Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groenefingers

Zaadbevruchting van een reg man op een autofem.

Recommended Posts

Hoop dat iemand me goed kan adviseren, of t goed mogelijk is, om zaadman regular, te kruisen met een autofem; heb een chocolate man die rijp is, en dacht deze te crossen met een big bang auto fem!

Wat zou t worden? Worden de zaden automatisch weer auto,s? gaat me niet eens zo zeer of t autofems worden , dat geloof ik eigenlijk niet, maar als de kansen op hermas erg groot zijn , dan wil ik t eigenlijk nieteens overwegen.

graag iemands advies! Alvast dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kort en krachtig

 

NEE niet reg met fem kruisen asl je niet zeker ben over de stabiliteid,

of je wil 5 generaties later nog de sporadiche herma's dr tussen uit plukken

 

en als de ouders geen autoflower zijn heb je 50 % auto flowers en 50 % normaal

 

maak van die bigbang fem een man en je kan alles ermee bevruchten wat je wil

www.leplantage.nl/epages/00123850.sf/nl_NL/?ObjectID=1912317

 

 

edit.

ik ga me eens even 471 paginas verdieppen de komende week

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je 1 keer zaad en dan een moeder eruit halen?

Dan kan het wel.

Krijg je regulier zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hartstikke bedankt , night en Grow weed! daar gaat het me precies om! dan zie ik er vanaf! want dat betekent nog meer aandacht uiternaad!

En daar zit ik niet op te wachten!

OOK geen ramp of jammer! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg een blanco pagina bij die link ;)

 

Wat zijn de kansen
Net zoveel als in de ouders. Een vrouwtje van een feminized plantje is net als een plantje van een regulier zaadje.

 

wordt het herma??
Hoogstwaarschijnlijk niet dus. Het feit dat het vrouwtje een autofem is heeft 0,0 invloed op herma gevoeligheid. NUL.

 

Die onzin herma angst als het om feminized seeds gaat is het best bewaarde geheim van breeders...

 

"Bron?" hoor ik daar ergens achterin. Zou in dit geval niet 'wf' nemen*, maar google bv... Ben er zelf mee bezig en wat dingen vandaag nog nagevraagd bij iemand die vele duizenden zaadjes heeft gemaakt met feminized en regulier. Doe er mee wat je wil. Het is dikke vette onzin dat al jaren nagepapagaaid word... Het laatste advies zal ik even doorgeven, voor groenefingers:

 

"Just do your thing. Most of those people do not know what they are talking about." [those people slaat op degene die feminized met hermas associeren]

 

*Edit: dat klonk weer zo lullig, niet zo bedoeld, last toevallig een aantal topics over de laatste paar dagen waarin die foute veronderstelling naar voren kwam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik krijg een blanco pagina bij die link ;)

Goed naar beneden van de pagina bekijken, je download nml gelijk de betreffende pdf.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh pdf, heb'm, moest ff uit beveiligde sessie om PDF te downloaden. Dank je, ben ik ff zoet mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied, el manito, ook erg bedankt! ;)

Ik hoop dat ik de pdf kan openen, heb m gedownload, en sativied thanks for je overtuigende woorden mbt onzin! TOP!

Hoop dat er nogmeer mensen reageren en mythes kunnen ontzenuwen! Het is ook niet zo eenvoudige materie, of heb ik t mis?

Iedergeval, allemaal topreakties!

OK Ik ga de big mamma bevruchten, liefst vannacht nog!

En ben niet bang!

Morgen dus! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tijd geleden had ik wat feminised zaadjes geplant. Door stress (kapotte klok) is er toen eentje hermafrodiet geworden zonder opgemerkt te worden. De zaadjes daarvan heb ik uitgeprobeerd en deze bleken stuk voor stuk vrouwtjes te zijn, en nooit meer een herma erbij gehad.

Ik zweer zelfs dat de planten die uit deze zaden komen sterker zijn en dikkere toppen produceren dan de originele feminised soort die ik kocht ;)

 

Dus ga er niet van uit wil ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wat anders dat is bevruchting door een herma ipv reguliere man.

Zo maak je fem zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo maak je fem zaad.

 

En 'daar' komt dus de mythe vandaan.

 

Fem zaad maken heel vroegah: Pak een vrouwtje wat zich 'wel' tot herma laat stressen, door met licht te kloten bijvoorbeeld, zodat het ballen groeit. Zaad daarvan gebruiken om een vrouwtje bevruchten wat ook gestressed is maar niet herma werd. Nadeel is natuurlijk dat je zo (ook) hermas kweekt. Deze methode veroorzaakte is de link tussen fem en herma.

