Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Wiedioterie

Recommended Posts

Beste forum genoten,

Eenzoveelste poging om via de krant de publieke opinie te beinvloeden. Mijn vorige stukje werd niet geplaatst. Afwachten wat er nu gebeurd.

Hartelijke groeten iedereen.

Doede.

 

Wiedioterie!

 

Wietgenieters eisen respect.

 

Het is onverteerbaar en ver beneden de maat dat volwassen mensen zo denigrerend worden behandelt, louter en alleen omdat zij boven of naast alcohol of tabak iets anders prefereren en hier niemand mee tot last zijn, namelijk cannabis, ook wel genaamd wiet of marihuana. Een plant!!

Je dacht dat het je eigen geest en lichaam was en nu blijkt ineens dat een overheid meent het recht te hebben om te bepalen wat jij daar wel of niet mee mag doen.

Je bent vrij om datgene te doen wat je vertelt wordt dat je mag doen.

Hoe moeten we anders verklaren, dat cannabis zo meedogenloos wordt bestreden ondanks het overweldigende bewijs dat van alle ooit gebruikte roesmiddelen, zij waarschijnlijk de meest onschuldige is.

Waarom wordt er niet met een miljoen volwassen mensen, cannabisgenieters, een inhoudelijke dialoog op basis van wederzijds respect gevoerd?

Zij worden als kleine kinderen in de hoek gezet.

Tot wat voor een belabberd niveau moet je als samenleving al niet gezakt zijn om het acceptabel te kunnen vinden, dat mensen met gezin en al, om een paar wietplantjes op straat worden gedonderd. Het betreft hier 5000 uitzettingen per jaar.

Ze worden nog net niet opgeruimd, maar wel totaal kapot gemaakt. Dat zal ze leren!

Zo’n straf illustreert een zeer bedenkelijke ontwikkeling en staat in geen enkele verhouding tot het ‘’door de staat gecreëerde’’ delict.

Het niet oplossingsgericht willen zijn en altijd op basis van macht je zogenaamde gelijk opleggen, is pure onderdrukking en leidt ten koste van de samenleving tot vele onnodige slachtoffers.

Een farce is wederom het gescherm met internationale verdragen van minister Ivo Opstelten. Een soort mantra. Want hoe is het anders mogelijk dat er al ruim 30 jaar, niet verbouwde wiet wordt verkocht, terwijl dit , volgens hem, in feite in strijd is met de Opiumwet en de internationale verdragen. Als de verkoop gedoogd kan worden , dan kan de teelt dat ook. Dat is evident, bovendien kun je een verdrag, bv. op basis van voortschrijdend inzicht, altijd opzeggen.

Hij maakt een karikatuur van zichzelf.

Acceptatie van cannabis, met haar (zowel op recreatieve als op medicinale basis) vele geweldige eigenschappen, zal een verbetering van de wereld in’t algemeen en voor de samenleving in het bijzonder betekenen en vele miljarden euro’s besparingen, zowel op justitieel als op medisch gebied, opleveren. Geld dat beter in de zorg kan worden gestoken.

Dus niet langer gedraald; het verbod opheffen of minimaal wietteelt legaliseren en de achterdeur (aanvoer) van de coffeeshops fatsoenlijk regelen, temeer daar 129 zetels in de Tweede Kamer voor het open houden van de coffeeshops zijn.

Een win- win situatie.

 

Doede J. de Jong.

Biologisch wietkweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi geschreven Doede :wOOt

 

beter word het nu wel geplaatst !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dit soort gevallen mis ik eigenlijk altijd een soort van plus kuddo knop

 

wel done Doede ben blij dat ik het hier heb gelezen want de krant zal het wel weer niet plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je kan deze stukken beter plaatsen op Zaplog dan zo'n MSM krant, die er toch niks inziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie post doede goed om te lezen dat je nog altijd zo strijdvaardig bent.

 

ik kan dromen van zo'n mooi inhoudelijk stuk.

 

als ADHD-er ga ik van de hak op de tak :lol: :lol: ;) zo'n brief krijg ik er met mijn gedachten nooit op papier :rofl

 

duim voor je mee man dat het geplaatst word :wOOt

 

peace hemp

 

ps: altijd als ik een bericht van je lees benijd ik je al om 1 ding. dat je gewoon je naam post bij elk bericht. als mijn naam net iets meer voor kwam in nederland of tegen de lamp zou knalluh zou ik het ook doen. klinkt raar misschien maar als ik het zo lees voelt DAT ondanks alle shit wel als een soort van vrijheid :D

 

 

 

mooie post doede goed om te lezen dat je nog altijd zo strijdvaardig bent.

 

ik kan dromen van zo'n mooi inhoudelijk stuk.

