Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
harryd

Vreemd krullend blad probleem

Recommended Posts

ik was gister bij iemand die problemen heeft en ik zelf ook echt geen idee heb wat het kan zijn

 

LV 70 %

TEMP 22/28

 

Groei 2 weken

staan nu in de 1ste week bloei en staan helemaal stil doen niks krijgt alleen maar vreemd krullend blad

 

nieuwe aarde lightmix

Share this post


Link to post
Share on other sites

hummm. :)

onder wat soort licht staan ze?

heeft de plant voldoende co2 beschikbaar?

hydrogroet DV :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder 2x 600watt

PPM waarde staat op +/- 500.. schommelt tussen de 500 en 700 ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weinig water, meer water geven en geen voeding.

 

De omgevingsfactoren zetten aan tot hard groeien (70% en 22-28 is prima) maar ze kunnen amper nieuwe wortels aanmaken omdat er geen vocht in de pot zit. Daarom gaan ze bladoppervlak verkleinen om verdamping te voorkomen (sluiten huidmondjes) en krijg je dat bollende blad.

 

Hoeveel water krijgen deze planten per keer en hoe vaak denk dat het 11ltr potten zijn waar ze in staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze krijgen ongeveer +/- 300cl water .. maar het wordt niet echt opgenomen .. potten zijn nog zwaar

 

geen tensio meter maar kijken naar de groei en voelen aan de pot

 

ik vind ze persoonlijk is aan de natte kant zelf, als ik er aan voel.. ze krijgen geen voeding .. 1 keer wat roots mee gegeven

 

staan idd in 11 liter potten aarde lightmix

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus je planten staan al minstens 3 weken op lightmix. :)

ik dacht dat lightmix maar voor 3a4 weken voeding aan boord heeft. :)

lostchild gaat dat weten. :)

hoe meet jij je co2

hydrogroet,DV :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben 2 weken in een voorgroei tent gestaan in 1 liter potjes.. daarna overgepot naar de 11 liter .. 1 dag laten wennen en toen over naar 12/12

 

de C02 wordt gemeten met een dimlux en netatmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

300ml pdg op 11ltr is niks en zou zo opgenomen moeten worden, hier kan ik 750ml pdg kwijt op 6.5ltr.

Is er niet nog een pot en wat lightmix die je kunt vullen en dan vergelijken?

 

Wat natuurlijk ook nog kan is dat ze bij aanzet veel te nat gezet zijn en dat ze sindsdien steeds die 300ml gekregen hebben, dan is bovenkant pot ingedroogd en onderin zeiknat idd.

 

Zitten er extra gaten in onderkant pot of alleen die standaard gaten aan de zijkant?

Dan blijft er snel ook (te)veel water onderin staan.

 

Soortje lijkt een Amnees en die houdt van een beetje vochtige voetjes in de groei en bloei.

 

Die 2x600 in wat voor tent en hoe is oa aanvoer en afvoer lucht geregeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff stoppen met co2 geven

 

klopt het dat je amper wortels in je pot hebt? rond deze periode moet je juist ff droogtrekken ipv watergeven.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze hebben 2 weken in een voorgroei tent gestaan in 1 liter potjes.. daarna overgepot naar de 11 liter .. 1 dag laten wennen en toen over naar 12/12

 

Dan vraag je erom :)

Die stekken kunnen nooit de hele pot goed doorwortelen en hebben zo (desondanks perfecte klimaat) na een perfecte start een gigantische struggle om de boel bij te houden (lv, co2 ed geregeld).

 

Op een 6.5ltr hadden ze er perfect bijgestaan en had nu voedingschema ingezet kunnen worden.

 

Volg advies van Amnees, des te minder overdrive nu des te beter

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze waren niet te nat met inzetten .. krijgen water van onder en boven.. door te kijken en voelen .. potten hebben gaten aan de onderkant en zijkant

klopt is een amnees

 

er staan een aantal potjes tussen die gemixt zijn met special mix en lightmix .. zit geen verschil in ... erg vreemd maar waar

 

luchthuishouding

OC 3500

Afzuiger 1000M2 .. afzuiging staat op +/-300 dmv een AEW voor lichte onderdruk

 

 

CO2 krijgen ze nog niet .. kraan staat uit. die waardes zijn van de natuurlijke omgeving

 

dit zal ook moeilijk te geloven zijn .. maar hij heeft er ook een aantal droog laten trekken .. ook geen verschil ...

