Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

killerweed

ADH 47 x 6 in de achtertuin

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik ben van plan om in dit topic mijn kweekverslag te delen met jullie over mijn ADH47, ik heb mijzelf geloof ik een tijd terug al voorgesteld in het daarvoor bestemde topic, maar hieronder nog even een korte introductie :)

 

Ik ben al een jaar of 4 lid van het forum, en heb ook minimale ervaring op het gebied van wiet kweken.

Jaren terug heb ik een topic gehad over mijn eigen kruising tussen de Lowryder#1 en een Early Bud.

Deze zeer onstabiele kruising gaf mij later uit 40 ontkiemde zaadjes zowel kleine autoflowers als grotere, niet autoflower Early Bud's.

Ik heb ervoor gekozen daar 3 dames van te houden die me uiteindelijk zo'n 120 gram fluffy wiet hebben opgeleverd na de oogst eind oktober. (Zo early waren ze toch niet echt) :) Dat is zo ongeveer mijn hele kweekgeschiedenis :tu

 

Afgezien van herma zaadjes uit het vogelvoer heb ik geen echte stappen genomen om wiet te kweken. De herma's waren trouwens puur omdat ik de plant zelf mooi vind en niet omdat ik wilde roken. Ik ben van een zeer regelmatige roker naar een zeer onregelmatige roker gegaan, en heb de afgelopen 3 jaar ook bijna geen jointje meer opgestoken. Door een trauma ging dit niet echt meer samen en heb ik besloten er zo goed als mee te stoppen.

 

To the point. Vorige week kwam ik toch toevallig even op het forum en kon het toch niet laten zaadjes te bestellen na het lezen van wat topics. Ik vind de planten zo mooi om te zien en als ik ze niet rook, kan ik ze altijd nog gaan kweken! :lol: Draag ik in ieder geval nog bij aan een schone lucht :tu

Omdat ik hier i.v.m. buren en andere factoren geen grote planten in de tuin kan zetten heb ik besloten 5 ADH-47 zaadjes te bestellen. Als bonus kreeg ik er zelfs nog 1 extra bij en diezelfde middag lagen ze alle 6 tussen de natte watjes. Dit was zo'n 5 dagen geleden.

 

Toen ik 2 dagen later zag dat de zaadjes netjes open waren gebarsten en er een klein worteltje uitkwam, heb ik besloten om ze 1 weekje op de vensterbank binnen te houden in kleine potjes waarna ik ze zeer waarschijnlijk overpot in 20 liter potten of in de volle grond zet. Vandaag zag ik al dat er 1 zaadje boven de grond is gekomen, dus misschien zullen ze niet eens de hele week binnen staan. :)

 

Één van mijn toekomstdromen/plannen is om uit de 6 zaadjes minimaal 1 mannetje te hebben en 1 gezond vrouwtje te gebruiken om zaden mee te kweken. Als de zaadjes dan vroeg zijn afgerijpt, zou ik er eventueel een aantal nog guerilla in een soort bos te zetten in de buurt. Denken jullie dat dit nog zou kunnen na deze ronde of luid het advies eerder, wacht tot volgend jaar?

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

 

Killerweed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannetjes.... zijn je mede buitenwietkwekers niet blij mee :) die hoeven meestal geen zaadplanten

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je deze zaden vandaan als ik vragen mag ?

 

gobru bedoeld zaad in de planten, zaadplanten zijn we wel blij mee (stekplanten/zaadplanten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Gobru: Ik snap dat andere mensen geen zaad in hun planten willen, maar als ik wel wat zaden wil kweken, hoe is het dan mogelijk om dit te doen zonder andere mensen hun planten te bestuiven? Op het moment dat er stuifmeel van de plant afkomt ben ik van plan om zo snel mogelijk alles (binnen) op te vangen in een plastic zak zodat ook mijn eigen eventuele vrouwtjes niet bestoven worden.

Of is er een makkelijkere manier?

 

Grow Weed: Ik weet niet of ik dit mag vermelden maar ik heb de zaadjes van Growerschoice.

