Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenlover

DR90 probleem

Recommended Posts

Hoi ,

 

Ik ben hier al eens eerder geweest i.v.m met deze vraag,maar tot nu toe werd ik er nog niet echt wijzer van.

 

Door ruimtegebrek in de hoogte,is voor mij enkel de DR90 tent van toepassing dacht ik.

 

De maximale hoogte die ik kan benutten is 1M80.

 

Dus de DR90 leek me ideaal.

 

Waar ik momenteel nog niet aan uit ben is het volgende :

 

Bij de DR90 heb je links en rechtsboven ook een gat.

 

Is er een mogelijkheid om het gat van boven rechts te gebruiken?

 

En hoe kan ik dit best doen.Als er miss mensen zijn die effe een foto'tje kunnen nemen van hun aansluiting enzo,zou ik dit echt ten volste waarderen :lol:

 

Als er geen oplossing is vrees ik dat ik mijn hobby moet opgeven.

 

Na vandaag ietsje meer dan 120 km te hebben gereden om informatie,werd de setup totaal afgebroken (te klein,niet rendabel,geklooi,...Lumatek moest gavita worden,terwijl dit niet

 

mijn budget of plannen waren.Schakelkastje moest een gans duur speciaal paneel worden...) ,en ben ik uiteindelijk vertrokken met de

 

zelfde kennis als voorheen :wOOt . Jammer,want kon eigenlijk de setup vandaag al hebben gekocht,hadden ze naar mijn plan en mijn vragen geluisterd :lol:

 

 

Veel dank bij voorbaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misshien wordt je er nog minder wijzer van maar bon ; ik heb een DR90, de hoogte die ik beschik is 190 dus er blijft ongveer minder dan 10 cm over, dus ik kan mijn afzuiger slang er niet bovenop doen, daarom gebruik ik de bovenste rechtse gat....het gaat prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check mijn topic.

Staat wel foto.

Vanavond ben ik thuis heb dr90.

Ik help je wel pik.

Welke winkel was je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijne shop waar je geweest bent :wOOt

 

Uitblazen via rechtse (of linkse) gat kan prima, daarvoor zitten ze er ook al zou ik wel even een 125 bochtje gebruiken als je de hoek omgaat met de slang, doet je afzuiger veel goeds (lees veel minder debiet verlies) en die bochtjes hebben ze bij je bouwmarkt in wit of grijs PVC en kost 1/4 van wat het bij de GS kost.

 

Nighthaunter heeft er wel verstand van, ook hoe je 'iets' met de wanden kunt doen vogens mij, check anders laatste topic van Bazz_F eens :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemde antwoorden geven ze in die shop.

Lumatek of Gavita? maak weinig uit, het werkt allebei.

Schakelbordje? Voor 1 evsa is dat echt niet nodig zolang je een degelijke klok gebruikt, bijvoorbeeld een Legrand omnirex van nog geen 15 euro.

Alle gaten mag je gebruiken zoals jij dat leuk vindt, het is jouw tent.

 

Ga voortaan naar een shop die er verstand van heeft en niet alleen maar dozen wil schuiven ten koste van jouw portemonnee.

 

Hmm dat klinkt niet vriendelijk, maar goed je hebt antwoorden nodig waar je wat aan hebt tenslotte.

 

Nog een tip: Blijf uit de buurt van stekken. Zaden zijn de way to go. Je wilt tenslotte geen spint en andere beesten kweken (dus ook je inlaatlucht filteren met bijvoorbeeld een stoffilterdoekje van een oud koolstoffilter dat je even in de wasmachine doet.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een tip: (dus ook je inlaatlucht filteren met bijvoorbeeld een stoffilterdoekje van een oud koolstoffilter dat je even in de wasmachine doet.)

 

 

Wat bedoel je met inlaat filtreren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De inlaatlucht filteren; dus voorkomen dat er beestjes bij de planten komen via je inlaat.

Ik doe altijd pantykousen over de inlaatslangen.

gallery_32885_15755_301393.jpg

Als je goed kijkt links en rechts ;) .

 

Groeten Beaker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Lostchild!

 

Weet nog niet zoveel als jouw maar probeer te helpen waar ik kan.

Komt goed faraon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een tip: (dus ook je inlaatlucht filteren met bijvoorbeeld een stoffilterdoekje van een oud koolstoffilter dat je even in de wasmachine doet.)

 

 

Wat bedoel je met inlaat filtreren?

 

in mijn kast is een +/- 400 mh3 pasieve inlaat waar ik filterdoek van over heb geniet tegen binnen komen van stof en beestjes,

 

gekochte stek is huile

eigen gemaakte stek is top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx growerkes voor de info ;)

 

Maar momenteel ben ik er nog altijd niet uit,hoe ik dit best doe langs de zijkant , en hoe dit wordt aangesloten.

 

IS er een mogelijkheid om de koolstoffilter te monteren buiten de tent?

 

Zoja,waar komt dan de afzuiger?

 

Dit is de enige informatie die ik nog nodig hebt.

 

Tent : dr90

 

Lamp : lumatek 400 Watt

 

Ventilator : Fan RVK Lti diam 150 mm 425m3

 

Koolstof filter : CAN366BFT Carbon Filter kub 700 200 mm ---------Is dit correct i.v.m het gat linksboven? Is ook 200 mm (niet de uitblaas in het dak van de tent)

 

Klimaat : Davin DV 11 T Fancontroller +Thermostat

 

Veiliheid : Davin DV 12 K Relay Box 2x600w or 2 x 400w + heater

 

Please??? :P

 

 

Thx!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan gewoon door dat gat maar je filter moet in je tent of je moet afblazen maar dat is een ander soort filter.

