Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RoyalhazeNL

help? wat moet ik doen.

Recommended Posts

hoi

 

me plantjes gewoon normaal water gegeven.

universele korrel mest.

bakken dek ik meestal overdag af.

ze kleuren nu ook al een beetje geel?

en er zit geen luis op zijn ze verzopen staan nu al 2 dagen zo wat moet ik doen?

wie kan mij helpen?

 

 

9diz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

universele korrelmest? ik vrees dat je ze overbemest hebt, graaf uit en zet in grond van de growshop en haal voortaal voeding bij de growshop en houdt je aan de hoeveelheden.

of zet in de volle grond!

 

succes.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

te veel water

 

niet meer water denk dat de plant wel een aantal weken vooruit kan :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
te veel water

 

niet meer water denk dat de plant wel een aantal weken vooruit kan :wOOt

 

 

dus ff geen water geven of opnieuw ompoten ja heb er redelijk wat bijgegooit kijk het is mijn 2de kweek dus weet er ook niet veel van daarom de vraag dus er uit halen nieuwe grond en voeding of geen water meer geven?

 

gr

 

 

16t1.jpg

 

 

zr9j.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afdekken overdag, waarom doe je dat ?

 

Overpotten overleeft ie niet denk ik, plantje kan wel een hoop hebben maar deze zijn wel erg mishandeld

 

 

Voor je de volgende ronde doet zou ik eerst eens wat meer gaan lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

 

De bakken niet de plantjesm gewoon met wit zeil de bakken haha nee zo stom ben ik ook niet dus gewoon laten staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tranen springen in mijn ogen van dit :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Ook bij mij staat het huilen nader dan het lachen. Ik open hierbij een telefoonlijn , 118 wietplant verkr***t.

 

Je hebt je planten laten stikken!!!!! Door ze overdag af te dekken zet je ze als het ware in een SAUNA, wat gebeurt er als JIJ te lang in een te warme en afgesloten omgeving!? dan ga jij ook hangen en verlies je al je vocht en dat is wat jij met je plant gedaan hebt.

 

TIP: zet de plant niet langer op het ZUIDEN maar op het noorden in een beschutte plek en geef s'morgens 1 glas water zonder voeding of wat dan ook.

 

PS: zo als ik het kan zien heb je ook wel ontzettend veel voeding in je grond voor zo'n klein plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf zou er geen moeite meer voor doen.

 

Lees, leer en begin volgend jaar opnieuw :wOOt

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

Sorry haha ja kan er niks aan doen ben beginner haha komt goed mannen ik zet ze wat minder in de schaduw en een glaasje per dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze vecht voor haar bestaan, en als je naar de niewste blaadjes kijkt zie je de actuele toestand= veel te hoge voeding (* zie de bladkartels=groot, en de iets verschoten kleur)

 

even een liter water langs de stam elke 2 a 3 dagen om de ec ietsje te verlagen bij elke water beurt. Daar ontlast je de wortels mooi mee.

 

wateren DOE JE SMORGENS met niet te koud water ( 20 celcius)

 

Ze KAN het redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wateren doe je 's morgens? Lol echt nietdat ik de wekker ga zetten. Ik hou van mijn wiet maar meer van slapen. Ze krijgen wanneer het mij uitkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt ik geef de planten water wanneer ik wakker wordt gewoon, de ene dag later als de andere dag.

 

in de natuur regent het ook niet elke dag op hetzelfde tijdstip :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef water savonds, als de zon nog op is maar niet meer op de planten staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die nieuwe foto gezien te hebben zeg ik begin overnieuw . aankomende dagen zijn aangenaam warm en zal het goed doen

 

je haalt nieuw aarde waarschijnlijk is deze aarde al besmet met foute schimmels , daarom beter zakje nieuwe aarde halen :lol:

je maakt gaten in de pot mocht je dat niet hebben onderin , vullen de pot licht aandrukken , weer aanvullen licht aandrukken

 

en stop je je zaadje 1 tot 1.5cm in de grond aarde over het gaatje doen niet aandrukken en zet er een glazen kopje schotel? glas

onderste boven op en dit zal voor voldoende water zorgen en ontkieming kracht , daarna als het boven is met 2 blaadjes haal je

het glaswerk er af en druk je nog voorzichtig je lose aarde aan rond je stam .... daarna 1x 100ml rond de stam gieten en dan rustig wachten tot de plant aangeeft

weer water nodig te hebben ..... net beginnende planten hebben niet veel water nodig dit zal schaden zoals je ziet bij jou nu