 

Alvast bedankt voor eventuele andere aanvullingen.

 

Nog wat foto'tjes

 

gallery_15946_15792_305602.jpg

De zaadjes nadat ze met de post waren meegekomen.

 

gallery_15946_15792_1052476.jpg

Ze laten hun hoofdjes al zien!

 

gallery_15946_15792_798758.jpg

 

gallery_15946_15792_1102143.jpg

 

De (misschien) guerilla plek.

gallery_15946_15792_2321990.jpg

 

gallery_15946_15792_2921825.jpg

 

Tips of ziet het er niet goed uit? laat het met weten

 

 

Groeten KW

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk mag je dat vermelden, ik wist niet dat hun die ook in hun asortiment hebben ik ga eens even bijze kijken,

 

ik ben opzoek naar 1,40 pheno om op terug te kruisen

 

en even op je vraag omtremt mannen biinnen geen plastic gebruiken maar zilverfolie ( plastic is meestal of te stevig of niet stevig genoeg, en zilver/allu follie is vrij makelijk vormbaar en ook nog wel stevig ( als je randen en hoeken oprolt teminste )

gallery_34588_15605_30560.jpg

opdie manier houd je je buren tevriend ( al zouden ze niet weten opwie ze boos moeten worden als je 20 km vederopwoont )

 

 

edit net even gekeken ook het kleine pheno jammer ;(

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Grow Weed, bedankt voor je reactie. Ik zal wat met de tips doen.

Heb je enig idee hoe groot deze phenotype word? Ik heb begrepen zo rond de 60cm, is dit juist?

 

4 zaadjes zijn inmiddels ontkiemd en je kunt bij 2 van de plantjes al duidelijk de structuur van de eerste 2 blaadjes zien(niet de kiemblaadjes)

1 zaadje is net opengebarsten, en 1 zaadje kwam vloeibare witte pulp uit, dus die heb ik weggegooid.

 

Heeft iemand na het zien van mijn (mogelijke) guerilla spot nog aanmerkingen op de planten die de bodem bedekken?

Voor zover ik kon zien stond er een enkele varen, wat brandnetels en wat rietachtige stengels.

Of eventueel over de zon die mijn plek bereikt. De foto van de lucht en grond op de spot in mijn vorige post, heb ik gemaakt om 3 uur smiddags.

 

Alvast bedankt!

 

KW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat er nog niet veel te zien is toch maar even een update!

 

De plantjes zijn nu bijna een week boven de grond en staan sinds gisteren buiten. ;)

In eerste instantie heb ik er een in elkaar geknutseld kasje voor gemaakt, maar heb uiteindelijk besloten daar de aarbeienplant voorlopig maar in te zetten met (overwegend) droog weer.

 

Van de 6 zaadjes staan er in ieder geval 3 mooi bij, 1 heeft het wat minder naar zijn zin(de middelste), en de andere komt pas net boven de grond kijken(meest rechtse). Deze week ga ik potten halen voor de plantjes. Iemand een idee wat zo'n beetje een gangbare maat is voor buiten autoflowers? Het zal afhangen van hoe groot de soort word, maar is een 12 of 20 liter per plantje genoeg?

 

Hier nog wat foto's van de plantjes. :)

 

De 5 'overlevers' en de achterblijver in het middelste potje.

gallery_15946_15792_2291052.jpg

 

De aardbei plant afgedekt in verband met aardbei-stelende vogels!

gallery_15946_15792_585870.jpg

 

Dit is het 2e seizoen van deze kiwi, tegen alle verwachtingen in heeft ie de strenge winter in pot overleefd. Binnenkort maar eens een mooi plekje in de volle grond geven.

gallery_15946_15792_700735.jpg

 

Dat was m weer. Tips en of opmerkingen zijn welkom ;)

 

 

KW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Grow Weed, bedankt voor je reactie. Ik zal wat met de tips doen.

Heb je enig idee hoe groot deze phenotype word? Ik heb begrepen zo rond de 60cm, is dit juist?

