Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Moonday

Wietolie ipv antibiotica. Kan dat?

Recommended Posts

Beste WFers.

 

Een vriend van mij heeft een virus infectie opgelopen. Ik heb gevraagd welke. Hij Kon helaas niet vertellen welke. Het gevolg van de infectie is uitslag op het gezicht, in ieder geval. Van zijn huisarts heeft ie antibiotica voorgeschreven gekregen? Nou heb ik wel wat ervaring met het maken van wietolie. Ik zou graag willen weten of wietolie kan helpen in plaats van antibiotica?

 

Groet en alvast dank

Moonday

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Wat ik zeker weet wat zeer goed is voor de huid ,wat ook goed is om de wietplanten mee in te spuiten ,dat is namelijk neem olie ,dat is goed voor allergieen enz .

 

http://www.anthemis.nl/aromabasis/neem.htm kijk hier maar eens waar het allemaal goed voor is ,het stinkt wel dat spul ,maar je kan het mengen met rozeolie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk toch voor de antibiotica gaan, een infectie kan snel slecht aflopen, gewoonlijk antibiotica neem je niet langer dan 5 dagen of wietolie kan helpen in plaats van antiobiotica die het kan op lossen in een paar dagen en tis maar een 1 x cure...

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet is geen tovermiddel en reguliere geneeskunde is niet per definitie slecht.

Ik zou geen risico nemen met iemands gezicht, infecties kunnen behoorlijk de boel verneuken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

antibiotica nemen en wiet zalf voor op de uitslag ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wiet61

 

Was wel al op de hoogte van het gebruik van neamolie voor insecten bestrijding, maar nog niet als "geneesmiddel" voor de mens. Interessante link Wiet61. Thanks dus. Ga me zo en zo daar wat verder in verdiepen.

 

@Faraon

Dank voor je reactie. Ik ben uiterst voorzichtig hiermee. Eigenlijk met alles wat met alternatieve geneeswijze te maken heeft. Geen dogmaticus dus. Het gaat immers ook niet om mijn gezondheid maar om de gezondheid van een ander. Ik wilde ook perse weten wat voor infectie hij nou heeft, helaas kon hij alleen de symptomen beschrijven. Tot nu toe blijft het bij uitslag/acne. Dus niet ernstig als ik het zo mag inschatten.

 

Groet

Moonday

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tot nu toe blijft het bij uitslag/acne. Dus niet ernstig als ik het zo mag inschatten.

 

Als iemand net een diagnose heeft gekregen en de 1e behandeling hiervoor ondergaat dan zou ik me daar niet mee gaan bemoeien.

 

Moet het dan toch ingezet worden overleg dan in ieder geval met de arts/huisarts ipv zelf aan aan het dokteren te gaan, dat kan altijd nog ;)

 

Nog een nadeel van net 'iets' hebben en zelf meteen gaan dokteren is dat er een verstoorde relatie met de arts onstaat die indien er flink wat aan de hand mocht zijn aardig kan opbreken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Allen

 

Oke, voel al een beetje aan welke kant dit op gaat. Niet doen dus volgens de meeste hier tot nu toe. Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet een of ander radicaal die tegen de gangbare medicatie is en zomaar iets doet. Toch bedankt voor de waarschuwingen.

 

Het was een vraag die bij mij op kwam omdat zoals eerder gemeld ik olie maak voor mensen met "lichamelijk pijnen"(werk bij sommige wonderbaarlijk goed) en ik ook weet dat sommige het op de huid gebruiken en dat het antivirale eigenschappen heeft. Het nadeel van die antibiotica is dat in de zon zitten nu uit den boze is, volgens de arts/maar ook als je even googled. Vandaar de vraag. Het gaat mij eigenlijk niet eens om de directe toepassing nu. Maar was erg benieuwd naar jullie ervaringen/kennis.

 

Groet

Moon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk om te lezen.. Deze verhalen van de "wietolie-dokters" zonder gedegen medische achtergrond. Priceless ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik al jaren geen antibiotica meer, maar alleen wietolie en nu dus tinctuur om mijn virussen te bestrijden, tot nog toe met 100% geslaagd.

