Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Enjoyz

Not so serious!

Recommended Posts

Dag lieve mensen, daar ben ik weer!

Het is weer ffentjes geleden, maar ik heb ook weinig tijd gehad om bij m'n ouders langs te gaan.

 

Paar dagen geleden wat fotos gemaakt. Ik heb ook besloten om de onderste takjes weg te halen, aangezien ze amper zon kregen,

en ik wil de hoofdtop zoveel mogelijk energie en voeding geven.

 

De fotos:

 

gaip.jpg

Plant 1 van de zijkant, sorry voor de kutkwaliteit

 

2uia.jpg

Plant 2 van bovenaf

 

3u3.jpg

Plantjes 2 & 3 van de zijkant

 

nben.jpg

Plantjes 2 & 3 van bovenaf

 

bgy3.jpg

Plantje 1, nu zonder een aantal takjes

 

4fxr.jpg

Plantjes 2 & 3 zonder de onderste takjes

 

 

j7qw.jpg

Close-up van plant 1, volgens mij begint daar iemand met de topgroei, klopt dit?

 

Tot de volgende!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He man! Of het beginnende topgroei is durf ik je niet te zeggen. Ben wel benieuwd of het bevordelijk is geweest om die onderste takken weg te halen in dit stadium....haha die ene heeft een goede kappersbeurt gekregen...die heeft nog maar drie blaadjes over :smoke ....succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grownoob

Nee ik ben er nu zelf ook uit dat het gewoon de volgende laag takjes zijn, de kleine sprietjes zijn gewoon nieuwe blaadjes. En die kappersbeurt bij die kleine,

misschien beetje vroeg en hij lijkt nu erg kaal, maar heb maar 2 takjes weggebroken. Hij was al behoorlijk zielig haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg zonde wat je heb gedaan :lol:

zo lange groei periode hebben ze niet meer en als je zegt dat je weing zon heb dan zal dit zeker niet helpen

ik hoop dat het nog wat gaat worden

 

//Green Lee :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha we zien wel wat er op komt, gewoon roke die handel. B)

het zal ni super veel zijn mrje we klooien maar wat aan he. ;)

succes nog. er zal nog wel wat goede smoke aan zitten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste medelevensgenieters,

 

We zijn weer een tijdje verder, de plantjes groeien traag maar stug door. Begin ze steeds mooier te vinden!

Ik ben sinds 3 dagen gestart met bloeivoeding aan mijn plantjes. Aangezien ze zo klein waren, en een vriend van me

wat voeding over had, mocht ik dat hebben. Ben met een heel klein beetje begonnen, en probeer het op te voeren in

de loop van de dagen. Het merk is van Canna, geen idee of het een beetje goed is.

 

Natuurlijk ook wat leuke fotos gemaakt! Kort maar krachtig dit verhaaltje!

De fotos zijn al paar dagen oud.

 

 

 

ryvt.jpg

De grootste plant, groeit rustig verder, heb er vandaag ook nog een stok bij gezet voor ondersteuning.

 

mi1y.jpg

Plant 1 van bovenaf

 

pljj.jpg

Plantje 2, de kleinste van de 3, heb hem totaal verkeerd geplaats, hij heeft ook de minste zonuren. Helaas pindakaas!

 

ta62.jpg

Plant 3, de middelste kwa lengte.

 

36ff.jpg

Nummer 2&3 van boven af, lekker gezellig, TE dicht bij elkaar! Les voor de volgende keer!

 

Tot de volgende!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He man, haha ik maak ook zoveel fouten...ongelofelijk ;) . Die Canna voedingslijn gebruik ik ook, die is volgens velen wel okee hoor, veel gebruiken het nog in combinatie met zaken als pk13 (of14 lol), anyway pk-nog wat. Maar volgens mij overleven ze ook op water in de volle grond...maar ja, ik ben niet voor niets noob :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer een week verder ongeveer. De plantjes zijn nu ongeveer 8 weken oud schat ik zo.

Ik ben nu al een tijdje aan de gang met de bloeivoeding. Waarschijnlijk ben ik veelste vroeg begonnen,

maar ze reageren er goed op, en ze groeien opeens ook weer als kool!

 

Hierbij de fotos!

 

 

tpib.jpg

Plantje nummer 1. Blijft de grootste van de stel!

 

e9hz.jpg

Plantje 1 van bovenaf.

 

ntrm.jpg

Beetje ingezoemd op een zijtak van plant 1. Begint er wel mooi uit te zien!

 

7ztv.jpg

Plantje 2, blijft de kleinste van de stel! Staat ook het meest in de schaduw! Zo stom dat ik ze niet meteen

in potten heb gezet.

 

tfvd.jpg

Plantje 3. Blijft ook lekker groeien, doet het prima!

 

df4r.jpg

De plantjes 2 & 3 van bovenaf. De broertjes!

 

 

Dat waren ze weer! Als je enig commentaar hebt dan hoor ik het graag! Over een enkele maanden ga ik

ook beginnen met wat plantjes binnen. Ook daarvan zal ik de foto's hier posten!

 

Tot de volgende!

