Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Welke alternatieve medium voor een Aquafarm?

Recommended Posts

Hoi luitjes,

Ik moet steeds vaker naar de chiropracteur de laatste tijd en denk dat ik na deze ronde zelfs geen zakken met hydrokorrels zal kunnen dragen meer naar 3 hoog. Dus beter vooruit denken en beslissen waarmee zal ik mijn GHE Aquafarm systemen mee kunnen stuffen over paar maanden als "medium"..

 

Is Mapito of steenwol een optie? Ik heb iets nodig wat licht is, en licht blijft mits die uitdroogt..

 

 

ThanQ :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde dat sigaretten filters als medium prima gaat..

 

 

Oja er zijn er wel meerdere die Mapito in een Aqua farm doen..

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je Hydrokorrels goed behandeld gaan ze veel langer mee als mapito. (10 jaar)

Zoek wel een horticulturele kwaliteit hydrokorrels met rhp certificaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deksel erop en een 'DWC' van maken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dwc is een idee, maar er moet alsnog "iets" van medium erin zitten.. ik heb deze tutorial gevonden om hoe ik mijn aquafarms in dwc kan veranderen.. maar volgens mij moet er alsnog een medium in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ze hebben het over kleikorrels.

 

wat ik eigenlijk bedoelde is een (plastic) deksel met daarin een gat voor een netpotje of een mediumloze oplossing en de binnenbak zo laten als ie is.

 

wateren via gebruik van Aquafarm systeem zelf en zo door laten lopen maar als ik dat nu nog eens overdenk.. bovenbak zal sneller leegstromen dan aangevuld via dripring dus probleme :lol:

 

dripring eraf en vrije stroming wil niet met een luchtpomp dus circulatie pompje maar past dat wel en warmt niet teveel op.. hoofdbrekens en veel testen en gedoe dus..

 

pito (of rfx) erin of gewoon je korrels hergebruiken en een makkelijke spoelmethode ontwikkelen zoals ik met de kokos doe :lol:

 

koop 1 of 2 grote smartpotten van een liter of 26 (7gal), drop daar in de badkamer je korrels in en een bak ernaast voor spoelwater en spoelen maar, hier in tijd van 1u bijna 100ltr kokos doorgespoeld en ook veel sneller droog en alles schoon nadien als je medium in de smartpot laat zitten (even uit laten lekken in de badkamer voor een uur of wat na spoelen).

 

Die Aqua farm binnebak opboren is ook weer zo wat.. zit je vast aan die methode en kun je niet meer terug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...