Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boosie

Auto kwijt bij aantreffen wietplantage ?

Recommended Posts

De Politie gaat ver met ontnemen bij het constateren van een wietplantage.

Zo blijkt ook uit bovenstaande foto waarbij de auto van de eigenaar van een woning waarin een wietplantage werd gevonden,in beslag werd genomen.

Een strengere aanpak waarbij zonder tussenkomst van een rechter goederen inbeslag worden genomen.

Extra opletten dus voor al die honderduizenden kwekertjes in den Lande.

 

gallery_31678_15296_37002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er een bron bij van de informatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

blij dat ik geen auto heb .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederrechtelijk verkregen voordelen kunnen ontnomen worden (ontnemingsvorderingen). Om deze te kunnen "verhalen" wordt er conservatoir beslag gelegd op vermogensbestanddelen, zoals woningen, banktegoeden, auto's en lijfsieraden. Zodra het wederrechtelijk verkregen voordeel is berekend en door de rechter getoetst, wordt het conservatoir beslag omgezet in een executoriaal beslag. De Dienst der Domeinen verkoopt de in beslag genomen zaken en uit de opbrengst wordt het wederrechtelijk verkregen voordeel verrekend. Conservatoir beslag verhindert tussentijdse verkoop/overdracht van vermogensbestanddelen door de eigenaar/houder, zodat de "verhaalsmogelijkheden" niet worden gefrustreerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

belachelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen we Niv0 maar in beslag nemen ? u verliest meer dan uw vrijheid.

Fuck you opstelten, we weten heus wel dat je bedreigd word door de illuminati en naar hun pijpen danst.

NWO , FAIL.

 

 

Ohja, mensen... LEASE GEWOON DE DIKSTE BAK die er is.

KLAAR,

 

p.s ik heb nog opstelten wc papier, wie intresse heeft even PM.

Oh ja, offtopic maar toch nog even hier, WILLEM ALEXANDER, bedankt voor je oprechte excuus (not)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zodra het wederrechtelijk verkregen voordeel is berekend en door de rechter getoetst, wordt het conservatoir beslag omgezet in een executoriaal beslag.

Dus ,stel het wederrechtelijk verkregen voordeel is 1000 euro , dit wordt uit cash genomen wat werd aangetroffen, dan moet de auto weer worden geretourneerd ?

Het inbeslagnemen is dus tijdelijk , i.p.v. permanent , wat wordt gesugereerd .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zodra het wederrechtelijk verkregen voordeel is berekend en door de rechter getoetst, wordt het conservatoir beslag omgezet in een executoriaal beslag.

Dus ,stel het wederrechtelijk verkregen voordeel is 1000 euro , dit wordt uit cash genomen wat werd aangetroffen, dan moet de auto weer worden geretourneerd ?

Het inbeslagnemen is dus tijdelijk , i.p.v. permanent , wat wordt gesugereerd .

 

 

Er wordt nergens beweerd dat het permanent is, er staat dat het in beslag wordt genomen zonder tussenkomst van de rechter, meer niet.

Beslag zonder tussenkomst van een rechter is altijd tijdelijk, tot een rechter er zich over gebogen heeft, dan wordt het definitief of wordt opgeheven of blijft tijdelijk tot er een definitieve uitspraak is, verkoopt men dan toch en je wint de rechtzaak zijn ze verplicht je schadeloos te stellen.

.

De term belachelijk die hier door Elmo genoemd wordt is belachelijk, je weet dat je iets doet wat niet mag en je weet ook de consequenties, die zijn al jaren bekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo eenvoudig ligt dat niet, Bulto. Bij een conservatoir beslag, zal bij een bezwaar daartegen, de rechter slechts marginaal toetsen. Gedeeltelijke opheffing bij banktegoeden vindt alleen plaats voor het betalen van belastingschulden en niet bijvoorbeeld voor de aanschaf van een nieuwe auto of televisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen zijn de echte problematiek kwijt ..

moeilijk doen om een plantje en je dan alles afpakken .. triest kutland ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mensen zijn de echte problematiek kwijt ..

moeilijk doen om een plantje en je dan alles afpakken .. triest kutland ...

 

Wie zegt dat het om 1 plantje ging?

Dat jij het niet eens bent met de wetgeving, dat kan.

Maar je kent de consequenties in dit land, dus ja wie doet hier nu belachelijk.

 

Zo eenvoudig ligt dat niet, Bulto. Bij een conservatoir beslag, zal bij een bezwaar daartegen, de rechter slechts marginaal toetsen. Gedeeltelijke opheffing bij banktegoeden vindt alleen plaats voor het betalen van belastingschulden en niet bijvoorbeeld voor de aanschaf van een nieuwe auto of televisie.

