Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Oppersmoker

Van tent naar hok..

Recommended Posts

zal wel loslopen met de sneeuw op het dak met 2x 600w.

 

desnoods laat je de bovenkant van je grow ruimte 5 cm onder het dak eindigen, dan verspreid de warmte zich over de hele ruimte. las dat je hoogte zat hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd leuk als mensen meekijken, en ook nog reageren! ;)

 

Steenwol was beter geweest, maar denk dat het voor dit hokje wel voldoet..

Daarbij vind ik piepschuim toch fijner werken dan b.v steen- /glaswol (en al helemaal met het werken boven je hoofd, en temperaturen van 30+ :jump: )

 

Maar goed..zoals gezegd ben ik verder gegaan waar ik gebleven was, namelijk het afwerken van het plafond.

Ik heb alle gaten/naden en kieren afgedicht met PUR en toen begonnen aan het plaatsen van de gipsplaten: (wat een hel was dat zeg!)

 

Moet er wel even bij zeggen dat dit mijn eerste ervaring was met het maken van een plafond, en ik liever geen hulp wilde hebben van andere.

Na de eerste 2 platen zag ik het leven niet meer zitten, en ben ik er voor even mee gestopt! Op een trapladdertje met de plaat op je kop tegen de balken aan zitten duwen om vervolgens de schroefmachine te pakken en een schroefje uit je broekzak....en dan de schroef nog op het bitje zien te krijgen zonder dat de rest beweegt.. (en ook hier weer met een temperatuur waar je krokant van wordt) :P

 

gallery_35954_15778_2238942.jpg

 

Oke, even afkoelen......

Na een duik in het zwembad en de batterij weer enigszins opgeladen..vrolijk terug naar mijn "kunstwerk"

Ik kijk er naar en dacht ineens..Fuck, er moet een patroon in?!

 

De vrolijkheidsmeter zakte weer aardig in waarde en heb ze er toch maar weer afgehaald..toen bedacht ik me dat ik ze wel eens met een stok heb zien werken..

Dus 2 latten gepakt, en deze op maat aan elkaar geschroefd, toen één lat dwars erop en tadaa...mijn 2de hulp!!

 

Hierna ging het vlot en zodoende zit die er dus ook in: (en ja, mooie golven zijn niet lelijk!)

gallery_35954_15778_743086.jpg

 

Heb expres de eerste rij open gelaten, omdat ik hier nog wat kabels en de slang van de afzuiging doorheen moet halen!

Vandaag zal er weinig gebeuren, maar het jeukt wel om verder te gaan..

 

Dat zal zijn de platen afsmeren en verven, muren verven en alles afkitten..

 

Tot snel! :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Oppersmoker,

Mooi project ;) .

 

Sterkte met de werkzaamheden en deze temperaturen :jump: .

 

Groeten Beaker :P

 

Edit; ik had je laatste post niet volledig gelezen :jump:

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes inderdaad met deze temperaturen haha.

Mooi project ik volg je ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk Smoker, maar was 1 zijde van de gipsplaten niet wit? scheelt je zoveel schilderwerk als je deze naar beneden had gericht. ;-)

 

Zag tussen je drooghok en "bloeihok" nogal wat ruimte, is daar ook een reden voor? Anders heb je misschien iets meer entreeruimte als je dat doorschuift en kan die deur net effe een tikkie groter dan op de tekening als je er met zand, water e.d. doorheen moet.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer! ;)

 

@tricky,

 

Dit waren stucplaten en zodoende 2 bruine kanten..

En de ruimte wat ik tussen het bloei-/drooghok heb zitten is omdat daar nog een luik komt, zodat (mocht het mis gaan achterin) ik er nog altijd bij kom.

 

Kleine update:

 

Plafond is afgewerkt en de eerste latten zitten tegen de muur!

Ben alleen nog aan het twijfelen over de vloer, maar dat komt ook omdat ik er ook nog niet uit ben welk medium ik verder ga..

Want had eerst het volgende in gedachte:

 

(Verhoogde vloer, met gaten tussen de potten voor de aanzuig, dan een filterdoek onder ertegen spannen en de gaten afdekken met horgaas)

gallery_35954_15778_53450.jpg

 

Enige probleem met deze opstelling is het water geven, want een bak maken met vijverfolie en daar gewoon een emmer water ingooien is natuurlijker makkelijker!

 

Maar nu ben ik ook wat Mapito verslagen aan het lezen en dit lijkt me ook wel interessant!

Alleen moet ik dan een dubbele bodem maken om zo een eb/vloed opstelling te creëren, dus eerst maar weer eens uitzoeken wat ik wil..

