Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Elmo2007

Wietolie en de genezende werking bij littekens

Recommended Posts

Hallo allemaal .

hier weer een topic van mij

 

deze keer over de genezende werking van wietolie bij littekens

 

Mn buurmeisje heeft 1.5 jaar geleden een ongeluk gehad in een speel tuintje

op zo`n carrousel die hard in de rondte kunnen draaien ..

daar vloog ze dus vanaf , met haar arm nog in een stuk staal....

 

en dus brak haar arm op 2 plekken ;)

artsen gingen eerst wachen tot het bot vanzelf weer aan zou groeien .... maar dat gebeurde dus niet ..

 

toen na een half jaar hebben ze toch besloten om er een stalen pen in te zetten

 

die pen mocht er afgelopen week weer uit ...

 

maar die zat vast gegroeid in het bot .. die pen kan er nooit meer uit en zal ze mee moeten leven .. is niet anders ..

 

 

maar de littekens van de operatie zijn nou niet echt mooi .. ....

 

 

en ik dacht bij mnzelf ... WIETOLIE er gelijk opsmeren !!!!! . want dan genezen ze.... en mooier en sneller ..

 

de resultaten zijn binnen een weekje al verbluffend

 

net na de operatie :

op de schouder

gallery_24304_9638_33842.jpg

 

en binnekant elleboog

gallery_24304_9638_56768.jpg

 

en nu na een weekje olie smeren

minder rood en ze zijn al kleiner

op de schouder

gallery_24304_9638_480141.jpg

 

en binnekant arm

gallery_24304_9638_198655.jpg

 

totaal plaatje na een week

gallery_24304_9638_519737.jpg

 

tussen de wonden zit die pen dus nog in haar arm..

ook heeft ze minder pijn in haar arm na het smeren van wietolie

 

 

 

 

 

 

foto`s van het genezings proces blijf ik hier de komende tijd plaatsen ...

 

 

groetjes

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die boeven in de pharmaceutica maar reppen dat het allemaal niet werkt. Top dat je hiervan een verslag plaatst Elmo. Ben benieuwd hoe de genezing zal vorderen met hulp van de olie.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Het zelfde als neem olie dat is ook zeer goed voor de huid .

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietolie

is geen neemolie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

littekens gaan er toch automatisch beter uitzien net na een operatie.... dus ben niet zo onder de indruk eerlijk gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben heel benieuwd Elmo, je vorig project is door omstandigheden voortijdig afgebroken, blijft jammer natuurlijk.

Maar nu kan je weer op nieuw proberen.

 

@Jeice, niet zo sarcastisch joh, baat het niet dan schaadt het niet, ik geloof er wel in hoor, en die meid zegt zelf al na een weekje dat het veel aangenamer voelt.

Die heb die pen er ook in weten gaan, dus die pîjn herinner je je nog wel.

 

ik volg je hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wonden genezen inderdaad sneller , maar littekens geloof ik niks van ...we zullen de foto's dan wel zien de komende jaren...want zo lang kan dat duren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb m'n keel laten oversnijden voor een operatie aan m'n bijschildklieren

daardoor heb ik tss m'n borst en keel een horizontaal litteken van +- 5cm

 

in het ziekenhuis zelf hebben ze gezegd zolang het nog wond was gewoon ontsmetten en laten toegaan

daarna via apotheker speciale repair creme voor littekens gehaald en dit EEN JAAR LANG smeren

nooit mee in de zon gaan en als het echt moet mega sunblock opsmeren

 

het zou wel leuk zijn moest wiet de oplossing voor alles zijn maar ik denk toch in het belang van het meisje dat je gewoon in de apotheker speciaal ontwikkelde en farmaceutisch geteste creme gaat halen VOOR LITTEKENSREPERATIE

 

groetjes

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer interessant Elmo, dit is iets wat ik zeker ga volgen!

Je hoort zoveel over wietolie en zijn werkingen maar ik heb nog nooit echt bewijs gehad (met eigen ogen gezien / Persoon gekend..)