 

Maar, fem zaad maken tegenwoordig (al jaren) : Pak een vrouwtje wat zich 'niet' zo makkelijk tot herma laat stressen door omstandigheden en ga die alsnog ballen laten groeien door een chemisch goedje (colloidal silver, lesbian dream, of de Tiresias Mist die ik heb besteld) en gebruik dat zaad om een vrouwtje wat zich ook 'niet' tot herma liet stressen te bevruchten.

 

 

In het laatste geval heb je in de praktijk heel weinig kans op hermas. Dat selectie process van vrouwtje kiezen die zich juist niet makkelijk naar herma laten stressen maakt het uiteindelijke soortje juist 'minder' vatbaar voor hermas. Zelf kruizen met bijvoorbeeld stabiele fem soortjes van Sannie is daardoor juist een hele goede optie.

 

 

Voorbeeld bron: http://sensiseeds.com/en/blog/feminized-se...intersexuality/

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal,

 

ik heb ook wat gelezen over gibberelinezuur dat je dan mixt met gedestileerdd water en dan over je fem plantje spuit

die dan na een tijdje manelijke bloemen aanmaakt die geen xy of y chromosomen bevat dus al je die dan kruist met een fem plantje dan wordt ie bevrucht en gaat dan volledige femzaad aanmaken omdat die met zuur gespote plant wel manelijke bloemen aanmaakt maar geen manetje is maakt je bestuifde plant ook alleen maar fem zaad , nou das geweldig toch :P

maar kheb er aleen geen ervaring mee ,dus als er iemand is die het wel heeft geprobeerd ofzo dat ie dat ook graag met ons zou willen delen alstublieft

 

greetz, deathonator

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

en als de ouders geen autoflower zijn heb je 50 % auto flowers en 50 % normaal

 

 

Dat is niet waar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee klopt fool de verhouding ligt nog lager als je een regulier bloeiende pant kruist met een autoflower,

heb je de eerste 3 generaties geen stabiel zaad,

 

ik had inderdaad moeten zeggen als 1 van de ouders geen autoflower is, want als je door kruist met autoflower ouders zijn de nakomelingen ook autoflower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer mis, als een van de ouders geen autoflower is, krijg je in de volgende generatie 0% autoflowers.

Pas in de F2 krijg je dan 25% auto's.

En door de juiste pheno's daaruit te selecteren uit de F2 krijg je 100% auto's in de F3.

Dat geldt voor alle recessieve eigenschappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, CB$$$

Pappa Henke zorgt daar voor.

Als ADH47 blauwe ogen had gehad, en Henke bruine ogen,

dan kregen de kinderen allemaal bruine ogen.

En duurt het een paar generaties om weer blauwe ogen te krijgen.

 

Kruisingsdiagrammetjes erbij pakken.

(BB is Henke, ADH47 is bb

De hoofdletter symboliseert de dominante eigenschap.

Iedere ouder doneert één van de twee chromosomen aan de nakomelingen)

 

punnet1.jpg

Alle nakomelingen krijgen beide eigenschappen van hun ouders mee.

Bb is de enig mogelijke genetische combinatie.

Dit gebeurt er als je de F1-tjes daarna met elkaar kruist:

 

punnett_square.png

 

25% wordt dan autoflower (of heeft blauwe ogen), de bb-tjes.

 

En je moet dan dus zaad maken met die 25% planten uit die bb-groep van F2-tjes om 100% auto's in de F3-generatie te krijgen.

En ondertussen ook de kwaliteit nog in de gaten houden, en daarna ook nog stabiel en min of meer uniform proberen te krijgen, en te houden.

 

Alle andere eventuele recessieve eigenschappen komen ook in 25% de F2 tot uiting, dat kan een freak-show worden,dus je moet er veel van zaaien om iets bruikbaars te vinden.

Succes daarbij!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

dus tussen mijn ADH47 x Henkes Lolland zal niet 1 autoflower tussen zitten?

 

Ligt eraan welke feno je hebt van HL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ADH47 is al een kruising van meerdere soorten,

dus er is een goede kans dat je zaden alleen "AK-Henkes", "DieselHenkes" en "HazeHenkes" zal bevatten.

LOL!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna goed.

Autofloweren is een recessief gen.

dat wordt overschaduwd door het dominante gen van henke in de F1.

Pas als het recessieve gen van beide ouders komt, komt het tot uiting.

Lees de info op wiki... onder het kopje "Breeding".

En blijf de wetten van Mendel bestuderen totdat je het snapt.

Succes.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...