Heb in mijn leven zoveel antiobiotica geslikt, dat dat niet meer werkt bij mij en wietolie en tinctuur dus wel! Veel sneller nog als met antibiotica.

Dat is mijn ervaring.

Door antibiotica kreeg ik ook altijd bijwerkingen als huiduitslag en schimmelinfectes inwendig en uitwendig waar ik dan ook weer iets voor moest nemen.

No Thx ik nooit geen antibiotica meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
antibiotica nemen en wiet zalf voor op de uitslag ...

Antibiotica werken alleen tegen bacteriën, niet tegen virussen. Je lichaam moet die virussen zelf opruimen. Die zitten vooral in je lijf, dus heeft het weinig zin om wietolie op je huid te smeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet is altijd een medicijn.....

snappen sommige dat nog steeds niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus heeft het weinig zin om wietolie op je huid te smeren.

 

heeft zeker zin , je uitslag is sneller was... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowsterkte

 

Ik volg je al een lange tijd met grote belangstelling. Dus ik wachtte al met smart op jou reactie. Dat geld ook voor @gobru. Wel erg kort en bondig in je reactie gobru.

 

Ik wist natuurlijk al dat het goed voor jou werkt tegen de pijnen. Met zulke nare bijwerkingen, is het fijn dat het de antibiotica voor jou kan vervangen.

 

Keep up de good work!

 

PS: Ga het in dit geval niet toepassen vanwege allerlei argumentatie, blijf het wel maken voor mensen die zeggen dat het helpt bij pijn vermindering. Ik gebruik het zelf overigens niet structureel. Is gelukkig ook niet nodig. Informatie, meningen en ervaringen blijven welkom.

 

Edit: Had je laatste reactie nog niet gezien @gobru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Antibiotica werken alleen tegen bacteriën, niet tegen virussen. Je lichaam moet die virussen zelf opruimen. Die zitten vooral in je lijf, dus heeft het weinig zin om wietolie op je huid te smeren.

Waarom geeft de arts dan een antibiotica als hij een virale infectie heeft.

Beetje raar vind je niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wiet is altijd een medicijn.....

Altijd? Is de wens de vader van de gedachte? Voor ziektes die door een overactief immuunsysteem worden veroorzaakt zoals crohn, fybromyalgie, MS etc. werkt het goed omdat cannabis het immuunsysteem onderdrukt, maar bij een virusinfectie werkt het juist averechts. Zie deze link.

 

Waarom geeft de arts dan een antibiotica als hij een virale infectie heeft.

Beetje raar vind je niet.

Zeker raar, want het doet echt niks tegen virussen. Het probleem met antibiotica is dat het ook de goede bacteriën doodt waardoor schimmels meer kans krijgen om zich te ontwikkelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor ziektes die door een overactief immuunsysteem worden veroorzaakt zoals crohn, fybromyalgie, MS etc. werkt het goed omdat cannabis het immuunsysteem onderdrukt,

 

haal fibromyalgie sowieso maar al uit het lijstje, heeft niks te maken met overactief inmuunsysteem.....en die link is echt lachwekkend, zeker onderzocht door de paracetmol boys ipv wetenschappers

Share this post


Link to post
Share on other sites
die link is echt lachwekkend

Kom eerst maar eens met een betere link voordat je een onderzoek dat niet in jouw straatje past meteen zonder enige vorm van argumentatie belachelijk maakt. Dus jij weet waar fybromyalgie door wordt veroorzaakt? Knap hoor, want dan ben je de enige ter wereld die dat weet. Heb je al een telefoontje uit Oslo gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://site.zorgportaal.nl/index.php/zorgk...yalgie-gevonden

 

Oorzaak van Fibromyalgie gevonden

 

Foto: Zorgkrant

Neurowetenschappers hebben de pijnbron bij fibropatiënten gevonden. In schril contrast met vastgeroeste vooroordelen moeten we daarvoor niet gaan zoeken in de hersenen.