Als je een mening/voorkeur hebt, is die natuurlijk welkom!

 

Oja, en nog wat foto's van de eerste opzet:

 

Dit was de eerste opzet, maar was er niet tevreden mee..Dus weer afgebroken en opnieuw begonnen :P

gallery_35954_15778_737803.jpg

gallery_35954_15778_386414.jpg

 

En dan het plafond (het is te zien dat ik dagelijks een muis in de handen heb ipv een hamer) Maar goed, de ruimte is nu wel volledig dicht aan de bovenkant tegen nare beestjes en ook geïsoleerd.

gallery_35954_15778_912906.jpg

 

Maar goed, ik ga nog eens wat verslagen lezen en zal dan een beslissing maken wat te doen met de vloer!

Tot dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip voor een volgend plafond

 

twee rachels nemen die drie cm langer zijn dan de hoogte van je plafond, daarop twee korte stukjes rachels slaan zodat je een soor T krijgt.

gipsplaatje op je hoofd en rachels (T) vlakbij tegen een muur zetten

gipsplaat tegen plafond drukken

T pakken en er klem onderzetten en voila je kan rustig je schroeftol en schroefjes pakken en gaan schroeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoet er netjes uit toch!

Waarom zet je het niet gewoon helemaal vol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt er serieus werk van he Ziet er goed uit man die eerste tekening met die gaten in de vloer is toch prima.

Ik geloof dat rainman een mooi pdfje gemaakt heeft van hoe een labyrint te maken.

Misschien is dat wat voor je simpel maar werkt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aanzuig via de bodem zou ik niet doen. als het koud is laat je je lucht het best boven, of op hoogte van je lampen binnenkomen.

 

je bent best handig zo te zien, eb vloed systeem zou leuk zijn met dubbele bodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

 

Geloof me als je van tent naar hok gaat wil je nooit meer iets anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey opper, je projectie neemt al serieus vorm aan.

Ga je tussen je kepers en de muur isolatie plaatsen?

Zoals ingrow zegt je moet eens het verslag van rainman lezen, super hokje dat hij heeft gemaakt.

Have fun building.

Edited by Tune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hok > tent x1000

 

Maar niet om een grammar nazi uit te hangen, maar vraag het mezelf af.

Ben je met je vrouw aan het sparren (discussiëren???) over het hok?

Of aan het sparen?

 

Niet lollig of lullig bedoeld hoor

 

Waar blaas je af ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen, als eerste bedankt voor de reacties! :jump:

 

Dan de vragenronde:

 

@ Prutsertje,

Thanx voor de tip! Zoals je misschien gelezen had, was ik er al achter gekomen om een lat te maken, en deze eronder te klemmen! Alleen dat van de T was nieuw voor me, dus die houden we erin voor de volgende keer!

 

@Agent,

Vol zetten was een optie ja, maar omdat het puur voor eigen gebruik is heb ik niks aan 1 kilo of meer! Dan grow ik liever alles verschillende soorten zodat ik wat te kiezen heb..

 

@Ingrow,

Jij ook bedankt voor de tip, echter ga ik toch voor een hydro kweek i.c.m. met eb/vloed systeem..dus gaten in de bodem lijkt me dan niet meer zo handig :P

 

@Jeice,

Het gaat sowieso een hydro hok worden, echter wel moet voedingsvat en dus niet meer met een dubbele bodem (zie nieuwe update onderaan)

 

@Johnny_sack,

Dat was dus ook een van de redenen om ervoor te gaan! En al helemaal omdat het zich in de garage afspeelt, waar de temperaturen nogal kunnen schommelen!

 

@Tune,

Tussen de kepers en muur zitten hardschuimplaten van 3cm, welke strak tegen de muur gekit zijn! De kepers hebben een afmeting van 5x5cm dus heb ook nog een spouw van 2cm..

 

@Boefje030,

Hahaha, sorry voor mijn Limburgse uitlatingen! Maar het is dus in de vorm van discussiëren! En de afblaas gebeurd tussen alle hokken in (zie tekening)

De lucht wordt afgezogen in het kweekhok, en de uitblaas is aan de andere kant van de muur in de garage (binnen) waar weer een ventilator op de "warme" luchtstroom gericht gaat worden..(Zie foto in update)

 

Dan de Update:

 

Zoals aangegeven was ik aan het twijfelen om over te gaan op hydro (mapito) en heb de knoop doorgehakt!

In de opstelling hieronder zie je (de alweer) gewijzigde plannen..Ik ga dus nu voor een eb/vloed systeem i.c.m. de 5 smartpotten welke ik al had..

