Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jonkodude

Temperatuur dilemma!

Recommended Posts

Na wat jaartjes buiten getuinierd te hebben heb ik besloten over te schakelen naar de Indoor !

De wiet is niet zo goed en het weer zullen we maar niets over zeggen :lol:

 

Ik heb mij een complete set gekocht , DR120 alles erop en eraan.

 

Het probleem is de temperatuur..

De temp van in de woonkamer en de rest is goed, zelfs in de zomer. Dit omdat ik in een duplex app woon op 1st verdieping.

De tent staat in de berging waar een afvoerbuis richting kelder gaat, ideaal dus!

Alleen is de ruimte slechts 2.5 op 2.5 :specool weinig zuurstof in die ruimte.

Zware ventilator neergezet en nog steeds.. het is gewoon te klein om genoeg frisse lucht binne te krijgen.

Moet ook die deur niet altijd open hebben staan. Op een kiertje tot daar aan toe.

 

Mijn zaailingen zijn nu slecht 1.5 week oud en hebben wat last van verkrimping, dit door de hitte veronderstel ik.

Ik heb een afzuiging met een termosregelaar maar ben niet van plan die continu op 70 procent te gaan late draaie, al zeker niet de eerste weken.

Ook ivm met de LV.. al is het niet zo belangrijk heb ik ergens opgevangen. Bij zaailingen dan!

 

Ik maak gebruik van een passieve aanzuig. Had in het begin de flappen opengezet maar dat was ook niet alles. Buizen geprobeert.. de buizen verandert van 125mm naar 254mm,scheelt een klein beetje maar nog niet zoals ik het wens :)

Had al gedacht aan te zuigen via de kelder en uit te blazen door de deur op een kier te zetten?

Temp in kelder is altijd 17, 18° winter wel wat kouder maar daar zijn we nog niet :lol:

 

Als ik nu mijn aanzuiging op 10 procent zet , temp op 28-29°. Dan moet hij dus continu op volle toeren gaan jullie kennen het systeem wel.. anders is het al rap 30-31°.

 

Dus of wel aanzuig van de kelder of laten zoals het is en die continu op toeren laten gaan met 2000 ventilators in de kamer <_<

En als ik het via de kelder zou aanzuigen hoe moet ik dat dan doen.. Kopstuk pijp is 120mm. Aanzuigvent?

 

Ik heb dus wel een idee maar ik wil eens van jullie horen wat het beste is en wat jullie zouden doen in mijn situatie :(

 

Ik dank jullie alvast!

 

 

Grtzz :specool

Edited by Jonkodude

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 a 31 maakt geen zak uit. Zelfs met 35 kan je prima resultaat halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jadasveel ,

 

 

Ik dacht ergens te lezen te hebben hier op het forum dat het metabolisme van de plant boven de 28 graden stil komt te staan,en ze ook meer voeding gebruikt.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat zo'n temperaturen idd haalbaar zijn,maar daar werken ze ook met een co2 installatie en extra voeding.

 

Onder de 16 graden zou het metabolisme eveneens stilstaan.

 

Indien in fout ben hoor ik het graag,altijd leuk om bij te leren.

 

Greetzzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 a 31 gr maakt helemaal niet uit. Ook met 35 kan je prima rondje draaien. Wees maar niet bang.

 

Ze zuipen en verdampen wel een hoop meer dan dus geeft ze ook meer. Ec wat lager ook met hoge temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent in een kelderbox met een deur op een kier?

Had je wel een plan of was dit impulsief?

 

In die kelder ga je nooit voldoende verse lucht aanvoer krijgen als je geen klapraampje oid in de box hebt, de aangezogen lucht wordt gemengd met de bedompte lucht die er al hangt en een deel van je afblaas komt ook nog in de ruimte terecht.

Daarnaast is, door de al lage temperatuur in de kelder ook kans op schimmel of vochtproblemen veel meer aanwezig

:specool

 

Fans extra verplaatsen de lucht die er al is, voeren niets extra's aan of af en als je probeert vanaf boven via een buis verse lucht door te blazen veel succes zonder kanaalventilator die voldoende druk daarvoor opbouwt.

Pak je dat heel geod aan ben je het afblaasgat van je appartement kwijt met alle gevolgen vandien :lol:

 

Succes met deze puzzel.. kleiner tentje en in de slaapkamer oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, je verwacht het niet he? Dat een link uit 2013 (!!!) niet meer werkt.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jadasveel 35 graden geen probleem? Kweek jij cactussen ofzo? 

Zo ben je aan het solliciteren voor verdampingsproblemen? Ik ga niet beweren dat het niet gaat lukken, maar ideaal kan je dat toch ook niet noemen, tenzij je houdt van Kanobladeren. Dat het geen problemen gaat opleveren zou ik nu ook niet durven zeggen. 

Tenzij je miss aan het draaien was met CO², dan heb ik niets gezegd. Maar dat zag ik nergens terug in het bericht. 

If it's too hot during the flowering stage, app. above 26°C, buds start to lose their potency and smell due to terpene evaporation. Terpenes are responsible for the smell and taste of the bud, as well as cooling the plant and repelling pesky pests. It's especially important to keep the temperature at accurate levels between week 6-7 in the flowering stage because that's when terpene production kicks off.

In high temperatures, the plant is suspect to spider mites, powdery mildew, nutrient burn, root rotting, stretchiness and wilting. If it's hot and really humid above app. 70RH you can expect mold.

Generally, really high temperatures will stagnate the growth of the cannabis plant, and in extreme cases completely extinguish its existence, which is obviously unacceptable.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet wat met 3 post per dag op het forum.

 

dan maar  ouwe koeien uit de sloot halen

 

image.png.7e39ee2b35e5b347716b1021ead6dd6f.png

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

@MisterX @Fearghus

 

Hebben jullie wel door dat die problemen van 2013 zijn?

Niet te hopen dat de planten al sinds 2013 op 12/12 staan!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...