Miljoenen mensen, waarvan de meerderheid vrouwen, zijn al jaren wanhopig op zoek naar een doeltreffende behandeling. Tot op heden dachten veel artsen dat fibromyalgie een imaginaire, puur psychologische aandoening was, maar baanbrekend onderzoek wijst uit dat de ziekte veroorzaakt wordt door een teveel aan zenuwvezels in de bloedvaten.

 

Letterlijk betekent fibromyalgie 'pijn in bindweefsel en spieren'. Mensen met deze aandoening hebben last van verschillende klachten, heel vaak op hetzelfde moment: pijn, stijfheid, slaapstoornissen, hoofdpijn en darmproblemen. De ziekte behoort tot de meest voorkomende pijnsyndromen. Met dank aan de nieuwe bevindingen kan nu gewerkt worden aan alternatieven op vlak van behandeling. Het ultieme doel is een permanente oplossing te vinden voor de aandoening.

 

Onderzoek

Amerikaanse neurowetenschappers onderzochten de huid op de handen van mensen die door gebrek aan sensorische zenuwvezels amper reageren op pijnprikkels. Vervolgens deden ze hetzelfde met handen van fibropatiënten. Zo zagen ze een overdreven hoeveelheid van één specifiek type zenuwvezels, genaamd arteriool-venulen (AV).

 

Tot voor dit onderzoek dachten wetenschappers dat deze vezels alleen verantwoordelijk waren voor het regelen van de doorstroom in de bloedvaten. Nu weten ze echter dat er een rechtstreekse link is tussen deze zenuweindes en de wijdverspreide pijn die patiënten met fibromyalgie voelen. De studie geeft dan ook een verklaring waarom veel mensen met fibro extreem overgevoelige handen en andere delicatie zones (zogenaamde tenderpoints of drukpunten) op het lichaam hebben. Ook verklaart het waarom koud weer de symptomen alleen maar erger maakt.

 

Baanbrekend

"Deze verstoorde bloedstroom kan perfect de oorzaak zijn van spierpijn en andere pijnprikkels, maar ook van oververmoeidheid", verklaart neurowetenschapper Dr. Frank L. Rice.

 

Nieuwe behandelingen zijn broodnodig, aangezien de huidige opties zelden het leed van mensen met fibromyalgie echt verzachten. Zo krijgen ze nu allerhande pijnstillers en antidepressiva voorgeschreven of worden ze afgewimpeld met het 'advies': "Slaap en beweeg gewoon een beetje meer".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus jij weet waar fybromyalgie door wordt veroorzaakt?

 

 

ja dus... zie link blowsterke, niet zo hard roepen als je het zelf niet weet ripper...

 

 

 

Kom eerst maar eens met een betere link

 

betere link, dagelijkse ervaring ook goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.aleppozeepleroyal.nl/?page_id=200

 

Gebruik

 

olijfolie in Aleppo zeep Le Royal voedt en verzacht de huid zonder haar uit te drogen. De laurierolie reinigt en beschermt. Aleppo zeep Le Royal kun je gebruiken voor totale lichaamsreiniging en voor je haar. Het is in het bijzonder geschikt voor de droge huid.

 

Bovendien kunt u, door haar antibacteriële én antivirale werking, hoe raar het ook klinkt gebruikt worden als tandpasta en voorkomt tandvleesontsteking en helpt bij de genezing van aften. Onze zeep bezit een gehalte van 40% olie van de bes van de laurier, wat een antiseptisch en ontsmettend effect heeft.

 

Ideaal voor het scheren. De zeep heeft een crème tot romige schuim ontwikkeling.

 

Aleppo zeep Le Royal kan ook gebruikt worden om het haar mee te wassen. De zeep werkt ook uitstekend tegen schilfertjes. Goed om te weten: als je er je baby mee wast of kleine kinderen: de zeep prikt in de oogjes!

 

Veel mensen met nachtelijke kuitkrampen hebben baat bij een blok Aleppo zeep Le Royal onder de dekens: de laurierbesolie werkt krampstillend.

 

Voor een gehydrateerde en verkwikte huid: schaaf 25 gram in een warm bad. Ook geschikt voor een babybadje en voor een hand- of voetenbad

 

Helpt tegen winterhanden en -voeten (kloven/wondjes etc.)

