Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Greenthings

Zilver kleurige gangen door het blad

Recommended Posts

Hallo wietforum leden!

 

Mijn bladeren worden aangevreten door larven die het chlorofyl uit het blad weg eten. Nu weet ik dat deze lieve beestjes waarschijnlijk weer vertrekken nadat ze zijn verpopt, maar ik vind dat ze het blad best wel hard aanvreten. Verder zien de plantjes er top uit! :specool Zal ik het verhelpen? of zal ik afwachten?

 

Groetjes,

 

gallery_16121_15808_449651.jpg

 

gallery_16121_15808_253755.jpg

 

gallery_16121_15808_268591.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb precies hetzelfde probleem ,en wacht af wat er hier aan advies voor gaat komen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

das de larve van de mineervlieg die dat doet.

 

dunno wat je er tegen kan doen, ff zoekie doen hier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
das de larve van de mineervlieg die dat doet.

 

dunno wat je er tegen kan doen, ff zoekie doen hier op het forum.

dank voor je antwoord, ik zie dat het enige middel daartegen is de sluipwesp :specool niet zo werkbaar op een balkon in een drukke woonwijk..........kan het kwaad voor de oogst vraag ik me af ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
das de larve van de mineervlieg die dat doet.

 

dunno wat je er tegen kan doen, ff zoekie doen hier op het forum.

dank voor je antwoord, ik zie dat het enige middel daartegen is de sluipwesp :specool niet zo werkbaar op een balkon in een drukke woonwijk..........kan het kwaad voor de oogst vraag ik me af ?

 

Volgens mij kan het verder geen kwaad omdat de larven op een gegeven moment de plant weer verlaten. Alleen wil ik graag voorkomen dat straks alle andere bladen ook een restaurant worden voor die hongerige beestjes.

 

Ik heb ook het idee dat de onbeschadigde planten harder groeien dan die met beestjes.

 

Die vliegen lijken voor mij ook geen optie te zijn op het dak. Zijn er ook preventieve maatregelen die anderen ook gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan het verder geen kwaad omdat de larven op een gegeven moment de plant weer verlaten. Alleen wil ik graag voorkomen dat straks alle andere bladen ook een restaurant worden voor die hongerige beestjes.

 

Ik heb ook het idee dat de onbeschadigde planten harder groeien dan die met beestjes.

 

Die vliegen lijken voor mij ook geen optie te zijn op het dak. Zijn er ook preventieve maatregelen die anderen ook gebruiken?

aha, dankje, ik wil er n.l. tzt wietolie van maken voor medicinaal gebruik,en als er dan allemaal larven inzitten... :specool ,ze zitten helaas al op allebei de planten bij mij ,maar misschien weet iemand nog iets preventiefs voor jouw andere planten. Ik had ook het idee dat ze niet meer zo hard groeiden,maar ik ben een beginneling en heb autoflowering Indica's en die schijnen niet zo hoog te worden,en we hebben ook al de langste dag gehad en dan schijnen planten ook niet meer zo hard te groeien . Jouw planten zijn zo te zien ook Indica's ,ze lijken heel erg op de mijne in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_16121_15808_268591.jpg

 

Aan het eind vd tunnel zit het larvje wat je ziet als bobbeltje. Je kunt ze splashen

tussen je nagels.

Lijkt er ook op dat je bladluis of spint hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...