Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

G-tools 600 Wing

Recommended Posts

goedemiddag.

 

Aangezien ik in mijn vorige topic al aangaf wilde ik of zelf een hokje gaan maken of een G-tools kast aanschaffen.

Naar wat rond te neuzen op het internet ben ik toch een hele mooie kast tegen het lijf gelopen.

Het is de G-tools 600.

De afmetingen van de kast zijn 118 × 78 × 176 Lxbxh.

Er zit een davin tijdschakelaar in met 2 x 600 watt.

Een cooltube. en een 365 m3 afzuiging.

Ook is er een afzuiging ingemaakt voor Verse lucht naar binnen te laten.

Nu had ik zelf in gedachten aangezien ik een cooltube eigenlijk niks vind hier gewoon een adjust a wing of normale kap in te hangen.

Ook wilde ik de afzuiging van 365 m3 vergroten naar een 500 softbox met 500 m3 filter.

Wat zou nu beter zijn in zo'n kast de cooltube of gewoon een reflector.

heb namelijk gelezen dat je met een cooltube veel lumen verliest. dus dit lijkt me zonde.

Er is al een paar keer mee gedraaid dus moet het filter zoiezo vervangen worden.

 

Hieronder een paar foto's van de kast hoe hij nu op zijn plek staat.

 

gallery_27529_15909_4427674.jpg

 

Hier de cooltube Kabels worden allemaal vervangen hoor.

 

gallery_27529_15909_5084684.jpg

 

De buisafzuiger met filter.

 

gallery_27529_15909_4172464.jpg

 

Hier nogmaals cooltubes met de easyrollers makkelijke dingen moet ik zeggen.

 

gallery_27529_15909_728001.jpg

 

Bakken die ik gemaakt had weet nog niet of ik deze ga gebruiken mischien dat ik de eerste keer of 2 wel gewoon op aarde ga.

Moet wel zeggen dat ze er beide mooi inpassen, mischien voor later.

Wil ook niet meer als 5 planten gaan gebruiken.

Hou niet van dat volle onoverzichtelijke in zo'n klein kastje.

 

gallery_27529_15909_3358748.jpg

 

Iemand nog ideeen voor de kast om verbeteringen aan te brengen zijn altijd welkom. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo medeforummensen.

 

Heb een aantal vraagjes.

Zoals ik hierboven al beschreef wil ik de kast wat gaan aanpassen.

Nu wil ik een passieve inlaat maken.

Er zitten in de kast al 2 gaten van 125 mm 1 Wil ik gaan gebruiken voor de afzuiging en de andere voor de pasieve inlaat.

Is dit wel voldoende dan ? Of moet ik hiervoor gaten bij gaan maken ?

Het word een softbox van 500 m3.

Ik wilde het zo gaan doen ben weer aan het tekenen geweest met paint (mn dochter kan het beter :wOOt)

 

gallery_27529_15909_55615.jpg

 

Dus het bovenste gat word de afzuiging en aan de zijkant wilde ik een ventilatie buis tegen de wand aanmaken met een bocht naar een ronde pijp en hierin gaten boren.

Kan dit zo gaan werken of zijn er andere ideeen ? of tips met hoe ik dit kan aanpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man.

Je hebt gelijk over die cooltube.

Je kan een gavita pro erin hangen.

Passieve inlaat?

Met een softbox eraan is het een actieve.

Lucht moet van onderen dat heb je goed

Met een airsock.

Moet je ook een klimaat controller opzetten.

 

Leuke kastjes ik zou een lattenbodem maken en zeil/folie en volplempen met aarde en wormenmest en andere leuke toevoegingen.

Scrognet erin huppa.

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Nighthaunter.

 

Dat van de cooltube had ik hier gelezen ja dus zou wel zonde zijn.

Ben van plan om toch eerst een ronde te doen met de cooltube en daarna een gavita 600 watt aan te schaffen denk.

De softbox 500 m3 word de afzuiging die aan het koolstoffilter komt.

Nu weet ik dat de luchtinlaat 3 x de grote moet zijn van de afzuigings diameter.

Dit wil dus zeggen dat ik een afzuig heb van 125 en deze 3 x moet maken van 125.

Dus moet ik 3 gaten gaan maken van 125 mm ?

Voldoet dit niet met 2 gaten van 125 ?

Ik denk niet aangezien er nu een 365 m3 afzuiging inhangt de 500 m3 softbox die erin komt op de volle 100% moet gaan draaien.

Ben best een noob op dit gebied dus zou wel wat antwoorden kunnen gebruiken van de pro's hier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou van die vierkante roosters halen bij de bouwmarkt dan.