 

eNjoyz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey eNjoyz...staan er gelukkig iets beter bij dan vlak na de kappersbeurt ;) . Mij is overigens verteld dat ik groeivoeding blijf toedienen tot het moment dat ik ook echt witte haren spot op de plant. Ben ook wel benieuwd hoe je het binnen gaat doen...heb je een tentje?...succes nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grownoob: Jah haha ik vind dat ze er ook heel wat vrolijker bij staan dan eerst! Gelukkig maar! Zo zie je dat een beetje

spelen met je planten niet altijd zo'n groot gevaar hoeft te zijn. Ik blijf idd bloeivoeding bijdienen tot ze toppen hebben,

dan ga ik ze gewoon doorspoelen met alleen water.

 

Hoe ik het ga doen als ik binnen ga kweken weet ik nog niet precies. Heb enkele houtbewerkers als vrienden, die voor mij

een kastje kunnen bouwen, brandveilig en al. Maar misschien ga ik voor een tent, ik houd de opties nog open. Het zal voor

3/4 planten zijn. Puur voor eigen gebruik en om een beetje te hobbiën.

 

eNjoyz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei zal deze maand wel ingaan.

Dagen worden snel korter nu.

 

Nog veel buitenkweekplezier.

Geniet ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhh ok, ik heb bloeivoeding juist gegeven vanaf het moment dat ze topjes hadden. En probeer nu een week, misschien 2 te spoelen. Ook ik doe alles waarvan de meesten het misschien wel zouden afraden, leuk juist dat expirimenteren...cool dat hokje trouwens, lucky man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoo die zijn mooi geworden !!

en dat voor zo weinig zon

volgend jaar ff iets eerder beginnen en je krijgt zeker bomen :wub:

ik weet niet of je het al had gelezen maar je ben de winnaar van de Amnesia :D

dus als je je addres in een PM naar me toe stuurt stuur ik je een mooie top B)

suc6 nog met je plantjes B)

 

//Green Lee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag beste medekwekers,

 

We zijn weer een weekje verder. Het is me ook een weekje geweest. Ik heb een aantal dagen geleden te horen gekregen dat we per 1 oktober de sleutel krijgen

van ons nieuwe eerste huisje. Dus er gaan veel dingen veranderen en het word nog flink druk de komende maanden.

 

Ik weet ook dat ik mijn 3 kleine experimentele plantjes ook dan moet gaan verlaten. Ik ben zo stom geweest om ze in de volle grond te zetten. Ook zijn ze al flink ver,

dus overpotten vind ik niet de moeite. Ik weet ook wel dat ik pas over 2/3 maanden vertrek, maar ik baal er van dat ik ze niet gewoon makkelijk kan over verhuizen.

Dus lekker in het ouderlijke tuintje proberen te rijpen.

 

Ik ben dus weer gaan experimenteren met de plantjes. Aangezien ze al weinig uurlichten maken, en ik zag

dat ze al op een paar plekjes tekenen van topgroei zie gebeuren, ben ik al de takjes waar geen topvorm zou komen weggehaald.

 

Noem me een moordenaar, een schande van het vak, ik snap jullie reacties nu al volkomen!

Ze zijn nu echt heel kaal. Misschien stoppen ze nu met alles wat ze wouden doen, daar ben ik een beetje bang voor. Maar het

voordeel is nu wel dat ze echt totaal niet meer opvallen, en veel kleiner zijn, dus ook niet in de weg staan.

 

Alvast diepste excuses! Maar ik vertel je er wel, dat als ik mij eigen huisje heb. Er een uitgebreid indoor en outdoor verslag zal komen, heb nu wel de smaak te pakken!

 

eNjoyz

 

Oja, de foto's!

 

ei80.jpg

Plantje 1, hij is toch weer een dikke 20cm gegroeit in een week. Hij doet het verder prima, ik zie kleine lichtgroene puntjes, topgroei in aanmaak?

 

xmvc.jpg

Plantje 1 vanaf schuinboven

 

izax.jpg

Close-upje met een telefoon, kwaliteit kan beter

 

lddw.jpg

Plantje 2, de opperdwerg, Klein maar fijn!

 

b7o8.jpg

Plantje 3, ja, kaal, ja!

 

5tqc.jpg

Van Plantje 2&3 bij elkaar. Ze vallen nu bijna weg door de omgeving.

 

yc7g.jpg

En 1 van de grotere bladeren die ik eraf had getrokken. Groter dan mijn hand! En dit kwam van plantje 3 af, de middelgrootste van de 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom haal je die mooie,gezonde bladeren vol energy voor de toppen weg ???????

vinden je ouders de planten te opvallend ? en probeer je ze zo onopvallender te maken dat ze toch nog mogen blijven staan ?

ik hoop dat je het daarom doet want slim is het niet je planten hebben energy nodig om de toppen te maken en juist die grote bladeren hebben ze nodig dit gaat je gewoon een paar gram kosten :wub:

knip er vanaf nu aub niks meer af is echt heel zonde

 

ze zien er wel mooi groen uit en zijn zeker flink gegroeid ik hoop dat er nog wat lekkers aan gaat komen B)

suc6 nog

EN NIET MEER KNIPPEN !! :D

 

//Green Lee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet slecht uit, maar ik hoop voor jou dat ze snel in de bloei schieten nu, het begint al laat te worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green Lee:

Je hebt gelijk, ik heb het puur gedaan zodat de planten niet zo opvallend zijn. Tis tenslotte ook niet mijn tuin, dus elke gram dat ik er vanaf haal is meegenomen :lol:!