 

Dat vraagt Bulto toch niet?

Bulto vraagt dat als uiteindelijk het wederrechterlijke voordeel 1000 euro is geweest, en die wordt voldaan, of dan de auto teruggegeven moet worden.

 

Het antwoord daarop is een volmondig ja.

 

Probleem is alleen dat zon zaak maanden aan kan lopen voor er een definitieve uitspraak is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het zo eenvoudig mogelijk proberen uit te leggen.

Primair neem je gewoon het standpunt in dat er geen wederrechtelijk voordeel is geweest.

Zodra je evenwel toegeeft dat er enig wederrechtelijk verkregen voordeel is geweest, dan loop je aan tegen de "detournement de pouvoir".

Je geeft dan namelijk toe dat er een voordeel is geweest en je moet volkomen tegenbewijs leveren dat de door Justitie berekende wederrechtelijke inkomsten verkeerd zijn. Als je eind touw wordt aangereikt, is het niet zo wijs om daar een strop van te maken en je zelf op te hangen.

Nogmaals: de rechter toetst slechts marginaal.

 

Dus het antwoord is dus naar mijn oordeel volmondig: nee, tenzij je volkomen tegenbewijs levert dat er geen wederrechtelijk verkregen voordeel is. Zodra je toegeeft dat dit er wel is geweest, maar in veel mindere mate dan hang je.

 

Overigens acht ik Bulto oud en wijs genoeg om vragen te stellen: waarom je die namens hem gaat stellen, voltrekt zich buiten mijn gezichtsveld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezen is ook een vak :specool

 

Hij zegt STEL, lees het even goed STEL het wederrechterlijk voordeel IS 1000 euro.

Dan krijg je dus gewoon de auto terug als die meer waard is en jij die 1000 euro betaald.

Want STEL is dus na uitspraak.

 

Dan kan je zoals gewoonlijk wel weer interessant gaan doen met dure franse woorden, maar dat zegt helemaal niks over jouw kennis (die overigens tegenvalt) hoe zulke dingen gaan.

Misschien kan je beter je mond houden als je geen verstand van zaken hebt.

 

Overigens zit je er met de bewijslast ook helemaal naast (zou bijna zeggen, zoals gewoonlijk).

Want justitie moet namelijk bewijzen dat het wederrechterlijk verkregen is, alleen als de belasting iets in beslag neemt ligt de bewijslast bij jouw.

In alle andere gevallen ben je hier nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals zal ik proberen het aan je verstand te peuteren:

Justitie kan en mag onder voorwaarden conservatoir beslag leggen. Zodra een gerechtelijk vonnis in kracht van gewijsde is gegaan, wordt dat conservatoir beslag omgezet in een executoriaal beslag.

Als de belastingdienst iets in beslag neemt, heeft dat niets van doen met de bewijslast. Beslag kan immers ook worden gelegd bij wanbetaling.

Dat beslag iets van doen heeft met de bewijslast is een uniek standpunt en naar mijn oordeel ook faliekante onzin.

De bewijslast ziet namelijk op een opgelegde aanslag of een nog op te leggen aanslag: indien een aangifte te laat en/of niet duidelijk, stellig en zonder voorbehoud is ingevuld, is er sprake van detournement de pouvoir (het is Frans, maar zo heet dat nu eenmaal).

Dus, als het tot je geestelijke bereik doordringt: de bewijslast bij de belastingdienst ziet alleen op de opgelegde of de op te leggen aanslag. Als de aanslag onherroepelijk vaststaat kom je in het invorderingstraject terecht dan is de bewijslast ter zake volstrekt niet aan de orde.

 

Prutsertje: het zou je sieren je te beperken tot een discussie over zaken waar je wel verstand van hebt. Voor een ieder met een IQ van boven de 100 kom je waarschijnlijk vrij onnozel over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wederom roep je een hoop en zeg je niks :specool

 

Gelukkig prikken de meeste met een IQ hoger dan 100 door jouw slappe nutteloze gezwets heen.

Lezen doe je nog steeds niet goed, dus laat staan dat je iets fatsoenlijks kan typen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie beide zijn niet goed bezig, hopelijk zien jullie dat zelf ook in als het iq zo hoog ligt.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wederom roep je een hoop en zeg je niks laugh.gif

 

Iemand met enig zelfrespect gaat in op de argumenten van zijn opponent. Maar meer dan een paar loze kreten kun je niet aandragen. Bah, ik ben blij dat ik je niet ken en ik verheug me bij voortduring dat ik dat ik in de omstandigheid verkeer om lieden van jouw allooi niet tot de periferie van mijn kennissenkring te rekenen.

Wat je aandraagt is dun, zeer dun zelfs.