Groter dan zo een ronde maakt passief ff makkelijker.

Dan aan beide kanten zo een ding in de breedte op pot hoogte.

Wil ook nog steeds zo een kast dan de iets grotere dan 2 x 400 watt i.r. van gavita.

 

Btw waarom staat er in de topic de 600 wing die is 1, 50 breed ofzo.

En je hebt de cooltube versie hoe kan dat?

Meet hem is na als je wilt.

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Night.

Ik heb de 600 Maar dan de oudere versie.

Je hebt tegenwoordig nieuwere (kwam ik later achter) Ik heb dus maar 1 m2.

Deze van mij is 1.20 x 0.78 x 1.80 en de nieuwe 600 is 154 × 78 × 176 cm.

Met adjust a wing. en de oudere waren of normale kap of cooltube.

Ik moet zeggen Het is het geld wel waar hoor vind het super makkelijk stond binnen 10 minuten in elkaar.

En heb contact gehad met g-tools over een adjust a wing kap en word nog (ook al is het een 2dehands g-kit zo goed geholpen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben weer een stapje verder heb 2 passieve inlaten gemaakt aan de zijkant met ventilatiebuis.

Heb dus nu totaal 3 inlaten.

Alleen Iemand enig idee waar ik mini ventilatieroostertjes kan halen ? Van zo'n 40 mm

Nergens te vinden hier, Gamma niet praxis niet en hornbach ook niet. :wOOt

 

Hieronder wat foto's

 

De ventilatiebuizen. Deze loopt rondom en hier wil ik dus nog de gaten in gaan maken met de 40 mm ventilatieroosters.

 

gallery_27529_15909_1602733.jpg

 

gallery_27529_15909_1982576.jpg

 

En hier de zijkant waar de lucht vanuit de ruimte getrokken word. (foto staat ondersteboven.

 

gallery_27529_15909_1171339.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je maar 1m2 hebt waarom zou je daar dan 1200 watt op willen loslaten? Je hebt ook nog eens een beperkte hoogte, die 20cm kan een hoop schelen als je bijvoorbeeld een mooi tentje pakt.

 

1 600 watt Gavita IR lampje zou een mooie zijn voor deze kast. De lamp straalt namelijk lekker breed dus dat gaat prima.

 

Op deze manier zal je klimaat veel beter beheersbaar blijven. 8 Smartpots erin van 15 liter dan heb je ook goede bezetting kwa medium.

 

Gr,

Donnie

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Hey donnie Ben ook maar van plan hier 600 watt in te gaan doen hoor :wOOt (weet niet waar je 1200 gelezen hebt.)

 

600 watt is meer dan voldoende in zo'n kast.

Edited by Torsti
onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allen.

Ik heb een vraagje.

Ik heb even een testje gedaan met cooltube en Buisafzuiger.

Heb de kast 2 uurtjes laten draaien. Zonder klimaat controller maar wel met de cooltube.

De uitgeblazen lucht word in dezelfde ruimte uitgeblazen als de inlaat zit.

Dit word nog verandert de uitgeblazen lucht gaat drek naar buiten.

De max Temperatuur is 28 C

De min Temperatuur is 20,2 C

Dit met de afzuiging op volle toer.

Nu heb ik dus de inlaten gemaakt en dit zie ik nu uit de kast komen als de lamp aan is :wOOt

Zie foto:

 

gallery_27529_15909_154175.jpg

 

Er komt dus licht door de buis heen.

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen. De originele buizen van G-tools zijn ook van dit materiaal alleen hebben hun deze zwart gemaakt van binnen.

Zou dit de oplossing kunnen zijn ? Of moet ik bovenop de ronde roosters nog een rooster maken zo'n aluminium ding.

 

Morgen ga ik de Miniventilatieroosters in de buis maken. De boel afkitten en zou dus wel graag willen dat er ook geen licht meer uit de kast komt.

Heb ook een mooie Thermo/hygro meter aangeschaft met sensor.

De Alecto ws 100 Makkelijk ding moet ik zeggen een aantal functies die vanuit het schermpje afgelezen kunnen worden en er word een waarschuwing icoontje afgegeven als de temperatuur boven de 32 C komt en ook als de lv hoger word als 70 %.

 

gallery_27529_15909_21131.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ingrow,

Mooi kastje heb je daar.

 

Je kunt die vierkante buizen van je passieve inlaat afplakken met aluminium tape (óf zwart spuiten) en dan aan de onderzijde van de buizen gaten maken voor de luchtaanvoer.

