Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Elmo2007

ms patient mag zelf wiet kweken

Recommended Posts

Jongens, wat willen jullie nou horen?

moet ik mee gaan mauwen?

Omdat het allemaal geen zin heeft?

welnee, de politie en mijn regio hennepteam hebben zich over deze zaak gebogen

dus tenzij ik overlast veroorzaak, of anders handel dan zoals ik beloofd heb

hoef ik geen bezoek te verwachten.

(vandaar ook het dringende "advies" deze actie niet buiten uit te oefenen, waardoor (visuele) overlast nooit uit te sluiten is.)

en komt die wel:

dan zal ik niets afstaan

en de staat verantwoordelijk stellen voor het vernietigen van mijn medicijn.

Dat is toch zo simpel als wat?

En als ik dat aan een rechter uit moet leggen? no problemo.

Maar zoals al eerder gezegd: die kan wel iets beters met zijn tijd doen.

Ik wil in nuttige zaken mijn energie stoppen, niet in het behalen van een individueel recht via een rechtszaak.

Overigens is er afgesproken dat indien er problemen zijn, van welke aard dan ook, er gewoon contact met mij wordt opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus niks zwart op wit dus.... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gobru, dat wist je al

alleen op tape.

 

 

maar maak je zin nu eens af

wat wil je er mee zeggen>?

Dat ik er niets aan heb?

Of een andere opbouwende manier om te zeggen dat het allemaal geen zin heeft?

 

met zo'n eigenwijze emoticon erbij

raakt het kant nog wal

 

 

maarre

je hebt gelijk hoor:

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat wil je er mee zeggen>?

Dat ik er niets aan heb?

 

precies :wOOt :lol:

 

zwart op wit op papier dat is wat je moet hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet je niet zo gedragen zoals van je verwacht wordt.

meehuilen met de wolven in het bos.

 

met een zeer negatieve houding bereik je niets,

jammer man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je mondeling te horen hebt gekregen, dat onder voorwaarden en in dit specifieke geval een soort gedoogsituatie op zijn plaats wordt geacht dan zeg ik: "chapeau voor je overredingskracht".

Eigenlijk maakt het niet veel uit of de gedoogsituatie mondeling of schriftelijk tot stand is gekomen.

Immers, ook mondelinge toezeggingen zijn bindend. Ergens zullen er nog wel interne notities zijn, die tot deze besluitvorming hebben geleid. Mocht ooit een overijverige Officier van Justitie toch tot vervolging willen overgaan dan kun je met een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur, deze notities opvragen.

Dus: "count your blessings".

Share this post


Link to post
Share on other sites

tanx Xtreme,

het enige jammere is; da'k er maar 5 mag hebben staan, zeg ik tegen de agent

en dat is inderdaad jammer; een beetje zoeken zit er dus niet bij.

Maar daartegenover staat een hoop gemoedsrust.(die niemand kan ondermijnen!)

 

Samen met het BSEMC wordt er vanuit medische noodzaak gezocht naar een soortgelijke situatie

maar dan voor meerdere leden.

We hopen dat dit er eens van zal komen.

 

one way ore another

de strijd moet voorwaarts gaan

vanuit positiviteit

en het besef dat de instanties zich realiseren

dat de gulden middenweg nog niet gevonden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet je niet zo gedragen zoals van je verwacht wordt.

 

jij moet je niet zo aanstellen als iemand wat zegt wat je niet bevalt, jammer weetje :lol: ...maar ik wens je succes hoor :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@het enige jammere is; da'k er maar 5 mag hebben staan, zeg ik tegen de agent

 

Met enige inventiviteit kun je ook met maar 5 planten, meer kweken dan je weggepaft krijgt. Als je 5 lowriders buiten in 3 literpotjes zaait, dan levert dit uiteraard nauwelijks iets op. Zaai je evenwel 5 NLX-en in 60 liter speciekuipen en het weer zit mee dan zit je al snel aan een kilo opbrengst.

Binnen is het nog gemakkelijker: 5 planten in 60 liter containers in een scrog, met boven elke container een 400 watt HPS, zal al snel 1.5 kilo opleveren. En dat kunstje kun je 3 keer per jaar flikken.

 

Overigens terzijde: ik ga uit van de goede trouw in je verslaglegging -immers, ik acht goede trouw altijd aanwezig, tenzij het tegendeel bewezen wordt.

 

Alle negatieve energie die gestoken wordt in de vervolging van wat thuiskwekertjes is -althans naar mijn oordeel- te zot voor woorden.

