Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

Cannabis Tinctuur en andere medicinale tincturen

Recommended Posts

Wat zien ik nu Blowsterkte?? Weed Absinth????

Heb jij die in Spanje gehaald??

 

Ik ga over 2 weken ook naar España , en dan ga ik ook maar eens op zoek naar dat spul.

neem wel mijn olietjes mee ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Stratman, in de lokale supermarkt van Lloret de Mar.

 

Altijd goed om een tinctuur mee te maken voor die prijs. Wat 94 of 96 procent zuivere erbij.

 

Gobru heeft een tweetal verschillende mogen testen vanmiddag op een minimeeting hier.

 

Ga binnenkort weer aan de slag.

 

Tot snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_40315.jpg

 

De nieuwe twee soortjes zijn klaar.

 

gallery_6979_9442_36966.jpg

 

Een beetje tinctuur op ijs of slagroom gaat goed en smaakt heerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en beiden waren ze goed :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben toch ook wel nieuwsgierig naar de tinctuur, maar als ik he zo lees houd je alcohol over met veel werkzame stoffen van de canabis toch?

 

Als je nu "veel" gebruikt zou je dan een probleem kunnen hebben met BV een alcoholtest tijdens autorijden? Het blijft denk ik wel iets met een hoog alcoholpercentage, of wordt de werking van de alcohol ook minder?

Miss DJ drinkt eigenlijk al jaren geen alcohol meer, zou je er dan snel wat van merken.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ Broertje als je het verdund met water proef je het niet eens, je gaat geen heel flesje nuttigen in een keer. Althans dat is niet de bedoeling :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je het verdund moet je het inslikken, terwijl je op de tong volgens mij een veel snellere werking hebt. Of kun je het ook druppelen onder de tong BV als het verdunt met water is.

Vooral de smaak van AHO wordt hier als erg onaangenaam ervaren, mede daarom ook misschien een keer de tinctuur proberen.

 

en een ander soort alcohol erbij is dat alleen een geldkwestie? (prijs 94%) of geeft dat ook nog andere voordelen smaak BV?

er staat nog van alles in de kast hier jenever, rum enz. alleen de whisky gaat er niet bij, dat is veel te lekker zo. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

die paar druppels alcohol merk je echt niet hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan.

 

en?

en een ander soort alcohol erbij is dat alleen een geldkwestie? (prijs 94%) of geeft dat ook nog andere voordelen smaak BV?

er staat nog van alles in de kast hier jenever, rum enz. alleen de whisky gaat er niet bij, dat is veel te lekker zo. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je normaal al van die dranken houd dan lust je het dan ook wel... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lust dat allemaal wel, maar Miss niet echt.

Maar ik ben vooral nieuwsgierig of het wat uitmaakt voor de werking van de tinctuur. En of misschien de smaak wat milder wordt met toevoeging van BV Rum.

En nog even uitzoeken hoeveel wiet er per eenheid alcohol in moet.

 

ik ga 2 soorten maken dan, 1 van de Parvati, en 1 van de Nanda Devi.

 

volgens mij gebruik je weinig van alles dus als het voor de tinctuur beter is gebruik ik liever de 94% die ik heb staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben wel benieuwd naar de verschillen die men ervaart tussen tinctuur en olie

bij tinctuur zou het effect minder moeten zijn

omdat de zuren niet door hitte zijn omgezet in cannabinoiden.

THCA>THC

CBDA>CBD

 

iemand al ervaringen opgedaan?

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij blowsterke :verrygood

 

gewoon lang gedroogd afval nemen, dan is ook al thca omgezet naar thc

 

 

 

ligt er denk ik ook aan waar je het voor gebruikt, bij een tinctuur zitten en nog terpenen in wat normaal bij het uitdampen vervliegen.

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_32519.jpg

 

Heb nu 4 verschillende soorten tincturen gemaakt.

 

De laatste is wel het lekkerste en smaakvolst.

 

Tinctuur heeft voor mij een betere werking als olie, omdat ik van tinctuur helemaal niet stoned of high wordt. Maar wel ontstekingremmend werkt, de pijn ernstig onderdrukt, ik gewoon mijn ding kan doen.

Binnen een week intense tinctuurinname was ik van een longontsteking af.

Heb altijd problemen gehad met mijn tandvlees, door een autoongeluk, de mondhygieniste stond er versteld van hoe mijn tandvlees genezen is en helemaal rustig zelfs.

Tevens kan je tinctuur eigenlijk overal in of op doen, wat het makkelijker maakt om in te nemen.

Zelf prefereer ik te druppelen direct op de tong, waarbij je het als het ware door je lichaam voelt trekken en binnen enkele ogenblikken actief wordt, waardoor je normaal kan functioneren.

Als ik AHO maak doe ik dat ook koud, komt ook geen warmte aan te pas, alleen de verdamping van de alcohol wat ook koud gebeurd bij mij, wat is dan het verschil.....Dat olie minder vloeibaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor die omzetting is toch echt hitte nodig gobru

het lange curen is omzetten THC>CBN

 

ik heb diezelfde eraring m.b.t. het effect blowsterke

enne als de nieuwtjes kloppen van de laatste maanden

dan zouden de zuren een even belangrijke rol kunnen spellen als de cannabinoiden :verrygood

 

ik heb met koude olie ook hardere tot bijna shatter,

de plantdelen die mee komen met warmstoken

zorgen dus voor een zachtere olie(?)

