Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guerilla1992

planten dieper als het kiemblad.

Recommended Posts

Goede avond allemaal.

 

Ik heb een vraag , mijn zaadplanten zijn erg gestrekt , kan ik deze dieper dam het kiemblad planten?

Om dat t van die lange slungels zijn.

 

Ik hoor het wel fijne avond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang er maar een paar blaadjes boven de grond blijven lijkt me dat geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja

het kan

 

wel erg handig om te weten:

- alle bladeren die onder de grond zouden verdwijnen knip je af

- water de aarde in voor je de plant op de aarde zet. Vul dan met droge aarde aan. Je wilt de plant een beetje dorstig maken.

-Koop bij de drogist BAYER Aspirin 50 mg tabletjes. 1 tabletje is genoeg voor 50 liter voedingswater.Bij erg volwassen planten mag je 2 tabletjes per 50 liter gebruiken.Wacht even met wateren tot de pot helemaal droog staat , en water dan met de Bayer Aspirin.

-Doordat de plant gretiger is na korte periode van droogte, en de aspirine o.a. als wortelstimulator werkt ( de goodkoopste in gebruik, vooral als je 500 mgtabletjes gebruikt bij erg grote hoeveelheden planten) zal de plant wortels aanmaken als een dolle.

 

tot dat je echt topvorming ziet kan je het beste een nat-droog cyclus aanhouden ( pas wateren als het droog staat), daarna bouw je de frequentie op)

hiermee houdt je de plant gretig, wat erg goed is voor het aanmaken van wortels.

Zolang je ze gretig houdt verklein je hoe langer hoe meer de kans op rot ondegronds.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...