 

KW

45 tot 80 klopt wel ja , is de kleine ibl(in bred line) en is vooral voor de binnen teeld geselecteerd, en dan de micro fluo kant op, de soort is gecreëerd door chaz voorheen hier opt forum actief,

Emtee en pide zijn daarna als een vande eerste met de soort door gegaan, en hebben bijde op kleine phenos geselecteerd, de rest van vrijwel alle zaden zijn via hun geruild, maar bijvoorbeeld van Carpe dium heb ik Posts gezien die impliceerde dat hij zaden met een 1,40pheno had/heeft,

 

Als iemand anders dit leest en denkt ik heb ook nog grote adh's geef ff een pm, kwil er goed voor ruilen ;) om me ndi47 vroegbloei ibl wat meer lengte krijgt door terug kruising op groter pheno

 

 

 

Autoflowers buiten zou ik alsnel een 11 tot 25 literpot pakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Grow Weed, thanks voor je info. Altijd leuk om te weten waar de oorsprong van je zaadjes ligt :D

 

 

De plantjes hebben genoten van het goede maar vooral warme weer de afgelopen dagen en hebben inmiddels een vaste verblijfsvergunning gekregen in de tuin :lol: van de 6 ADH-47 zaadjes staan er nu 3 in potten van 15 liter en mijn favoriet kreeg een woonruimte van 20 liter. Zo hoop ik wat concurrentie tussen de zaailingen op te wekken welke t grootst word :)

 

 

Tijdens wat afgraafwerkzaamheden in de tuin nog veel dikke wormen tegengekomen die mijn plantjes gezelschap mogen houden de komende weken. Ik zie nu dat mijn telefoon niet hier is, dus de foto's komen er zo snel mogelijk bij.

 

Hierbij de foto's:

 

 

gallery_15946_15792_2560306.jpg

 

gallery_15946_15792_1237236.jpg

 

gallery_15946_15792_721866.jpg

 

gallery_15946_15792_1594462.jpg

 

Ik heb in ieder geval al iéts te oogsten ;)

gallery_15946_15792_1656917.jpg

 

Groeten,

 

KW :D

 

 

Edit: Telefoon gewoon hier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwam toevallig nog foto's tegen van 4 jaar geleden. Dit zijn 3 vrouwtjes Early Bud x Lowryder #1.

Opbrengst voor 3 planten met een onderlinge stamafstand van 30 cm viel mee. 120 Gram droog.

De toppen zelf, zoals je ziet op de foto waren alleen niet veel meer dan alleen fluffy zooi.

 

De 3 planten:

gallery_15946_4914_374782.jpg

 

De opbrengst van 120 gram:

gallery_15946_4914_339904.jpg

 

Nu maar hopen dat ik met deze 4 plantjes ADH47 ook 120 gram opbrengst krijg ;) :)

 

Weet iemand of de ADH47 goed te roken is als medicinale wiet?

 

KW ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan of je de goede pheno hebt .. heb de kleinere meerdere keren gehad maar smaak en effect verschil was wel groot ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met de adh47

 

120 gram van die planten dat zou je niet zeggen , heb je ze niet veel te vroeg omgehaald?

 

het weer zat toen ook niet me he

 

Greetz dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Elmo, reden van mijn vraag is omdat ik zelf niet rook, en er graag anderen blij mee maak.

Mocht ik hiermee een zadenkweek kunnen doen en volgend jaar het hele gebied volzetten met autoflowers(uiteraard alleen vrouwen), was ik van plan om een deel weg te geven aan mensen die medicinaal wiet gebruiken. mocht het niet echt geschikt zijn ga ik zeer waarschijnlijk volgend jaar een soort neerzetten die beter geschikt is. :D

 

Da Dende: Het weer zat inderdaad niet echt mee die zomer, en daarbij kwam dat ik het risico niet wilde nemen om na mijn vakantie terug te komen en mooie toppen vol met rot had gevonden. Dan maar genoegen nemen met wat minder! Het smaakte trouwens echt naar gras kan ik mij nog herinneren, geloof dat nog meer dan 50% van de haartjes nog wit was..... :verrygood

 

 

KW :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga dan voor durban poison of Manitoba medicine of een K2 enz enz

dat zijn volgens mij de beter medicinale soortjes !

ik geef ook alles weg wat ik kweek, maar probeer wel de medicinale soorten te kweken.

wish ya luck deze kweek !

vorig jaar van 1 durban poison ruim een halve kilo af gehaald :D

laatste 1 maand geleden weg gegeven :D

by the way, als ze nog een gedeelte helder zijn kan je door het wat langer te laten curen ook nog wel opwaarderen wat werking betreft.

