Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
miami

slimme-meter

Recommended Posts

Zoals de titel al aangeeft vraag ik me af of je nog kan kweken met een 400watter als je een slimme-meter in de meterkast hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, absoluut niet!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D'r zit nl een k-bouter in en die ontwaakt dan uit z'n slimme paddestoel en komt de stekker er hoogst persoonlijk uit trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm mijn TV is al 430 W!!!

 

En er zijn al diverse topic over de SLIMME METER.

 

Gr Hs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag ze weigeren,al zijn ze daar niet blij mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix aan de hand 400 watter is nix ik zelf deed het met een 600 watter terwijl ik de nieuwste van de nieuwste slimme meter heb!!

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites
D'r zit nl een k-bouter in en die ontwaakt dan uit z'n slimme paddestoel en komt de stekker er hoogst persoonlijk uit trekken.

:verrygood :D

 

Hiervoor heb ik bikini k-bouter-in naast de meter gezet, de mijne komt de meterkast niet uit!!

 

 

 

 

Ze kunnen wel meten dat je aan het kweken bent, maar dan zullen ze je over langere tijd moeten "loggen", en dan nog kunnen ze alleen de in-rush meten, de rest van de tijd is het gewoon stroomverbruik. Als jij in de nacht periode een kacheltje aan hebt staan wordt het al lastiger.

 

Om je te mogen loggen hebben ze een groot vermoeden nodig, toestemming van rechter enz, en dus is er dan heel wat meer aan de hand als jouw 400w.

 

Waar je wel op moet letten is dat als je ge-oogst hebt, 100-150gr al gezien kan worden als een "verhandelbare hoeveelheid" (dus geen weegschaal of gripzakjes in de buurt bewaren)

 

 

Grtz Mowgli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom denk je dat het een SLIMME meter heet??

 

Big Brother is watching you.... wen d'r maar an

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn ondertussen al programma's om de software van de slimme meter gewoon aan te passen.

wat dat kost enzo geen idee maar het omzeilen van de slimme meter komt steeds dichterbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slimme meters terugdraaien... gat in de markt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor iedereen die nog geen slimme meter heeft ... maar wel een afspraakbrief voor het plaatsen ervan ...

zeg ik : bel ze op en zeg dat je die slimme meter niet wil en dus wil weigeren!!!!!!!

 

bij mij kwam een brief van de netbeheerder met de volgende mededeling "bij een steekploeg is gebleken dat uw huidige energiemeter niet meer voldoet en vervangen moet worden :( , en hiervoor in de plaats komen wij een slimme meter plaatsen op die en die dag / tijd bla bla

naast de brief en gelikt infoboekje over hoe geweldig dat ding wel niet is zat er ook nog een soort van "dreigbrief" bij van een of andere overheidsinstantie. de netbeheerder wilde imo de suggestie wekken dat ik geen andere keus zou hebben want anders "zie bijlage"

..

maar goed..eerste keer de afspraak verzet al hopend dat uitstel tot afstel zou leiden maar helaas, na 2 maanden kwam er wederom een brief met afspraakmoment voor de plaatsing van die slimme K.... meter.

Toen heb ik ze opgebeld en gezegd dat ik absoluut geen slimme meter in me huis wil en dat ik bij deze het apparaat wil weigeren (verder geen motivatie gegeven)

de medewerker van het installatiebedrijf zij me dat mijn meter verplicht moet worden vervangen en vertelde me verder zo'n beetje hetzelfde als wat er in de brief stond. Ik wist na wat uurtjes op google echter dat ik in me recht stond en hield voet bij stuk. Het was imo een slinkse actie van de nb , echt gewoon proberen het zo op die manier door je strot te duwen .

Zocht ook info over die "dwang"instantie (naam ff kwijt en las dat ze inderdaad vervelend kunnen doen als je niet meewerkt aan vervanging van je defecte meter. Maar.....het gaat er volgens mij voor hun dan niet om of dit een domme of slimme meter is!! als hij maar voldoet aan de gestelde eisen. (yeah right..er is niks mis met mijn meter hij gaat nogsteeds als een tierelier !! :specool n )

Lang verhaal kort: indien ik zou weigeren zouden ze toch langs komen maar dan niet met een slimme maar een domme onder de arm , prima toch !!! :lol: stuur me maar een brief voor een afspraak op, en steek die slimme meter maar lekker in je reet...

:lol: (dacht ik dan he! uhuhuh..)

 

Hierna nooit meer iets van gehoord, dit was vorig jaar december...

 

en ookal kweek je niet ..moet je niet willen... zo'n grafding....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van een bron van liander gehoord dat ze weer stopen met de slimme meters op te hangen, kost teveel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die kabouter doodgeslagen toen die de stekker eruit wilde trekken, krijg ik nu problemen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou me er toch niet prettig bij voelen om zo'n ding te weigeren. komtie weer, het wekt argwaan... maarja, alles beter dan zon ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo heb ik toen ook gedacht ...zorg ik niet voor argwaan? kom ik straks terecht in een pool van weigeraars? ... maar..... er zijn zoveel mensen die niet mee werken vanwege privacy, veiligheid, of om het feit dat dat ding totaal geen enkel voordeel heeft voor de consument..ja, je weet dan exact wat je verbruik is. leuk, maar je hebt er geen reet aan, ga je dan opeens minder verbruiken ofzo?. het kost je alleen maar geld (stroom voor de gprs modem, niet veel maar t gaat om t principe) en een vrije dag van je werk voor installatie..

 

veel info over te vinden met één rode draad...niemand hoeft em.

 

 

"]Uit onderzoek van TROS Radar onder 26.473 leden van het Testpanel bleek vorige week dat ruim 70% van de consumenten niet zit te wachten op de 'slimme' digitale energiemeter. Dit toonde Radar vorige week in zijn. (maandag 6 april)"

 

bekijk onderstaande site maar es.

 

http://www.wijvertrouwenslimmemetersniet.n...mme-meters.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...