Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hydrologisch

25x Amnesia Haze

Recommended Posts

Klok staat nu bijna een week op 12/12. Stekjes waren getopt en groeien lekker door.

 

Heb ze gisteren voor het eerst voeding gegeven. Namelijk Canna Terra Flores. Samen met PUK Roots en PUK Crop.

 

EC totaal 1,6 (EC leidingwater 0,8)

 

Nu het wat koeler buiten is staat de lamp gewoon op 1000W.

 

Heb 1 stekje wat niet aangeslagen was verwijderd. Die had ook totaal geen wortels aangemaakt en bleef klein.

 

gallery_22029_15770_3737831.jpg

 

gallery_22029_15770_611873.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

 

Plantjes staan nu 10 dagen op 12/12. Topjes beginnen te vormen met witte haartjes!

 

Heb de grote en de kleine plantjes omgewisseld om een zo verspreid mogelijk veld te krijgen.

gallery_22029_15770_1544829.jpg

 

 

En, ik kon het niet laten.. Als je je nou afvraagt was is dat slangetje in het midden aan die bamboestok? Dat is dus CO2, van de Co2 emmer.

gallery_22029_15770_2312751.jpg

 

Of het nou echt gaat werken of commerciële onzin is. Ik kon het niet laten om het te proberen.

 

Deze emmer dus:

co2%20boost-250x250.jpg

 

 

Ik hoop wel dat ik mijn veldje vol ga krijgen. Want ze hebben nu duidelijk bloeiverschijnselen, maar vind ze nog best klein.

 

Ze krijgen nu een lage dosering Canna Terra Flores bloeivoeding. EC 1,6 (EC begin is 0,8)

 

Daarbij zit PUK Roots, PUK enzymen, PUK crops en sinds vandaag ook PUK Boost.

 

Nog 1 plaatje om af te sluiten, foto na hun regenbuitje.

gallery_22029_15770_1156370.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen, ik zou die grote plant in het midden nog even verwisselen met de kleine rechts bovenin.

Toch strak dat iemand die emmer eens gaat testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

 

Was even een weekendje weg. Dus moest het watergeven overlaten aan een goede vriend. Maar toen ik terug kwam was ik aangenaam verrast. De vrouwtjes hebben lekker veel topjes aangemaakt en het veldje begint vol te raken.

 

gallery_22029_15770_3453256.jpg

 

Big buds in the making?!

 

gallery_22029_15770_587126.jpg

 

Het effect van toppen

 

gallery_22029_15770_1824482.jpg

 

Ik had 1 Amnesia weggehaald die niet was aangeslagen. Aangezien ik nog 1 lowrider #2 op mijn balkon had staan heb ik die daar neergezet omdat mevrouw lief begon te zeuren dat de slaapkamer naar wiet stonk.

 

gallery_22029_15770_1013.jpg

 

Ze krijgen momenteel:

 

- PUK Roots (5ml/10L)

- PUK Xtreme Zym (4ml/10L)

- PUK Crop (10ml/10L)

- PUK Xtreme Boost (5ml/10L)

- Canna Terra Flores (50ml/10L)

 

Dit geeft een EC van 1,8 (begin EC is 0,8). Niet te hoog het blijft een haze soort. Bladeren zien er knettergroen uit en het voedingswater wordt NIET afgezuurd.

 

Mochten ze gaan strekken verlaag ik de Terra Flores en verhoog de Xtreme Boost om zo meer kalium en fosfor te hebben en minder stikstof.

 

Geef ze nu om de dag water. 10 liter per keer met de gieter van bovenaf. Dit zal 1 van de laatste keren zijn dat ik van bovenaf water geef nu er toppen vormen. Zomenteen effe slangensysteempje aanleggen om direct op de aarde te druppelen.

 

Nog 1 foto om af te sluiten met de Gavita Pro lamp op volle toeren!

 

gallery_22029_15770_799215.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had net iets langer moeten voorgroeien - planten zien er wel goed uit!

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En stoppen met sproeien, wanneer je planten bloeiverschijnselen tonen niet meer doen ivm schimmel/rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

We hebben weer een update. Planten staan nu bijna 6 weken in de bloei. Toppen zijn super plakkerig en de bladeren glinsteren van de witte THC.

 

Maar echt groot.. nee. Dit was een leermoment dat ik de volgende keer langer moet voorgroeien. Er zijn nog wat open plekken in de tuin namelijk.

 

Maar desondanks hoop ik op een goede oogst. Lamp heeft door de warmte helaas op de laagste stand moeten staan afgelopen tijd. En dan nog werd het 34 graden met de lampen s'nachts aan.

 

Ook zag ik opkrullende bladpunten bij enkele planten verschijnen. De amnesia haze heeft duidelijk snel last van overvoeding. Ik heb daarom even 'gespoelt' met puur water. En geef nu weer voorzichtig voeding met een lage EC van 1,4. Hier lijken ze het weer goed op te doen.