 

Grtn Erazer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reply erazer.

 

Ga er zeker over na denken, waarschijnlijk doe ik (hopelijk) met deze oogst dan wat plezierrokers plezier,

en ga ik volgend jaar kijken voor wat soortjes die ook medicinaal goed te roken zijn.

 

Zijn de soortjes als Durban Poison, Manitoba en k2 ook gewoon goed te roken voor mensen die van een wat sterkere wiet houden?

 

Groetjes KW :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor.

vooral die k2 is een beste bonker :D

durban als goed gecured een bankhanger :D

en Manitoba een lekker genietertje :verrygood

 

grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, tijd voor weer een update.

Thanks erazer, voor je antwoord, ik heb het idee dat het dan k2 gaat worden volgend jaar :verrygood .

Zijn toevallig de deense soortjes ook geschikt als Medi-Wiet?

 

Heb gistermiddag weer wat foto'tjes gemaakt van de plantjes.

Inmiddels zijn er 3 al een flink stuk gegroeid, de 2 achterblijvertjes zijn nog klein dus heb die maar samen in een 15 liter bak gezet.(Is nog niet te zien op de foto)

 

Hier de foto's:

 

 

gallery_15946_15792_478797.jpg

 

 

 

gallery_15946_15792_1265647.jpg

 

 

Het fenotype van deze lijkt iets te verschillen dan die van de anderen.

gallery_15946_15792_808039.jpg

 

 

 

gallery_15946_15792_1956001.jpg

 

 

gallery_15946_15792_1539047.jpg

 

Zijn er nog mensen die op de volgende "guerilla"spot nog iets aan te merken hebben? Begroeiing en dergelijke?

 

gallery_15946_15792_2921825.jpg

 

 

Thanks voor alle reacties tot nu toe! :D

 

KW :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riet groeit vaak op natte grond.

Manitoba Medicine werd ik lang zo stoned niet van als de ADH47. Succes met je kweek!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

in princiepe zijn alle goede cannabis soorten geschikt als medicijn ....

 

canna is medicatie . altijd . elke keer weer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reply

 

De grond is inderdaad redelijk vochtig op de spot. Ik zal het maar moeten testen denk ik en ondervinden wat het gaat worden.

 

Elmo, Cannabis is inderdaad een medicijn. Er zijn te weinig mensen die dit weten en met de propaganda van tegenwoordig zal dat voorlopig ook nog wel duren. De massa houdt zijn eigen domheid natuurlijk ook nog eens in stand...

 

Ik ben ook een beetje op zoek naar een laag psychoactief soortje zodat ik zo nu en dan ook nog eens kan roken.

 

KW :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar ben ik weer met wat nieuwe picca's van de plantjes. Zo met het lekkere weer zien ze er goed en gezond uit.

Ik vind wel dat ze wat langzaam groeien. Als ik kijk naar plantjes van anderen zijn die met 5 weken al 2 of 3 internodes verder, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

 

Ik vind ze er goed uitzien tot nu toe, maar laat het eindoordeel over aan jullie!

De achterloper herpakt zich na het langzame ontkiemen niet echt dus denk dat dit een mini'tje blijft.

