indicatie, schommelen mag best al zul je erachter komen dat die voeding vanzelf al aardig richting de 6.4? buffert indien volgens schema toegepast.

 

Lampen hoger kan best al is 2mtr wel erg ver om naar toe te groeien, je krijgt zo nogal wat strek tussen de nodes en minder compacte toppen omdat de planten te hoog worden. Een 600W gaat max een meter diep vanaf bladerdek indien op 60cm dus flink dieven wat er onderin aan pluis hangt als je er nog bij kunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik probeer er deze ronden het beste van te maken als het klaar is gaat er alles uit en op nieuw erin.

Kan iemand mij vertellen welke ph ik met die bio voeding het beste aan kan houden ?

Gr ;)

 

 

Klopt als ik voeding in het water gooi word het al zuuder , fijn om te weten dat ik dat ongeveer aan moet houden.

Ik ga proberen of ik er nog bij kan om ze te dieven !

Bedankt voor je reactie gr kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...