Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greenf1ngers

Santa Maria [Lekker in Bloei]

Recommended Posts

Persoonlijk raad ik je dat aan ! zonde om de Santa's in te koude lucht en grond te laten afbloeien,dan komen ze niet tot hun recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okeej dan ik was 3 dagen trug begonne met verduisteren en nu zijn de 1e haartjes al te zien :smoke

 

Let's hope we all get some good weed !! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom mindere kwaliteit als ik vragen mag? :blink:

 

Kan je je plant ook gewoon zelf zijn eigen gang laten gaan?

Kheb een PP en die bloeit nog ste3eds niet en een vuilniszak is te klein om over dat plantje te gooien :verrygood

 

(Sorry, ik hoop niet dat ik me ongepast gedraag, doordat ik vragen stel in een andere thread van een andere topicstarter) :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom mindere kwaliteit als ik vragen mag? :smoke

 

Kan je je plant ook gewoon zelf zijn eigen gang laten gaan?

Kheb een PP en die bloeit nog ste3eds niet en een vuilniszak is te klein om over dat plantje te gooien :verrygood

he greenfingers ik wist wel dat jij t wist maar sommige mensen die t niet weten hebben er iets aan dus hou je commentaar voor je.

 

 

 

en je bedoelt denk ik meer kwaliteit als je m afdekt..... dan kunnen ze beter afbloeien omdat de planten dan eerder klaar zijn en niet in het kutweer van oktober terecht komt of wat dan ook....

 

en ja je plant gaat vanzelf in de bloei rond midden/eind augustus bij de meeste soorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt heel goed zien welke toppen er in koude vochtige omstandigheden zijn afgebloeit : veel kleinere stampertjes , veel meer blad ,en minder hars .

 

In de info sectie hier gaat het ook over bodemtemperatuur en de opname van voedingsstoffen. Als je grond onder de 18 graden komt worden bepaalde voedingstoffen gebonden ,en zijn ze niet meer beschikbaar voor de plant.

 

Dit is een van de vele redenen waarom het afbloeien is september oktober minder goede wiet geeft. Al in september zal de grond temperatuur vaak onder de 18 graden uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aan dus hou je commentaar voor je.

 

Nou Nou ...... Grote jongen zeg ! :verrygood

 

 

Dit is een van de vele redenen waarom het afbloeien is september oktober minder goede wiet geeft. Al in september zal de grond temperatuur vaak onder de 18 graden uitkomen

 

That's right en ook de kans op toprot he :smoke dat is ook weer een plus punt van verduisteren daar tog minder last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij kan nog wel wat groeien voor dat hij te groot voor de pot word hoor. heb geduld en je word beloond. over een tijdje gaan ze buiten zowieso al bloeien dus ik zou wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aan dus hou je commentaar voor je.

 

Nou Nou ...... Grote jongen zeg ! :smoke

ik had me scheldwoorden nog ingehouden voor je, maar t kan ook op een andere manier als jij da graag wilt :verrygood

 

Ja is goed twannie ! pff.. ik maak er geen woorden meer aan vuil

Edited by gr33nf!ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites
aan dus hou je commentaar voor je.

 

Nou Nou ...... Grote jongen zeg ! :smoke

ik had me scheldwoorden nog ingehouden voor je, maar t kan ook op een andere manier als jij da graag wilt :verrygood

 

.....roken jullie samen eens een goeie joint!! Bob zei: Respect!

 

(¯`'·.¸(¯`'·.¸¸.·'´¯)¸.·'´¯)

:blink: Green Enfield

(¯`'·.¸(¯`'·.¸¸.·'´¯)¸.·'´¯)

 

.....roken jullie samen eens een goeie joint!! Bob zei: Respect!

 

(¯`'·.¸(¯`'·.¸¸.·'´¯)¸.·'´¯)

:whistling Green Enfield

(¯`'·.¸(¯`'·.¸¸.·'´¯)¸.·'´¯)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grotere plant staat zelfs niet garant voor meer wiet . Dus ga je niet verduisteren dan hoeft dat niet meer wiet te betekenen!

 

Ik had 2 PP's ,die eerst even groot waren , en gelijktijdig aangeplant . 1 van de 2 heb ik door middel van verduisteren eerder in de bloei gezet , op de 18 van juli toen was die plant zichtbaar in de bloei. De andere plant liet ik gewoon doorgroeien, deze werd echt veel groter maar bracht niet eens meer wiet op !!

ieder brachten ze 2 ons wiet op (zeer schoon en droog ) . alleen de vervroegt gebloeide plant gaf veel betere wiet .

 

Als iemand in de binnenkweek een lucht en grondtemperatuur van 15 graden heeft en een luchtvochtigheid van 90 % ( in de bloei periode ), dan wordt die persoon voor gek verklaard . Maar wanneer de planten buiten in het najaar afbloeien wordt het opeens normaal gevonden, dat begrijp ik niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt helemaal gelijk.

 

Maar dan is het meestal wel zo dat je voor buiten ook soorten gebruikt die heel schimmel resistent zijn.

 

Maar die breng ik ook handmatig in de bloei.. Want anders kan het wellicht nog behoorlijk uitlopen. En tja ik wil mijn wietje wel helemaal rijp oogsten. Niet van die halfvolle topjes dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE !!

 

 

santanice1.JPG

 

Hier weer een nieuw fototje ze groeit erg goed met dit relax weer :blink:

 

Ze staat nu goed in de bloei over een week enkele close ups :verrygood :whistling

 

Greetz :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE !

 

santanieuweouw.JPG

 

 

Nu Gaat het nog even hard ! de bloei komt er nu goed in en de haartjes verschijnen al goed :smoke

Let niet op de rotzooi daar want we zijn de vijver aant opknappen :verrygood

Edited by gr33nf!ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holla zeer mooi als je zo es van boven naar beneden scrolt ziet er zeer lekker uit daar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou al kunnen beginnen met het verbreden van de plant ,door de onderste takken omlaag te trekken. Zelf doe ik dat met stukjes lood die aan een touwtje van +/- 20 cm lengte aan de tak hangen. Zo kun je de plant toch blijven verplaatsen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo kun je de plant toch blijven verplaatsen

 

Moah gaat zo ook wel hoor :blink: en ik vind m al aardig breed laat nu die topjes maar us komen :verrygood :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ddddddddddddd.JPG

 

 

 

 

Hij staat nu in een doos van de vijver filter ... het was een beetje proppen en een aantal takken zitten scheef maarja boeie eerst zette ik hem gewoon in de garage maar daar was tog altijd nog licht dar door de 2 kleine raapjes kwam dus nu is het goed donder en zal de bloei wel goed doorzetten want in de garage "GEWOON" zetten wilde niet echt lukken... Hijs btw hard gegroeid nog ! en de kleur van de plant komt door de foto in t donker :smoke

 

@ Forambik

hele dag volle zon alleen de wolken zouden kunnen hinderen :blink:

 

 

gr33tz :verrygood

Edited by gr33nf!ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu begint de plant eindelijk heel leuke bloi verschijnselen te krijgen :smoke

 

Nu wachten tot de bloem open gaat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE !!

 

santabloei.JPG

 

De bloei zit er nu lekker in

ik ben net trug gekomen van vakantie de plant stond 7 dagen in een kruiwagen met water en 7 dagen zonder water.. het resultaat viel me zeer zeker neit tegen:)

evenals de toppen :whistling

Foto's van de hele plant volgen deze is net na een regenbui gemaakt !

 

Gr33tz :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...