Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FoolOnTheHill

e$kob@r's Mexican Haze

Recommended Posts

zucht.. s37 kan niet lezen

 

leuk om de mexican haze weer te zien fool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe lees ik alleen dat UV in de laatste weken de THC-aanmaak kan verhogen.

Over voordelen bij jonge zaailing lees ik nergens iets,

het wordt in veg juist afgeraden.

 

Maar ik kan er eentje aanschaffen, en er wat landras-zaden aan wagen.

 

Leuk dat je meekijkt, miami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

UV heeft goeie invloed op de vorming van terpenen, profiel zal iets gaan veranderen met extra UV.Als je extra lampen erbij gaat zetten, zou ik wel deze aanschaffen, zodat je weet hoe hoog je de lampen moet gaan hangen.

 

UV-Monkey-Measure-The-Suns-Power-.jpg.pagespeed.ce.CgHMhJ--Xe.jpg

 

De UV Monkey meet de effectiviteit van het zonlicht ten behoeve van uw Powertraveller Solarmonkey of Solargorilla of een ander solar product van andere merken. Bij meer UV veranderd de chemische samenstelling waardoor de kleuren versterken.

In het midden van de UV-monkey zit een materiaal dat reageert op de UV-intensiteit in het zonlicht door van kleur te veranderen.

 

Altitude and light - The lower the altitude at which the thyme plant is grown the more pronounced are the following

effects:

■ The essential oil becomes more aggressive – more phenolic and antiseptic.

■ The colour of the essential oil also changes, from a light straw to a deeper hue.

■ The structure of the main component molecule changes from an open chain to a monocyclic chain to an aromatic ring base.

 

These effects are due in part to the quality of light available to the plant. At high altitudes (above 1000 metres) there is a relatively high

amount of free ultraviolet, while at low altitudes there is less ultraviolet and a proportional increase in the more penetrating infrared frequencies. The plant responds to the quality of light falling on it (and to other growing conditions) and produces different chemicals accordingly. Another influencing factor is the latitude of the country of origin. The further north the plant grows, the

more phenols are produced – for instance Thymus vulgaris grown in Finland produces up to 89% phenol (von Schantz et al 1987).

More changes may be expected in oil-bearing plants in the future because of chlorofluorocarbon damage to the ozone layer. Higher levels of ultraviolet radiation are expected to reach the

surface of the earth, and research carried out to test the possible effects of this on plant growth suggests that alpine species will be least affected by increased ultraviolet radiation. These tests

involved Aquilegia canadensis and A. caerulea. The first normally grows at low altitude, and showed less growth during the test, but the second, alpine, plant was not affected in this way: it even grew

extra leaves (Gates 1991).

 

Aromatherapy for Health Professionals - Shirley Price

Edited by elmanito
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook zou het de aanmaak van thc-v bevorderen, waar je racy high's van krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat sprieterige komt trouwens door UV-gebrek...

 

Daar ging mijn vraag dus over, de invloed van UV op de groei van jonge zaailingen.

Dus kom nou niet met terpenen of THC-V aanzetten, da's pas veel later aan de orde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weet je dat alvast voor later Fool.

als je als plant (genetisch vastgesteld) een heel spectrum aan licht bent gewent, en je krijgt opeens een klein deel van het spectrum, veel minder lichtintensiteit ook nog zonder UV licht, dan ga je meer strekken dan in je natuurlijke omgeving.

als je het lichtspectrum completer maakt is je plant minder geneigd te strekken, wat het rendement van je uv lamp is durf ik niet te zeggen.

misschien is het rendabeler om een 27 watt 6400 kelvin lampje (groei) of een 27 watt 2700 kelvin bloeilampje er bij te steken voor hogere lichtintensiteit

maar dan zul je wel andere terpentenen en andere samenstelling van cannabio.... ohja dat is pas veel later aan de orde

 

als je meer wilt weten over bij welk kleurenspectrum de cannabisplant het meest effectief zijn chlorophyl gebruikt stuur je maar een pm :likken: :wave:

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tjeesus met je verkeerde been uit bed gestapt. :rolleyes2:

 

Ultraviolet (UV)

De kleur van bepaalde bloemen en vruchten zijn te verbeteren door UV-straling. De straling zorgt

voor een compactere groei, kortere internodiën en kleinere en dikkere bladeren. UV-straling is in

hogere intensiteiten schadelijk voor gewassen, zoals een negatief effect op de fotosynthese. Aan

de andere kant is er een positief effect door de vorming van smaakstoffen en anti-oxidanten.

 

UVb heeft alleen een positief effect op de THC-productie, maar geen invloed op THCV of CBD.

 

UV-B RADIATION EFFECTS ON PHOTOSYNTHESIS, GROWTH AND CANNABINOID PRODUCTION OF TWO Cannabis sativa CHEMOTYPES

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de bedoeling van E$kob@r dat de testkwekers de zaden uitproberen in hun eigen bestaande setup,

niet dat ze de klimatologische omstandigheden van Jalisco gaan nabootsen.

Ook niet om de specifieke eigenschappen van dat landras onder de aandacht te brengen, maar juist die van de hybride-kruisingen.

 

Dus als de plant links op de foto een UV gebrek vertoont en ook nog Jalisco-dominant is, dan zijn dat een goede redenen om die uit de weekruimte te verwijderen, die is voor mijn set-up ongeschikt, en past die niet in E$ko's doelstelling om deze Mexicaanse genen aantrekkelijker te maken als allrounder voor de binnenteelt.