 

Ik vind het overigens interessant dat je op een of andere manier een convenant hebt kunnen sluiten met de plaatselijke Hermandad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gobru je hebt al een paar keer heen gelezen over het `kleine`feit

dat niet hetgeen jij zegt

maar de manier waarop.

 

Ik zag niets wat mij niet beviel in de inhoud van je woorden

jij hebt dus het gevoel van wel.

Maar gelukkig nu wel een opbouwend poppetje, tanx daarvoor.

 

Xtreme/

ik heb gezegd dat ik soms meer heb liggen dan een shop op voorraad mag hebben,

jawel. zeker nu ik geen tabak meer rook, is het geen probleem om rond te komen met een 600 wattje

 

Natuurlijk wil ik wel meegaan in een sceptisch gevoel tegenover politie of justitie:

zo is er ook afgesproken dat ik deze "afspraak" op geen enkele manier kan gebruiken

in een geprek of wat dan ook naar een andere instantie toe;

Ik kan er das geen rechten aan ontlenen in die zin heeft het gesprek nooit bestaan,

en dat begrijp ik.

Het is dus een soort gentleman's agreement

tussen een burger en een instantie.

Ik heb hen ook gezegd dat ik mijzelf gebonden zie aan mijn eigen afspraken naar hen toe.

Dus tjah, dat tegoedertrouw mag je van me aannemen

zou een beetje zot zijn om mijn rsi klauw stuk te typen in dit topic

om de boel te lopen flessen :wOOt

 

Overigens ben ik zeer zeker niet de enige situatie in Nederland die op deze manier gedoogd wordt,

ik denk dat ik wel de enige ben die niet heeft gewacht op actie vanuit de politie

om het zover te laten komen.

Het vertrouwen van mij dat niet iedereen bij de politie alleen maar tegen is,

is in mijn geval niet beschaamd.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gobru je hebt al een paar keer heen gelezen over het `kleine`feit

dat niet hetgeen jij zegt

maar de manier waarop.

 

iedereen zijn eigen manier, ligt ook aan de persoon zeg maar, ik wil je ook niet voor de kop stoten ,maar het kleine feit blijft dat je niks zwart op wit hebt....Nu gaat nog alles goed, tot er toch iemand zou klagen(mma bellen) of wat dan ook dan heb je niet veel aan je tape denk ik , maar goed zo denk ik op mijn manier zeg maar.

ik hoop voor je van niet uiteraard :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme/

ik heb gezegd dat ik soms meer heb liggen dan een shop op voorraad mag hebben,

jawel. zeker nu ik geen tabak meer rook, is het geen probleem om rond te komen met een 600 wattje

 

Daar is overigens niks mis mee. Volgens mij bestaat er een uitspraak van de rechtbank uit Den Bosch, waarbij iemand- gepakt met een te grote hoeveelheid "nat" van buitenplanten- werd ontslagen van rechtsvervolging, omdat de rechters geen onderscheid wilden maken tussen "wietplantjes" en "wietstruiken". Vergeef me dat ik deze uitspraak niet zelf opzoek. Als ik me niet vergis betrof het een hobbyteler van buitenwiet uit Uden. (zie het Eindhovens Dagblad van 4/12/2008)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Gobru,

 

Waar het volgens mij om gaat bij Weetje is dat hij aangeeft dat er wel degelijk ruimte is voor de kweker om zichzelf te voorzien in zijn eigen gebruik.

Zelfs met medeweten van de politie.

 

Waar ik (en hij) zich aan stoort is dat kwekers onderling elkaar bekritiseren als we aangeven dat die ruimte bestaat. Zoals ook dit topic is gestart.

 

Als het om juridische zaken gaat, zie ik ook nog eens veel verkeerde veronderstellingen zoals in dit topic.

- Nee, de politie moet niet handhaven, dat noemen ze discretionaire bevoegdheid.

- Nee, van die verklaring krijg je nooit een afschrift al is (ook in Weetje zijn geval) zeker een melding gedaan. Die bevoegdheid is wel wettelijk verankerd.

- Nee, een verklaring van de politie voor gedogen zou geen vrijbrief zijn voor mogelijke overlast, het is juist een kritische voorwaarde.

 

En als we elkaar bekritiseren met verkeerde veronderstellingen, zitten we elkaar alleen maar bang te maken.

"Kweken zou nooit geaccepteerd worden" en dat soort uitspraken.

 

Terwijl we juist van elkaar kunnen leren en daarmee de gedoogde praktijk zouden kunnen vergroten.

 

Gr. BGS.