 

niet vast zetten met stokjes enof touwtje draadjes

de plant overleeft het wel en zal er sterk van worden , zet je hem vast dan zal het daarop gaan steunen wat lijd tot een zwake plant en

zet je hem vast kans op afknellen

 

succes ermee :wOOt

Edited by pacman83

Share this post


Link to post
Share on other sites
die nieuwe foto gezien te hebben zeg ik begin overnieuw . aankomende dagen zijn aangenaam warm en zal het goed doen

 

je haalt nieuw aarde waarschijnlijk is deze aarde al besmet met foute schimmels , daarom beter zakje nieuwe aarde halen :lol:

je maakt gaten in de pot mocht je dat niet hebben onderin , vullen de pot licht aandrukken , weer aanvullen licht aandrukken

 

en stop je je zaadje 1 tot 1.5cm in de grond aarde over het gaatje doen niet aandrukken en zet er een glazen kopje schotel? glas

onderste boven op en dit zal voor voldoende water zorgen en ontkieming kracht , daarna als het boven is met 2 blaadjes haal je

het glaswerk er af en druk je nog voorzichtig je lose aarde aan rond je stam .... daarna 1x 100ml rond de stam gieten en dan rustig wachten tot de plant aangeeft

weer water nodig te hebben ..... net beginnende planten hebben niet veel water nodig dit zal schaden zoals je ziet bij jou nu

 

niet vast zetten met stokjes enof touwtje draadjes

de plant overleeft het wel en zal er sterk van worden , zet je hem vast dan zal het daarop gaan steunen wat lijd tot een zwake plant en

zet je hem vast kans op afknellen

 

succes ermee :wOOt

 

 

Ja heb er gaten in van 12 mm 6 gaten dus water kan weg lopen ik laat ze gewoon staan en kijk wel wat er gebeurd!

Me andere 2 de grote gaan redelijk beetje gele bladeren ik ga morgen toch nog een keer om poten het is niet verstandig ofja verstandig is een groot woord maar het is in iedergeval niet goed maar hoop ze hier mee beter te krijgen want ze groeien heel langzaam dus ff grow potgrond halen en wat voeding voor de groten plantjes!

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
die nieuwe foto gezien te hebben zeg ik begin overnieuw . aankomende dagen zijn aangenaam warm en zal het goed doen

 

je haalt nieuw aarde waarschijnlijk is deze aarde al besmet met foute schimmels , daarom beter zakje nieuwe aarde halen :lol:

je maakt gaten in de pot mocht je dat niet hebben onderin , vullen de pot licht aandrukken , weer aanvullen licht aandrukken

 

en stop je je zaadje 1 tot 1.5cm in de grond aarde over het gaatje doen niet aandrukken en zet er een glazen kopje schotel? glas

onderste boven op en dit zal voor voldoende water zorgen en ontkieming kracht , daarna als het boven is met 2 blaadjes haal je

het glaswerk er af en druk je nog voorzichtig je lose aarde aan rond je stam .... daarna 1x 100ml rond de stam gieten en dan rustig wachten tot de plant aangeeft

weer water nodig te hebben ..... net beginnende planten hebben niet veel water nodig dit zal schaden zoals je ziet bij jou nu

 

niet vast zetten met stokjes enof touwtje draadjes

de plant overleeft het wel en zal er sterk van worden , zet je hem vast dan zal het daarop gaan steunen wat lijd tot een zwake plant en

zet je hem vast kans op afknellen

 

succes ermee :wOOt

 

 

Ja heb er gaten in van 12 mm 6 gaten dus water kan weg lopen ik laat ze gewoon staan en kijk wel wat er gebeurd!

Me andere 2 de grote gaan redelijk beetje gele bladeren ik ga morgen toch nog een keer om poten het is niet verstandig ofja verstandig is een groot woord maar het is in iedergeval niet goed maar hoop ze hier mee beter te krijgen want ze groeien heel langzaam dus ff grow potgrond halen en wat voeding voor de groten plantjes!

gr

 

 

Heb ze om gepoot naar grow potgrond en ga ze vnaaf een liter water geven per plant ze redden zit wel de grote hange un beetje maar die zijn wat sterker als de kleintje ik laat jullie in de loop van de week weten wat het is geworden

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...