Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

animals

animals in het bos

Recommended Posts

ja het is egt een pest die beestjes, somige planten hadden op elk blad zon spuw beest.

 

ik heb het schuim er af gespoten en ze dan de volle lading gegeven,

het was duidelijk te zien dat ze dat niet leuk vonden.

hopen dat ze weg blijven nu.

 

weet misschien iemand hoe vaak je die planten moet spuiten?

 

 

 

groeten, animal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op je fles staat 24 uur, dus dazz niet echt lang werkend, beter spuit je neem olie, dat blijft zo een week op je blad zitten zonder direct weg te regenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het werkt binnen 24 uur staat er ;) over 5 dagen kijken of er nog levende beestjes op je planten zitten, zo ja dan nog 1x spuiten niet spuiten tijdens de bloei. en na die 5 dagen goed kijken of ze dood zijn of leven want dooie beestjes laten weleens eens schilfertje achter en dan ga je spuiten maar dan is het niet eens nodig en een beetje slecht voor je plant. success

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nu ja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabinoide, bedankt vr de info.

 

we hebben ze vorige week ook al eens ingespoten met dit product, dus beter stoppen denk ik.

het lijkt me ook niet zo gezond.

 

@krasi, over neem olie heb ik al veel gelezen hier, je kan het blijkbaar voor van alles gebruiken.

ga eens op zoeken waar het te koop is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problem :verrygood

 

ik denk idd ook beter stoppen, maar als je planten egt nog volzitten met die luizen zal ik ze 1 week voor bloei nog 1x benevelen (zorg dat je alle beestjes raakt) dan moet het goedkomen!

 

succes cannabinoid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die "spuw beestjes" zijn schuimcicade ze worden ook wel koekoekspog genoemd, ik had ze bijna op elke plant op m'n guerilla.

Het is belangrijk dat je ze zo snel mogelijk weghaalt omdat ze de voedingstoffen uit je plant zuigen en de plant een groeiachterstand krijgt.

Een aantal van mijn planten hebben misvormde bladeren in de kop en volgen mij komt dat van die beestjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad omdat de schuimcicade de plantsappen opzuigen die normaal naar de nieuwe bladeren moeten stromen krijg je dus misvormingen in de groei.

 

Verwijderen die hap.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een van de dagen gaan we er weer naar toe, zal zien dat ik ze er allemaal afhaal.

 

heb nog iets liggen van de bio boer naast mij, hij heeft ons dit product gegeven toen hij zag dat we last van vraat hadden.

(onder de microscoop bleek dat het een larve van een of andere mot was)

 

volgens hem zou het niet schadelijk zijn voor onze planten,

(hij gaf wel toe dat hij nix afwist van cannabis) :verrygood

 

misschien dat we ze nog 1x inspuiten als die beesten niet willen weg blijven.

een paar maal per week er heen gaan om spuw te verwijderen is niet egt een mogelijkheid voor ons :D

 

merci voor de raad!

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Wat een klotezooi met die beesten ,ik had er nog nooit van gehoord,zo leer je elke keer weer bij .

Share this post


Link to post
Share on other sites

spuw beesten in koekoekspluggen, als je denkt dat het niet gekker kan ....

 

komen ze juist vertellen op discovery channel dat de zee meerminnen echt bestaan, :D

 

ik zal straks maar eens kijken of er geen smurfen in men paddo's zitten,

misschien is dat het probleem waarom ze niet groeien. :verrygood

 

je weet maar nooit wat er almaal rond loopt/kruipt/zwemt deze dagen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inspuiten met insecticide helpt niet,ik heb ze handmatig met een takje 1 voor 1 verwijderd en gedood.

Daarna heb ik de plantjes bespoten met vertimex sindsdien heb ik geen last meer van die beesten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet begrijpen dat je planten waar je zoveel zorg voor draagt. zaaien, opkweken, kuilen graven, uitplanten, nog eens langskomen om te checken, en dan nog eens om te zien hoe mooi ze zijn, en dan nog eens om er een jointtje te roken, daarna oogsten, thuis alles netjes drogen, curen en roken. Dat je die planten platspuit met gif. Sorry maar gaat er bij mij niet in.

 

Die spuigbeestjes kan je volgens mij er gewoon uithalen. Dan ff fijnknijpen of op gaan staan of zo.

 

Gif op je planten spuiten? Wat is dan de reden om voor jezelf te kweken? Dan is een ritje naar de shop 10 x zo makkelijk lijkt me. Het kost minder in geld en moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61
Ik kan niet begrijpen dat je planten waar je zoveel zorg voor draagt. zaaien, opkweken, kuilen graven, uitplanten, nog eens langskomen om te checken, en dan nog eens om te zien hoe mooi ze zijn, en dan nog eens om er een jointtje te roken, daarna oogsten, thuis alles netjes drogen, curen en roken. Dat je die planten platspuit met gif. Sorry maar gaat er bij mij niet in.

 

Die spuigbeestjes kan je volgens mij er gewoon uithalen. Dan ff fijnknijpen of op gaan staan of zo.

 

Gif op je planten spuiten? Wat is dan de reden om voor jezelf te kweken? Dan is een ritje naar de shop 10 x zo makkelijk lijkt me. Het kost minder in geld en moeite.

