Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

topje drogen in een half uur

Recommended Posts

Is er een manier om een topje te drogen zodat je het kan roken in een half uur of een uurtje?

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

(sarcasme mode on )

tuurlijk..... de oven op 80graden en bakken maar ;)

 

of nog sneller ..... pleur het in de magnetron.. langer dan 3 minuten

 

(sarcasme mode off)

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat maar ben al aan het bier gegaan....!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

snel drogen van wiet kan wel .

maar binnen een halfuurtje is onmogelijk om al het vocht eruit te krijgen

en om het bladgroen af te laten breken heb je wel 2 weken nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan. Maar, hoe sneller droogt weet, hoe slechter kwaliteit. Dus, beter wachten tot normale droging plaatsvindt. Ik versta de situatie.

Je mag de wiet plaatsen in de envelop en dan in microgolf. Wees voorzichtig - zet eerst zier kort tijd. Beter doen dat per enkel keer. Onder andere methoden dit is het beste. Marihuana wordt niet niet erg veel slecht.

Andere methode: snijd de kop in stukken. Niet erg klein. Plaats dat op de ballast. Naar 1 -2 uur weet is droog om te roken, maar de kwaliteit is ver van de beste.

Het probleem is, dat het chlorofyl die in de plant zit heeft sterk scherp smaak,men hoest van.Hij heeft een lange tijd nodig om af te breken. Ten minste een paar weken.

Noch een methode laat water in de pot koken. Er op lig een plaat dar op jouw wiet. Ook moet stukjes maken. Na 1 uur mag je weet roken.

Ook, als Prettig gestoord zei - mag gebruiken ook een haardroger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk zo`n `vertaler` ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat anders, ik heb geen wiet maar planten. Pas als het gedroogd is wordt het wiet en dat duurt effe. De snelle manier van drogen is vaak de beste manier om al je tijd en liefde die je de dames gaf om zeep te helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, 1 topje zou ik zeker doen, al was t om sentimentele reden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij wil alleen maar een topje snel laten drogen, niet een hele plant ;)

Duurt wel iets langer dan een half uur, maar het kan dus wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topje op de ballast leggen , zoals al eerder gemeld.

 

ideaal is het niet , maar dat wist de topicstarter wel en in die situatie kan iedereen komen, dus niet te negatief mensen..

 

men neme een oven , en wat aluminiumfolie.

Pak je verse wiet in een beetje alufolie, en zorg dat het luchtdicht is.( bal ervan maken is oke)

5 minuten op 180 celcius, uit de oven halen , en terug laten koelen in de verpakking ( de bal pas openen als het op kamertemp is= 4 uurtjes of anders de hele nacht.

 

openen, en in de melk doen.

Melk op laag vuurtje , tot het net niet aan de kook is, en goed blijven roeren.30 minuten op deze temp laten.

Neem een thee zeefje om je mok wietmelk te zeven, voeg kaneel en rietsuiker toe naar smaak.

 

Als je daar niet superwaus van wordt weet ik het echt niet.

 

Vaak is het lekker om 30 minuten NA de wietmelk een stickie te roken. Die klapt er dan extra mooi in.

 

Succes met je bierkater vanmorgen ;)

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk als je met evsa's werkt komt geen warmte af jansen

 

van blowsterke afgekeken, topje naast de lucht roosters van je laptop leggen ,

duurt het nog wel even maar lijkt mij 1 van de beste manieren

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ziedaar een fijn voordeel van.....

een verdamper ;)

 

de eerste dampjes adem ik meteen uit

omdat hier het vocht inzit

dan paar minuutjes wachten, zonder element op je kop

en dan kun je dampen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de zon zijn kleine topjes ook binnen een paar uur droog. Wel drinken binnen handbereik houden voor de onvermijdelijke hoest buien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie op je reflector, geeft een betere smaak als op de vsa (minder extreme hitte) duurt hier iets van 2-3 uurtjes en dan rook ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja altijd lelijk zit je net lekker te chillen wiet op.......arch!!! Dan maar hals brekende toeren uithalen en

bij de buurman op zijn balkon geklommen om zijn kratje bier te jatten.... hahah hij moest er wel om lachen

vooral omdat de heen weg nog wel ging maar de terug weg heb ik halve wegen maar opgegeven dus effe

aankloppen op de deur met zijn kratje in de hand...wat verbaasde blikken toen wat gelach... door zijn huis

naar mijn voordeur en toen weer richting mijn bank om verder chillen... ghehehe!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jonger jaren wel eens gedaan, niet mega snel maar best rookbaar. bij een kennis een topje gejat van de plant

Topje in papieren envelopje, platduwen en een dagje tussen je portemonnee stoppen in je broekzak.

Dat groen smaakje krijg je om bovengenoemde redenen niet helmaal weg, maar knetter werd ik er wel van

Share this post


Link to post
Share on other sites

watercuren kan ook.

klaar in 3 a 5 dagen.

hydrogroet DV ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ao

lowa

 

in een half uur kan makkelijk mbv magnetron .

ik deed dan op vol vermogen kleine stootjes van 10 a 15 secondjes dat het nog net niet in de fik vliegt .

en dan na een keer of 6 a 7 a 8 is het te roken .

er blijft niet veel van over zo maar je kan ff roken .

het effect is dan altijd wat minder en je krijgt van die rood opgewreven oogjes der van maar je hebt wat .

 

 

hg

,m

Share this post


Link to post
Share on other sites

@parve

 

Hahahahahahaha, geweldig die halsbrekende toeren. Waar je allemaal niet toe in staat bent he als je nog trek hebt. Ik ken het. Heb uit een zelfde frustratie een keer een topje van een plant afgerukt en gewoon opgegeten. Een vreselijke smaak, maar werkte nog best aardig.

 

Wat eventueel nog een optie zou kunnen zijn. Natte top volledig brokkelen met een schaartje en op een papiertje in de magnetron laten drogen.

Uiteraard een gigantisch smaak en kwaliteits verlies, maar als de nood maar hoog genoeg is valt het te proberen. Gelukkig hoef je zo niet je hele hok op te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sweatcure!

Verhitten en laten ademen; uiteindelijk gaat het om t drogen; verhitting is verdamping; de smaak doet er even minder toe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...