 

Ik persoonlijk, had gewoon 2 of 3 extra G-Tools passieve luchtinlaten toegepast.

Dan heb je ook geen last van die buizen onder in de kast :lol: .

 

Succes met knutselen.

 

Groeten Beaker :wOOt

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi beaker ja inderdaad ja zie het net ook op de site staan dat ze die los verkopen.

Maarja dat is achteraf heb nu dit erin zitten en heb net schoepenroosters gehaald.

Maak deze eraan vast en dan kijken we nog eens.

De verbindingen tape ik ook nog wel even vast met allu tape.

 

Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ingrow mooi geknutseld maar zo werkt een passieve inlaat niet.

Wat je nu hebt gemaakt is een actieve en heeft een afzuiger nodig of buisventilator.

Passief werkt alleen als je hem in je wand maakt en niet via een hele buis.

Nu moet je er lucht door heen duwen.

Dus dit gebruik je in de zomer en in de winter haal je het eruit.

Je kan ook koolstof filterdoek gebruiken in je inlaat dat houd ook licht tegen en insecten.

Puk verkoopt het dus kan je zien hoe het eruit ziet.

Nu nog ff 2 mm spiegels plakken in je kast voor reflectie dat is je volgende upgrade als je weer wat geld heb.

@ donnie dan moet je die hoogte wel hebben he :wOOt.

En ik zei 2 x 400 in die grotere kast 1, 54 x 78.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee ingrow mooi geknutseld maar zo werkt een passieve inlaat niet.

Wat je nu hebt gemaakt is een actieve en heeft een afzuiger nodig of buisventilator.

Passief werkt alleen als je hem in je wand maakt en niet via een hele buis.

Nu moet je er lucht door heen duwen.

 

Ik zuig nu toch de lucht aan door deze buis.

Mijn filter met afzuiging hangt linksboven.

en de buis hang op de grond over de hele oppervlakte.

Ook heb ik rechtsboven nog een gat zitten van 125.(deze kan ik eventueel afsluiten.)

Komt dus uit dat ik 3 x inlaat heb van 125 terwijl mijn uitvoer maar 125 mm is.

 

of begrijp ik het helemaal verkeerd ?

Ik werk namelijk in het asbestwereldje en wij plaatsen de odm ( onderdrukmachine)

Altijd tegenover de Sdv Doucheruimte deco omdat deze lucht doorlaat zodat er een Goede luchtstroming ontstaat En genoeg luchtverversing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt wel maar die afzuiger zuigt lucht aan en die gebruikte de minste weerstand dus door je kieren van je deuren etc daarom veranderd er niet veel aan.

Die buis maakt het alleen maar moeilijker als dat je simpelweg die 2 roosters had.

Dan heb je 2 gaten dat geeft minder weerstand dan dat die lucht door een heel buizenstelsel moet worden getrokken vandaar dat je dan moet inblazen dus actief.

Ik hoop dat ik het nu wel goed heb uitgelegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu snap ik hem ja. :wOOt

Ik haal de buizen eruit en maak hier later wel een kort stukje pijp aan.

Ben een beetje aan het knutselen geweest voor wat kabeltjes en stopcontactjes te maken aan de buitenzijde van de kast. (een klein schakelbordje.)

Hier moet dan straks de Cli-mate controller nog bij.

Zou het verstandig zijn om er ook een relais in te gooien ?

Wel veiliger denk ik ofniet voor 1 600 watt lampje.

Iemand nog ideeen wat er bij kan of wat er mist.

 

gallery_27529_15909_414020.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd relais doen ivm de opstartpiek.

Wel brandveiliger en hang er even een branblussertje aan.

 

Ps zit er geen relais in die hafonorm kast?

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Night.

 

Oke prima heb alles liggen dus komt goed brandblusser word er ook bij gehangen natuurlijk. En rookmelder komt erboven.

Willen geen fikkie natuurlijk. En in de hafonorm kast zit alleen een tijdschakelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een stapje verder.

Doe alles rustig aan wil eerst de buitenplanten weg hebben voordat er iets in de kast komt vandaar.

Heb heel de kast van binnen leeg gehaald. Dus de timer eruit en de buisafzuiger er ook uit.

De buisafzuiger en de timer/schakelkast wil ik dadelijk aan de buitenkant hebben.

Vind dat allemaal binnen in die kast een beetje gevaarlijk buiten heb ik er de controle ook nog over mocht er iets mis gaan.

 

gallery_27529_15909_76639.jpg

 

gallery_27529_15909_1365780.jpg

 

Waar je op deze foto de 2 slangklemmen ziet hangen heeft het koolstof filter gehangen.

