Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Forambik

één van de beste inname methodes voor de med.gebr.

Recommended Posts

Ik was vroeger een verstokte roker van tabak en wiet, sedert vorig jaar ben ik hiermee gestopt door middel van een vaporizer!

 

Nu gebruik ik enkel m'n vaporizer, aangeschaft na veel informatie op te zoeken -oa overgrow.com, NORML studies- ove rhet vaporizen ben ik ook overgegaan op vaporizen(dus dat je niet gewoon een soort pijp hebt waarmee je eigenlijk gewoon rookt).

Bij het aanbod van vaporizers is er helaas veel bedrog/zakkenvullerij, als het deftig is (vereisten oa correcte temperatuur en aangename manier inname) kost het je een hele duit.

 

Uiteindelijk is er maar 1 goede vaporizer dat is het“Volcanoâ€ontwerp (tja sorry verdamper-Evert maar jouw ontwerpen zijn qua temperatuur niet echt accuraat me dunkt, misschien als je een ander heteluchtpistool gebruikt en dit is niet het enigste nadeel van z'n ontwerp).

www.storz-bickel.com

 

Ok het is duur +-500 euro (er is evenwel een alternatief voor de hittebron, maar kost je nog steeds +-250 euro).

 

Waarop win je bij aankoop?

Je investeert in je gezondheid (long----EDIT---- is in Westerse wereld nr1 doodsoorzaak mede omdat het bestrijding erg moeilijk is), geen tabakkost meer, je gebruikt je wiet veel nuttiger waardoor je stukken minder verbruikt (echt niet te verwaarlozen!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal goed en wel maar als je weet dat in een cigaret (tabak) duizend verschillende giftige stoffen zitten is het blijkbaar niet enkel de teer die er voor zorgt dat je (long)----EDIT---- krijgt...

Dat vraag ik me nu es af zi.

Veel kans dat ik mis ben dus graag reply van andere (wijzere) mensen dan ik ;)

 

Wil volgend jaar ook 1 kopen als ik op kot zit.

 

grtz. radijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alle rook (van plantaardige afkomst) zit teer. Hoeveel licht aan de verbrandingstemperatuur en de plantensoort (cannabis ongeveer 7 maal meer dan tabak). Behalve teer zijn er nog een heel aantal stoffen die ook vrijkomen en ook niet goed zijn (verschilt weer per plant en temperatuur).

Als je gebruik maakt van een verdamper dan verbrand je geen materiaal maar stook je het materiaal op tot een bepaalde temperatuur. Bij deze temperatuur zullen een heel aantal stoffen verdampen en niet verbranden waardoor je de damp inademt. Het plantaardig materiaal blijft voor een groot deel intact. Dan kan je inderdaad nog discusieren welk systeem het beste is. De Vulcano is het beste af te stellen. Zelf gebruik ik de 12 Volts verdamper van Evert (dus niet die met een verfbrander!). Een voordeel van deze vind ik dat wanneer je er niet aan "trekt" er ook niks verdampt en dat je de temperatuur makkelijk kan varieren door je hand boven de opening te houden. Ik heb veel soorten vaporisers uitgeprobeerd, mijn keus viel op bovengenoemde van Evert o.a. omdat ik de vulcano te duur vind. Als je meer geld hebt is dat zeker een heel goed ding! Voordeel van de Vulcano vind ik dat je de zak makkelijk kan doorgeven, heb je het "sociale" van een joint ook weer te pakken!

Je zal bij het gebruik van een vaporizer merken dat elk wietje z'n eigen specifieke smaak heeft! Dit komt doordat behalve de (geur en smaakloze) thc en andere bewustzijnsveranderende stoffen ook de aromatische stoffen vrijkomen, lekker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
allemaal goed en wel maar als je weet dat in een cigaret (tabak) duizend verschillende giftige stoffen zitten is het blijkbaar niet enkel de teer die er voor zorgt dat je (long)----EDIT---- krijgt...

Dat vraag ik me nu es af zi.

Veel kans dat ik mis ben dus graag reply van andere (wijzere) mensen dan ik ;)

 

Wil volgend jaar ook 1 kopen als ik op kot zit.

 

grtz. radijs

hehe, wat je zegt klopt niet helemaal, lees erowid.org er maar is op na, maar graag even een aanvulling:

 

teer is de verzamelnaam voor 100'en stoffen die bij die verbranding vrijkomen, dusjah :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraagje...

 

Heeft die evert ook een site of iets dergelijks... ??

