Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Demesmaeker

Creepy Crawlies

Recommended Posts

Aloha,

 

Ik werk met het Autopot-systeem.

 

Nu zag ik dat, als ik de pot weghaal, er allemaal kleine witte wurm-vormige creepycrawlies in de tray zitten. Ze zijn ongeveer 2 mm lang maar kunnen zich met een sprongetje verplaatsen over een afstand die vele malen hun eigen lengte overtreft.

 

Ik heb geprobeerd om het zelfstandig uit te zoeken hier - zoals ik al m'n info hiervandaan heb ;) - maar de links werken niet ( ligt aan me laptop natuurlijk ) en het forum is ietsjes te groot om even door te scrollen.

 

Dus zijn mijn vragen:

 

- Wat zijn het voor Creepy Crawlies

- Kan het kwaad

- Wat doe ik ertegen?

 

Bij voorbaat dank voor jullie wijze raadgevingen...!

 

Groet,

Demesmaeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo schadelijk zijn ze eigenlijk niet

 

KLIK

 

Springstaarten maken deel uit van de fauna die bladafval helpt verwerken tot compost.

Ze zijn dus druk oude planttroep aan het opruimen en gratis voeding op de koop toe.

 

Ik heb ze soms ook en geef water via vloedden in grote bak en wat droger kweken doet ze qua aantal stuk minderen maar dat is erg lastig met je autopots die altijd vochtig staan.

 

Beter springstaartjes dan varenrouwmuggen, de larven vd varenrouw vreten aan de wortels uiteindelijk wat springstaartjes niet doen want altijd wel genoeg afval om af te breken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dannnnn...

 

Bedankt voor de tips en de link - deze werkt wel op me laptop :-)

 

Hoi

Demesmaeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...