 

Zeer geschikt voor het wassen van de intieme delen van het lichaam, het zorgt voor de juiste zuurgraad en voorkomt veel vrouwelijk ongemak.

 

Tip: Aleppo zeep Le Royal kan ook gebruikt worden om kleding mee te wassen. Dit maakt deze zeep dus ook heel handig voor op vakantie; zeep, shampoo, scheerschuim, tandpasta en wasmiddel in één.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Laurus nobilis

 

Laurinezuur uit kokosolie werkt sterk antiviraal.

 

Ieder virus is weer anders, dus kan ook om specifieke middelen vragen.Er is geen breed schalend onderzoek gedaan naar de antivirale eigenschappen van Cannabis, maar CBD schijnt antivirale eigenschappen te bezitten & waarschijnlijk ook THC.

 

Een ander kruid dat ook goed kan werken tegen virussen is Astragalus membranaceus, samen met een paddestoelensoepje van shiitake moet het wel werken.In de VS noemen ze dat de Fu Zheng therapie.

 

Voor ziektes die door een overactief immuunsysteem worden veroorzaakt zoals crohn, fybromyalgie, MS etc. werkt het goed omdat cannabis het immuunsysteem onderdrukt, maar bij een virusinfectie werkt het juist averechts.

 

Gaat niet op voor mensen met kanker die juist een verzwakt immuun systeem hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar even tegen m'n huisarts gezeurd. Dat doe ik wel vaker, dus dat stoort 'm niet. Anti-biotica wordt wel vaker bij virusinfecties gegeven. Niet om het virus te bestrijden, maar om bacteriële infectie te bestrijden/voorkomen die op het verzwakte / geïnfecteerde lichaam goede kansen zien. Mijn vertaling: Spint gaat ook graag op zwakke planten zitten. En ja ik ben wat simpel, maar op die manier kan ik het begrijpen èn er mee werken.

 

Die aleppo zeep geeft wel een rare smaak met tandenpoetsen zeg, maar het wordt wel schoon. En nu heb ik een heerlijk zacht baby-huidje met veel meer krullen op m'n koppie. Dus ik ben maar wat blij met die zeep tip :smoke

 

Het onderzoek mbt tot het immunsysteem heeft betrekking op, ik citeer: "De onderzoekers gaven muizen een aantal componenten die ook in marihuana zitten en vergeleken de dieren daarna met muizen die geen drugs in hun bloed hadden." Dus niet op Marihuana zelf. De link is verder te beperkt om de volgende stelling te weerleggen: Door oververtegenwoordiging van THC in de gebruikte componenten is de REM slaap zodanig verstoord dat het immuunsysteem daardoor ontregeld is.

Deze verzin ik ter plekke, maar is op dit moment net zo belebberd onderbouwd als de bewering in de Link. Dus als iemand meer informatie heeft over dt onderzoek dan graag (heel graag zelfs). Want als het wel klopt wat er beweerd wordt, dan kan dat ook heel waardevol zijn bij het bestrijden van bijvoorbeeld allergieën toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antibiotica hebben geen zin bij een virus, tenzij je tegelijkertijd een bacteriële infectie hebt.

Hangt af van de ernst van de aandoening of je antibiotica zou kunnen vervangen. Niet altijd is antibiotica niet hoog nodig, maar word het wel (kortdurend voorgeschreven), in bepaalde gevallen zou je antibiotica sowieso achterwege kunnen laten, het vervangen met cannabis, of combineren, kan ook. Maar dat zou echt per geval bekeken moeten worden.

 

Soms worden antibiotica ook voorgeschreven ter voorkoming van een infectie, bijvoorbeeld bij tand/kaak behandelingen, waarmee er kans is dat er bepaalde bacteriën de bloedbaan raken, vandaar prefentief een hoge dosis antibiotica, eventueel gevolgd door een verlengde kuur (endocarditis profylaxe). Endocarditis leidt tot hartproblemen, ontstekingen aan het hart, hartkleppen, hartzakje, verminderde pompfunctie van het hart, lekkende hartkleppen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...