 

 

Ik heb op de Highlive beurs vorig jaar ook een keer van een vaporiser ge rookt

 

dat beviel me wel goed,, (Wel met mijn eigen wiet,, hun gebruikten de wiet iedere keer weer,, hij zei Dat de wiet niet opraakt ;) :blink: ik denk daar anders over... maar goed)

 

 

Dat waren ook eigengemaakte vaporisers ik weet niet wie hun waren.. Hij was wel gek daat ik nog.. Helemaal "verrookt" hahaha

 

Dat waren grote glazen potten weet ik nog.. Weet iemand toevallig wie dat waren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Dennisthe,

 

Kijk hier maar: http://www.de-verdamper.nl/vaporeizere.html

 

Ik heb zelf de 12 Volts versie en die bevalt me erg goed. Wat je zegt over wiet hergebruiken, ik heb zelf ook het idee dat Evert z'n wiet erg vaak hergebruikt, met mijn eigen wiet ververs ik vaker dan hij aanraad.

 

En die grote pot was volgens mij van die indiaan (Eagle Bill of Buffalo of zoiets ;) ) Was trouwens een lekkere vapo dat ding :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal goed en wel maar wat ivm met de correctheid van de temperatuur?

 

Wil je goed verdampen draait alles rond de temperatuur, studies wijzen uit dat vanaf 200 °C plantaardig materiaal verbrandt, de THC verdampt net onder de 200°C,dan zit je met rook van ongeveer 90% zuivere THC-damp (voor deze gegevens baseer ik me op wetensch. NORML studies).

Correcte temperaturen: volcano heat unit of heteluchtgeweer met electronische temp. aanduiding en adequate temp. regeling.

 

Kortom ik vind die 12V vaporize nogal vaag (mede door die "rook" op fotos ervan, verdampen dat is hoogstens een dicht mistje).

 

edit: je moet een afgewogen keuze maken, verdampen of een of andere rook-tool gebruiken (90% vd vaporizers op de markt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm, is wel waar wat je zegt Forambik. Toch voel ik me wel geroepen om de 12V versie van Evert een beetje te verdedigen.

Nadelen van zijn versie zijn dat je de temperatuur inderdaad te hoog kan laten worden door je hand continu op de bovenkant te houden. Je krijgt dan naar mijn idee toch een bepaalde hoeveelheid lichte rook binnen (niet goed o.a. door onvolledige verbranding veel koolstofmonoxide oftewel "kolendamp"). Je moet dus een beetje leren omgaan met het apparaat, zeker als je van roken overstapt op een vapo lijkt het alsof je niks binnen krijgt. Wacht even en je weet wel beter :D .

 

De verdamper heeft dus als nadeel tegenover de vulcano dat íe wat minder gebruiksvriendelijk lijkt (vooral in 't begin is het even wennen), het glas kan je makkelijker stuk stoten (veel glazen onderdelen, mooi maar kwetsbaar).

 

Zelf vind ik ook dat íe een aantal voordelen heeft: het ding kost de helft van de vulcano (mijn budget is niet zo toerijkend dat ik dat prijsverschil niet belangrijk vind!), de vaporeizer (12V) kan je beter buiten gebruiken omdat bij lage temperaturen (buiten vooral) de damp condenseerd tegen de binnenkant van de vulcano vulzak wat verlies betekend (iets waarover ze in de beschrijving weinig aandacht besteden maar mijn ervaring leert dat het wel meetelt). Nog een klein voordeel van de 12V (Evert) vind ik dat je het ding kan gebruiken met of zonder water (ik houd ervan om er water en ijs in te doen, doet me denken aan waterpijp. voor het effect maakt het trouwens niet uit)

 

Volgens mij is dit dan het verschil:

Vaporeizer: +stuk goedkoper

+geen verlis door condensatie

+te gebruiken als "watervapo" of als "gewone"

-minder gebruiksvriendelijk (vooral wennen in begin)

-kwetsbaar door dat er veel glas in zit verwerkt

 

Vulcano: +makkelijker precies te gebruiken

+makkelijker door te geven (als je samen gebruikt)

+robuuster gebouwd (geen glas)

-duur (nog duurder dan die andere!)