 

 

PS

Die uitspraak van Extreme ken ik niet. Ik ken wel een uitspraak van de rechter waarbij een oogst voor eigen gebruik werd geaccepteerd groter te zijn dan de gedoogde hoeveelheid die thuis kan worden gehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extreme en Gobru, jullie kijk op deze zaak kan ik heel goed onderschrijven! Sinds de enorme tik op de vingers die de toenmalige regering (wetgever) kreeg van de Hoge Raad m.b.t. de vrijspraak van Wim Moorlag,tegen de uitspraak van de rechtbank in Leeuwarden is er volgens mij nog helemaal wettelijk niets veranderd!!

Sterker nog Opstelten en zijn vriendenclubje(s) proberen de uitspraak onderuit te halen door het kweken onder lampem etc nog strafbaarder te stellen, de Growshops te laten sluiten etc.

Echter geen enkele handreiking van de Hoge Raad wordt politiek overgenomen; de wet wordt en is nog steeds niet zodanig gewijzigd dat mensen voor eigen medicinale behoeften mogen telen. Sterker nog er wordt intensiever jacht gemaakt op wiettelers; huisuitzetting , huis dichttimmeren zonder rechterlijk vonnis; het kan allemaal heel gewoon in dit land!

Welke politieke partij (immers alle politieke partijen hebben weet van de uitspraak van de Hoge Raad) heeft er tot op heden ook maar iets aan gedaan om de achterhaalde Opiumwet om te vormen zodat iedere vrije (nederlandse) burger zijn/haar eigen medicijn kan kweken?? Volgens mij niet 1 partij!

Dus ik denk dat vele medekwekers die toch een bezoek krijgen van justitie zich wel degelijk kunnen beroepen op de zaak Moorlag (misschien al dan niet bijgestaan door Anker ). De overheid weet van de gezonde feiten, de Hoge Raad stelt weliswaar dat het een uniek geval betreft (ze maag feitelijk geen wettelijk algemeen kader scheppen), maar elke advocaat snapt de onderliggende redenering van de Hoge Raad.

 

Weetje, het is leuk dat je een mondeling convenant hebt gesloten met de plaatselijke politie. Maar het vrijwaart je niet van vervolging indien justitie tegen jou een ruimingsbevel opstelt.

 

Zwart op wit krijg je van geen enkele wetsdienaar een vrijwaring, want deze wetsdienaar is ambtenaar en wordt gelijk ontslagen indien hij/zij zoiets zwart op wit zou zetten.

 

Dus is het voor een burger in deze staatsdictatuur gewoon zichzelf bedruipen! Volgens het principe: "wat niet weet wat niet deert".

 

Tenslotte weet nu nog steeds geen enkele rechter , officier van justitie, politiemedewerker, politicus, premier, koning en koningin, waar toch alle wiet vandaan komt die wij in Nederland legaal mogen en kunnen kopen!!

Wat ze allemaal wel weten is dat (medicinale) wiet telen verboden is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kennen dus beiden een uitspraak over gedoogde hoeveelheden. Er zullen best nog wel meer uitspraken hierover zijn. Maar strafrecht is nu eenmaal niet mijn vak.

Met een stelling ben ik het overigens niet met je eens: de politie moet wel handhaven. Discretionaire bevoegdheid -het iets ruimhartiger omgaan met rechtsregels- is voorbehouden aan de rechtspraak (en in Duitsland ook door andere bestuursorganen).

Dat evenwel de plaatselijke politie een ruimhartig standpunt inneemt, is overigens alleen maar toe te juichen.

Alles is immers beter dan een huisuitzetting door een woningbouwvereniging of een huis dichttimmeren op grond van het gewijzigde art. 13b van de Opiumwet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extreme en Gobru, jullie kijk op deze zaak kan ik heel goed onderschrijven! Sinds de enorme tik op de vingers die de toenmalige regering (wetgever) kreeg van de Hoge Raad m.b.t. de vrijspraak van Wim Moorlag,tegen de uitspraak van de rechtbank in Leeuwarden is er volgens mij nog helemaal wettelijk niets veranderd!!

Sterker nog Opstelten en zijn vriendenclubje(s) proberen de uitspraak onderuit te halen door het kweken onder lampen etc nog strafbaarder te stellen, de Growshops te laten sluiten etc.

Echter geen enkele handreiking van de Hoge Raad wordt politiek overgenomen; de wet wordt en is nog steeds niet zodanig gewijzigd dat mensen voor eigen medicinale behoeften mogen telen. Sterker nog er wordt intensiever jacht gemaakt op wiettelers; huisuitzetting , huis dichttimmeren zonder rechterlijk vonnis; het kan allemaal heel gewoon in dit land!

