Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MobBarley

Enkele vragen aan de pro's

Recommended Posts

Hallo , ik heb enkele vragen waarvan ik hoop dt jullie me kunnen helpen.

 

Ik ga over een maandje of 2 verhuizen , en wil dus in mijn appartementje een kweekje gaan doen .

 

Ik ben zeer geintreseerd in LED , en ben eigenlijk van plan om een hybride kweek te doen. (led+hps)

 

Ook wou ik graag met hydroponics gaan werken.

 

Mijn zoekfunctie werkt om de een of ander reden niet , dus kan nog niet veel vinden over hybryde kweekjes hier , Ik zelf dacht aan een tent of misschien een gtools kastje,

 

Mijn budget is rond de 1200 euro (mag minder of ietsje meer zijn) Hiermee wil ik tog rond de 600/800 gram droog product van krijgen.

 

Ik ben zelf aan het twijfelen om een LED Spectra unit Special II 348 watt te plaatsen met een 400 watt HPS of een LED Spectra unit Special II 628 watt met een 250 watt hps.

 

Ik kan hier echt niet uit komen , de hps is puur alleen maar om een beetje extra warmte te brengen in de tent en toch mee te helpen bij de bloei proces. Misschien iemand die me hierbij kan helpen met advies? Ook weet ik niet hoe groot ongeveer mijn tent moet zijn , ik dacht zelf aan 1m2?

 

Met de hydro dacht ik zelf aan een Atami Wilma setje met 9 bakken? Heb gelezen dat dit goed voor begginers is? (DWC is ook heel interesant)

 

Ik neem graag advies en kritiek aan , ik will dat waneer ik begin alles op zijn punt goed gaat .

Edited by MobBarley

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol:

ik wil alleen maar winst maken.

kunnen jullie mij helpen??

 

Het zou inderdaad fijn zijn om mijn investering eruit te kunnen halen, maar kan begrijpen dat dat iets heel raars is . :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

investering terug waar heb je het over.......? Een echt hobby kost hoppie geld m8!!

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
investering terug waar heb je het over.......? Een echt hobby kost hoppie geld m8!!

 

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen , ik will een binnen kweekje doen om de volgende redenen . 1. Ik rook ongeveer 100 gram+/- per maand en geef hier veel aan uit , ik gebruik het als medicijn en meditatie middel . (gebruik al jaren geen chemische medicijnen)

 

2. Ik ga de herboristen opeleiding doen , mijn droom was altijd nieuwe (medische) strains te ontwikkelen

 

3. ik vindt het leuk >>hobby, maar als mijn hobby mij ook ernaast een klein extra zakcentje kan opleveren en ik mijn investering terug kan krijgen is dat volgens mij niet slecht?

 

Ik hoop nu dat jullie meer op mijn vragen kunnen gaan :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
2. Ik ga de herboristen opeleiding doen , mijn droom was altijd nieuwe (medische) strains te ontwikkelen

welke ga je doen?..mijn vrouw doet nu kruidengeneeskunde en start na september ook met de opleiding voor herborist (Europese academie soms)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2. Ik ga de herboristen opeleiding doen , mijn droom was altijd nieuwe (medische) strains te ontwikkelen

welke ga je doen?..mijn vrouw doet nu kruidengeneeskunde en start na september ook met de opleiding voor herborist (Europese academie soms)

 

In Antwerpen aan de Europese academie inderdaad. Hoe bevalt haar kruidengeneeskunde opleiding? Dat klinkt mij ook zeer interesant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dat is dezelfde opleiding dus alleen op een andere plaats, ja dat bevalt haar ook goed, leuke basis zegt ze zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahaha ja De Kilo Knaller van puksupport.

 

zou gewoon potten en aarde nemen.

dan heb je mooi de tijd om jezelf in te lezen in hydro

 

Dat ziet er lekker uit , ben alleen bang bij 1000 watt hps voor detectie en hitte problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MB welkom op WF.

Je spreekt hier over hybrid HPS en LED, Hydro en DWC......

Ik denk dat je als beginner best voor één opstelling kiest en van daaruit verder gaat evolueren naar nieuwe methodes.

Het kweken kan op zoveel punten fout gaan dat het best is dat je eerst leert wandelen voor je loopt.

Met je budget kan je zeker een mooie setup kopen en je kan al een bepaalde richting uitgaan met bv LED.

Is het kwantiteit dat belangrijk is voor je dan zou ik voor HPS gaan....licht is nl gewicht.

Je zou de HPS enkel willen gebruiken om extra warmte?

Waar zou je je tent willen zetten? Wat is de temperatuur in die kamer? Heb je dan extra warmte nodig?

Je ziet dat hier serieus wat vragen boven komen....ik zou me eerst een vooral inlezen in het kweken.

Veel kan je al vinden in de "sticky" berichten zoals je kan vinden in de Indoor beginners vragen.

Ook eens inlezen in de verslagen van andere....hieruit heb ik massa's geleerd ivm dingen die zij tegen zijn gekomen en waar ik al op kon anticiperen en zelfs dan gaat nog niet alles zoals het hoort bij mij :wOOt

Zelf heb ik eerst een paar maand alles aan het uitpluizen geweest voor ik een beslissing heb genomen en op zoek ben gegaan naar de juiste materialen en onderdelen.

Grts

Tune

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is met led en hps wel mogelijk om te combineren , maar ik denk niet dat veel forumleden een goed beeld kunnen maken van de te verwachten opbrengst met een hybride kweek.

Je wilt te veel met te weinig.

