Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kamaro

bladprobleem AMS

Recommended Posts

Goedenavond medekwekers

 

ik heb nu voor het 2 de jaar 2 planten in een speciekuip staan ik heb dit jaar is 2 zaden geprobeert het 1ne zaadje is van het merk greenhouse (AMS) en 1 van seedsman de (WW) alleen heb ik nu 1 probleem bij de AMS de randen van het grote blad krullen omhoog over de gehele lengte het is in de hoofdtop beginnen en begint nu met deze warme dagen ook in de toppen van de zijtakken te komen de white widow doet het uitstekent en zijn niet echt problemen ik heb al verschillende de dingen gelezen op het forum maar het kunnen verschillende dingen gelezen en gehoord van vrienden eerste : fosfor te kort 2de meeldauw heb op de AMS wil wat gevonden wat er wat een beetje op lijkt hoop dat jullie mij verder kunnen helpen heb ze van het zaadje tot nu nog geen druppel voeding geven en ze staan in de potgrond van flora zakken van de gamma

hierbij wat van te beginne met de AMS

 

foto van boven af (AMS) gekrulde bladeren

gallery_35761_15825_2609529.jpg

 

gallery_35761_15825_1599711.jpg

 

dit zijn de problemen die ik heb kunnen vinden aan het blad van de (AMS)

bij deze 2 foto's zijn witte stipjes zichtbaar niet over de gehele plant

 

gallery_35761_15825_1240482.jpg

 

gallery_35761_15825_180401.jpg

 

bij deze foto is het de bladpunt

 

gallery_35761_15825_1038723.jpg

 

hier nog 2 foto's van de WW

 

gallery_35761_15824_2762459.jpg

 

gallery_35761_15824_2197434.jpg

 

en de laaste foto van allebij

gallery_35761_15824_920457.jpg

 

hierbij hoop ik hele genoeg geinformeerd te hebben

Groeten Kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ze dorst hebben...

 

staan misschien wat te droog?

 

denk ik hoor, voedings tekorten zullen het niet zijn

 

verder mooie grote planten man!

netjes hoor

 

 

ps mooie actie foto die laatste!!

 

je hond zit net ff lekker op zn gemakkie een dampende bruine bonus te draaien ;)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb onderin een laag hydrokorrels liggen van 4 cm vanwege het water dat dan weg ken lopen ik geef op gevoel water gister hebben ze 2 liter regenwater gehad per plant en het water kwam eronder in uit met deze warme dagen verbruiken ze nog wel wat maar de grond is nu nog mooi vochtig morgen geef ik ze weer 2 l per plant als ze droog staan dus laat er een dag nu tussen maar als het weer weer minder is dan geef ik ze een liter om de 2 dagen bedankt voor je reactie ik vindt het een raadsel heb al van alles gelezen maar sommige dingen komen dan weer niet over 1 ja de waakhond haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zie iets las ik ook op het forum ga vrijdag even witte verf halen en ze wit ververven maar de afgelopen dagen heeft de zon hier niet echt veel geschenen (noordoospolder ) het is alleen benauwd geweest de afgelopen dagen de sympthonen van het gekrult blad is de afgelopen dagen alleen maar verergerd het is nu ook in de zijtakken begonnen maar ik zette de dames vanmorgen buiten en zag dat het na de nachtrust wel iets beter was in de hoofdtop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nog eens goed naar de foto's kijk,dan is je aarde nog al nat of had je ze net water gegeven toen je de foto's maakte.

 

Heb je wel gaten in de potten gemaakt aan de onderkant om het te veel aan water weg te laten lopen?

 

Staan ze vanaf het begin in deze potten of heb je ze net over gepot naar deze potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het zaadje ontkiemt daarna een een pot van 5l gehad binnen achter het raam groot gebracht en toen in de speciekuipen gezet ze staan nu een maand in de speciekuipe tuurlijk zitten er gaten in anders had ik er ook gwen hydrokorrels in ;) had ze de avond er voor water gegeven dus dat klopt dat de aarde vochtig is fotos zijn gister middag genomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke.

 

Dan denk ik toch te warme wortels/aarde.

Ff de potten wit maken en dan zouden ze toch moeten opknappen.

 

suc6 er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik alsjeblieft punten en komma's anders wordt het een grote woordenbrij en haken mensen af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx vor de tip mrweed

 

Ja ik zal ze morgen wit maken .

De bladeren van de ams staan vandaag nog weer iets erger omhoog en heeft toch nu al 2 dagen bijna geen zon gehad

Vanmorgen leek het wel redelijk maar kom net uit me werk en zag dat ze toch weer iets verder omhoog gekrult waren.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey achterlijke harry,

 

Je had gelijk over de pot het is nu al een aantal dagen bewolkt weer

 

En de randen van de vingers komen langzaam vanuit de punt naar de steel weer mooi recht te staan :-)

 

Zal binnenkort even een foto uploaden morgen me 3 autoflowers ontkiemen

 

 

Dankje voor de info

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de potten nu al een paar dagen wit .