 

in de voorgroei tent gingen ze als een kogel .. nu staan ze dus ongeveer 1 week iets langer en zijn net aan een paar cm gegroeid...

 

er is alleen deze ronde oude PVC folie gehaald en vervangen door epdm op mijn advies .....

 

okay te snel overgaan waarschijnlijk.. ze hadden wat langer in de 11 liter potten moeten groeien ?

 

is hier nog wat aan te doen ? of eruit halen beter ? ik blijf het vreemd vinden want normaal gesproken doet ie het altijd zo en heeft het nog nooit gehad zoals het er nu uit ziet

Share this post


Link to post
Share on other sites
luchthuishouding

OC 3500

Afzuiger 1000M2 .. afzuiging staat op +/-300 dmv een AEW voor lichte onderdruk

al eerdere rondes op deze setup gedraaid of had hij hiervoor gewoon een conventioneel systeem met grote afzuiger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerder mee gedraaid zat op ongeveer 80/90% rendement per ronde

 

ervoor op +/- 60/70

 

als ik zijn Netatmo logs bekijk ziet het er goed uit geen uitschieters alles onder controle

 

blijft over te snel overgaan wat lostchild aangeeft... het kan geen vergiftiging zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik blijf het vreemd vinden want normaal gesproken doet ie het altijd zo en heeft het nog nooit gehad zoals het er nu uit ziet

 

Sja, :tu

als het een beproefd recept is dat plots niet meer werkt, pffff, moeilijk moeilijk moeilijk.

denk heel goed na wat er veranderd zou kunnen zijn, sinds de vorige draaien.

kan je de tempwaardes van je aarde eens meten?

want onder de 18° staat de boel ook stil. :)

ook de temp van je watergift is belangrijk.

het MOET! tssn de 20 & 28° zijn.

ik zou nu wat bijsturen met bladvoeding.

je weet hoe dat gaat? :tu

 

blijft over te snel overgaan wat lostchild aangeeft...

Daar zouwen ze volgens mij allang over moeten zijn. :)

 

het kan geen vergiftiging zijn?

of iets dat je wortels aanvreet! :)

zit je op dezelfde locatie als de vorige keren?

 

heb je huisdieren?

 

hydrogroet DV :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is niks veranderd op ander folie na. klimaat is ook niet anders ..OC gestuurd

water temp is +/- 25c afkomstig van de retour OC ..hangt een circulatie pompje in

 

aarde temp niet gemeten maar liggen matjes onder die op 20c staan.. ik ga er vanuit dat het goed moet zijn want het is nu ook wat warmer dan de vorige keer. (zal het wel meten als ik er ben)

 

zelfde locatie en heeft alleen een kind en kat en heks als huisdieren, :) .. PH 6.7 uit de kraan.. niet afgezuurd .. EC laag 0.8/1 krijgen verder nog geen voeding

 

bladvoeding is mij helaas onbekend... nooit gegeven .. enigste is spulletjes tegen beestjes, waar ik ze ooit in dompel of op spuit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhh oké.

zal je op weg helpen. :tu

bladvoeding alla de vlaming. :)

eerst en vooral, vindt je op de canna site wat uitleg.

hoe maak je het aan. :)

je neemt 1 liter water (+- 25°).

daar voeg je 4ml risothonic aan toe.roeren.

vervolgens doe je een klein beetje uitvloeier (mespunt of 2 is voldoende).

(te koop in de GS, maar is eigelijk gewoon zeepsop, afwasmiddel).

de uitvloeier zorgt ervoor dat de oppervlaktespanning van je blad gebroken wordt.

en zo de plant de rizothonic kan opnemen.

zuur af naar pH6

dit doe je in een plantenspuit. (liefst zo eentje die je onder druk kunt zetten)

en nevel over de hele plant. :)

een 15 a 30 min voor de lampen aanspringen is het ideaalste.

lukt dat niet, dan maar met de lampies aan.

gaat ook (al kan je dan wel kleine plekjes op je blad krijgen, maar zonder erg)

deze bladvoeding bevat kelp en sporenelementen.

het voordeel hiervan is dat het je plant wat weerbaarder word en het ook nog eens

goed is voor aanmaak van wortels.

je spuit is goed voor max 36u.

alla good luck DV :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank, zal er meteen mee beginnen in de hoop dat ze het nog redden :)

 

maar de oorzaak ik mij nog onduidelijk .. echt te vroeg overgegaan ? ik lees hier wel eens verhalen die stekken na 2 dagen al omgooien naar de bloei.. deze hebben nog 2 weken in een potje gestaan, was een witte wortel kluit met overpotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien iets te lang in te kleine potjes gestaan ook? hoe groot waren de voorgroeipotjes waar ze 2 weken instonden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 1 dag na overpotten in de bloei zetten veel te kort.

