Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GoldPigeon

ik ga op reis..

Recommended Posts

High,

Ik vertrek binnen een paar dagen voor een week op reis, maar mijn plantjes staan te bloeien voor het moment.. de haartjes beginnen al aardig te komen maar weet niet wat nu met mijn plant gedaan.

Mijn ouders zijn ook op reis die periode en weet niet direct een vriend die ze een weekje in huis wil nemen.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? of is de enige oplossing toch om iemand anders ernaar te laten kijken?

greets :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

je post in outdoor? staan ze dan niet buiten? in de grond? in potten? hoeveel L potten?

ze staan in bloei en de haartjes beginnen aardig te komen? hoezo te komen? er komen witte haren of de witte haren worden amber?

 

nu in bijna alle gevallen zal er toch sowieso iemand 1 of 2x minstens moeten komen in die week voor water te geven (om niet te zeggen elke andere dag)

het is topweer

 

groetjes

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit

 

imo

 

 

High,

Het amnesia gold autoflowers, staan in potten van 20l denk ik en ik merk de laatste dagen wel een licht kleurverschill in de haartje, als het dit is wat je bedoelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit

imo

 

 

 

 

 

Je geeft wel weinig info.

 

Heb je een tuin of balkon!?...Wat ik zelf al eens gedaan heb is gebruik maken van een regenpijp. Heb een gat in de regenpijp gemaakt en daar een aftapstuk in gezet met daaraan een tuinslang (pas op kan bijten :wOOt met gaatjes er in en dubbelle T-splitsing met daaraan een ring, ook gemaakt van tuinslang (niet giftig) :lol: . Telkens als het regent komt er ook water rond je plant. Maak wel net boven de grond een paar extra gaatjes in je pot voor het overtollig water.

 

Of!!!...neem een ruime platte bak ( zo één die je ook onder wasmaschines ziet) zet daar je planten in en vul de bak met water. Zo blijft er ongeveer 5cm water in je pot staan. Je wortels zullen de weg naar het water wel vinden.

 

Ook de grond in je pot afdekken met zilverfolie blijft de grond mooi op temperatuur en droogt de grond minder snel uit.

 

LET WEL!!! iemand om de dag laten checken is altijd beter, (mits die persoon weet wat ie doet HAHA)

 

Voor ik het vergeet! als je een tuin hebt dan zoek je een schaduw plek op graaf een groot gat doe er tuinaarde in en maak het geheel goed nat. Haal je plant voorzichtig uit de pot en plaats deze in het gat en geef nog wat extra water. Druk het geheel vervolgens zachtjes aan. Na thuiskomst kun je je plant er weer voorzichtig uithalen. Je zult zien dat je plant meer wortels heeft en dus minder druk geweest met groeien en bloeien en je plant heeft het overleeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Ze staan momenteel op mijn terras in 10L potten. ( roofing als ondergrond)

Heb echt niemand die mijn planten kan water geven dus zou dit helpen als ik een schaal met water eronder zet?

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, alles zal helpen

maar met het huidige weer zal hier mss 2 of 3 dagen max water in staan, en de rest van de week niets

misschien als je een hele grote oppervlakte een paar cm water kan opzetten (zoals bvb heel weinig water in een vrij groot plastic opblaasbad)

en dan koop je zwart-wit folie ook nog en dek hiermee je potten af dat de aarde zo niet extra droog wordt of verdampd...

wie weet haal je de week wel relatief vochtig

 

maar zoals ik al zei, het is topweer

 

ook je planten zo kletsnat zetten is ook niet goed, maar ik denk maar luidop hé

Share this post


Link to post
Share on other sites

of geef je ticket en je reisbudget maar

dan ga ik wel id plaats..

 

oh fuck nee, en MIJN planten dan??

Pierr ik geef je mijn sleutels!! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een goede verstandhouding met je buren hebt, zou ik aan hun vragen ze iedere dag te bewateren. Het wordt nog warmer volgende week, dat gaan ze anders niet redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niemand kan vinden KAN je ze verplaatsen naar een plek waar ze iets minder licht krijgen

Niet alleen verdampen ze dan veel minder, ze reageren ook met nog meer bloeihormonen aanmaken.

