Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wietsmoker93

Zaadjes meteen in volle zon of niet?

Recommended Posts

Misschien een domme vraag, maar ik kocht altijd stekken dus heb niet veel ervaring met zaad.

Stekkenboer is opgerold dus kan helaas geen stekken kopen en moet het dus met zaad doen.

Ik wil dus vanavond in de shop even een paar feminized zaadjes halen.

 

Ik wil ze dus vanavond meteen in de grond stoppen ( potten ) en buiten neerzetten.

Kan dat gewoon of moeten zaadjes ook eerst wennen zoals stekken?

 

Ik vroeg me dus af of ik ze meteen in de volle zon kan zetten de hele dag ( ontkiemen doe ik niet ).

 

Bedankt alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil niet vervelend zijn maar moest je daar nou een 2e topic voor openen.

kan je ook in je andere topic vragen of zie ik dat verkeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) yuuup ja dat kan, gewoon zaadje in potje, goed nat maken en laten staan,binnen 2 weken moeten ze opkomen ;)

 

veel suces :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) yuuup ja dat kan, gewoon zaadje in potje, goed nat maken en laten staan,binnen 2 weken moeten ze opkomen ;)

 

veel suces :)

Na 2 weken pas?

Ik lees hier na 4 weken heb je al een bosje.

 

Maarja we zien het wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ze niet in de schaduw zetten ( heb een klein balkon ), heb het zaadje nu geplant 1cm in de grond.

Wanneer komt die boven?

 

En ik heb hem dus in de badkamer gezet zodat die nu nog even geen zon krijgt ( goed of niet? )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na 2 weken pas?

 

je hebt snel zaad en langzaam zaad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef de voorkeur aan de zaadjes eerst ontkiemen in een vochtig doekje hoor. Zo ben je tenminste zeker. Dit jaar ben ik met m'n outdoorkweek een dikke maand verloren omdat de zaadjes die ik gekocht had slecht waren en er kwam niets op. Ze zaten ook in een 5-tal mm in de grond.

 

Als alles goed gaat kan je binnen de twee dagen al een worteltje zien verschijnen van het zaadje. Daarna pleur je die de grond in en voor de week ten einde is zie je normaal wel al z'n kopje boven piepen.

 

Rechtstreeks in de grond is logischerwijs trager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep haal je het zaadje uit het doekje breekt het worteltje

 

je heb snel zaad en lanzaam zaad,

adh47 kwammen paar pas na 2 weken boven afgelopen jaar bij blowsterke en vanhezik

darin tegen de ndi47 f1(vroeg pheno)*adh47(f5 autoflower) waren alle 16 binnen 24 uur ontkiemt en verwacht ze morgen alemaal boven de grond te zien zijn er nu al 1a2 die zich de cm aarde omhoog hebben gevochten

gallery_34588_15817_2637567.jpg

gallery_34588_15817_1771236.jpg

gallery_34588_15817_51706.jpg

van deze 16 verwacht ik er maar 1 of 2 te gaan houden over 2 weken gaan er nog 16 op dezelfde manier

aldat selectie werk ook ;)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips, heb trouwens met me domme kop het zaadje proberen terug te vinden in de pot ( wat niet lukte )

Hoop dat die niet te diep is gevallen nu ;)

 

Achja hij zal vast wel boven komen.

Heb hem inderdaad rechtstreeks geplant, dat ontkiemen dat ken ik wel ( breekt het worteltje weer ofzoiets )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestie van timing denk ik. Ik kijk vrij vaak als ze op knallen staan zodat het witte friemeltje nog heel erg klein is, te klein om te breken. Maar daar moet je wel tijd voor hebben.

 

Laatste keer: vrijdagavond 20 uur in een glas water tot zaterdagavond, daarna tussen de tissues en zondag ochtend alles open en in de potjes.

Langste worteltje 1mm. onder 3-5mm aarde en klaar is de boel.