Welke politieke partij (immers alle politieke partijen hebben weet van de uitspraak van de Hoge Raad) heeft er tot op heden ook maar iets aan gedaan om de achterhaalde Opiumwet om te vormen zodat iedere vrije (nederlandse) burger zijn/haar eigen medicijn kan kweken?? Volgens mij niet 1 partij!

Dus ik denk dat vele medekwekers die toch een bezoek krijgen van justitie zich wel degelijk kunnen beroepen op de zaak Moorlag (misschien al dan niet bijgestaan door Anker ). De overheid weet van de gezonde feiten, de Hoge Raad stelt weliswaar dat het een uniek geval betreft (ze maa feitelijk geen wettelijk algemeen kader scheppen), maar elke advocaat snapt de onderliggende redenering van de Hoge Raad.

 

Weetje, het is leuk dat je een mondeling convenant hebt gesloten met de plaatselijke politie. Maar het vrijwaart je niet van vervolging indien justitie tegen jou een ruimingsbevel opstelt.

 

Zwart op wit krijg je van geen enkele wetsdienaar een vrijwaring, want deze wetsdienaar is ambtenaar en wordt gelijk ontslagen indien hij/zij zoiets zwart op wit zou zetten.

 

Dus is het voor een burger in deze staatsdictatuur gewoon zichzelf bedruipen! Volgens het principe: "wat niet weet wat niet deert".

 

Tenslotte weet nu nog steeds geen enkele rechter , officier van justitie, politiemedewerker, politicus, premier, koning en koningin, waar toch alle wiet vandaan komt die wij in Nederland legaal mogen en kunnen kopen!!

Wat ze allemaal wel weten is dat (medicinale) wiet telen verboden is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

IJsbeer, ik gebruik inmiddels al 48 jaar wiet. Soms gekocht, vaker zelf gekweekt.

Denk je nu echt dat ik me daardoor misdadiger voel?

Wat me hooguit stoort, is de misleiding over de gevolgen van cannabisgebruik.

Recreatief cannabis gebruik hoeft geen risico voor iemands gezondheid te betekenen.

Anderzijds ben ik van oordeel dat cannabis niet de panache voor alle kwalen is.

Mijn hersens zijn overigens nog prima in orde (althans dat vind ik), mijn gewicht 78 kilo bij een lichaamslengte van 1.92 m is ook niet echt verkeerd, mijn bloeddruk 120/70 is te vergelijken met die van een 20 jarige en als ik bloed doneer, scoort mijn HB 9.5 of hoger.

Ik twijfel of Van Opstelten deze waarden haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet vrijwel zeker dat dhr Opstelten die bloedwaarden niet haalt. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Samen met het BSEMC wordt er vanuit medische noodzaak gezocht naar een soortgelijke situatie

maar dan voor meerdere leden.

We hopen dat dit er eens van zal komen.

Met een groter draagvlak valt dit wel te bewerkstelligen, maar gaat een harder dopper worden, gezien het feit deze overheid op hand van de grote bedrijven is, maar niks is onmogelijk.Wat in Canada & de VS kan, moet hier ook kunnen & kan de INCB voor de rest ook de pot op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Met een stelling ben ik het overigens niet met je eens: de politie moet wel handhaven. Discretionaire bevoegdheid -het iets ruimhartiger omgaan met rechtsregels- is voorbehouden aan de rechtspraak (en in Duitsland ook door andere bestuursorganen).

quote]

 

Yo Extreme,

 

Ik had ook specifieker moeten zijn.

 

De politie moet wel de openbare orde handhaven maar dat betekent niet dat altijd tot vervolging moet worden overgegaan.

Dus niet iedereen die niet netjes recht oversteekt moet vervolgd worden door de politie.

Hoewel het wel wordt gezien in de publieke perceptie als een falen van de kant de politie.

 

De discretionaire bevoegdheid van een agent; dat hij handelt naar redelijk inzicht gezien de gegeven omstandigheden, waarbij kan worden afgeweken van protocollen, is door de Hoge Raad expliciet benoemd in een arrest uit de jaren 60 van de Zijense Nachtbraker. De handelingsruimte die is gerelateerd aan de staatsrechtelijke positie, het freies ermessen mogen we niet verwarren met de subjectieve professionele handelingsruimte hier die door de Hoge Raad wordt geschetst. Niet voor niets kennen we sinds die tijd ook de discussie over meer of minder ruimte voor deze subjectieve professionele beoordelingsruimte.

 

Maar je hebt (deels) gelijk; in de huidige tijd worden stevige eisen gesteld aan de invulling die politie geeft aan de ten doel gestelde taken.