Voor de goede orde: ik ben niet boos, maar ik vind je een in en in triest figuurtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het wel een alleszeggende slogan, vrijheid heb je al niet in Nederland, en je eigen bezit is ook niet veilig.

 

ik kan me overigens nog wel een kwekend forumlid herinneren met een vergelijkbare auto... zal toch niet? we hebben er zoiezo al lange tijd niks meer van gehoord..

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wederom roep je een hoop en zeg je niks laugh.gif

 

Iemand met enig zelfrespect gaat in op de argumenten van zijn opponent. Maar meer dan een paar loze kreten kun je niet aandragen. Bah, ik ben blij dat ik je niet ken en ik verheug me bij voortduring dat ik dat ik in de omstandigheid verkeer om lieden van jouw allooi niet tot de periferie van mijn kennissenkring te rekenen.

Wat je aandraagt is dun, zeer dun zelfs.

Voor de goede orde: ik ben niet boos, maar ik vind je een in en in triest figuurtje.

 

 

Ik kom met feiten, jij alleen met onzinnige argumenten die niks met deze zaak te maken hebben.

Maar veel plezier met je arrogante houding. (is niet het eerste topic waarin je dat doet, verder draag je hier helemaal niks bij)

Mensen die zo arrogant zijn als jij komen zichzelf toch wel een keer tegen.

En gezien je taalgebruik probeer je daaruit wat respect van anderen te krijgen.

 

newsflash, iemand die ook maar enig verstand heeft prikt daar zo doorheen.

Maar jij mag het laatste woord hebben hoor, dat willen kleuters altijd, dus bij deze krijgt u het laatste woord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik een voorbeeld aandragen amnees?.

 

Een vriend/cliënt van mij financierde ooit twee loodsen, met hypothecaire zekerheid. In beide loodsen werden plantages aangetroffen. Client wist daar niets vanaf. Toch ligt er nog beslag op al zijn vermogensbestanddelen vanwege het vermoeden van het financieel faciliteren van een criminele organisatie: de woning van hemzelf, de woning van zijn vrouw, een vakantiewoning van zijn overleden zoon, zijn auto, de auto van zijn vrouw, alle gezamenlijke bankrekeningen en ongeveer 30.000 euro aan contant geld zijn in beslag genomen.

Inmiddels duurt dit beslag al 30 maanden: dus na een maand of zes zal dat moeten worden opgeheven, vanwege een "undo delay"(sorry prutsertje, dat zijn weer moeilijke woorden, thans niet in het Frans maar in het Engels)

Ik hoop echt dat prutsertje het snapt, want dan snapt de rest het ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom met feiten, jij alleen met onzinnige argumenten die niks met deze zaak te maken hebben.

 

Welke relevante feiten draag je aan? Ik ben er geen tegengekomen. Het waren slechts meningen en zienswijzen.

Dus kom op, wees een vent en draag je feiten aan.

Of ken je zelfs het verschil niet tussen een feit en een mening?

Dan houdt het voor mij echt op: ik zit nu al geestelijk op mijn hurken om met jou van gedachten te wisselen.

Maar wat mij betreft mogen de mods deze discussie verwijderen hoor.

Volgens mij besef je niet dat je je met deze discussie voor "lul" zet.

Ik gun nu eenmaal mijn opponenten een zachte landing, vandaar mijn oproep richting mods om deze discussie te verwijderen.

Ik schep er namelijk geen genoegen in om iemand verbaal alle hoeken van de kamer te laten zien en anderen daarvan mee te laten genieten.

Maar als iemand, zoals jij, daar naar solliciteert, dan voorzie ik daar met alle genoegen in.

"U vraagt, wij draaien", nietwaar?

Sans rancune overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belachelijk, ik vraag me ook af vanaf hoeveel planten/lampen ze echt auto's etc in beslag gaan nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wat aangehaald met mijn vraag ;

I rest my case....

@ extreme: je schreef "undo delay" ( vertraging teniet doen) ik denk dat je bedoelt: "undue delay" ( onterechte vertraging)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt nergens beweerd dat het permanent is, er staat dat het in beslag wordt genomen zonder tussenkomst van de rechter, meer niet.

Beslag zonder tussenkomst van een rechter is altijd tijdelijk, tot een rechter er zich over gebogen heeft, dan wordt het definitief of wordt opgeheven of blijft tijdelijk tot er een definitieve uitspraak is, verkoopt men dan toch en je wint de rechtzaak zijn ze verplicht je schadeloos te stellen.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Heb je wat aan, met alleen VVD rechters en gekozen rechters door opstelten.

het word je toch warm en nat in de broek dan vrees ik ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok xtreme maar dat zegt nog niks over het rechtspreken van een rechter.

Dit zijn uitstel tactieken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...