Gewoon in de grond is ergens tussen de 5 en 14 dagen, zoals al gezegd was. En kans op meer uitval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan wel buiten, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de bovenkant van de aarde goed vochtig blijft. In de zon droogt de bovenkant snel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kwestie van timing denk ik. Ik kijk vrij vaak als ze op knallen staan zodat het witte friemeltje nog heel erg klein is, te klein om te breken. Maar daar moet je wel tijd voor hebben.

 

Laatste keer: vrijdagavond 20 uur in een glas water tot zaterdagavond, daarna tussen de tissues en zondag ochtend alles open en in de potjes.

Langste worteltje 1mm. onder 3-5mm aarde en klaar is de boel.

Gewoon in de grond is ergens tussen de 5 en 14 dagen, zoals al gezegd was. En kans op meer uitval.

Is inderdaad beter, heb hem geplant en wou hem weer terugpakken om toch te ontkiemen, helaas kon ik hem niet meer vinden ( heb alleen de bovenste laag aarde in het midden een beetje omgewoeld.

 

Hij is max 1cm diep gevallen dus ik hoop dat die nog uitkomt, is die volgende week nog niet boven, zet ik er een nieuwe in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet zo erg, hij steekt vanzelf zijn koppie wel boven de grond als ie het naar zijn zin heeft in de pot ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is niet zo erg, hij steekt vanzelf zijn koppie wel boven de grond als ie het naar zijn zin heeft in de pot ;)

Oke en met zaadje erin mag je de potgrond gewoon redelijk kleddernat houden toch? ( hij staat in de badkamer met een klein raampje dus droogs niet snel uit )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kledder nat is niet goed , goed vochtig en niet droog laten worden is beter. Te nat en te warm > zaadje wat gaat rotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kledder nat is niet goed , goed vochtig en niet droog laten worden is beter. Te nat en te warm > zaadje wat gaat rotten.

Oke zal het even uit laten drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken moeten langzaam meer intensiteit licht krijgen,

dat is met zaad niet.

Dus vanaf dag 1 zon pakken wat ze pakken kan,

zo lang en zoveel mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus vanaf dag 1 zon pakken wat ze pakken kan,

zo lang en zoveel mogelijk.

Ja en zoveel zon hebben we nu niet ;) elk moment mee pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat ik allemaal verschillende dingen hoor. ( ergens anders hoorde ik dat ze dus niet meteen in de volle zon kunnen ivm snel verbrande plantjes )

Maar ik ga er van uit dat jullie het wel weten dus ik ga op jullie advies uit!

Ik laat hem nu gewoon nog even in de badkamer staan omdat daar de zon niet binnekomt en de grond dus niet uitdroogt.

Zodra die boven is zet ik hem METEEN buiten in de volle zon!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je had het zelf ook allemaal al kunnen weten.je bent immers al lid vanaf 2007. ;)

Ben 5 jaar niet op dit forum geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

En alles weer vergeten? ;)

 

Als het kiempje boven de grond komt, en ze staat nog in de donkere badkamer zal ze

gaan strekken.

Dan nog beter gewoon in de vensterbank zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry kon het niet laten. ;)

 

 

 

zodra het zaadje boven de grond komt in de zon zetten anders gaat ie idd strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En alles weer vergeten? :verrygood

 

Als het kiempje boven de grond komt, en ze staat nog in de donkere badkamer zal ze

gaan strekken.

Dan nog beter gewoon in de vensterbank zetten.

Hij is nog niet boven, de grond blijft mooi vochtig in de badkamer, vandaar dat ik hem daar laat staan.

Zodra ik boven zie komen, zet ik hem meteen buiten.

 

Dat is goed toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is goed toch?

 

ja

 

edit: maar wil je het echt goed doen, dan zet je ze bij opkomst de 1e week ofzo in zo'n voortrek-kasje (propagator)

dan blijft alles lekker vochtig (en we houden van lekker vochtig...of niet dan :verrygood)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...