 

uiteindelijk gebruik ik koude en warme door elkaar heen

gaat bijna altijd honing doorheen

en mensjes zijn blij,

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor die omzetting is toch echt hitte nodig gobru

 

 

nee hoor, lang laten drogen en laten liggen doet hetzelfde...kost alleen meer tijd!!

 

Hier zijn de mensjes blij met tinctuur...koude wel te verstaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook maar eens tinctuur proberen hier nu ik deze ervaringen zo lees, de high die AHO in zich heeft soms :verrygood

 

@DJ

als de AHO aan de scherpe kant is.. langer het afval laten trekken en net iets verder de alcohol uit laten dampen

mijn 1e paar keren met de AHO was deze ook nogal scherp, nu is het een stuk zachter omdat ik het afval minimaal halve dag heb weken en dit afval vantevoren ook al even gecured is in weckpot voordat het de vriezer in ging.

Kort in de alcohol en zo koud mogelijk doe ik niet meer, veel te veel 'high' komt er dan mee naast dat eindprodukt aan de scherpe kant is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het afval minimaal halve dag heb weken

 

voor tinctuur min 14 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

AHO had ik het over anders heb je sowiezo al een tintuur met 14dgn weken :D

Paar uur trekken in de alcohol 'koud' is meer dan zat hoewel 3dgn (foutje bedankt lichaam) ook prima kan, stuk zachter dan :verrygood

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga ook maar eens tinctuur proberen

 

daarom zeg ik dan ook 14 dagen :verrygood

 

 

voor een tinctuur te maken red je het niet met een paar uur, of paar dagen trekken...dan heb je een aftreksel en geen tinctuur!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst zelf AHO gemaakt van knipafval amnees dus afval 96% alcohol erop en door tijdgebrek lang laten staan 2 weken o ja het was geen knipafval maar skuff via de pollinator van afval dit bespaard aanzienlijk op de alcohol dan de drap door een koffiefilter en laten indampen a bain ma ie op zeer lage temp duurde 2 dagen en het laatste gewoon koud 3 op 1 aangelegd met hennepolie en voila.

 

Nu heb ik het gebruikt maar wordt er veel te high stoned van heb ongeveer een ganse nacht een meter boven men bed gehangen na 4 druppels.

De olie proefde pikant en wat bitter niet echt lekker maar daar is aan te verhelpen.

 

Maar zo kan ik niet functioneren graag jullie tips

 

en staat hier een manier om tinctuur te maken want als ik het lees is dit hetzelfde als AHO .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinctuur heeft in de regel toch al snel 2-3 weken nodig om een goede extractie te krijgen. Je wilt niet dat er slechts wat kristallen in de alchohol opgelost worden; je wil dat de alchohol de eigenschappen van de wiet overneemt, anders kun je beter 'thee' maken.

 

Naar wat ik begrijp krijg je de beste en meest sterke tincturen door je kruid eerst te decarboniseren, ofwel alle vocht er uit drijven door 10 seconde in de magnetron en dit verschillende malen te herhalen, je kruid op lage temperatuur in de oven te drogen of door maanden van curen.

 

Misschien komt het door mijn medicijn gebruik maar ik verdraag de alchohol niet zo goed, azijn als base zie ik ook niet zitten en glycerine lost niet geweldig op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en staat hier een manier om tinctuur te maken want als ik het lees is dit hetzelfde als AHO .

 

nee AHO doe je laten uitdampen en bij een tinctuur gebeurd dat niet

 

je wil dat de alchohol de eigenschappen van de wiet overneemt

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@DJ

als de AHO aan de scherpe kant is.. langer het afval laten trekken en net iets verder de alcohol uit laten dampen

mijn 1e paar keren met de AHO was deze ook nogal scherp, nu is het een stuk zachter omdat ik het afval minimaal halve dag heb weken en dit afval vantevoren ook al even gecured is in weckpot voordat het de vriezer in ging.

 

Navraag net gedaan, en zowel de kort getrokken olie als de olie die 4 uur heeft gestaan vind ze erg vies en scherp. Misschien is het scherpte erger dan de smaak op zich, maar voorlopig niets wat 1 of 2 kauwgumpjes niet kan verhelpen. :verrygood

zou nog een paar uur langer dan de smaak en scherpte verbeteren?

 

Voornamelijk wil ik naar iets zoeken wat ook overdag gebruikt kan worden, want nu wordt de AHO echt gebruikt alleen als de pijn te erg is. Maar ik weet niet of miss Dj. überhaupt overdag iets BV "preventiefs" wil gebruiken. Tot 5 jaar terug was wiet ook een no-go, dus misschien een gewenningsperiode nodig.

Je moet het tenslotte ook willen op deze manier. Maar iets wat lekkerder (minder vies) is, helpt dan in elk geval mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat probleem herken ik wel djbroertje, ik zit ook met die smaak in mn bek die verre van lekker is.. de alchohol tinctuurtjes maken me letterlijk ziek, mijn verdamper is waardeloos en dus rook ik overdag maar een jointje..

 

Merk wel dat nu ik sinds een paar weken overdag blow, ook mijn eigen wietje goed voor de pijn is. Alleen de Cheese en Venice Beach van Kera lijken een 'instant' gevoel van pijnvermindering te geven..

 

Maar ook ik vind nog wel het ideale recept om overdag cannabis te kunnen gebruiken zonder high als een vlaamse papagaai rond te lopen... Autorijden gaat zo lastig dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...