Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groen bloed

bewaren van genetica

Recommended Posts

hey mijn ronde is bena gedaan en daarna een welverdiende vakantie

maar waar bewaar ik nu het beste mijn zaadjes en spongepots tot ik ze weer in de grond kan stoppen

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tupperware bakje met rijst (ongekookt duh) en de koelkast in.

 

Rijst zit erbij om eventueel vocht te onttrekken, bedenkt me nu net (en dat ga ikzelf ook even toepassen) dat het wellicht handig is om dat tupperware bakje zwart te spuiten. Zo is het altijd donker voor de zaden ;) (elke keer de koelkast open en het licht springt aan, visa versa)

 

Spongepots luchtdicht verpakken, in elk geval zorgen dat er geen kans op schimmel ontstaat. Ik vond ze zelf een beetje lastig te bewaren, ik kiem sindsdien altijd tussen watten en nog nooit problemen mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en op het heel koude vak of het iets warmere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet vriezen!

warom niet ?

 

ik vries(-18) mijn zaden geregeld in maar dit zijn verse zaden net 2 weken van de plant

ze zullen egt niet kapot vriezen als je daarsoms bang voor ben,(anders had wiet al zon 15 mljn jaar terug uitgestorven geweest, winter en eistijden overleven ze)

 

wat er wel gebeurd is dat zodra je ze uit de diepvries haalt de zaden 100% op scherp staan ( ik doe dit dus aleen met generaties die ik zelf nog ga gebruiken en niet uit ga delen)

overhet algemeen kan je ze het beste in de koelkast (+7 graden) bewaren, en blijven ze gewoon jaren kiemkrachtig.

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in de koelkast . als je zaden voor langere tijd wil bewaren . dan wel invriezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies en hij wil ze over paar maanden weer gebruiken.

Invriezen is wel goed.

Maar dan moet je ze eruit halen en gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de reacties dan ga ik ze in een donker doosje in de ijskast zetten op 7 graden

begin er terug aan in september dus vriezer is zeker niet nodig in dit geval ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...