Maar na vandaag met de zon er weer op staan de vingers van het blad weer aardig omhoog hoe zou dit toch komen ??

Heeft er iemand een oplossing ik zou het niet meer weten heb al van alles gelezen

 

Groeten kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige soorten meestal sativa's hebben feno type's er tussen zitten die niet zo goed tegen wind kunnen in de volle zon ivm met een te snelle blad verdamping, dit kan een krullend blad geven en af en toe zo erg worden dat ze zelfs uitdrogen en er af vallen .

Ik zou voor haar een uit de wind hoekje zoeken zodat het niet erger word :lol:

Af en toe voor het donker nat spuiten :lol: vinden ze altijd lekker .

Die witte stipjes die op je onder bladeren zitten zijn trips sporen :specool

Die glimmende plekjes zijn ook van trips

Kweek ze

 

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie knutsel.

 

Ik snap hem alleen nu is mijn vraag : ze heeft zon nodig om te groeien en te bloeien, hoe moet ik het dalijk aan gaan pakken in de bloeiperiode ??? De warmne dagen moeten er nog aan komen welk advies zou je me geven (ben nog in de leer ) haha

Ik heb een witte partytent in de tuin waar ze uit de wind en zon ken staan dus dat is geen probleem.

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor aarde gebruik je?

Geef je voeding mee?

ik denk dat de ec van je aarde te hoog is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potaarde fleurella

Ben sinds een week begonnen met voeding (voedingslijn canna).

Als me ec van me aarde te hoog zou zijn dan zouden allebij me planten er toch last van moeten hebben ???

Zal morgen even een nieuwe foto uploaden .

Heb je advies opgevolgd knutsel heb toestraks de bladeren even lichtjes nat gespoten en zijn nu al aardig bijgetrokken .

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze wel nat blijven spuiten tot je een ons weegt, maar het zal het probleem niet oplossen.

elke plantje is anders. de ww heeft duidelijk meer voeding nodig.

 

Mijn advies: geen regenwater meer geven maar 50%regenwater en 50% kraanwater +Enzymen.

en pas voeding geven over een paar dagen en dan de helft van wat het schema aangeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal even eten en dan ga ik even wat fotos uploaden hoe de dames er nu voor staan

 

Gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemorgen medeleden

hier even een update hoe het met de ams gaat.

 

gallery_35761_15825_1727540.jpg

gallery_35761_15825_659539.jpg

 

Ondertussen zijn de blaadjes van de ams geel geworden aan de onderkant.

Wat nu te doen meer voeding voeding toe gaan passen of is het overvoeden dat lijkt mij niet .

de WW doet het uitstekend alleen krijg ik het volgende probleem met de AMS grrrr .

hier een foto.

gallery_35761_15825_109926.jpg

 

en de WW

gallery_35761_15824_604351.jpg

gallery_35761_15824_1755720.jpg

 

en samen

gallery_35761_15824_231264.jpg

 

eventuele tips zijn welkom

Groeten kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

het valt me wel op dat de bladeren van de AMS meer hangen.

en de gele bladeren komen waar er lage verdamping is.

weet je hoe dat komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Amecheesia

 

ja dat klopt dat de bladeren hangen dat is na wind en zon vaak het probleem in het voor groeien heb ik daar niet echt problemen mee gehad toen stond de plant voor het raam binnen.

ik dacht dat de gele bladeren juist een te kort aan voeding is.

dit is mijn 2 de jaar dat ik buiten kweek dus ik heb nog een hoop te leren

 

gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemorgen

 

hier 2 foto's van de ams 2dagen later de situatie verslechtert alleen maar.

het begint nu steeds meer naar boven te trekken.

weet me geen raad meer heb al heel veel adviezen opgevolgd

hier 2 foto's van de onderkant.

gallery_35761_15825_567289.jpg

 

gallery_35761_15825_361276.jpg

gr kamaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemorgen medekwekers,

 

ik heb een onderwerp in outdoor vragen alleen weet me totaal geen raad meer

zouden ervaren kwekers eventueel een kijkje bij me plant willen nemen

heb al 2 adviezen gehad en opgevolgd maar het probleem wordt sinds 2 dagen alleen maar erger

al vast bedankt heb vannacht tot 3 uur alleen meer zitten lezen lezen lezen.....

en ben ten einde raad heb dat ie het gaat redde tot aan het aan van de bloei zou zonde zijn als die het niet redt ....

 

groeten kamaro :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...