Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Budgetgrower

55x power Plant, 4x600W, eerste kweek

Recommended Posts

Een goede middag

 

We dachten na een aantal verslagen te hebben gelezen: laten we ook eens een verslagje maken van onze eerste kweek.

Dit is voorgekomen uit te veel vrije dagen en toch iets te doen willen hebben.

 

Voor onze eerste kweek hadden we als uitgaanspunt zo goedkoop mogelijk opzetten met een goede kwaliteit.

 

Dit alles in een ruimte van 225cm bij 230cm, we dachten eerst om de ruimste volledig te gaan benutten met folie maar zijn toch overgestapt op een tent.

 

Onze budget Kweekjes:

HARDWARE

 

-Budgetbox Mylar 200x200x200 wat 205 bleek te zijn (met een plafond van 202 was dat al snel een probleem)

-4x 600w Lamp Philips son-t+ met spiegelkap via E.L.T. 600w

-Buisafzuiger BK 200 S 1100m3 met Phat/ Rhino filter 1125m3 en simpele fancontroler met thermostaat

-Bluemat tensiometers bewaterings systeem op 15 L tussenbak dat gevoed wordt door een 300L voedingsvat.

-12L potten

-Airsonic luchtbevochtiger

 

SOFTWARE

 

-Plagron Light-mix met perlite

 

VOEDING

-COMPLETE HESI voedingslijn:

hormonen, tnt complex, wortel complex, fosfor plus, power zyme, bloei complex

 

Om detectie te voorkomen hebben we het raam open staan en zuigen we de lucht van buiten aan en gooien we de warme lucht het huis in.

 

gallery_38229_15937_188359.jpg

 

We hebben eerst de zaadjes gekiemd in 2 afgesloten diepe borden op watten.

gallery_38229_15937_1377884.jpg

Dit was achteraf niet zo slim was doordat we sommige onderdelen zoals de potten niet direct geleverd kregen.

De zaadjes hadden erg lang in de watten gelegen en waren half in elkaar vergroeid.

Volgende kweek krijgen ze ieder hun eigen plekje.

 

Toen zijn we begonnen met de tent op te zetten in de ruimte en dat valt niet mee als je maar 20 cm over hebt aan beide kanten.

Toen we het onder frame en boven frame in elkaar hadden kwamen we erachter dat de tent 205 cm hoog was en moesten we even met de decoupeerzaag bezig.

Omdat zelfs dat niet genoeg was hebben we ook nog eens 4 cm van de aluminium buizen afgehaald en toen paste het geheel wel.

 

Dit is een foto na een week in de tent

gallery_38229_15937_503243.jpg

 

Zoals jullie idd kunnen zien hangen er "maar" 2x 600 sinds we het eerst daarmee zouden doen :wOOt.

De temperatuur was toen erg makkelijk te regelen.

 

Na 5 dagen

gallery_38229_15937_3048406.jpg

Kort hierna zijn we toch maar overgestapt op meer lampen en een bevohtiger.

 

De dames groeide voorspoedig en met 4x 600 watt en met 70% luchtvochtigheid ging het een stuk beter.

Nu ging de temperatuur al snel naar de 28c graden en met de fan vol aan houden we het nog maar net op de 28c

tja gewoon op een plankje (toch wel zwaar :lol:)

gallery_38229_15937_1212350.jpg

 

Omdat we merken dat we geen airflow in de tent hadden als de fan zacht stond hebben we nog maar een fan opgehangen.

gallery_38229_15937_621238.jpg

Hier hadden we ook de lampen nog met touwtjes vast via een ingewikkeld katrol systeem

gallery_38229_15937_1833268.jpg

 

Ook hebben we toen het bluemat systeem toegevoegd aangesloten op het 15 liter holding vat dat via een pompje en vlotterschakelaar aan het 300L vat automatch vol blijft

gallery_38229_15937_1188118.jpg

 

Even een panorama zicht :lol:

gallery_38229_15937_559715.jpg

De onderkant van de potten is 24c bij lampen aan.

 

Na gezien te hebben hoe je wel lampen moet ophangen hebben we het goede voorbeeld maar gevolgd en ze met een lat samen te verbinden.

gallery_38229_15937_2396447.jpg

Ze hangen nu constand 65cm boven de dames.

