Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

skunkmonster

Herijuana FEM

Recommended Posts

heb je eigenlijk een lichtsluis aan je inlaatslang zitten?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichtsluis in de zin van, lengte van de slang is alng genoeg om er een flinke s in te leggen (*check)

 

* ik ben de afgelopen maand wel 5x in de tent gekropen om te zien of de boel Echt Licht dicht is... ;)

begon inderdaad zelf ook te twijfelen hoor, en wou alles uitsluiten!

 

bij foutjes ben ik ook zo flink om het in een verslag toe te geven hoor :D (foutjes zijn menselijk laten we maar zeggen)

en van mijn fouten zou een ander weer kunnen leren (is de insteek van dit forum toch?)

 

 

 

@topic:

 

(sorry voor het te lange dronkenmans verhaal.. dronken mensen vertellen de waarheid beweren sommige.. maar die zullen zelf wel dronken zijn ;) )

 

nouja uit eigen conclusie kan ik vertellen dat ik zelf ( om gezeik te voorkomen meld ik nu alvast dat dit niet wetenschappelijk onderbouwd is :P )

dat ik 2 pheno verschillen kan zien tussen de herijuana

 

1 die strekt/groeit vanaf het begin wat harder.. zo hard dat ik er 1 alvast eerder te tent in had gezet (die is bijna klaar)

en 2 getopt omdat ze zo hard gingen onder tl.... deze "hardlopers" hebben geen banana's

 

de andere "pheno" of in dit geval de hermafodiet'en had ik in het begin niet getopt... omdat deze niet zo hard groeide....

maar dit is slechts wat me achteraf opviel.. (dat alleen de niet geropte banaantjes hebben,.. )

 

ik Denk dus dat de heri die wat harder strekt/groeit meer richting de sativa dominante kant neigt en de in dit geval indica dominantere pheno "wat stress gevoeliger is" en bij het ondergaan van de zelfde stress factoren als de (zoals ik nu benoem:) sativa dominantere pheno eerder ballen en / of bananen aanmaakt....!?!????

 

nouja voor mij is het heel simpel als hobbyíst met een opervlakte van 90x90cm :P en 400w

is dat IK de heri Fem de volgende keer laat liggen, en voor een ander gefeminiseerd soortje kies waarbij de kans wat kleiner is op banana's

(zonde van de tijd/ruimte/energie) maar blijf zoiezo klant van san & co : :smoke

 

(blijft feit dat voordat ik de zaden bestelde al meerdere verslagen/klachten had gelezen over de herma gevoeligheid... en het dus niet op toeval kan gooien :P

MAAR het zeker een "eigen risico" was..)

 

ik had zoooo gehoopt dit verslag te kunnen afsluiten met: zie je wel!! niks aan de hand!!!! :(

 

t is jammer en zelf snap ik ook niet waarom, omdat Bijna alle Fem zaden van san en andere leveranciers hier geen last van hebben.. zelfs the greenhouse die er letterlijk om bekend staat heb ik hier in de tent gehad en nul banaan... en het is juist zo belangrijk voor de "vierkante meter kweker" die om de kosten te drukken en voornamelijk tijd/ruimte te besparen dat ie geen gezeur krijgt en een gefeminiseerd soortje "hufter proof" is..

 

als we allemaal pro's waren dan zou er geen gefeminiseerd zaad bestaan ( hahah kijken hoeveel mensen hier boos over worden)

 

ik zal mn gedachten ff uitleggen: het gemiddelde pheno verschil in fem zaad is niet ideaal om een groot hok mee te vullen ( pheno perschil staat vaak ook gelijk aan verschillende watergift/voedings eis)

 

met dit in gedachten zou je dan zoiezo voor stekken uit regulier zaad gaan (1 en dezelfde moeder)

 

fem zaad is naar mijn mening ideaal voor mensen met een tentje die gen ruimte tijd en geld hebben om zelf stekken te maken

en toch zoveel mogenlijk verschillende wietjes willen kunnen kweken...

 

(ga asjeblieft neit weer met zn alle lopen zeuren, dit is geen beweering, puur mijn persoonlijke kijk, de kijk van iemand met een biertje en een rokertje op, neem mn niet te serieus :P)

 

 

nouja voorlopig staan ze er nog, en wat er staat doet het goed!!!!

 

jammer dat ze "besmet" zijn met stuifmeel maar die enkele zaadjes nemen we maar op de koop toe.. schijnt dat ik hier andere mensen blij mee kan maken :D en doe dat dan ook graag!

 

 

denk dat ik om een officieel eind conclusie te kunnen maken voor dit topic morgen even een net mailtje maak richting sannie, om te vragen of het daadwerkelijk zou kunnen dat de herijuana toevallig wat herma gevoeliger is dan bijvoorbeeld een jackberry en als dit zo is hoe dat komt

 

 

niet om te klagen ook niet om geld terug te vragen, ook niet om ergens de schuld neer te kunnen leggen maar puur om dit probleem op te helderen

( en omdat ik het beetje schofterig begin te vinden(niet netjes) van mezelf om in sannie's hoekje op wietforum een in mijn ogen negatief verslag te plaatsen)

 

misschien een rare kijk op het "probleem" maar zou een bijv: stroomstoring tijdens de zadenkweek geen roet in het eten hebben kunnen gegooid?