 

Overzichtfoto:

gallery_22029_15770_558741.jpg

 

De plant rechts in het midden heeft licht gele bladeren door dat die een keer te weinig water kreeg. Dit is inmiddels opgelost sinds ik de Gardena vakantie set heb gekocht. Met een timer geef ik nu elk uur water via de duppelaar als de lampen aan staan. Werkt perfect en ben er super blij mee. Voor slechts 60 euro inclusief pomp heb je de complete set voor (maximaal) 36 planten. Voor dat geld kan je bij de growshop dat niet halen.

 

b_1967.jpg

 

Hieronder nog een close up van een top. Zoals je ziet best mooi wit, maar.. veel bruine haren al..?? Planten staan slechts 40 dagen in de bloei, iemand een idee?

 

gallery_22029_15770_463236.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel bruine haren ;) dan moet je nog eens over 30 dagen kijken hoeveel bruine haartjes die top heeft.

 

Gewoon doorgaan zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb niet gewoon een beetje te veel gevoed, misschien in combinatie met iets te vochtig medium, zodat ze wat kleiner zijn gebleven,. Bladeren zijn ook best compact, misschien iets te..

 

Ziet er overigens wel goed uit hoor, ik zou wat terug gaan op EC, uitkijken voor te vochtig medium.

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel gevoed zou kunnen. Ben ook weer terug in mijn EC gegaan en dat gaat nu goed. Zit nu op slechts EC1,4 weer.

 

Te vochtig medium lijkt me stug. Aan het begin gaf ik om de dag water met de gieter. Vanaf dat ik een watergeefsysteem heb druppel ik per 18L pot 7x per dag 1 minuut lang. Dat is 30ml per druppelbeurt.

 

Dus 210ml per plant per dag. Er gaat iets meer dan 5 liter voedingswater in totaal per dag doorheen. Weet niet of jullie dat veel/weinig vinden voor aarde kweek?

 

Zal zomenteen weer een foto update maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ;) .

Kijk je wel uit voor toprot? Ik vind die top, op de onderste foto, er een klein beetje verdacht uitzien :smoke .

Kan ook aan mij liggen, want ik vind momenteel elke verkleuring verdacht :( .

 

Succes nog, de laatste 3 weken ;) .

 

Groeten Beaker :lol:

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb helaas bij enkele toppen toprot geconstateerd. Het is nog niet veel, maar wel aanwezig. Had al een tijdje een luchtontvochtiger er in zitten. Maar heb nu extra bakjes met droogkorrels er in gelegd. Nu even kijken wat ik er mee aan moet. Morgen ga ik uitgebreid alles controleren of ik niet meer ontdek. En kijken of ik de toprot er nog tussenuit kan knippen. Ze moeten nog wel 2,5 week eigenlijk dus dat is niet zo fijn.

 

Ook zie ik nu enkele bladeren geel worden. En dan best wel knalgeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zie je al op de laatste foto bij dat verkleurde blaadje toprot gewoon ruim eruit knippen .

Ik zou gewoon je afzuiger wat hoger zetten in de nacht

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoelang groeiden ze nog door na het omzetten?

 

Dat viel mee. Nog een weekje of 2 denk ik. De grootste is maar 30-40cm gegroeit nog na het omzetten op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat word een drama, nu rot terwijl ze nog lang niet zover zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hatelijk maar kijk je uit dat et nie erger word

 

Succes en groene goete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het viel gelukkig wel mee met de toprot. Had al een tijdje terug voor de zekerheid een ontvochtiger er in gezet, en dat is achteraf gezien een erg goede zet geweest. 2 topjes zijn wel vroegtijdig gesneuveld ;)

 

Meeste bladeren zien er nog goed uit, maar enkele planten hebben gele bladeren. Nu is het wel zo dat ze al een tijdje in de bloei staan, maar vind ze toch wel erg apart verkleurt. Kleur is niet volledig realistisch door de flits, maar neem maar aan dat ze geel beginnen te worden en enkele al knalgeel zijn.

 

gallery_22029_15770_1562972.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

goed blijven checken zou ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp dimmen naar 600watt en stoppen met voeding geven.

 

Waarschijnlijk probeer je ze momenteel op te pompen met veel voeding dat werkt toprot in de hand en de tent word snel warm door de grote zon die erin hangt terwijl je toppen dan nog koud zijn, deze condenseren dan wat zorgt voor toprot.

 

succes met de laastste loodjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

die hebben veel te veel voeding ter beschikking wat tevens rotkans in de zomer enorm verhoogt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watervat geleegd. Schoongemaakt. En gevuld met vers water met alleen een dosis enzymen en afgezuurd tot pH 6,2. Als ze het hier nog 2 weekjes op volhouden vind ik het best.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe lang ga je ze laten staan , denk je??

 

Even kijken hoe het nu verder gaat. Geef ze nu alleen maar water met enzymen en dat gaat volgens mij wel goed. Maar dinsdag 27 augustus hebben ze precies 10 weken bloei gehad, en volgens mijn stekkenboer moeten deze 10 weken dus dan gaan we even kijken of ze die week om kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...