Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Canna1

Voeding van Growth Technology

Recommended Posts

Iemand op het Forum die ervaring heeft met de voeding van " Growth Technology" ??

Wil hier graag meer van weten!

 

Thanks

Edited by Canna1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een voeding die vaak in buitenland gebruikt wordt en ze hebben een website vol info over oa pepers en orchideeen kweek

 

KLIK

 

Bij ons kwekers is Clonex stekgel veel in gebruik, werkt erg goed :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild De website is me inmiddels bekend, maar was benieuwd of er iemand op het forum ervaring met de voeding heeft.

 

In het buitenland vooral US, UK, Australie, Canada en Nieuw Zeeland is het nog al veel gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem voor het gemak aan dat je niet al te veel kweekervaring hebt, als dat zo is, zou ik een hypro A+B kopen, aptus startbooster, topbooster, PK-boost en een fles ph- en ph+. dan het schema volgen van Aptus.

 

als je dan wat hebt met je planten is het veel makkelijker voor ons om het probleem vast te stellen en te vertellen wat je moet doen.

 

hoeft niet, is een tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor over die Ionic Hydro goeie verhalen, maar da's allemaal van overzees. Zou 'em zelf ook wel eens willen proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees - Bedankt voor de tip, wordt zeer gewaardeerd. Gebruik al jaren House & Garden, maar probeer graag verschillende methode uit. " Nooit te oud om te leren"

 

@amnees/@ponix - Ik heb me laten vertellen door een Canadese kweker (van nederlandse afkomst) dat het een zeer veel gebruikte voedings lijn is in de landen zoals eerder vermeld.

 

Het verbaasd me dan ook dat ik weinig reactie krijg op mijn vraag of dat dit hier bekend is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben (omdat kraanwater ok is) niet zoveel hocus pocus (dure) voeding nodig in NL :lol:

 

Waarom moeilijk doen als het ook met een Hypro'tje of Canna'tje kan :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

House and garden is toch niet voor weed planten geschikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt

nee dat is zulke meuk :lol:

alleen aan kamerplanten inderdaad :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij hebben (omdat kraanwater ok is) niet zoveel hocus pocus (dure) voeding nodig in NL

 

Zo hocus pocus zijn die claims toch niet? Ze hebben gewoon een complete voeding gemaakt van hoogwaardige mineralen en dat allemaal in 1 fles/kan. De prijs zal het vast niet rechtvaardigen als ze een kannetje aangelengde voeding moeten gaan versturen, maar zo verkopen ze hier AN en daar Canna, dus 'tis sowieso een rare wereld. :wOOt

 

M'n 'kennis' claimt dat je lager in EC kan zitten tov GH met dezelfde tot betere resultaten. Geen boosters, niks. Zou toch leuk zijn als daar een kern van waarheid in zou zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HG bedoel je denk ik ?

 

GH(E) heeft erg lage EC waarden volle mep schema en idd boosters nergens voor nodig hier met GH(E) :wOOt

 

Claims zijn niet hocus pocus maar erg duur doend voor NL water:

Wij van Calgon beweren dat het KAN dat en daarom hebben onze meneren de beste middelen zodat wordt VOORKOMEN dat er iets mis gaat wat al amper kan vanwege basiswater uit de kraan en voeding geschikt voor cannabis.

 

Moet je in US een veoding in de markt zetten die niet ultiem gechelateerd etc is.. ene heeft RO en die Hillbilly gebruikt weer water uit de beek en daar is die voeding op afgestemd.. beste onder alle omstandigheden.

 

In NL kun je beter voor een Ferro Analyse voeding gaan, beter aansluitend op je water en planten is er niet en de prijs valt reuze mee maar elk 'regulier' canna merk (als je daar al van mag spreken vd wet) voldoet :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even snel wat prijzen van Growth Technology (Ionic)

 

Alle 5 liter verpakking;

 

Soil Grow Eur 24,-

Soil Bloom Eur 24,-

Soil Boost Eur 24,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, GH bedoeld hij en hij komt lager in EC uit met een beter resultaat. ;) Zo stond het er ook he.

 

Moet je wel even bij bedenken dat er gevoed wordt op vraag en niet volgens een schema of dat soort onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat staat er nou?

 

Is dat echt zo moeilijk te accepteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft niks met accepteren te maken, we zitten waarschijnlijk niet op dezelfde golflengte! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ponix

Nog lager dan de 1.3 (start 0.24) die ik met Flora 3part series max schema haal, waarom dan (en dat is dan nog wel hydro schema)?

tsja. als ik nu op maat ging voedden dan kwam ik ook veel lager uit maar daar heb ik weinig zin in (kan het niet opbrengen) en vindt ik ook geen argument want dat vraagt nogal wat vd kwekert.

 

Prijzen vallen erg mee voor 5ltr, toch niet zo 'techno' als ik dacht (AN in achterhoofd) ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Idd had het dus daarover ;) Ben inmiddels begonnen met uitproberen van GT.

 

Zaden 48 uur laten dobberen in Nitrozyme, aansluitend in de Rootriot gezet.

Alle zaden zijn by the way uitgekomen, en nu voor de 1e x Formulex gebruikt. (alle van GT overigens)

 

So Far So Good !! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij voldeed kraanwater in klein glaasje met beetje waterstofperioxide 3% binnen 48u 4jr oude zaden rap ontkiemen

mijn eigen 'technology' die (behalve dan bij hele oude zaden) altijd werkt binnen 48u, was zelfs te laat en had al krommende penworteltjes wat poten in plugjes weer lastiger maakt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor diegene die geïnteresseerd zijn, hierbij een Fotootje van een PP op de voeding van Growth Technology (Ionic)

 

Begin 4e week bloei.

gallery_38184_16157_1291175.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...