Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

HPI-T laten zakken naar 40cm?

Recommended Posts

Hooi.. eindelijk zijn de Special Cheese stekken goed aangeslagen en het echte voorgroei/scrog werk is begonnen met binden etc etc..

 

Alleen zitten mijn 400w voorgroei HPI-T lampen nog steeds op 60cm terwijl er overal 40cm aangeraden wordt.. ze zitten ook nog eens in adjust-a-wings met clipfans op elk reflector die door de bulb heen blaast.

 

Nou, ik vind dat ze zo wel lekker gaan, maar heeft het zin om ze nog lager te zetten richting de 40cm ?

 

 

groet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPI-T geeft veel meer warmte af dan een reguliere HPS en daarnaast betwijfel ik ten zeerste of het wel goed blijft gaan met die fan langs de bulb blazend.

 

Persoonlijk zou ik echt die lamp niet meer gebruiken in een niet afgeschermde omgeving/kap ivm de risico's en ook het rendement bij dit type lampen, een Greenpower of Gavita Enhanced zal meer goed doen en is ook nog een stuk veiliger voor jezelf.

 

Het zou de GS verboden moeten worden om dit type lamp aan een doorsnee kweker als groeilamp te verkopen want dit is geen bulb die je erin draait en zo mee draait :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waarom niet lost child, ik heb er zelf ook 1. Die gebruik ik uiteraard voor eerste 2 weken groei icm topshield pro xl1. Ga er binnenkort tweede bij hangen, dan kan ik dit ook meenemen in de overweging welke bulb aan te schaffen.

 

Just curious :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik wel een uv bril om 'safe' te blijven. Maar zover ik begrepen had is groeien stuk sneller onder een voorgroei bulb dan meteen de 600w. En ik scrog weinig planten op groot oppervlakte dus vandaar dat ik die aangeschaft heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn hpi-t van 250 watt hing ook altijd op 35 tot 40 omdat dichter bij verdampings problemen gaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet precies wat die T erachter inhoudt maar heb stekken een week onder HPI gezet 24 uur licht regime. geloof dat ik de 400w lamp er een meter boven heb gehouden constant. niets geen strek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helder, maar wat is het gevaar waar lost child op doelt. Ik begrijp uit de toevoeging van LED kroket dat het te maken heeft met UV straling.

 

Iemand meer info hierover?

 

Thanks HH

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat is het gevaar waar lost child op doelt.

 

Paranoia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn medicijnen tegen hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is gewoon niet goed voor je ogen, maar in een gavita 1000 watt wil je evenmin niet kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet weet waar je het over hebt niet met termen gooien FoTH :)

 

Huidkanker, lasogen zijn er zo maar 2.

 

Wat staat er nu in de handleiding van Philips over deze lamp?

Use only in closed armature ;)

 

Zonnebril heb ik als tip gegeven want niet iedereen heeft een laskap in huis, beter iets dan niets en de meesten denken er niet over na om al je huid te bedekken als je met deze lampen in een OPEN armatuur werkt, een overall met hoodie werkt zo lastig en dat voor een lampie, die LC lult echt maar wat ;)

 

Geloof je me niet?

Vraag maar eens na bij Whazzup of stuur Philips een mailtje :D \

 

Alles beter dan een HPI-T een MH mag je in open armatuur gebruiken omdat glas vd bulb maar toch beter dan ook zonnebril .. Google zelf maar :D

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschuwingen en veiligheid

• Alleen te gebruiken in volledig gesloten armaturen, zelfs tijdens

testen (IEC 61167, IEC 62035, IEC 60598)

• De armatuur moet hete lamponderdelen bij elkaar kunnen houden

als de lamp breekt.

 

Dat staat er te lezen bij de 1000 en 2000 watt modellen.

Niets over gevaarlijke straling,

de evt scherven moeten worden opgevangen, in de sporthal of het winkelcentrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb lange tijd gewerkt met allerlei ontladingslampen....

 

de hpi-t durven idd zoals alle andere lampen wel eens springen van de warmte. ( ik heb dan vooral gewerkt met 2000w)

 

het verschil:

 

de hpi-t van philips is een kwik-jodide lamp, de hqi-t lamp is net dezelfde, alleen van osram

de son-t lampen zijn hogedruk natrium lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metaalhalogeen.. HPI-T van Philips.

 

het glas vd bulb.. .tsja die voldoet alleen op de hogere wattages aan die standaard, de 400W (600W is er niet)

niet dus

 

Alleen te gebruiken in volledig gesloten armaturen, zelfs tijdens testen (IEC 61167, IEC 62035, IEC 60598)

dit is niet alleen om de lamponderdelen op te vangen.. 1e aanduiding is UV filtering

 

The UV filter on the lamp meets the requirements of IEC 61167 is wat je bij hoog wattage altijd terug vindt in de specs.

 

Dit stukje ontbreekt in de specs van de philips HPI lagere wattagesrolleyes.gif en daar zit hem nu net de kneep en is waarom ik er maar over blijf zeiken

 

venijnige van dit soort dingen is dat je er pas als de schade al ontstaan is achter komt, vlekken in je zicht, rare jeuk of plekje of je pols etc en dat gun ik echt niemand door het indraaien van een bulb waarbij niet gewezen is op gevaar voor gebruiker, daarom ook mijn statement dat een GS dit soort lamp niet mag verkopen aan een cannabis kweker wetende dat die in een open armatuur terecht komt.

 

Op Overgrow waren er die inderdaad ploffende bulb hebben gehad, de 1000W, zag er niet uit die badkamer maar ook de onderamen niet, heet metaal brandt lekker weg ;) ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal duidelijk.

 

Ik geloof je prima, wist het alleen niet. Ben ik weer wat wijzer geworden, dank voor de info.

 

Blijf mn HPI wel gebruiken, maar zal de nodige maatregelen treffen. Webshops zijn wel makkelijk, maar dan krijg je deze info niet mee. Wellicht bij de meeste GS's ook niet.....

 

Gr HH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die weten het zelf ook niet, zit gewoon in assortiment wat ze bij de groothandel kunnen bestellen als 'groeilamp'.

 

Die 400W HPI-T is de 1vd laagste in wattage en wat draaien wij nu ook vaak... dus who cares dan he als W aanduiding overeenkomt, kan ook in E40 fitting die bulb dan moet je niet zeuren toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...