 

weer een paar dagen verder hebben we mooi bosje

gallery_38229_15937_1021108.jpg

 

De Toppen van de plant staan er mooi bij.

gallery_38229_15937_609951.jpg

 

 

Voor zo ver mijn eerste gedeelte van het verslag alle tips en opmerkingen zijn van harte welkom.

volgende kweek gaan we voor 9 panten per m3 of zelfs minder :lol:

Edited by Budgetgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Budgetbox Mylar 200x200x200 wat 205 bleek te zijn (met een plafond van 202 was dat al snel een probleem)

 

met een ijzerzaagje was het probleem opgelost zeker? :lol:

 

ziet er netjes uit verder

op de apparte waterton na... maar dit zit vast wel snor..

(ik had zoiets alleen nognooit gezien)

 

en als je het echt netjes wil doen zou je voedingsvat licht dicht moeten zijn,maar dit is enkel een klein detail

komt wel goed zeker!!

 

succes!

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunkmonster ijzerzaagjes gaan zo langzaam de slijptolletje ging makkelijker :lol:

 

De waterton is 300L die staat in een andere ruimte die dicht en groen is.

Het 15 liter bakje is idd doorzichtig maar in een volledig gevulde kamer is er geen plek meer voor licht :lol:

Al het licht dat je ziet is van flitsers en lampjes die we tijdelijk gebruiken.

 

Het 15 liter vat is voornamelijk voor het toevoegen van enzymen en om het 300 liter vat volledig leeg en schoon te maken.

 

Het 15 liter vat zorgt er ook voor dat het bluemat systeem altijd op druk blijft omdat het ruim een meter hoog staat.

Dit 15 liter bakje wordt vol gehouden via een pompje en een vlotterschakelaar vanuit het 300Liter vat, want we doen niet aan handwerk :lol:.

 

@Bluemonkey hoe had het nog goedkoper gekund dan :wOOt ? meeste dingen zijn al goedkoopste van goedkoopste van kacheltje t/m afzuigslang ;)

 

 

We hebben ook nog een hoop veranderingen op papier staan maar omdat we niet meer door de tent kunnen lopen en er niet omheen kunnen vallen die nog niet te realiseren.

Edited by Budgetgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de lampenkappen meer naar elkaar toe buigen ipv breed stralen gewoon diepstralen.

zie altijd overal waar mensen breedstralen dat ze aanzienelijk lagere opbrengsten hebben.

 

maar dat is wat ik denk , verder succes met je kweek

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

op hoeveel dagen 12-12 zit je want het ziet er een beetje vol uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekkah uit maar warme lucht binnen zal wel lekker warm zijn geheheh

Maar gozer zie er mooi uit and ga lekker door

 

 

Goene goeten Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe had het nog goedkoper gekund dan :lol: ? meeste dingen zijn al goedkoopste van goedkoopste van kacheltje t/m afzuigslang :lol:

Hehe, kacheltje in de zomer? Das 1! :wOOt Nou ja, blumat en waterbak zijn wel nodig als je er niet meer goed bij kan natuurlijk, maar een complete voedingslijn is niet budget hoor, hehe.

 

Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je al best iets moois hebt staan zo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh ooh probleem :wOOt :D

De panten zijn te hoog om overheen te stappen en met het bluemat systeem op zijn plek is verplaatsen ook een ramp :lol:

Hierdoor kunnen we niet het filter andersom hangen die onze lampen blokkeren :lol: en ook niet de lampen nog veel hoger krijgen.

de hoogste van de dames is nu al 85 cm en de lampen zitten daar 55cm boven we kunnen nog hooguit 20cm omhoog met de lampen en daarna is het over.

ik gok zo dat we nog 125 van de 250liter in ons vat hebben zitten.

weet iemand een oplossing ?

p.s. we hebben de lampen altijd 55 cm erboven gehouden om ze klein te houden.

hoe groot worden ze nog?

 

@cannacain we zullen de lampenkappen wat proberen bij te buigen, thx voor je info.

gelukkig zitten ze op een stok en als ik de touwtjes lang genoeg laat moet ik ze wel misschien vergenoeg naar me toe kunnen trekken.

 

@Jeice we zitten nu op 6 dagen 12/12 en toen hebben we ook de onderste bladeren eraf gehaald.

 

@al1070 je moet eens weten :lol: het is echt belachelijk warm hier in dit hok/huis

de lampen staan van 22:00 t/m 10:00 aan en dan staat mijn slaapkamerdeur (die ernaast zit) hopelijk dicht :D tenzij de kat op mijn kamer zit ofc dan kan ie niet dicht ;)

 

@blowmonkey we kwamen erachter dat de temperatuur bij de potten overdag tot wel 16.6 graden werd dus die lucht verwarmen we nu en komen we op 21/22 graden.

als de lampen aan zijn is het 's nachts frisser en krijgen de dames wel wat kou onder hun rokje, maarja anders houden we het ook niet onder de 28 graden :lol:.