Geef ze een mooie waterbeurt , en zet ze in struikgewas o.i.d.

 

ALs je terugkomt DIRECT wateren met scheutje voeding

Het zal een klap voor ze zijn , maar als het weer nog lekker blijft na volgende week komt het wel goed.

 

ps als je een waterpomp . timer, en vat met water kan regelen heb je alles om je eigen water systeem te maken.

timer is paar eurootjes, en een waterpomp voor aquarium en een specikuip met afdekplaat+ slangetje uit de aquariumwinkel= genoeg..

Je kan de dames met voetjes in een bak zetten en de hele bak blank zetten, of direct in de kluit van boven

 

misschien niet genoeg tijd om alles uit te testen , maar elke dag 4 liter is beter dan niets, om maar voorbeeld te geven.

Daarbij kan je ze dan nog in de volle zon laten = prima investering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt niemand weet en de oplossing van meneerJansen te veel werk vind, weet ik wel een maniertje om ze toch water te geven. (Maar ik zou toch voor zijn oplossingkiezen)

 

Je neemt een 20 liter can water, zet hem onderste boven en prik een piepklein gaatje in de hals. Doordat ie onderste bovenstaat, creëer je en vacuum waardoor de fles niet gelijk leegloopt. 20 liter voor een week is wat ruim dus kleiner is aan te raden omdat dit ook fout kan gaan. Dit is meer voor guerrilla vandaar dat je beter meneerjansen's advies kan volgen.

 

 

 

Edit, typos wegwerken van de tab

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

met dit weer zou ik ECHT een pomp regelen , of iemand die je kan vertrouwen

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet gewoon een of meerdere emmers met water bij je planten. Maak wat katoendraad goed nat. Stop in elke bloempot een draad of drie een paar centimeter in de grond en hang de andere kant van de draden in de emmers met water. Door de zuigende werking van de wortels zal de natgemaakte katoendraad het water uit de emmers transporteren naar je planten.

Dat is een 100 jaar oud huismiddeltje en het werkt echt, zelfs als de emmers water lager staan dan de bloempotten.

Ooit hebben we een aantal planken op de randen van ons ligbad gelegd, hierop kamerplanten geplaatst, katoendraad in de potten gedaan en de uiteinden in het volgelopen ligbad laten hangen. De planten zijn tijdens onze vakantie niks tekort gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Dat noemen ze het pitten systeem en is al zo oud sinds er tuinbouwkassen zijn.

 

quote name=Thoeskweeker' date='16 Jul 2013, 15:00 ' post='1195624]

Voor ik het vergeet! als je een tuin hebt dan zoek je een schaduw plek op graaf een groot gat doe er tuinaarde in en maak het geheel goed nat. Haal je plant voorzichtig uit de pot en plaats deze in het gat en geef nog wat extra water. Druk het geheel vervolgens zachtjes aan. Na thuiskomst kun je je plant er weer voorzichtig uithalen. Je zult zien dat je plant meer wortels heeft en dus minder druk geweest met groeien en bloeien en je plant heeft het overleeft.

 

denkje? je zult zien dat ze dat niet gaat overleven!

 

Mijn tip;zet ze guerrila en dan op een zonnige plaats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Dat noemen ze het pitten systeem en is al zo oud sinds er tuinbouwkassen zijn.

 

Dan is er een probleem opgelost, wat eigenlijk geen probleem was, meneer P.H. donner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lastig he' een quote plaatsen.

Daar moet je voor geleerd hebben :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu eenmaal stom geboren, suf gewiegd en heb er verder nooit iets bijgeleerd, meneer donner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blijkt wel je gaat steeds off topic.......

 

Op zich is het pitten systeem prima een alternatief en is het volgens mij hier al eens gepost.

 

NB off topic= slap gelul

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...