 

Ik zou het zekere voor het onzeker nemen , en met 2 x 600 watt bloeien.op 2 m2

 

t5 neon voor de moeder/voorgroei uitgaande van =/-200 watt per m2

 

investeer in een fijne selectie zaden ( mijn voorkeur is de jouwe niet , dus daar zit vast wel wat zoekwerk)

en investeer in veilige bekende vertrouwse materialen.

Ik ben een groot fan van Steve Tuck , een breeder die botanicus is.

Hij is vrij overtuigend een van de allerbeste breeders ter wereld.

Daarom hecht ik waarde aan zijn uitspraak over HPS : een digitale ballast vreet lampen ten opzichte van analoge ballast.

en de output van HPS is consistenter daarbij.

 

Keep it simple, is een uitspraak die ik jou echt op het hart wil drukken

 

je lijkt me een belezen figuur, maar soms moet je als theoreticus ook wat praktisch nut aanbrengen in plannen

knallen met die hap, niet te lang treuzelen , elke dag uitstel is een dag later oogst

 

je wilt trouwens van groei naar bloei je lumens verdubbelen of meer

 

veel growplezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses voor het weinige info , ik heb mijn post terug gelezen en zie dat ik te weinig info heb verteld.

 

Ik ga dus op een 2kamer appartement wonen (hopelijk) of studio, Ik heb er bv 1tje gezien met een tweede (kleine) slaapkamer van 5m2 , hier zou ik dus bv het tentje plaatsen.

Wat voor mij heel belangrijk is , is dat alles discreet gaat , daarmee bedoel ik dus , niet teveel eletriciteit verbruik en geen hitte of geluid problemen.

Ik ga er namelijk wonen en moet niet teveel opvallen.

 

Ook will ik niet teveel planten (5-9) zodat als er iets gebeurt ik niet teveel de klos ben.

Ik snuffel hier en op een paar andere sites al best lang rond en lees ook veel , heb enige idee wat ik wil maar twijfel gewoon nog steeds.

 

Het idee van de LED/hps combo was meer om de LED als licht in de groei procces gebruiken en in de bloei dus de hps erbij knallen voor extra power.

 

Ik moet wel zeggen die kilo knaller van puk support ziet er eigenlijk perfect uit en denk dat het ook die gaat worden.

Nu nog even denken aarde of hydro , want met aarde moet je veel sjouwen en hydro is ''schooner'' Maar misschien beter indderdaad de 1ste keer aarde en maybe scrogg zodat ik van die 5-9 plantjes toch veel kan halen. Vindt het niet erg om een beetje extra voor te groeien.

 

Soort wordt denk ik Amnezia (mijn lievelings sletje) met 1 plantje Super lemon haze .

 

Will ook iedereen bedanken voor de tijd die jullie nemen om mij te helpen :wOOt

(p.s excuses voor de schrijf foutjes , Nederlands is niet mijn eerste taal :lol: )

Edited by MobBarley

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 , 9 of 100 planten je huur appartement ben je toch kwijt. Gr

 

 

Dat boeit me weinig , had het meer over justitie straf/boete

Share this post


Link to post
Share on other sites

meest discreet is wanneer je zo veel mogelijk zelf kan doen.

Als je een goed rokertje wil zit je meestal op bloeiduur van iets van 8 weken ( kc brains afghani special bijvoorbeeld is een zeer goede beginners plant waar je apestoned van wordt).

Misschien een skunk erbij ter afwisseling.

elke 2 maand knip je wat stekjes van je moeder, die groei je 6 weken voor, en zet je dan in je bloei hok.

Mijn ervaring is dat als je niet te zuinig bent met watt per m2 ( met ruimvoldoende afzuiging) de plantjes wat sneller klaar zijn ,en veel hardere toppen krijgt.

 

Aarde is echt het beste in jouw situatie.

ALs je 3 jaar alleen met aarde teelt leer je de plant veel beter kennen , en zal je waarschijnlijk ook betere resultaten hebben ten opzichte van cocos , steenwol of mapito.

Aarde buffert , dat is voor beginnende telers geen luxe.

( ik ken trouwens vele hobbytelers die begoggen op aarde, vervolgens hydro , om toch weer op aarde uit te komen. Smaak , opbrengst en kweekgemak speelden een grote rol hier in )

 

Ik raad je ook aan een apert drooghokje te bouwen.

Soms zijn planten eerder klaar dan de rest, en bovendien is een drooghok prima als je continue door wil bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik rook ongeveer 100 gram+/- per maand

 

maar je wilt

 

Hiermee wil ik tog rond de 600/800 gram droog product

 

en je wilt

 

niet teveel eletriciteit

 

en je wilt

 

Ook will ik niet teveel planten (5-9)

 

en je wilt

 

en geen hitte of geluid problemen.

 

 

 

 

Er is geen enkele opzet mogelijk met de bovenstaande voorwaarden ;)

 

 

Ik zou eens beginnen met een TL kweekje:

 

Eenvoudige/veilige installatie

Geen hitte / geluidproblemen

Leerzaam, en je hebt wat te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik rook ongeveer 100 gram+/- per maand

 

maar je wilt

 

Hiermee wil ik tog rond de 600/800 gram droog product

 

en je wilt

 

niet teveel eletriciteit

 

en je wilt

 

Ook will ik niet teveel planten (5-9)

 

en je wilt

 

en geen hitte of geluid problemen.

 

 

 

 

Er is geen enkele opzet mogelijk met de bovenstaande voorwaarden ;)

 

 

Ik zou eens beginnen met een TL kweekje:

 

Eenvoudige/veilige installatie

Geen hitte / geluidproblemen

Leerzaam, en je hebt wat te roken.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...