 

@pier000 de touwtjes lopen vanaf de lampen via het katrol (om te zorgen dat beide gedeeltes van de lamp tegelijk gaan) en dan de laatste meter is met kettingen sinds we het wel vanaf de deur moeten bedienen.

Edited by Budgetgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op dag 6 12-12 zit , ben je veelte laat omgeschakeld. Ik zou 36 planten laten staan en de rest een andere bestemming geven. Gaat zo alleen maar ellende worden. Heb je direct een beetje plek om je filter te verplaatsen en het komt alsnog bomvol :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dit gaat echt door het dak heen als je niet wat planten eruit haalt. Zo krijg je zoals Jeice al zegt ruimte en kun je de planten ook een knak geven doordat er meer ruimte komt. Je kan straks ook even de beentjes scheren.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm 36 laten staan en dan dus 17 ergens anders zetten.

dus heb ik een 240x120x200 tentje nodig met 2x 400w + fan + filter.

extra bakje is al gemaakt. bluemat systeem hebben we nog ruim 50m slang en 4 vat doorvoeren van over.

pompje heb ik ook nog 1 extra van.

Alleen wouden we een 300x300x200 secret garden 2 tent halen en geen 2x 240x120x200 :wOOt

De 4x 600 watjes wouden we in de grote tent doen en de 200x200x205 tent 4x 400 watjes in gooien.

 

We hebben binnenkort nog een 320x330x240 ruimte over en ook hier wouden we een tent doen.

 

ai ai ai keuzes keuzes keuzes

Ook zitten we nu al na te denken hoe we het gaan drogen.

we hebben een droog net, maar ik heb gehoord dat je eigenlijks niet de fan aan moet hebben.

Hoe kom je dan van die intense wietlucht af ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel te vroeg aan zo'n kweek begonnen, had nou maar eerst een half jaar gelezen, dan had je nu een hoop anders gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of gewoon 17 weggooien. je opbrengst wordt niet minder want het komt toch wel vol.

 

 

ventilator is iets anders als je afzuiger. drogen met je afzuiger en filter natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaar potje leeg getrokken en nieuwe spullen besteld :wOOt

 

foto's volgen snel nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het 15 liter vat is voornamelijk voor het toevoegen van enzymen en om het 300 liter vat volledig leeg en schoon te maken.

 

Het 15 liter vat zorgt er ook voor dat het bluemat systeem altijd op druk blijft omdat het ruim een meter hoog staat.

Dit 15 liter bakje wordt vol gehouden via een pompje en een vlotterschakelaar vanuit het 300Liter vat, want we doen niet aan handwerk

 

 

ahhh Nice one! :wOOt

eentje om te onthouden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo effe weer een update over de dames

 

@amnees Tja zo kan je wel blijven wachten, want tegen kleine probleempjes loop je altijd wel aan.

 

@Jeice wat planten verplaatst 2de hokje nu ook op 100% en je had had gelijk hokje stond binnen de kortste keer weer helemaal vol.

 

@Skunkmonster Ja :P na de eerste keer bluemat installeren het nog een keer moeten doen is echt een rot werk :jump: vooral in een later stadium.

Vlotter schakelaar ook op een timer gezet nu gaat ie "maar" 8 keer per dag 3 mins pompen totdat ie vol is of 3 mins voorbij is.

goedkoop laagspannings dompelpompje van conrad pompt 10 liter per minute min de lange tuinslang = genoeg in 3 mins :jump:

 

 

De dames zijn nu tussen de 70~80 cm hoog (pot niet meegerekend) (vorige meting van 85 cm was inc de pot oeps ;) ).

maar ja dat was 4 dagen geleden dus zijn ze in 4 dagen met een pot van 25 cm hoog van 85 cm (85-25=60cm) van 60cm (plant) gegaan naar 80cm en dus 20 cm in 4 dagen.

 

Ik lag ergens op dit forum dat als je de lampen uit doet voor 36 uur dat je de groei dan heel erg remt of stopt.

Dus na de licht cyclus van gisteravond 22:00 t/m 10:00 zijn ze nu 36 uur donker! Ze gaan de aanstaande licht cyclus van 22:00 t/m 10:00 missen en dan gaat de stekker er weer in.

Het 250 liter vat voor deze cyclus is ook weer bijna leeg dus hierna nog 1 keer 250 liter en dan moeten ze ongeveer klaar zijn.

