Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

heyco12345

Potgrond + koemestkorrels?

Recommended Posts

Hallo growers.

 

Mijn plantjes doen het erg goed en zijn toe aan een grotere pot. Mijn idee is om ze in pure standaart potgrond te doen waar

ze nu ook in zitten alleen dan mengen met koemoest korrels. is dit een goed idee? waar moet ik voor opassen?

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

 

 

kweek ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan prima, k zou niet te veel korrels er door gooien ivm over bemesting

ook zou ik zorgen dat de krrels niet te dicht bij de wotrelkluit zitten

een klein handje zou prima zijn

 

dan voorlopig alleen maar water

je kan over een maand of 2 altijd nog een extra half handje door de bovenste laag mee spitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde net dat ik het beter niet kan doen omdat standaart potgrond al overbemest is... maar ik denk dat ik de koemestkorrels ga gebruiken als ze ondervoed zijn of als ze na deze pot in de volle grond gaan. is dit ook een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou binnen nooit echte mest gebruiken omdat je binnen in je pot niet het zelfde bodemleven hebt als buiten in de volle grond.

Een boer gebruikt mest op het land, bijvoorbeeld in oktober, het bodemleven gaat de mest dan omzetten in voor je plant opneembare

Stoffen, dit duurt maanden! Dan voert de boer in het vroege voorjaar nog een ph. Correctie uit met kalk. Tegen verzuren van je grond dus.

KOeienmest zelf is dus helemaal niet opneembaar voor je planten!

 

Boven bij de sticky s staan tips om te voeden met beperkt budget.

 

Succes! Raul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ik heb er nu net 2 autoflowers staan buiten in 20 L poten,Ik heb gewone potgrond gebruikt( Aveve) en ik heb er een klein handje koe/kip mest korels, klein handje paard mest korrels, klein handje Kalk korrels ( met wat Mg in ) en klein beetje lavameel + 2 Buffertabs per pot.

Dit water ik in met bacto..

 

ze staan nu 4 weken en 1 Auto is sinds gisteren in bloei gegaan, plant is volgens mij gezond mooi groen, zeker geen tekenen van overvoeding te zien. ze zou wat sneller kunnen groeien maar het weer zat nog niet echt mee.

 

Ik denk wel dat de voeding nu nog gehaalt wordt uit de potgrond zelf, maar ik ga er van uit dat de potgrond in+- 6 weken uitgeput is er toch al een nieuwe voorraad klaar gemaakt is door de bacterien van de kip/koe/paard mest korrels.

 

Dus ik denk dat het wel moet lukken enkel opletten voor overvoeding en er voor zorgen dat je "leven" kan creeëren in de potgrond dat je koopt, denk niet dat alle potgrond geschikt is voor een bodemleven te maken.

 

Ik zal het zien binnen een kleine 8 weken :specool

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

koemest korrels is een langzame meststof en is prima te gebruiken outdoor en indoor. Alleen ruikt het niet altijd even lekker natuurlijk :specool. Bovendien zul je naast deze korrels toch ook nog wat snellere meststoffen in je pot moeten stoppen anders krijg je echt gebreken.

 

Gedroogde kippenmest korrels zijn eigenlijk een veel betere meststof maar ook die zou ik in een aantal gevallen niet echt binnen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...