Aangezien het dus geen dubbele bodem gaat worden, ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing en dan is een 200L vat geworden om zo tussen de 10 a 15cm te vloeden!..

 

Het voorgroei kastje is verplaatst boven het vat, en het drooghokje komt nu ernaast te staan..en in de hoek houd ik dan een klein werkbankje over om eventueel wat dingen te doen..en eronder kan ik nog wat spullen kwijt :jump:

 

Hier wat nieuwe plaatjes..

 

Deze opstelling had ik als eerste, maar zag dat ik zo in de knoei kwam met de afzuiging! Vandaar de kastjes omgedraaid..

gallery_35954_15778_46381.jpeg

 

En uiteindelijk is dit hem geworden!

gallery_35954_15778_79893.jpeg

gallery_35954_15778_5291.jpeg

 

Om meteen de vraag van Boefje030 te beantwoorden met foto's:

 

Hier zie je de plaats waar de afzuiging naar buiten gaat vanuit het hok:

gallery_35954_15778_1009860.jpg

 

Aan de andere kant ziet het er zo uit:

gallery_35954_15778_274253.jpg

 

Ik ga tussen die balken wat stenen weghalen, zodat ik daar de afblaas doorheen kan duwen, en waar je nu de afblaas ziet zitten van mijn tentje zal straks een klein ventilatortje komen welke gericht is op de nieuwe afblaas!

 

Tevens ben ik nog heel even bezig geweest met het timmeren van....

Ik weet....er is nog een hoop te doen, maar gelukkig heeft het geen haast! :jump:

 

Vloer waterpas gezet met hulp van stelpootjes..

gallery_35954_15778_2407807.jpg

 

En de restanten van mijn materiaal opgemaakt..

gallery_35954_15778_793815.jpg

 

Nu alles bekend is (voor de 3de keer) kan ik het overige gaan halen om zo alles te maken wat ik bedacht had..

Tot dan!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat betreft het eb vloeden. het mooiste is als je potten op een kleine verhoging staan zodat ze goed kunnen uitlekken met leegtrekken. zo hebben ze nooit natte voetjes en kun je je drain beter aflezen. 6-7 cm vloeden is meer dan voldoende. hoe meer je gaat vloeden hoe hoger het % water je terugkrijgt. mooiste is als je ongeveer 2/3 water terug krijgt, kun je je vat verversen met 1/3 schoon water.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Van het sparren vermoede ik al.

 

Kijk je wel uit met vocht in je garage, onderschat dit niet hè...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip! Wat hydro betreft is alles nieuw voor me, en zag in meerdere topics terug komen dat gevloed wordt met 10cm..vandaar mijn keuze voor een 200L vat..maar zoals jij aangeeft kan dit dus ook de helft zijn om zo 2/3 terug te krijgen en 1/3 aan te vullen..dan heb ik ook (zoals ik ergens gelezen had bij een post van jou) na 3 keer mijn hele vat ververst ;)

 

En nu eens bedenken hoe ik die smartpotten op een verhoging ga zetten, dacht eigenlijk dat die smartpotten gewoon op de grond konden, omdat ze toch van alle kanten alles opzuigen en ook weer uitlekken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

das wel zo, maar onderin je pot blijft altijd water hangen. dat is het water wat je wil meten.

 

onderin kratjes plaatste ik plastic kabelgootjes van ongeveer 5mm hoog. denk dat dat onder smartpots geen succes is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey opper, zijn er nog veranderingen gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin.... is hier zekers gemaakt!!

 

Zag je topic net pas, en je bent super op weg, alleen net toen 't interessant werd hield het verhaaltje op...

 

 

 

Miss een idee voor je smartpots om normale (plastic) potten te halen van zelfde grote, met verhoogde onderkant, en daar alleen de onderkant van te nemen?

 

 

Ook ik blijf plakken en ben benieuwd naar de vorderingen!?

 

Grtz Mowgli

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt een super verslag!

hier ben ik al een tijdje naar op zoek..

nice job :smoke

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas ligt het projectje even stil. Ben sowieso 2 weken weg geweest en wilde het eigenlijk afmaken in de laatste week van mijn vakantie..maar mijn gezondheid laat me momenteel even in de steek! :lol:

 

Dus mowgli, je zal nog wat geduld moeten hebben..

 

Heb trouwens wel al alles in huis om het (zoals in de laatste schets) te maken! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel last van je rug kerel ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontstekingen zijn momenteel flink actief ja! Maar weet uit ervaring dat dit (gelukkig) niet al te lang aanhoud..

Zal ook mede door het weer komen, die warmste dagen waren juist mijn topdagen..

 

Kumt goot! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...