 

Om alle voorgaande redenen heb ik de 12V van Evert gekocht maar ik ken de vulcano en vind het zeker een heerlijk apparaat. Als je zo'n ding wilt kopen en het niet zeker weet, probeer ze gewoon alle twee! De vulcano kan je een tijdje op prof krijgen en terug sturen als íe je niet bevalt. De vaporeizer kan je in Nederland op verschillende plekken uitproberen of je belt Evetr hierover (zie site). Je hoeft dus niets te kopen zonder er zelf een goed oordeel over te kunnen vellen. Het zal toch zeer persoonsafhankelijk zijn voor welk model je gaat, ik vind niet dat de een duidelijk beter is dan de ander. Ze zijn wel zeer verschillend en daarom moet je er goed naar kijken wat je het prettigst vind.

 

I hope this is of some use :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me vindne in de meeste dingen die je aan bod brengt, het blijft een keuze die ieder voor zich maakt natuurlijk, waarbij ik me heb laten leiden door volgende zaken:

 

-accuraatheid van temperatuur

(waarom zoveel geld geven aan een vaporiser als het uiteindelijk een veredeld ookhulpmiddel is)

 

-duurzaamheid van constructie

(pothead en glas bij mijn weten geen goede combinatie)

 

-prijs

(mijn budget was ten tijde van aankoop beperkt daarom ook dat ik niet de volledige volcano vaporiser aangeschaft heb maar enkel de "volcano valve set" en als hittebron een top-of-the-line heteluchtgeweer dat aan bepaalde eisen voldoet, kostprijs totaal: +- 260 euro ipv +-510).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan me vindne in de meeste dingen die je aan bod brengt, het blijft een keuze die ieder voor zich maakt natuurlijk, waarbij ik me heb laten leiden door volgende zaken:

 

-accuraatheid van temperatuur

(waarom zoveel geld geven aan een vaporiser als het uiteindelijk een veredeld ookhulpmiddel is)

 

-duurzaamheid van constructie

(pothead en glas bij mijn weten geen goede combinatie)

 

-prijs

(mijn budget was ten tijde van aankoop beperkt daarom ook dat ik niet de volledige volcano vaporiser aangeschaft heb maar enkel de "volcano valve set" en als hittebron een top-of-the-line heteluchtgeweer dat aan bepaalde eisen voldoet, kostprijs totaal: +- 260 euro ipv +-510).

Zo'n hetelucht-pistool is volgens mij niet ontworpen om de afgegeven lucht in te ademen (ivm zuiverheid)

 

De volcano blijft ook op temperatuur, dwz als je hem 'aan' zet wordt hij op ingestelde temperatuur gebracht.

Op het moment dat de zak gevuld moet worden zet je die er bovenop en je zet de compressor aan.

Zak gevuld, compressor weer uit, maar de temperatuur blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben zelf ook voledig voor het gebreuk van vaporisers heb er een drietal staan ben begon, met goedkope en derna gespaard voor een veel duurdere maar goe zit dat dan eigelijk met een water piojp filterd dit niet ongeveer even goed (ik verkies vaporiser boven waterpijp omdat je bij een waterpijp meer iet nodig hebt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ook ik ben erg nieuwsgierig geworden naar verdampen omdat ik het roken van tabac wil gaan afzweren. Vooralsnog heb ik een simpel glazen bol verdampertje aangeschaft van €20 waar je een aansteker onder houden moet. Werkt ook en zeker als je in een probeerfase zit. Die €'s kom je wel te boven als het niet bevalt. De werking is prima en lekker fris. Werking is nog higher dan een joint en erg intens. En het is enorm leuk om verschillende soorten wiet uit te proberen omdat je nu veel meer op smaak gaat letten. Gelukkig heb ik ieder jaar min. 3 soorten in de tuin...gheghe.

 

Damp ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo'n hetelucht-pistool is volgens mij niet ontworpen om de afgegeven lucht in te ademen (ivm zuiverheid)

Daar doel ik dus op met "top-of-the-line heteluchtgeweer", het gaat dan namelijk een model met luchtverwarmingselement van keramiek.

Bij het type haardroger verwarmingselement komen er inderdaad schadelijke metaal-ionen vrij en misschien andere dingen niet geschikt voor inname heb ik me laten vertellen.

Onlangs las ik op overgrow dat het bij de vulcano om een "non-toxic alloy steel ", toch weer een metaal menging, waarschijnlijk ben je dus beter af met keramiek.

 

De volcano blijft ook op temperatuur, dwz als je hem 'aan' zet wordt hij op ingestelde temperatuur gebracht.

Op het  moment dat de zak gevuld moet worden zet je die er bovenop en je zet de compressor aan.

Zak gevuld, compressor weer uit, maar de temperatuur blijft.

