Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kamaro

bladprobleem AMS

Recommended Posts

Foto ?

We hebben nu geen id wat het probleem is

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemorgen zou je na het onderwerp outdoor vragen willen gaan daar staat mijn hele topic over de problemen wat er al geven is

 

gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

potgrond van de gamma, dat verklaard al veel...je geeft geen voeding of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk geef ik voeding voedingslijn canna :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
goeiemorgen

 

hier 2 foto's van de ams 2dagen later de situatie verslechtert alleen maar.

het begint nu steeds meer naar boven te trekken.

weet me geen raad meer heb al heel veel adviezen opgevolgd

hier 2 foto's van de onderkant.

gallery_35761_15825_567289.jpg

 

gallery_35761_15825_361276.jpg

gr kamaro

 

kamaro ik denk zelf dat de onderste blaadjes die geel worden

betekent dat ze daar de voeding uithaalt om de bloeifase

goed te laten verlopen

maar dit is pas mijn 2de kweek dus ik heb er nog niet zo heel veel verstand van.

maar dit heb ik wel vaak gelezen, dat wanneer de plant de bloeifase ingaat

de bladeren vaak aan de onderkant geel worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de twee topics bij elkaar gevoegd, anders wordt het veel te onoverzichtelijk.

 

Ik heb dat probleem ook, bij twee van mijn planten, heb alle voeding al gegeven die nodig mocht zijn, nu wordt het gelukkig minder, maar ondertussen zijn ze al veel bladeren kwijt.

 

Het kan ook aan het soortje liggen, want bij mij hebben de andere er totaal geen last van.

 

Heb een mix gegeven van groei-bloei-wortelstimulator van Plagron, maar of je het nu van Canna of Plagron doet maakt niet zoveel uit.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi blowsterkte

 

bedankt voor de info

knutsel heeft mij ook al iets verteld over de sativa soorten

de ander begon weer over de ec waarde .

dus ben nu eigenlijk ten einde raad.

als ik hem nu in de zon zou zetten dan lijkt het wel of ie dood is zo erg slap hangt alles dan .

onder de partytent gaat het wel

ik geef bijna alles van de canna lijn en de ww staat er nu super mooi bij in de zon .

dus dan zal het toch misschien wel aan de soort liggen ....

 

gr kamaro

 

hoi ProblemSolva

 

het lijkt me sterk dat zo nu al om gaat schakelen naar bloei stand meestal pas half augustus tot eind augustus treedt de bloei in.

 

gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de ams nou nog in de volle grond zal zetten zal dat haar nog helpen denken jullie of zou het dan nog erger worden ??

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan een goeie zet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke denk ik dat ik die zet maar ga nemen dan ben anders bang dat ze het niet gaat reden en 2 dagen is er al veel vergeeld

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke denk ik dat ik die zet maar ga nemen dan ben anders bang dat ze het niet gaat reden en 2 dagen is er al veel vergeeld

 

Gr kamaro

 

laat even weten hoe t gaat ben wel benieuwd man :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja komt goed heb gister avond maar is even goed water gegeven met voeding groei bloei en wortelstimulater en nog canazymen kijk het nog even aan anders gaat ie die volle grond maar in .

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update

 

Gaat nu uitstekend met de ams het probleem lag hem dus wel aan de voeding denk ik.

Heb nu een paar dagen anderhalf x meer voeding gebruikt dan wat doe voedingslijn aan geeft.

En gaat uitstekend, nou had ik een vraag : moet ik dit nu aan gaan houden of wachten tot dat het blad weer mooi groen , of nog wat meer voeding geven.

Zal straks even foto update .

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kamaro

 

Een plant van het formaat als jou gebruikt al snel een 4-5 liter water per dag en zeker op warmen dagen

Als je nou in twee keer water geeft eerst 1 keer goed nat even laten zakken en de tweede keer als je geeft moet het een heel klein beetje er onderuit druppelen .

Zo weet je dat ze het de komende 24 of 30 uur goed door komt . ( geen geel blad door uitdroging onderin )

Te veel water is ook niet goed maar als je gaatjes onder in je kuip hebt kan dat niet :wOOt (geel blad krijg je ook door te kort aan zuurstof onderin je pot dit kan door te veel water onderin komen ) .

 

Groeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemorgen knutsel

 

in 2 x water geven deed ik al eerst een klein beetje zodat die de 2x water juist veel opnam (dit heb ik gelezen).

meestal gaf ik om de 2dagen water 2l. maar toen kwam het niet onder uit de speciekuipen.

ik heb er 15 gaten in zitten met een diameter van 5 mm en hydrokorrels onderin liggen een laag van 5 cm dus het water ken altijd weg lopen.

het gaat nu weer uitstekend nog wel wat licht groen blad maar geen geel blad meer naar boven toe.

1 ding is mij nu wel duidelijk geworden goed je plant in de gaten houden .

alleen is er nu bij het grote blad aan de hoofdstam alleen het gekrulde blad nog (dit is alleen het probleem bij die bladeren voor de rest nergens)

hartelijk bedankt voor de info :wOOt(+ de andere mensen)

hier nog 2 foto's

de WW

gallery_35761_15825_544232.jpg

de AMS

gallery_35761_15825_763578.jpg

 

gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit probleem ook bij vrijwel alle planten in meer of mindere mate. (heb er 30 staan, waarvan 5 in de tuin) Maar de laatste pak em beet, 3 weken beginnen ze er toch

behoorlijk overheen te groeien. :lol:

Ik heb er niks aan gedaan behalve aan paar keer vochtig gespoten met een nevel sproeier in het donker.

Maar als je goed in de natuur rond kijkt tussen het onkruid zie je dat zon 65% v/d planten in het wild hier ook in meer of mindere mate last van hebben. :lol:

Mooi dat het nu bij jou planten ook weer een heel stuk beter gaat :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sjorsz

 

Gaat nu al weer aardig goed alleen het probleem met de randen van het blad blijf ik houden maar goed voor de rest gaat het wel goed met de plant .

 

De natuur is momenteel aardig droog gelukkig krijgen die van mij wel water :wOOt

 

Heb ook nog 2 auto's groeien nu bijna 3 weken kijken hoe het daarmee zal gaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...