Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Johnny_Sack

Herma gezeik

Recommended Posts

Collega's,

 

 

Heb Kolossus staan, helaas gister (dag55 12/12) een herma ontdekt. Heb de plant meteen omgehakt, in de zaden hoesjes van de plant zag ik hele kleine minuscule zaadjes. Daarna de andere planten gecontroleerd en bij sommige planten zag ik het zelfde maar dan nog kleinere "zaden".

 

Nu heb je met fem zaad wel vaker van die mini mini "zaadjes" zitten, nep zwanger als ik me kan herinneren. Nu weet ik niet of de andere planten dit fenomeen laten zien of gewoon bevrucht zijn door de herma.

 

De planten moeten eigenlijk nog een dikke week staan, maar wil uiteraard niet dat er zaden te vinden zijn in de wiet. Nu zijn ze nog zo klein dat als het gedroogd is je er niets meer van ziet.

 

Maar als ze bevrucht zijn, kan ik dan nog wel een week wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit je niet mee Johnny, ik ben zelf ook herma moe geworden na een aantal conflicten met hen.

Fem zaad trekt me ook steeds minder.

En dat vindt ik best jammer, want er zit echt wel wat leuks tussen.

Hoever zijn je planten qua rijpheid?

Dan zou ik daar iig m`n beslissing op baseren en iig een te groot verlies uitsluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het inderdaad jammer, de keuze is inderdaad veel groter. En was voor vorige ronde helemaal zat van de spint op stekken. Ik had vorige keer met de Kolossus in het begin herma's (weet je nog wel) maar rond de zelfde tijd als nu (week 8) ook 1. Lijkt wel of het er gewoon genetisch in zit bij sommige pheno's, casey jones heeft hier volgens mij ook last van.

 

De rijpheid is ook een lastig geval. Door de ontkieming problemen in het begin zijn er 6 van de 16 "dames" later in het hok gekomen en dus ook later gaan bloeien. Daarvan zijn de overwegend indica pheno's als aardig op weg maar de sativa pheno's daarvan kunnen zeker nog een paar weken.

 

Tjonge wat een problemen deze ronde (misschien ook wel de oorzaak(:

 

- Ontkieming problemen daardoor 6 planten later

- Te laat met Ultra MG begonnen dus dikke M en en C te kort

- zeer vroege vergeeling door?

- Tensio's verkeerd gereset dus hele ronde te weinig water gegeven

- herma gezeik

 

 

Ik ga al uit van 1/3 minder als de vorige ronde. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te laat met Ultra MG begonnen dus dikke M en en C te kort

- zeer vroege vergeeling door?

 

 

N te kort. Hier kan je eigenlijk nooit te laat mee timen, aangezien je er mee moet beginnen vanaf de start ;)

 

 

Klote dat herma gezeik. Beste stekken nemen en een goede anti spint kopen. Kost je 50 euro. Maar is goed voor 10 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had van "iemand" vernomen dat de planten van teveel Ultra MG gingen strekken, en omdat er zo'n verschil in zat met de 6 nakomers ben ik pas in week 3 12/12 begonnen omdat ik geen gestrekte planten wou.

 

 

Die iemand was jij. ;)

 

Qoute uit PM van jou:

 

"ik had zonder ultra mg en ultra pk betere resultaten

 

van teveel mg krijg je lange dunne stengels, afharder vervangt de pk."

 

Het is jou schuld! ;)

 

Stekken zijn hier in de buurt moeilijk te krijgen, als ze te krijgen zijn dan per doos van van 104(?) en dan heb ik te veel over. De komende ronde ga ik dit wel doen om dat ik de rest van stekken ergens op guerilla kan zetten.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschil met jou en mij is dat ik met 48 stekken op 2,88 m2 werkte, pptjes van 45 cm volgroeid.

moet zeggen dat ik die ronde een heel hoog basis start ec had ook. heb ingewaterd op 2.0

dus das appels met peren vergelijken

 

 

 

excuus als ik je op het verkeerde been heb gezet, maar eigenlijk klopt het precies wat daar staat: "van teveel mg krijg je lange dunne stengels" "ik had betere resultaten" zie mn 1e kweekje gedoogkweekje tegenover de 2e.