 

@wietland:

Ik hoop het ook, ik vraag me af wanneer ze de topjes gaan maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallootjes medelezers!

 

Fijn weekend gehad?

 

We zijn al weer een weekje verder. De plant heeft zich uitmuntend hersteld van mijn kappersbeurt.

De plantjes groeien lekker door, hoop alleen dat ze snel in de bloei schieten..

 

Maarja, kleine update met een paar fotos:

 

Tot de volgende!

eNjoyz

 

 

gallery_11714_16129_1050587.jpg

Plant #1, doet het uitstekend!

 

gallery_11714_16129_231811.jpg

De hoofdtop van plant #1, hopelijk word het iets..

 

gallery_11714_16129_3298699.jpg

Plantjes 2 & 3, groeien ook weer lekker door.

 

gallery_11714_16129_660782.jpg

2 & 3 van bovenaf. Wat een mooie kleuren als de zon bijna weg is.

 

gallery_11714_16129_1334602.jpg

Plantje #3. Hij is bijna even groot als plant #1 aan het worden. Dus dadelijk nog wel 2 grote dames

 

gallery_11714_16129_809759.jpg

De hoofdtop van plant #3. Jammer dat ik ze niet in potten heb staan, anders had ik ze allang 2 dagen verduisterd.

 

gallery_11714_16129_758650.jpg

Plantje #1 nog een keer, nu foto van gister. Die andere zijn toch weer 3 dagen oud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat ziet er toch wel redelijk gezond uit....zie nog niks van bloei. Ben benieuwd welke kant dit opgaat...succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff... de damens beginnen goed te ruiken!! Een beetje te goed als je het mij vraagt.

 

Vraagje:

Is het nog mogelijk en de moeite om ze in potten te doen? Ik ga over 1,5 maandje verhuizen, en ik wil ze zo snel

mogelijk verduisteren. De enige mogelijkheid om dat te doen is ze uit te graven en in potten te doen. Ben alleen

bang dat ik de wortels kapot maak daarmee. Of is er misschien een ongeschreven regel, dat je bijvoorbeeld een

1,5 meter eromheen kan gaan vragen, en het in 1 geheel in een pot doe.

 

 

Zou iemand mij de goude tip willen geven? Verhuizen de handel of ze laten staan, en hopen dat het nog iets gaat

worden als ik eenmaal weg ben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ze beter in brand steken

 

 

nee, in principe is de kans er wel dat ze overleven, waarschijnlijk wel maar ze gaan dit niet leuk vinden waardoor ze alleen maar stilstaat en het nog langer duurt eer ze afbloeien= dit wil je niet tenzij je in spanje woont

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het niet doen wortels van een plantje in de volle grond groeien heel erg ver

toen mijn mexican 1 meter was vond ik wortels wel 2 meter verder van de plant

en dan gaan ze ook nog de diepte in

dus dan zou je minimaal een vierkante meter moeten uitgraven :)

het zou zonde zijn als ze daardoor dood gaan toch

 

ze zien er wel super mooi uit moet ik zeggen maar nog geen bloei te zien een laat soortje dat is wel minder

ik hoop dat ie snel in de bloei zal gaan

suc6 nog :D

 

//Green Lee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste problemen zijn uit de lucht. Mijn ouders vinden ze steeds mooier, en de lucht begint ook te wennen. De buren zijn ingelicht en hebben er totaal

geen problemen mee, ze vinden het zelfs mooie planten! Dus ik kan ze met een gerust hart laten staan als ik dadelijk mijn ouderlijk huis verlaat.

 

Nadat de regen vandaag stopte ben ik weer eens gaan kijken naar mijn lieve dames. En daar zag ik het:

 

ZE ZIJN OFFICIEEL IN DE BLOEI!

 

Ik heb het al verschillende keer gezegt, maar nu kan het haast niet anders. Ik zie overal knopjes op komen, bij de topjes en ook rond de oksels.

 

Wat vinden jullie?

 

gallery_11714_16129_793805.jpg

Plantje #1, als je goed kijkt zie je het beginnen!

 

gallery_11714_16129_2985274.jpg

Een closup van een zijtak van plant #1, super!

 

gallery_11714_16129_836220.jpg

Closeup van de oksels, is dit positief?

 

gallery_11714_16129_440727.jpg

Hier zie je het misschien nog beter, bij plant #3. Alleen wel kleiner, maar je ziet het duidelijker

 

 

Wat vinden jullie ervan? Ook nog opmerkingen over de kleur of groei? Ik kan niet wachten tot volgende week! Dan een mooie update!

 

eNjoyz

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto 3 lijkt mij een herman worden,ik zie ballen in de oksel !!

hou deze even goed in de gaten !!!!

tis echte bloei,das dan wel weer mooi !

 

grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...