Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

little sin

kweek met beperkte hoogte

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Hier weer een berichtje van mij.

 

we zijn weer twee weken verder. Het groeit verder goed. Aankomende week nog 1 keer voeden en daarna alleen maar water. Temp is tussen 23 en 30 graden. Dit is dus een kweek met een lamp extra van 400 watt ten opzichte van de vorige sessie.

 

omdat ze in een bak staan, heb ik de bak een keer onder water gezet om te voorkomen dat er een paar zielig worden omdat bijvoorbeeld een druppelaar het net even minder doet. Met een vacuum in een tuinslang het water zo goed mogelijk er weer uitgehaald.

 

Ik gaf ze altijd om de twee uur een minuut water. Dat heb ik nu teruggebracht naar om de 4 uur een minuut. Omdat ze een vochtigheid van 40 hadden en dat is aan de redelijk zware kant, zo het eind naderende.

 

Hieronder wat foto's.

 

groetjes,

 

gallery_37516_15864_44314.jpg

gallery_37516_15864_149.jpg

gallery_37516_15864_20981.jpg

gallery_37516_15864_30845.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Little ;)

 

In post nr. 5 zeg je dat het pp planten zijn.

In je laatste post zou je iets heel anders denken ! vreemd plantje.

Als het een pp plant is moeten ze nog heel wat dagen staan om hard te worden.

 

Met een vochtigheid in de aarde, van 40 mbar en aan de zware kant, zou ik even niet druppelen totdat je voelt dat de potten droger worden.

De aarde niet onnodig lang nat houden !

Laten oplopen tot 80-100 mbar of zo iets voordat je met minder minuten gaat druppelen.

 

Het veld staat goed vol met kerstbomen. :lol:

Nu nog cola flessen ! :smoke :(

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Viton,

 

Bedankt voor de tip! ik zal ze iets droger zetten en dan minder water geven.

 

40 is inderdaad aan de zware kant.

 

Groetjes,

 

little sin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch zeer behoorlijk uit rekeninghoudend met de extreem beperkte hoogte. Ben benieuwd wat je er verder van gaat bakken, ze hebben het wel warm maar ja wat wil je met die lampen er zo kort op.

 

Heb je trouwens spint of ander ongedierte gehad? Hou ze groen!

 

Gr,

Donnie

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi donnie,

 

Temp meters hangen boven de lampen dus het is in werkelijkheid iets lager. Veel zal het niet schelen denk ik, juist vanwege de beperkte hoogte.

 

Ik heb een keer beestjes gehad maar niet met deze kweek. Tot nu tot niets kunnen vinden. Ik heb de vorige keer ook alles grondig schoongemaakt en weggespoten. Maar het blijft altijd uitkijken natuurlijk.

Ik laat uiteraard weten wat over een paar weken het resultaat is geweest :-)

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man ik vroeg het omdat ik die zwavelverdamper zag hangen. Wat betreft de warmte, tsja ze hebben flink wat blad aangemaakt in de toppen, dat heeft te maken met warmte in dit geval.

Ben benieuwd naar je volgende update!

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Donnie,

 

Die verdamper hangt daar om te voorkomen dat ik beestjes krijg :-). Vanavond weer een update met foto's.

 

groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook al zow druk s boel hier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

nu in begin week 8

 

ja, die kappen doet het meer dan prima! :P

 

nu voor de laatste keer voeding gegeven. Temperatuur is nog steeds tussen 23 en 31 graden.

 

Ik merk wel dat er veel verschil is in zwaarte van de potten. Daarom toch maar zodanig water geven dat de lichtste potten niet te licht worden. De zwaren worden dan wel wat te nat helaas. Tips zijn welkom ;)

 

gallery_37516_15864_32103.jpg

gallery_37516_15864_37714.jpg

gallery_37516_15864_36911.jpg

gallery_37516_15864_48344.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi sin,

 

Gaaf kweekie! Toch wel benieuwd, hoeveel kuub afzuiger gebruik je? Heb je een pasieve inlaat of actief(kuub?)? Dit soort kweken zijn geweldig, vol uitdaging... hoe meer info hoe beter:)

 

 

greets gsusss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er inderdaad mooi uit, maar ook ik ben net als G-susss nieuwsgierig naar hoe je je lucht geregeld hebt.

Weet je toevallig ook watvoor lampen je hebt en wat je vloer oppervlak is?

 

Keep up the good work!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

indrukwekkend sta er versteld van 20 cm van de plant zou verbrande toppen moeten geven ipv mooie buds normaal gesproken 60 cm 600 watt 400 watt is 40 cm

 

komt denk ik toch door die unieke kap? kan je er meer info over geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...