Welke slang heb je ?

Presh filter past er makkelijk in.

Volgende keer eerst hier vragen en dannpas kopen ;)

Afzuiger is ook te weinig waarschijnlijk.

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 en 200mm slangen door de flenzen van een DR90 :P

Een 500m3 filter nemen met een 125mm flens (Phresh kan) en een softboxje van 500m3, metalen boxjes zijn ook lekker klein en stil.

 

Filter aan de met de tent meegeleverde bandjes tegen de achterwand aan hangen en via slang naar gat rechts, doorvoer en dan op de softbox die naast je tent staat, daar weer een stuk slang aan zodat je uitblaast waar je wilt en ook nog eens geluid dimt :jump:

Wil je filter buiten de tent dan andersom :jump:

 

Aanzuigen door een filter is beter dan erdoor uitblazen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uitblazen door je filter gaat prima. ik heb een drooghokje gemaakt en blaas uit door het filter buiten t hokje. gaat helemaal goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat ook wel maar gaat ten kosten van de levensduur van het filter.

125 mm ?Waarom niet groter het gat is toch 200 mm en hij heeft een dimmer.

Dan is het nog stiller.

Die presh 1000 m3 past er zelfs in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

200mm weet je dat wel zeker night, niet 160max?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Hij zegt het zelf stukje hierboven.

Er bestaan trouwens ook plastic flensen 2 delig passen op elkaar met schroefdraad.

gat knippen flens erop en knallen.

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het ook bevestigen, heb een DR90 en mijn afzuigslang geisoleeerd met een afmeting 200 mm, gaat er vrij gemakkelijk door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik dacht dat ze vanaf de DR120 pas naar groot gingen maar dat is niet meer zo.

De 240 die ik had ging 200 doorheen, Sono 160 zat ie lekker strak :jump:

 

Dat het flensgat zo groot is wil nog niet zeggen dat je er dan ook maar maximaal gebruik van moet gaan maken :jump:

groot verschil hoor 125 of 200 slangen in en rond je tentje :P

 

Stem de afzuig af op je wattjes als je 'maar' met een 400W draait, hence. .als je je luchtsysteem goed indeelt kom je met een 250m3 afzuigert (wel 1 die druk opbouwt) nog weg indien je niet in de zomer doordraait ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild :

 

 

Ik geraak er gewoon niet uit man ;) ,welke afzuiger neem ik nu eigenlijk best (kubiek) met welke koolstoffilter en eventueel slang?? Miss effe een link naar het gene ik nodig heb?

 

Daar ik niet veel begrijp van die aansluitingen en zo,heb me al gek gezocht op foto's en voorbeelden,maar niets te vinden op het ogenblik.

 

Nog effe setup herhalen :

 

 

Tent : dr90

 

Lamp : lumatek 400 Watt

 

Klimaat : Davin DV 11 T Fancontroller +Thermostat

 

Veiliheid : Davin DV 12 K Relay Box 2x600w or 2 x 400w + heater

 

Thx bij voorbaat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbeeld afzuiging (deze heeft een 160 flens in en uit dus slangen worden automatisch dan ook 160

al kun je het prima doen met deze als je een softbox koopt.

 

Filter wordt een stuk lastiger.. vele filtermerken hebben onder de 1000M3 een 125 flens aansluting wat betekent dat je dus EN verloopje en extra 125 slang nodig hebt met op de koop toe verlies van afzuigcapaciteit daardoor al is het niet veel.

 

Neem eens contact op met de shop waar ik naar linkte, die kunnen je prima verder helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een afzuiger zou ik dit nemen ; softbox 500m3 -------> softbox 500m3

 

 

en als filter -------------------> Phresh filter ------> Phresh filter

 

en afzuiger slang neem ik een 200 mm ----------------------->sonoconnect

 

 

 

en als fancontroller dat moet je uitzoeken, veel te veel

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild & Faraon 08

 

 

Thx voor de info,juist es effe alles overlopen.

 

Ja,de winkel is miss best prijzig Lostchild,maar is voor mij wel de beste optie door omstandigheden.

 

Dit zou dus de definitieve setup worden.

 

 

Dus,met die benodigdheden,krijg ik mijn tentje werkende?

 

Kun je miss nog eens uitleggen,hoe ik de afzuiger ,slangen ,en koolstoffilter aan elkaar bevestig?

 

 

 

 

 

 

Secret Jardin Darkroom DR90 II 90cm x 90cm x 180cm

 

Lumatek Electronic Ballast 400W + Lumatek Reflector + Philips Son-T Green Power 400W

 

Davin FAN CONTROLLER DV-11-T

 

Davin Schakelkast DV-14K 4x 600watt met kachelcontact

 

 

MDF-BOX MET TORIN SLAKHUIS 500M3 ***Flens in: 1x150mm-Flens uit: 1x200mm

 

Phresh Filter 500m3 flens 125mm lengte 500mm

 

 

SONOCONNECT 203MM (10MTR)

 

 

HURRICANE VLOERVENTILATOR 20CM

 

 

Thx dudes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...