Fertimex kan niet zoveel kwaad als je het in het begin van de kweek doet ,als je maar net meer spuit in bloei want dat is niet goed ,ze hebben nog 3maanden de tijd om de stoffen die eventueel in de plant zitten te verwijderen die niet goed zijn .

Meerdere keren spuiten dat word erger ,dat moet je voor zijn ,spuit daarna met neemolie ,dat kan wekelijks dat kan geen kwaad .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan niet elke week langs gaan om spuw uit men planten te halen, ze zaten er vol van.

 

we hebben ze nog maar 1x ingespoten met incesticide om dat het er zo veel waren.

 

dat andere product (weet de naam niet) is volgens mij niet schadelijk voor plant of mens.

volgens de boer die ons het gegeven heeft zou het er gewoon voor zorgen dat de plant niet meer aantrekkelijk is voor die beestjes,

ze gaan er niet van dood.

 

hij mag er vandaag zijn tomaten mee inspuiten en morgen verkopen op de veiling als bio...

dus denk niet dat het zo veel kwaad kan zo lang we niet in de bloei spuiten.

 

als het geen kwaad kan voor appels en tomaten voor consumpsie (bio)

zal het ook wel geen kwaad kunnen voor onze planten dacht ik zo.

of zie ik dit verkeerd?

 

ik ben ook geen voorstander in spuiten, liever niet zelf

maar met die beestjes leek het ons wel de beste keuze,

we hebbe er te veel moeite in gestoken om alles gewoon te laten af vreten door die beestjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok cool, ieder zijn ding. als het bio is dan is het altijd beter als conventioneel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer even naar de spots geweest.

 

we mogen blij zijn dat onze planten er nog staan,

vorig weekend zijn er in de buurt van spot B een paar geurilla kweekjes ontdekt door de wouten. :D

aan onze spot was niks te zien, gelukkig.

 

we hebben nog 2 mannen uit getrokken en een dame over gepot.

van 3 planten is het nog niet zo duidelijk te zien, een er van is een herma denk ik.

 

hier een overzicht hoe het was toen we er aan kwamen.

gallery_37750_15791_2019164.jpg

hier de henkes,

gallery_37750_15791_3051482.jpg

gallery_37750_15791_1057192.jpg

lingse is een vrouw rechtse is een herma denk ik,

gallery_37750_15791_838503.jpg

gallery_37750_15791_3412841.jpg

gallery_37750_15791_2437141.jpg

hl vs rd

gallery_37750_15791_2542555.jpg

de rd's

gallery_37750_15791_163235.jpg

gallery_37750_15791_1169268.jpg

gallery_37750_15791_856896.jpg

 

de 2 mannen die we uitgetrokken hebben,

gallery_37750_15791_458348.jpg

 

van spot B heb ik niet vel foto's kunnen maken

we zijn er maar even geweest om dat het al te donker was om nog deftig te kunen zien.

een man hebben we kunnen vinden, een van de dagen nog eens langs gaan als het wat lichter is.

 

gallery_37750_15791_3775746.jpg

gallery_37750_15791_4392346.jpg

gallery_37750_15791_3077820.jpg

gallery_37750_15791_2154798.jpg

 

die spuw beestjes zijn ook ijndelijk weg gebleven :D

als de regen dit ook maar eens zou doen.... :verrygood

 

groetsels, animals :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

omg :D die zijn goed de lucht in geschoten

 

wees maar voorzichtig met al die blauwe petten activiteiten in de buurt van je spot

jammer dat je collega's niet zo voorzichtig zijn geweest :verrygood

heb je je mannetjes verder om zeep geholpen of heb je ze alleen uitgetrokken?

als je ze zo zou laten liggen als op de foto dan blijven ze in leven :D

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies . altijd de stam van de mannen doorsnijden boven de wortels

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die planten nog eens in 2 gebroken.

De bovenste helft mee genomen en ergens onder weg in een vuilbak gestopt.

 

normaal snij je ze gewoon af en laat je de wortels zitten of wa?

 

greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ziet er goed uit dit ,daarom volg ik dit dan ook .

Wel spannend met die wouten in de buurt ,je kan ze beter op een afstand houden ,dus niet teveel naar de spot gaan .

Misschien houden ze de buurt wel in de gaten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd we zijn altijd voorzichtig hoor,

 

de auto staat ver van de spot vandaan,

als we uit stappen trekken we onze waadpakken aan en gaan we heel de weg door de rivier.

zo laten we nergens een "pad" achter en worden we onderweg door niemand gezien.

 

onze spot is een soort van eiland in moeras gebied. zonder waadpak wil je er egt niet komen :verrygood

peuken van sigaretten en joints laten we nooit ergens achter.

en eens we op de spot zijn word er niet meer gepraat en gaan de bivak mutsen en hand schoenen ook niet meer uit.

 

we hebben zo al eens perrongeluk met onze onnozele smoelen op camera gestaan, dat leer je snel af hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd! u bent de 1000'ste bezoeker!!!

 

:verrygood :D :D

 

 

(how zit nog maar aan 900 sry)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie nachtfoto`s Animals, ik blijf het dikke spots vinden.

Je planten gaan lekker, ze vertakken ook goed, ze krijgen dus genoeg licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...