Dus ik wacht in spanning naar de resultaten ;)

 

Maak je de olie zelf of koop je die?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed begrepen heb is de olie ( mits goed gemaakt ) anti bacterieel en zou daarom geen kwaad kunnen aanbrengen toch is vorm van infecties ?

hoe jonger de huid hoe beter (vaak) het heelt , vind het jammer voor de dame in kwestie maar hoop dat het goed zal uitpakken

 

ik ga het volgen:))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wonden genezen inderdaad sneller , maar littekens geloof ik niks van ...

daar spreek je jezelf alweer tegen .. littekens ZIJN wonden ;)

 

 

Hoe oud is je buurmeisje?

 

19

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff

 

Een litteken is een blijvend zichtbare afwijking, meestal van de huid, die resteert na genezing van een wond.

 

Bij genezing van een wond wordt de verbroken continuïteit van het orgaan hersteld door vorming van bindweefsel, dat op microniveau niet meer dezelfde organisatie heeft als het oorspronkelijke weefsel en dus meestal een zichtbare afwijking zal vormen.

 

 

 

wond!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi wc eendonderzoek. Als nu een snee met olie en een snee zonder olie wordt vergeleken. Dat lidteken geneest evengoed wel, hoe weet ik nu dat het door oliegebruik beter word?

Prima zaak dat wietactivisme maar doe het dan goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) :P :jump: ik wilden het al niet zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites
in het ziekenhuis zelf hebben ze gezegd zolang het nog wond was gewoon ontsmetten en laten toegaan

daarna via apotheker speciale repair creme voor littekens gehaald en dit EEN JAAR LANG smeren

 

 

het zou wel leuk zijn moest wiet de oplossing voor alles zijn maar ik denk toch in het belang van het meisje dat je gewoon in de apotheker speciaal ontwikkelde en farmaceutisch geteste creme gaat halen VOOR LITTEKENSREPERATIE

reactie van mn buurvrouw ;

 

``

Hoooii

Ik zat even te kijken op het wietforum.

 

Maar mensen zeggen dat ik littekenzalf bij de apotheek moet halen maar daar had k een allergiese reactie op. En mijn huis hersteld altijd heel slecht na littekens..

 

Denk mischien heb je hier iets aan``

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee je smeert geen littekenzalf op wonden. dat smeer je op littekens nadat de wond genezen is.

 

voor bevordering van de wondgenezing zijn andere zalfjes, maar goed een litteken op je arm maakt je niet lelijker, als je denkt dat je baat hebt bij de olie, prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het oke dat je een ander wijst op alternatieve geneeswijzes en daar aktief aan bijdraagt maar zolang er geen controle wond is valt er niks te vergelijken en daardoor vind ik de titel een beetje misleidend.

 

Een stelling deponeren zonder argumenten werkt voor mij niet zo. Maar goed, je buurmeisje is tevreden en daar gaat het uiteindelijk om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had je ook wietolie op je wietblad tattoo moeten smeren, bevorderd de thc aanmaak...even zonder gekheid een tattoo geneest er wel sneller mee in ieder geval ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ben toch benieuwd welke variëteit voor deze wietolie gebruikt is.Als de wond nog een deels niet helemaal geheeld is, dan kan je beter Mesitran (honingzalf) gebruiken.Cannabis werkt alleen tegen gram-positieve bacteriën & wat betreft de litteken zou een combinatie van een CBD-rijke cannabis tinctuur verwerkt in een crème met rijstekiemolie niet verkeerd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei lelijke wonden zijn dat, hebben ze dat in het ziekenhuis veroorzaakt of kwam het door wat er gebeurd was?

 

Mijn ervaring is ook dat littekens beter, mooier en sneller genezen met wietolie,

Heb zelf persoonlijk de ervaring dat thc olie iets beter werkt dan CBD olie (olie is sowieso goed).

 

Als de littekens minder pijn doen is het ook belangrijk om het littekenweefsel te masseren, bevorderd de doorbloeding en genezing.

Ga je zeker zien in het eindresultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Calendula (Goudsbloem) van VSM gebruikt op een genezen lidteken. Na een paar maanden smeren is het heel mooi geworden. Inmiddels is het lidteken vrijwel niet meer zichtbaar.

 

Met wietolie en lidtekens heb ik geen ervaring, maar ik wens Elmo (en z'n buurmeisje) veel succes bij de behandeling!

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...