Plantje moet toch even wennen en de tijd krijgen meer wortels te vormen voor je de klokken omzet, zeker als je dan ook al co2 gaat toevoegen, dan moet je zorgen voor een goed wortelstelsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heet 'the claw' of in het nederlands 'de klauw' .. gebeurt volgens mij bij een overschot aan N of een te hoge PH, kan soms ook door te veel wateren komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien iets te lang in te kleine potjes gestaan ook? hoe groot waren de voorgroeipotjes waar ze 2 weken instonden?

ze hebben 2 weken in een 1 liter potje gestaan

 

Ik vind 1 dag na overpotten in de bloei zetten veel te kort.

Plantje moet toch even wennen en de tijd krijgen meer wortels te vormen voor je de klokken omzet, zeker als je dan ook al co2 gaat toevoegen, dan moet je zorgen voor een goed wortelstelsel.

omdat ze al zo groot waren in de voorgroei tent heeft ie ze meteen overgezet .. ik heb het zelf ook wel eens gedaan als ze zo groot waren .. dan schieten ze niet je tent uit .. (is amnees) maar dan heb ik nog nooit blad gehad en gezien wat er zo uit ziet.

CO2 krijgen ze niet want ze zagen er al vrij snel zo uit

 

maar het zou kunnen te snel over, klinkt nog het meest logisch .. vreemd dat ik zoiets nooit eerder heb gezien terwijl vaker met 1 dag over ben gegaan ....

 

dat heet 'the claw' of in het nederlands 'de klauw' .. gebeurt volgens mij bij een overschot aan N of een te hoge PH, kan soms ook door te veel wateren komen.

op een klauw lijkt het idd wel met dat krullend blad.

PH 6.2 aarde .. EC aarde nog niet gemeten .. met een te hoge PH en N krijg je toch andere problemen zoals verbrande puntjes en vergeling ?

kan je blad er ook zo uitzien met te hoge N en PH ?

 

het staat op nieuwe aarde lightmix .. alhoewel dat zegt ook niks.. in het verleden ook wel eens ''verkeerde'' aarde gehad .. maar nog nooit dit probleem gezien. te veel water kan bijna niet want er staan ook potjes, die vrij droog zijn en ook gekruld blad hebben ..

 

er is helaas nog geen verbetering te zien :) .. het kan er wel uit maar dan weten we het probleem nog niet... straks heeft ie weer hetzelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze waren niet te nat met inzetten .. krijgen water van onder en boven.. door te kijken en voelen .. potten hebben gaten aan de onderkant en zijkant

 

dit zal ook moeilijk te geloven zijn .. maar hij heeft er ook een aantal droog laten trekken .. ook geen verschil ...

 

Bij zetten van boven inwateren en daarna kiezen wat je wilt en daarbij houden, dus niet van boven en onder afwisselen.

 

Daarnaast.... lees ik tussen de regels iets wat de boel aardig kan beinvloedden..

staat die verwarmingsmat 24/7 aan?

 

Die 20C instelling kan best wel eens maken dat het (te warm) is in de pot zelf met verdampingsproblemen tot gevolg.

 

Daarnaast blijf ik er nog steeds bij dat de planten het onder de grond niet bij kunnen houden en daarom boven de grond ook stilstaan en dat er niet echt veel aan de hand is alleen niet genoeg wortels in de pot om vegatatieve stadium goed in te zetten omdat het te snel teveel gevraagd is.

 

Hier gaat de klok pas om als er meer dan 1 wortelpuntje na verpotten uit een draingat onderaan komt :)

 

Droog laten trekken helpt ook niet echt, helemaal niet bij een plant die net de gang erin wil gaan zetten omdat ze naar onder de hoogtezon mag en dan al bijna direct geconfronteerd wordt met water tekort waar ze tot dan aan toe altijd op maat (makkelijk met 1ltr) kregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...