 

als ADHD-er ga ik van de hak op de tak :lol: :D :D zo'n brief krijg ik er met mijn gedachten nooit op papier :rofl

 

duim voor je mee man dat het geplaatst word :lol:

 

peace hemp

 

ps: altijd als ik een bericht van je lees benijd ik je al om 1 ding. dat je gewoon je naam post bij elk bericht. als mijn naam net iets meer voor kwam in nederland of tegen de lamp zou knalluh zou ik het ook doen. klinkt raar misschien maar als ik het zo lees voelt DAT ondanks alle shit wel als een soort van vrijheid :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps: altijd als ik een bericht van je lees benijd ik je al om 1 ding. dat je gewoon je naam post bij elk bericht. als mijn naam net iets meer voor kwam in nederland of tegen de lamp zou knalluh zou ik het ook doen. klinkt raar misschien maar als ik het zo lees voelt DAT ondanks alle shit wel als een soort van vrijheid

 

@hemp:

 

hiermee vat je wel het hele bericht van doeda samen!

 

 

 

het is ook van de pot gerukt dat wij hier stiekem moeten doen voor het op goeien van enkele plantjes

dat wij in het criminele hoekje worden geplaatst en niet eens Openlijk over onze hobby kunnen praten omdat we.....????

 

ik heb tot op de dag van vandaag nogsteeds het gevoel dat ik niks verkeerd doe met die 5 tot 10 plantjes

maar toch ben ik crimineel? ik denk daar namelijk heel anders over

dat is ook juist het moeilijke, omdat ik van mening ben dat ik niemand kwaad doe zou ik er ook graag openlijk over willen praten

en er niet stiekem over willen doen

dit ligt ook totaal niet in mn aard, ik ben een eerlijk mens hou niet van liegen en bedriegen.. stiekem doen past ook niet in mn straatje

 

maar zolang er een stigma blijft hangen rond "soft drugs" (wat alcohol en tabak ook is) zal er nooit openlijk over worden gepraat

en blijft "de stem" van de tegenhangers luider klinken dan van de mensen die voor een vorm van decriminalisering zijn!!!

 

laten we beginnen met het legaliseren van de hobbykweek of totaal gedoog van 5 plant

 

nederland bezit meer "vierkante meter kwekers" dan grote jongens.....

 

als alle hobbyísten zijn ge decriminaliseerd en openbaar durven te praten over de voordelen van cannabis duurt het niet lang voor de rest eht ook gaat inzien

 

 

las ik niet toevallig van de week dat hard-drugs gebruik onder jongeren is gestegen???????

is ooit het gedoogbeleid ook niet bewezen als positieve invloed op het ooit op een van de laagste hard-drugs gebruik in europa?

gaan we nu dus neit gewoon terug in de tijd?

 

de link tussen de propoganda tegen wiet/stijgende prijzen/mindere kwaliteit lijkt me toch de reden van de stijging van hard-drugs gebruik?

of klinkt alleen mij dit logisch in de oren??

 

 

Nederland is Nederland Nietmeer!!!!

 

dat waar ik ooit zo trots op was is weg!

 

ik ga emigreren naar urugay! :wOOt wie gaat er mee??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivo is ook maar een poppenkastpop. Een andere vijand is Mr. Yans van het INCB (van de VN).

 

757. In January 2012, amendments to the national framework of the Netherlands for policy related to

so-called “coffee shops” as contained in the Opium Act Instructions came into force, with the aim of reducing the

size of such sites, facilitating control and combating drug tourism. Access to “coffee shops” is to be restricted to

residents of the Netherlands aged 18 years or older who are members of a “coffee shop”, with membership to each

site limited to 2,000 individuals per calendar year. The restrictions were applied in three southern

states (Limburg, North Brabant and Zeeland) as from May 2012, and were to be implemented nationwide from

January 2013. The amendments also increase the minimum distance between “coffee shops” and secondary

schools and secondary vocational institutions. While the Board has taken note of this development, its position

continues to be that such “coffee shops” are in violation of the provisions of the international drug control

conventions.

 

Mr. Yans heeft de US ook al een aantal dreigbrieven gestuurd over o.a. medi wiet in Washington en California. Die kraamt dezeflde onzin uit als Ivo - andersom dus...

 

Maar, als ik me het goed herinner dan staat er in 1 van de 3 belangrijk vedragen een uitzondering die Nederland zelf bedongen heeft. Dat ze o.a. niet moeilijk gaan doen over kwekers met 5 planten. In (pdfs van) sommige gemeentes /regios in NL staat het nog steeds zo als het lokaal beleid beschreven. Andere hebben daarbij een update, een opmerking met een link naar beleid van de landelijke overheid (2011), en daar staan die beperkingen in. Wat plantjes voor de hobby mag nog wel, maar zodra je een lamp, voeding, of meters gebruikt, of alleen al hydro kweekt wordt het beschouwd als professioneel/bedrijfsmatig. Als we dat kunnen terugdraaien, dat hobby kwekers eventueel verplicht een certificaatje van een electricien o.i.d. moeten kopen, dan gaan we in ieder geval we terug in de goede richting.

 

Moraal van het verhaal: een stem heb je toch niet op dit punt in dit land, dus op SP stemmen is dubbel weggegooid :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...