 

Hier nog wat foto's

eerste is panorama met light aan.

gallery_38229_15937_413379.jpg

 

Dan nog een panorama met light uit (kleine normale bol lamp aan)

gallery_38229_15937_502784.jpg

 

dan nog een handmatige panorama in 3 delen.

gallery_38229_15937_1945843.jpg

gallery_38229_15937_940812.jpg

gallery_38229_15937_1072772.jpg

 

En nog 1tje van een mooie top van dicht bij

gallery_38229_15937_21278.jpg

 

Hebben er nog meer mensen ervaring met 36 uur donder methode ?

Ook ben ik bezig met het tekenen en bedenken met een voorgroei hok wat tegelijk een droog hok is.

Hiermee reken ik met een pot van 9x9x9.5 en een hoogte in het hok van 150cm hier wou ik ze van zaadje t/m misschien groei laten opkomen.

Is dit mogelijk in een hok van 150cm hoog en is het verstandig om (9x9x9.5) 1,125 liter potten hiervoor te gebruiken?

54cm bij 54cm met 250w

 

Alle tips en suggesties zijn van harte welkom.

Edited by Budgetgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er super uit voor een eerste kweek ;) ik zal dat niet doen 36 uur donker met zaadplanten hou nou maar gewoon het normale dag en nacht ritme aan en ga nu niks wijzigen.

hoezo droog je niet in je bloei hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik me afvraag is waar je vsa's op bevestigd zitten is dat wel brandwerend ?

lijkt wel of ik er tapijt onder zie ?

 

verder ziet het wel goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white Tja de 36 uur donker periode is al gebeurt. Dat was gisteravond om 22:00. Ik wil een grow en droog hok maken zodat ik me tent meer optimaal kan gaan gebruiken en niet een dikke afzuiger en 4x 600 watt aan heb staan voor een stel zaadjes/stekjes.

 

@Weed rebel De 4 vsa's zitten op een mdf plaatje :P . Wat je daar onder ziet is geen gewoon tapijt dat is super speciaal brandwerend magische tapijt.

we weten dat het tapijt speciale magische brandwerende kwaliteiten heeft omdat het kroonsteentje was doorgevikt en het tapijt een brandplek heeft. ;)

hierna ben ik onmiddellijk een vastekern draad gaan halen en de vsa's goed aangesloten.

 

Er komt nog een net kastje waar de vsa's en inblaas fan in komen op speciaal niet brandend materiaal met automatische brand blusser.

En er komen nog vele aanpassingen meer sinds we bij de volgende kweek Sannie's Jack Feminized willen proberen en dan moet alles perfect zijn :jump:.

Hiervan komt natuurlijk weer een mooi bouwverslag/aanpassingsverslag en een bouwverslag van het voorgroei hokje.

 

Keep thinking :jump:

Edited by Budgetgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dan ook, als dit je eerste kweek is mag je nu al trots zijn want de planten zien er gewoon goed uit.

Als beginner kan je echt tig dingen fout doen en even afgaande op je reactie in mijn draadje weet je toch aardig al waar je mee bezig bent, helemaal top.

Ik blijf je volgen!

 

Gr,

Donnie.

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ai ai de dames staan nu 35~40 cm onder de lamp en we kunnen niet hoger.

Volgende keer toch echt knakken en toppen ;) en natuurlijk na 7 dagen in de bloei zetten en niet na 21 dagen :P

gallery_38229_15937_1607636.jpg

 

maarja de dames staan er wel mooi bij

gallery_38229_15937_1435469.jpg

 

hopen dat ze niet nog hoger worden.

lv is btw 49~55% is dat te hoog of kan dat wel met een 1125m3 afzuiger op 90%?

Een ontvochtiger voor niet al te veel geld is lastig te vinden, weet iemand nog iets ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ai ai ai de dames staan nu 35~40 cm onder de lamp en we kunnen niet hoger.

Volgende keer toch echt knakken en toppen ;) en natuurlijk na 7 dagen in de bloei zetten en niet na 21 dagen :P

gallery_38229_15937_1607636.jpg

 

maarja de dames staan er wel mooi bij

gallery_38229_15937_1435469.jpg

 

hopen dat ze niet nog hoger worden.

lv is btw 49~55% is dat te hoog of kan dat wel met een 1125m3 afzuiger op 90%?

Een ontvochtiger voor niet al te veel geld is lastig te vinden, weet iemand nog iets ?

 

Lv 49-55 in de lichtprriode ? En in de donkerperiode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

49~55% is in de donker periode. in de licht 40~45.

de temp gaat van 24 in het donker (overdag) naar 31 in de light ('s nachts)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...