Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dewimook

Auxine, waarom niet?

Recommended Posts

Momenteel gebruik ik voor de derde ronde Auxine. Dit is een hormoon dat in elke plant aanwezig is (in meer of mindere mate) en sinds kort ook in concentraat te krijgen bij veel shops. Ik bedoel niet al die producten die Auxine (zeggen te) bevatten, ik bedoel het pure spul. Zie hier de wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Auxine

 

Auxine:

stimuleert de groei

bevordert het ontstaan van wortels

zorgt dat stengels omhoog en wortels naar beneden groeien

zorgt dat bladeren aan de stengel blijven zitten zolang het blad wat auxine maakt

zorgt dat een plant met een intacte groeitop zich niet vertakt (apicale dominantie)

is ook de stof die ervoor zorgt dat klimplanten zich om een houvast winden.

stuurt de groei van vruchten

stimuleert het enzym ACC-synthase tot hogere productie van 1-aminocyclopropaan-1-carbonzuur (ACC) en dus etheen

zorgt dat de plant voldoende zonlicht krijgt

zorgt dat de stengel groen blijft

 

Voor zover bij mij bekend is het wereldwijde patent op Auxine in handen van auxine.eu (althans, het concentraat want zoals gezegd is een natuurproduct. Ik sproei in week 3,4 en 5 zoals aanbevolen en behaal inderdaad aanzienlijk meer mooi eindproduct. Ik ben benieuwd of er ook slechte ervaringen zijn met Auxine. Wat ik me eigenlijk afvraag: als Auxine echt zo'n goed middel is (nogmaals, ik ben zeer blije gebruiker) waarom is er zo weinig over te lezen op de fora? Heeft iemand andere ervaringen? Ik hoor graag! Hier nog een stuk uit Garden culture: http://auxine.eu/auxine_gardenculture.pdf Ik snap dat Auxine dit op haar site plaatst want ook in de beperkte berichtgeving omtrent dit product is iedereen voor zover ik lees enorm positief.

 

Ik ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het gebruikt, gratis flesje. Maar het blijft moeilijk om te zeggen of het opbrengstverhogend is wanneer je niet 2 tentjes gelijktijdig naast elkaar hebt staan waar je alles precies hetzelfde doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor zover bij mij bekend is het wereldwijde patent op Auxine in handen van auxine.eu

 

Onzin.

 

Leuke openingspost.

Heb je aandelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood 234.gif

 

Een patent op een natuurlijk hormoon is onmogelijk en anders wil ik graag de patentnummers weten.

Zelfs de naam Auxine is niet te registreren als merknaam omdat je geen bestaande namen mag registreren als merk.

Simpel gezegd kan iedereen dat product op de markt zetten met dezelfde naam zonder juridische problemen.

Ik raad wel aan om dan een ander design te gebruiken voor het label.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dewimook,zou je je willen voorstellen in het Wie is wie topic/Wie is Hoe topic?

Hier gaat een slotje op omdat dit op deze manier niets toevoegt.

 

Er zijn overigens een aantal positieve gebruikers van Auxine hier :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...