Desondanks laat ik hem er ook bijstaan. Geen discriminatie hier op grootte :specool

 

Goed de foto's

 

Het kleintje

gallery_15946_15792_976143.jpg

 

 

Z'n iets groter broertje/zusje

gallery_15946_15792_5200138.jpg

 

 

gallery_15946_15792_3005716.jpg

 

De grootste. Als dit een vrouwtje word ga ik deze bestuiven met de grootste man(mits ik die heb) Is t een mannetje vang ik t stuifmeel op.

gallery_15946_15792_4935965.jpg

 

 

Nog geen bloeiverschijnselen na 5 weken?

gallery_15946_15792_2778914.jpg

 

 

gallery_15946_15792_2281766.jpg

 

 

 

Is t normaal dat je bij autoflowers zolaat de bloeiverschijnselen ziet? Kan het me niet meer herinneren met de Lowryders die ik had 4 jaar geleden.

 

Alvast bedankt voor reacties!

 

 

Killerweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook twee autoflowertjes staan. De één staat buiten en de andere binnen, beiden dezelfde, doch is de autoflower binnen al bijna klaar met de bloei terwijl de andere nu pas begint te bloeien. Geen zorgen maken dus is normaal. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update.

Winterwolf, het is inderdaad waar dat het wat veel verschilt onderling. Dat kon ik me nog wel herinneren met autoflowers.

Wat bij jou is gebeurd had ik alleen niet voor mogelijk gehouden! Wist niet dat t zoveel kon verschillen.

 

Inmiddels weet ik voor 99% zeker dat de grootste een vrouw is, hoop geen herma, maar heb in ieder geval witte draadjes gesignaleerd!

Van de 1 na grootste kan ik het nog niet helemaal goed zien. Ze groeien wel als kool :lol:

Tot nu toe komt er sinds 3 dagen per dag bijna 1 hele internode bij, dus zie elke dag flink wat veranderingen.

 

Ziehier de foto's.

 

Het hele zootje ongeregeld

gallery_15946_15792_786104.jpg

 

 

Het vrouwtje vanaf de zijkant. Ze maakt een mooie stevige stam aan. Mocht de zadenkweek er komen word deze vrouw uiteraard voor een deel bestoven om hopelijk het grote fenotype te behouden.

gallery_15946_15792_3685053.jpg

 

 

Close-up van de witte haartjes

gallery_15946_15792_2544321.jpg

 

 

De 1 na grootste, Waar ik bijna het geslacht van kan zien, twijfel nu heel sterk aan wat t is.

gallery_15946_15792_1118406.jpg

 

1 waarvan ik vermoed dat het een man betreft. Ook deze is redelijk groot gegroeid. Mocht dit een stevig mannetje worden gaat dit de vader worden.

gallery_15946_15792_4378827.jpg

 

Dat was 'm weer!

 

Iedereen verder nog heel veel succes met kweken!

 

KW :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste foto is een mannetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer met een update.

 

Sinds de laatste update heb ik bij 2 plantjes het geslacht kunnen bepalen.

 

Elmo2007: je had inderdaad gelijk dat de laatste foto een mannetje is. Dit heb ik nu zelf ook goed kunnen constateren.

Verder leek het er eerst op dat de 1 na grootste plant ook een mannetje zou worden. Maar ik heb nog niet zo'n getraind oog om het in een vroeg stadium te zien. Dit is gelukkig ook een vrouwtje geworden.

 

Eigenlijk dus precies wat ik wilde. De 2 grootste zijn vrouwtjes en het mannetje is iets kleiner. Op deze manier zal ik 1 van de vrouwtjes waarschijnlijk compleet bestuiven en de andere met rust laten.

 

Hier de foto's

 

gallery_15946_15792_2110917.jpg

 

De 2 vrouwtjes

gallery_15946_15792_2463107.jpg

 

gallery_15946_15792_1137159.jpg

 

Het mannetje

gallery_15946_15792_134431.jpg

 

 

Geslacht onbekend

gallery_15946_15792_2889978.jpg

 

 

Geslacht onbekend

gallery_15946_15792_133868.jpg

 

Vrouwtjes

gallery_15946_15792_655729.jpg

 

 

gallery_15946_15792_225771.jpg

 

 

 

Dat waren de foto's.

Mocht iemand nog opmerkingen of tips hebben, hoor ik het graag :lol:

 

Groeten :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...