(zeg maar een foutje die niet aan sannie toe te rekenen valt en ook niet aan de klant?) nouja ik zie het al weer

 

opa gaat zn biertje opdrinken en zn bedje opzoeken.. morgen staat wekkertje weer naast mn oor te brullen!!!

 

 

 

om deze post met een positieve draai af te sluiten: eind vd week kan de eerst heri om en duurt het hopelijk niet lang meer voor ik eindelijk een flinke teug heri kan nemen en dan zeg: t was wel de moeite waard :D

 

god speed and party on!!!

 

elguapo say's tot Sinas!!!!

 

:lol:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gelul over ballen en banaantjes...een banaantje is een mannelijke bloem die open is gegaan en zijn stuifmeel heeft losgelaten, een balletje is gewoon nog een dichte mannelijke bloem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eg nieh :lol:

 

Ballen zijn de bekende mannelijke bloemtrekjes, een cluster van balletjes waar een banaantje toch echt een enkelvoudig mannelijk bloemtrekje in een top is.

Ballen bevatten bij een vrouwelijke plant altijd een herma factor (indien niet voorgeselecteerd en bijv. cehmisch behandeld), een banaantje zga niet :smoke

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij gaat woensdag om

 

laatste foto's

 

 

gallery_9296_15932_2452055.jpg

 

gallery_9296_15932_621943.jpg

 

gallery_9296_15932_793792.jpg

 

hij begint opnieuw witte haren aan te maken ( op de 2e foto wat beter te zien)

 

k ga de 2e internode bloei niet afwachten (als ik het zo mag noemen)

 

aangezien ik na het lezen van "The Amber Mythe" beetje optijd wil oogsten :lol:

hij ziet er nu wel sappig uit en rijpt ongtwijfeld nog door aan de stok (tijdenshet drogen)

 

 

slaap lekker en goed weekend allemaal!

 

Greetz Skunkmonster

:smoke

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

is rijp genoeg in elk geval :smoke ik zie zelf wat tweede internode bloei opsteken.

ga je ze gewoon laten doen tot woensdag, of ga je je licht uitlaten ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staan dr 2 die er nog lang niet zijn, en een cheesberry die net de eerste week bloei in gaat

 

dus tot woensdag gewoon 12/12 :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste vervelend dat je te maken hebt gehad met herma trekjes, meer bewonderwaardig dat je het tot een goed einde weet te brengen en niet bij de pakken neer gaat zitten !

 

Herijuana is inderdaad een gevoeligere soort als veel andere soortjes welke we verkopen, toch kan dit voorkomen bij elke plant.

Wij verkopen duizenden herijuana zaden en krijg veel positieve feedback van dit soortje terug, toch ook enkele klachtten betrekking hebben met herma trekjes. Dit is hoogst waarschijnlijk een kombinatie van problemen welke gezocht mogen worden in een wat gevoeligere soort maar ook zeker met de kweek ruimte waar de planten in staan. Momenteel zijn de temperaturen buiten erg hoog en dus ook in de meeste kweek ruimtes. 35 graden plus is geen uitzondering en juist dan kan een soortje zijn gevoeligere kenmerken tentoon spreiden.De grootste tricker voor herma's is licht en temperatuur.

 

Veel problemen bij klanten kunnen terug gerelateerd worden aan de hand van seizoen gebonden problemen zoals nu de zomer met warme temps maar in de winter krijgen we weer meer klachten over kiem problemen omdat dan de kou de temp teveel drukt of onstabiel maakt tijdens kiemen.

 

het is verstandig wanneer er problemen zijn tijdens de kweek en je twijfelt sanniesshop even een mailtje te sturen en kijken wat we eraan kunnen doen, meestal is er wel een oplossing te vinden zodat we allemaal weer blij verder kunnen. Het is voor mij net zo belangrijk om een probleem bij de horens te pakken wanneer een klant een probleem heeft zodat de volgende keer het wel weer goed gaat en sanniesshop een blije klant behoudt !

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

he sannie!

super bedankt voor je persoonlijke Reactie!!!

 

er ging inderdaad een gerucht teronde over de zogenaamde "gevoeligheid"

zelf ben ik van het eerst zien, dan geloven.. :lol:

 

1 van de planten is helemaal "Clean"

opvallen was dat deze inderdaad eerder in de afbloei ruimte is gekomen

in tegenstelling tot de rest die inderdaad de nodige stress factoren voor de kiezen hebben gehad

 

hierdoor vond ik dat ik geen recht van "zeuren" heb, en tot op heden een (klaag)mailtje achter wegen gelaten

maar om mede (beginnende) kwekers wat meer info achter deze strain te voorzien Wel een draadje geopend op mijn favoriete forum

van mijn fouten kunnen op deze manier vele andere leren :(

 

Nogmaals bedankt voor je feedback!

en niet om te slijmen maar k ben en blijf en tevreden klant

 

 

 

Greetz Skunkmonster

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...