Willen we het recht op zelfvoorziening gemeengoed maken moeten we minder afhankelijk worden van een subjectieve invulling van de kaders voor cannabis vanuit de justitiële kant en een verduidelijking van de bestuurlijke kant claimen.

 

 

Gr. BGS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gobru-

1 melding is nog geen inval.

er zullen meerdere indicaties moeten zijn alvorens men tot een inval overgaat.

Daarbij heb ik bij voorbaat uitgenodigd tot gesprek, bij het bespeuren van een wanklank.

 

ijsbeer-

psies die ruimte bedoel ik.

niet invullen wat men zal bedoelen,

bekijken welke ruimte je hebt en die benutten en/of bespreekbaar stellen.

Vandaar dat ik juist 1-zijdig schriftelijk heb verklaard, wat mijn opzet is en waar ik mij aan dien te houden.

Van belang is wel dat het niet een afspraak is met 1 agent, het is door hem teruggekoppeld naar hogerop.

en is dus over meerdere schijven gelopen.

 

xtreme-

zo simpel je recht eigenlijk is, right on

 

elmanito-

het is ook meer een prille hoop, dan dat ik het er van zie komen,

de energie zal waarschijnlijk ontbreken.

 

beginschilder-

het gaat in mijn geval dus om discretionaire bevoegdheid van niet 1 maar meerdere personen- lagen der bevoegdheid,

dat zou de `zaak`dus veel sterker maken.

 

Maar bovenal, los van mijn gezeur, is het zaak om strijdvaardig te blijven denken,

vanuit je individueel recht als mens of patient.

En te proberen in het kielzog van een Jackie,Doede,Rudolf of Wim Moorlag te blijven denken en handelen

en om, zo mogelijk, dit gedachtegoed uit te dragen.

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gobru-

1 melding is nog geen inval.

er zullen meerdere indicaties moeten zijn alvorens men tot een inval overgaat.

Daarbij heb ik bij voorbaat uitgenodigd tot gesprek, bij het bespeuren van een wanklank.

 

weet je dat zeker dat 1 melding bij mma niet genoeg is, ik betwijfel het ten zeerste.( 1 persoon kan ook meerdere keren bellen he )

ja uitnodigen, zou het zin hebben?. het is allemaal een gok zolang er niks is gebeurd natuurlijk , je weet pas echt of je er mee weg komt als ze voor je deur staan om een inval te doen.

 

strijdvaardig is goed, maar niet zo lang opstelten er nog is...dat is dweilen met de kraan open :wOOt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel Gobru op 1 melding wordt niet gewerkt

er moeten meerdere indicatoren zijn,

al is het maar een neus door de brievenbus of condens op de ramen.

Dat zou ook helemaal mooi zijn als het zo zou werken: dan zou iedereen elkaar lopen naaien die ruzie heeft.

 

Ik geloof in samenspraak, dus ja heb ik de afspraak dat als er een probleem is, klein of groot,

dat er gewoon contact met mij wordt opgenomen.

Dit is, mede door de angstoornis bij mijn vrouw, voor mij een heel belangrijk punt, dat maakte mijn ogen wel duidelijk.

 

 

Maare sorry hoor:

zolang Opstelten er zit heeft strijden geen zin?

 

Dat hor psies andersom te werken bij mij:

Zolang er onrecht(opstelten ) is

moet er gestreden worden.

 

Anders zou toch iedere oorlog bij voorbaat verloren zijn?

En nogmaals; ieder kan strijden binnen zijn/haar eigen grenzen,

al is het soms maar in woord of gebaar :wOOt

Ik begrijp heel goed dat er talloze redenen zijn om niet aan de strijd mee te kunnen doen

maar om er het nut niet van in te zien,is voor mij persoonlijk een stationnetje te ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop het voor je weetje, ik denk dat 1 melding al genoeg kan zijn, zeker hoe ze de laatste tijd bezig zijn om alles op te rollen..(wietgeurkaarten, oproepen in de plaatselijk krantjes etc)

ik geloofde ook in samenspraak, tot een paar jaar geleden, ik weet wel beter nu inmiddels.

Als mijn vrouw angststoornis zou hebben, dan zou ik haar de stress van die paar plantje al helemaal niet aandoen, maar goed iedereen zijn eigen ding he.

 

Sommige dingen zijn gewoon zinloos, strijden tegen Opstelten bijvoorbeeld...ja een oorlog zonder goed materieel is inderdaad bij voorbaat verloren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets doen en alles maar gelaten ondergaan levert sowieso niks op. En uitspraken als: Het is toch allemaal zinloos, bij voorbaat verloren... Het klinkt allemaal zo pessimistisch, depressief bijna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...