 

ik ben inmiddels weer terug op 18 liters. aanbevolen hoeveelheid zit op 0,25-0,50 ml per liter. daar ga ik tussen in zitten en stop een paar dagen voordat ze uitgegroeid zijn. in mapito zit dan nog wel een ruime buffer.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwijt je niets hoor, heb het ook niet alleen om jou advies gedaan die ik verkeerd heb geinterpeteerd ook omdat volgens in de laatste week groei al A en B ben gaan geven met EC 0.9 en toen al snel verbranding zag. Week later weer voeding gegeven en weer het zelfde, toen maar om ze alleen water te geven die week en de MG ook maar uit te stellen. In het schema van aptus die ik vorige keer gebruikt hebt begin je ook pas in week 3 met de calmag. Dom natuurlijk omdat de verhoudingen totaal anders zijn per lijn.

 

Maargoed, toch niets meer aan te doen. Leer voor de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat de problematiek ermee te maken heeft gehad, de meeste hermaverschijnselen komen rond week 3 bloei.

Soms is het zwakke genetica, soms is het de kweker.

Ik heb in m`n KF ronde een hoop stress veroorzaakt, extreem geknakt, teveel bodemleven gegeven, ongelukjes maar geen herma`s.

De Amnees ronde ervoor, alles perfect......zwakke genetica.....3/4 herma`s.

 

Edit: soms is het natuurlijk ook een combi.

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst bij de zaadboer gaan klagen.

Sannie compenseert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie compenseert met een zakje zaadjes.

 

Dat stelt ook niets voor als je 1000 euro+ verliest door tijd of herma's

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: De problemen zullen er ongetwijfeld mee te maken hebben, maar vorige ronde had ik het ook. En toen ging wel alles lekker dus ja. Ben net zoals jou nu na 2 rondes fem zaad met herma gedoe wel weer even klaar met fem zaad. Volgende ronde ouderwets PP knallen.

 

@Foolthehill: Zoals juice zegt, daar heb ik nu niets meer aan. Sannie zijn service is prima maar als het zaad herma eigenschappen heeft heb je daar niets aan.

 

@Juice: Percies.

 

 

 

 

Gister alles gecontroleerd en helaas is alles bevrucht en ga ik vandaag op dag 57 er maar de schaar in zetten. Geen idee hoe snel zaden zich in 1 week zouden ontwikkelen, neem maar het zekere voor het onzekere. De zaadjes zijn nu nog mini mini en groen, als het gedroogd is zie je er hopelijk niets meer van.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgende ronde ouderwets PP knallen.

;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er al een beetje klaar mee, doe mij maar regulier zaad als het dan toch zaad moet zijn.

De ellende die je er van heb niet normaal, ik hoop dat jij mazzel bent want ondanks dat je weet waar je naar moet kijken gebeurd het gvd onder je ogen.

 

Kun je nagaan wat een gemiddelde leek met die rommel moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zaadontwikkeling duurt tussen de 5 a 8 weken, afhankelijk van de soort.Gevoelig soortje als bij de minste gering al 'mannelijke' bloemen gaat produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gobru: 25 op een m2 in 11 ltr potjes, ouderwets knallen. ;)

 

Zal ook wel ouderwets spuiten tegen spint worden. ;)

 

@Zap: Ik ook, er zaten op de herma plant ook niet veel bananen. Maar die er zaten zaten redelijk diep in de top tussen de foxtails van de 2e bloei. Zeer moeilijk te zien als je niet alles zeer grondig controleert regelmatig. Zo zie je ook maar dat een paar bananen de hele boel kan verneuken.

 

@Elmanlito: De discussie blijft of kolossus een herma gevoelig soortje is, heb daar vorige ronde ook wel contact over gehad met Sannie. Volgens Sannie lag het toch aan de invloeden van de kweker. Toen een prima ronde gedraaid zonder grote problemen zo als nu en toch Herma's.

 

 

Ik duik m'n koele keldertje in de komende 15 uur. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...