Deze komt hier dadelijk wel terug maar nu een vraagje.

Waar het witte ventilatieroostertje door het plafond komt wil ik dadelijk een sonoconnect slang langs weg werken boven de kast uit.

Het beste is om aan de binnekant en buitenkant een ijzeren flens te plaatsen denk he ?

 

Van het schakelbordje ben ik afgestapt trouwens ben van plan de Cli-mate minigrower aan te schaffen.

Schakelt alles in 1 kastje. Iemand bekent met deze schakelkasten en of gebruikservaringen ?

 

climate_7amp.jpg

Beter dan zelf aan te kloten.

Dit was het weer voor nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan de invoergaten doen (behalve dan licht afschermen) en je hebt geen metalen flenzen nodig ;)

 

Die Cli-mate kan maar waarom niet een Davin DV12 als relaiskastje en de fancontroller die je al hebt van G-Tools op een bordje schroeven als het te doen is met brommen en herrie?

 

Nadeel van een alles in 1 ding vinnik dat als er iets is met 1 ding dan eeuuh moet ie terug enzo en dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lost child.

Origineel in deze kast zat er maar 1 invoer in van 125 mm.

Daar heb ik nu 3 x 125 van gemaakt. mijn afvoer is ook 125mm

Deze kasten heb ik voor een vriendenprijsje over kunnen nemen gewoon voor belachelijk weinig geld als je nagaat wat ze kosten.

Dus garantie heb ik zoiezo niet meer omdat het al wat oudere zijn.

Je hebt tegenwoordig de wing kasten met adjust a wing erin en dit waren de versies nog met de cooltubes.

Een fancontroller heb ik nog niet want de buisventilator die in de kast zat kon ik niet afstellen was alleen een stekker erin en draaien maar,

Daarom ben ik nu dus op zoek naar een fancontroller.

Wilde die cli-mate minigrower aanschaffen omdat daar alles mooi in 1 kast zit en er ook een sensor enz. bij in zit.

 

Greettss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afzuiger kan er gewoon in hoor maar erbuiten heb je meer ruimte.

Die climate ziet er vet uit.

Heb wel zo een normale controller van hun met dat metertje.

Werkt super alleen draadje is tekort.

Lostchild heeft wel gelijk dat als het stuk gaat er gelijk meerdere dingen stuk gaan.

Gewoon ff reserve tijdschakelaar achter de hand hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey night.

Oh zo bedoelt hij het ;) Dacht dat hij het over de kast zelf had mocht er iets stuk gaan.

Ja dat is natuurlijk altijd een risico, Maar de tijdklok en schakelkast die ik nu heb hou ik ook gewoon compleet natuurlijk.

Alleen aangezien dat ding in de kast hing en de vochtigheid en warmte allebei samen in zo'n kast vind ik dit spul buiten de kast toch veiliger.

Ga eens even kijken of er reviews zijn van deze schakel/fan controller kast.

Ik vind het wel een groot voordeel dat het allebei in 1 kastje zit.

Dus er hoeven ook maar 2 kabels vanuit de kast naar buiten te komen.

Kun je het draadje niet verlengen dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet geprobeerd maar ziet er gewoon uit als speakerdraad.

Dan moet je dat kastje openhalen en dan vervalt meestal je garantie.

Maar denk het niet bij dit soort spullen hehe.

Je heb helemaal gelijk die evsa en schakel aparatuur apart hangen buiten de kast.

Daar een brandblussertje boven en dan nog een in je kast.

Weet je al wat voor lamp je gaat doen.

Mooie gavita pro 600 ?

Nadeel is dat je die niet kan dimmen.

Losse evsa en zo een i.r. is mooi.

Als je dan een dimbare evsa neemt kan je in zomer naar 400.en misschien voor groei naar een andere groeilamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey night.

 

Ik denk dat ik voor een evsa ga ja van gavita de 600 denk.

Wil er ook een adjust a wing kapje in hangen nu ik toch zat ruimte heb in de kast zelf.

Ik laat op verschillende dagen de lamp weleens even aangaan nu zonder cooltube, en moet zeggen ik kom in deze warme zomerdagen niet boven de 31 graden uit.

Dit alles zonder een fancontroller en zonder een ventilator in de kast zelf.

Dus moet zeggen dat het niet echt heel warm word :P

Vandaag even een bestelling geplaats voor de orginele lucht inlaten van g-tools een steekflens en 2 opbouwflenzen van 125 mm

Nog even wat uitreken en dan de buisafzuiger mooi wegwerken in een kist.

Komt wel schot in kan alles op me gemakje doen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...