 

Bij een heteluchtgeweer heb je dus het verschil dat om de temperatuur constant te houden je moet blijven lucht blazen (geen lucht blazen is toestel uitschakelen).

 

Ik kan me best voortstellen dat een vulcano erg fijn is en indien ik geen budgettaire beperkingen had gehad had ik me ook het vulcano verwarmingselement aangeschaft ipv goedkoper alternatief (dat overigens accuraat is maar ook z'n nadelen).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben zelf ook voledig voor het gebreuk van vaporisers heb er een drietal staan ben begon, met goedkope en derna gespaard voor een veel duurdere maar goe zit dat dan eigelijk met een water piojp filterd dit niet ongeveer even goed (ik verkies vaporiser boven waterpijp omdat je bij een waterpijp meer iet nodig hebt)

amai gij typt wel erg snel zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal,

 

Ook ik ben erg nieuwsgierig geworden naar verdampen omdat ik het roken van tabac wil gaan afzweren. Vooralsnog heb ik een simpel glazen bol verdampertje aangeschaft van €20 waar je een aansteker onder houden moet. Werkt ook en zeker als je in een probeerfase zit. Die €'s kom je wel te boven als het niet bevalt. De werking is prima en lekker fris. Werking is nog higher dan een joint en erg intens. En het is enorm leuk om verschillende soorten wiet uit te proberen omdat je nu veel meer op smaak gaat letten. Gelukkig heb ik ieder jaar min. 3 soorten in de tuin...gheghe.

 

Damp ze!

nee dit is geen zoveelste spampost :verrygood

http://www.wietforum.nl/editie6/index.php?showtopic=10181

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels proberen wij onze Vulcano veelvuldig en tot op heden zeer bevredigend uit. Alle voordelen zoals beschreven kloppen ook. Zelf moet ik erg oppassen met de grootte van de teugen die ik neem; bij een teug ter grootte van jointteug schiet ik in een nog heftiger hoestbui dan bij een joint met tabak. Het knock-knock effect is dan trouwens ook nog heftiger. Maar goed, met kleine trekjes kom ik er ook wel :-) Het ding is verder erg mooi en solide gebouwd. Voor tabak verdampen geldt ook hetzelfde. Je 'rookt' ineens heel erg en ik voelde even hetzelfde zweverige wanneer ik vroeger op een nuchtere maag de eerste sigaret rookte.

En de wiet is inderdaad erg lang te gebruiken. Na een paar keer gebruiken op stand vijf de wiet weer even losmaken en dan geeft zelfs de vijfde ballonvulling nog een merkbaar effect.

Kortom, de Vulcano mag blijven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, mijn budget is te klein om een volcano te kopen... volgens mij is dit de beste. Denk dat ik nu een verdamper ga kopen van Evert(www.de-verdamper.nl) maar welk model zou ik nu kopen?

 

het 220 volt model of het 12 volt model?

Overigens, weet iemand welk warme lucht pistool gebruikt wordt bij de verdamper? in feite is dit wel het belangrijkste, eens je de temperatuur kunt regelen... een digitale regelbare steinel heat gun zou ideaal zijn

 

een 2e optie is die steinel heat gun + de valve set van volcano

 

Zal er nog maar een nachtje over slapen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

de juiste temperatuur is van hoofdbelang

 

vulcano valve set en juiste heatgun kost je ongeveer 250 euro (als je genoeg budget hebt ga je natuurlijk voor de complete vulcano)

 

SVT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal,

 

Ook ik ben erg nieuwsgierig geworden naar verdampen omdat ik het roken van tabac wil gaan afzweren. Vooralsnog heb ik een simpel glazen bol verdampertje aangeschaft van €20 waar je een aansteker onder houden moet. Werkt ook en zeker als je in een probeerfase zit. Die €'s kom je wel te boven als het niet bevalt. De werking is prima en lekker fris. Werking is nog higher dan een joint en erg intens. En het is enorm leuk om verschillende soorten wiet uit te proberen omdat je nu veel meer op smaak gaat letten. Gelukkig heb ik ieder jaar min. 3 soorten in de tuin...gheghe.

 

Damp ze!

nee dit is geen zoveelste spampost :D

http://www.wietforum.nl/editie6/index.php?showtopic=10181

wat bedoel je nou?

 

ik reageer toch gewoon......?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat bedoel je nou?

 

ik reageer toch gewoon......?

Is ook niet naar jouw gericht, maar omdat hij de zoveelste keer die link naar zijn thread erop zet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...