 

Dat lichtintensiteit de strek beïnvloed is mij bekend.

Maar het advies om er maar een lamp van het een of ander bij te steken, zonder te weten wat er nu boven hangt,

ga ik om eerder genoemde rede dus ook niet opvolgen. En al mijn andere planten tonen ook aan dat dit niet nodig is.

 

De uitverkoren plant zal dus op dezelfde manier worden grootgebracht als de andere planten, eerder in dit topic.

Ze is vandaag boven de vierde node getopt, en zal eerst nog een stek moeten doneren voor ze in bloei gaat.

En wie weet komt er ook nog een kruising met een andere poly-hybride of een landras.

 

Tot later.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ik vind het prachtig dat Esko de Amnesia-hybride heeft voorzien van een flinke dosis landras.

 

Afhankelijk van de sterkte van de genen van dit landras ga je juist nakomelingen krijgen die nu juist niet het arme lichtspectrum van een gemiddelde Nederlandse binnenkweek willen hebben & tuurlijk die kan je de nek omdraaien, maar dan rijst de vraag wat is het nut dan om extra landrasgenen in te voeren in een hybride die al door velen geliefd is .Kan je net zo goed de Skunk nr1 gebruiken vn Mr Nice (veel meer sativa) die al wel het verarmde lichtspectrum gewend is.

 

Amnesia H. onder de zon geeft trouwens ook een totaal ander effect dan van onder een HPS binnenlamp is mij verteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan rijst de vraag wat is het nut dan om extra landrasgenen in te voeren in een hybride die al door velen geliefd is.

 

Ik kan als antwoord enige citaten uit de soortbeschrijving naar voren halen.

 

It has a specific aroma wich will be new for everybody.

Haze comes in many forms and this is surely one that nobody will know yet.

 

Twee unieke goeie smaken die samen bewezen hebben nieuwe smaken te onwikkelen.

 

Snellere kristalvorming en bloei maar ook om de stretch te temperen.

 

The taller phenotypes with unique big leaves are Jalisco IBL, easy to recognize, very typical.

A very aggressive leaf edge is normal.

 

Ik heb esko nu eenmaal beloofd die mormels hier te laten zien, als ik ze kweekte.

Vandaar dit topic.

Een soort legale spam.

 

Als je wil weten wat AH onder de zon (anders) doet, kun je dat het beste aan de man op de onderstaande foto vragen, El.

 

Soma_in_one_of_his_favourite_organic_gardens.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vind het ook wel leuk dat je de Jalisco laat zien.Is weer iets anders dan uit de regio Oaxacan, al had die van Reeferman ook veel weg van Michoacan met zijn dunne blaadjes.

 

Denk dat het weinig zin heeft hem iets te vragen, gezien we op verschillende golflengte zitten & Amnesia niet mijn ding is.Houdt persoonlijk meer van de pure sativa's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A good ibl base for further hybridisation...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het belangrijkste voordeel van hybrides is heterosis.

 

Heterosis is used to increase yields, uniformity, and vigor. Hybrid breeding methods are used in maize, sorghum, rice, sugar beet, onion, spinach, sunflowers, broccoli and to create a more psychoactive cannabis.

 

gallery_20098_16536_378686.jpg

 

Zonder hybrides hadden we honger.

 

Jalisco New Generation might sound like a Mexican boy band, but in fact it’s a...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Heterosis is used to increase yields, uniformity, and vigor, but that counts only for the F1 generation.The F2 generation will be less viigor, uniformity and lower yields.Een ander probleem bij hybrides is dat de betreffende boer weer nieuw zaad moet gaan kopen & niet zoals al eeuwen gedaan zaad verzamelen vanuit het veld om zo de sterkste te bewaren.Door het gebruik van hybrides heb je ook een lage diversiteit, dus als er ziekte uitbreekt, breekt de pleuris uit.

 

Honger wordt veroorzaakt door oa mismanagement, natuurveranderingen etc.Voedingsgehalte van de gewassen is wel sterk achteruit gegaan & trouwens de psycho-activiteit ook, die trouwens teweeg gebracht wordt door een samenspel van verschillende stoffen in de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geniet enorm van al die hybrides.

 

gallery_1115_750_586544.jpg

 

gallery_1115_3781_315198.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben het hier ook over een f1, Elmanito, niet over wat er later allemaal mis kan gaan.

Hybrides zijn onmisbaar geworden bij het het beheren van onze natuurgebieden.

 

Ondertussen is er nieuws over de Mex-kruisingen van de maker van de zaden:

 

That Oaxacan has been Femmed, pollinated on 'several' females of my collection.

The Chocolate Rain vs Oaxa FX = wich i call Purple Rain, has become the dominant interest.

 

Guerrero, the same story, but other plantstock from collection, Amnesia Haze, exodus, ...

 

Michoacan, is on hold for now.

 

Breeding from scrap and in own collection, that is the future.

 

 

En wordt een chocolade-sausje overheen gegoten, en het worden dus fem-zaden.

Wat wil je nog meer?

 

Hier de Amnesia x Jalisco:

 

gallery_1115_3781_676611.jpg

 

Inmiddels dus in de bloeicabine, en een clone ervan staat in de propagator.

Even geduld tot ik weet wat het geslacht is.

 

http://youtu.be/ifVmZHGgVRQ

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 57 dagen op 12/12 zie ik dit op de hoofdtop:

 

gallery_1115_4190_92994.jpg

 

gallery_1115_4190_100755.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

deleted post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...