Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Snaaiper

Bionova Autoflower Supermix

Recommended Posts

Voor die het wat volgen heb ik net men eerste plantje staan, RQS Auto Ak.

 

Deze staat in Plagron Batmix dewelke normaal voor 6 weken voeding bevat.

Bij de Alien heb ik op vraag of ik nog voeding nodig had Bionova Autoflower super mix mee gekregen.

Kent iemand dat of heeft er iemand ervaring mee? NPK is 525, zou voor de hele groei en bloei moeten dienen. Op de site van Bionova staat er echter weinig over bij, zou wel aan gevuld mogen worden met PK13/14?

 

Nu al bij al zou ik gezien de autoflower plantjes (klaar in 8-9 weken) enkel de laatste 2 weken voeding moeten/mogen geven en de laatste week enkel water dus of het veel gaat helpen?

 

Iemand advies of ervaring hiermee? Ben echt een beginner en ik vindt het niet direct terug op het forum.

Alvast bedankt en geniet van het zonnetje vandaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de BN site staat zelfs dat PK13-14 MOET. Ik denk dat voorzichtigheid met PK13-14 MOET.

AutoFlowering SuperMix zal niet veel verschillen van Soil-Supermix voor fotoperiode bloeiers (NPK 5-2-4) en die is prima. Of je het echt nodig zult hebben hangt o.a. af van de potgrootte/hoeveelheid aarde per plant. Als je ruime potten hebt zul je waarschijnlijk niet nodig hebben. Verder duurt een kweek meestal wat langer dan aangegeven, binnen vaak al gauw een week, buiten meerdere weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik net nog eens naar de site gaan zien, en er staat inderdaad heel wat meer info als vorige maand.

Nieuw product?

 

Zoals vermeld staat de kleine in Batmix, zal een 12 tal liter zijn, had een 15 liter pot en daar ligt een laag hydrokorrels in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zie ik ook net:

Dosering die op de website staat is niet dezelfde als op de fles nl

 

-Fles 400 a 500 ml/100 ltr water

-Site 285 a 350 ml/100 ltr water

Wel een groot verschil??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke houdt ik beste aan? De lagere dosering van de site lijkt me ook beter "gedoseerd" ? Iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon wat lager beginnen en dan langzaam opbouwen. Naar de planten kijken en als ze teveel krijgen zie je de bladpuntjes geel worden, dan en stapje terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga dadelijk Pk13/14 van Bionova bestellen, is er soms nog wat dat ik zou moeten bijbestellen?

Onder het motto van, voor een autoflower? Je mot wat bestellen? Nou doe ...xxxx... er dan ook bij je bestelling, mot je in huis hebben??

 

Bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er persoonlijk niets meer bij bestellen zelfs geen PK.

zorg gewoon goed voor dit plantje kijk hoe het gaat en kijk dan de volgende keer desgewenst voor wat extra's.

 

en ja wat mot je in huis hebben? dat is dan weer een goeie. Je moet niets, en als je de plant goed in de gaten houd kun je altijd nog redelijk snel iets wat je nodig hebt halen.

Ik heb in de loop de tijd van alles ter bestrijding van beestjes in huis gehaald, maar om op voorhand voor van alles wat te halen wat je misschien niet nodig hebt is ook zonde.

 

Je wilt uiteraard goed voor de planten zorgen, maar als leerproces zou ik het zo laten gaan, veel lezen en zien hoe het verloopt. Iets erbij gooien is heel makkelijk, maar als dat net teveel of het verkeerde is kun je het er niet meer uithalen.

 

Succes ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj, bedankt voor je reactie, de volgende zal hopelijk ergens volgende week geboren worden. Deze laat ik gewoon gaan, als ik van die kleine uk er enkele kan rollen ben ik al blij. Heb ik het geld van het zaadje toch terug (maar ik ga uit van opbrengst 0, altijd al een pessimist geweest :) :) )

Maar ze is wel een maatstaf voor later, al doende leert men De eerste fouten zijn al genoteerd en slaan we volgende week over: we beginnen met een armer grond mengsel (batmix vermengen met gewone potgrond en boven aan zaai/stekgrond kuiltje?) dan nu dus wil het wel al in huis hebben tegen dan. En een bus PK13/14 is nooit weggegooid lijkt me, niet?

 

Dacht eigenlijk eerder aan een wortel booster of schimmels om de volgende een betere start te kunnen geven, al een paar maal tegen gekomen hier.

Ze zeggen wel je moet veel lezen hier, maar overdaad schaad ook en soms zie ik door het bos de bomen niet meer, dus denk ik ik vraag het toch maar even.

 

Bestel ik enkel een bus PK13/14 en een Tensio voor nu dan, of toch nog iets dat je zegt van, doe dat ook maar, kan geen kwaad en kopt je plantje ten goede.

 

PS ze heeft buiten water en de Batmix nog niks gehad nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of DIT lezen je wat helpt.

Inderdaad lees je heel veel verschillende dingen, maar daar moet je voor je zelf proberen ui te filteren wat er voor jouw situatie het best geschikt lijkt. Al valt dat niet altijd mee.

 

Een tensio's is een mooi hulpmiddel, en wortelstim en mychorissa zijn hier wel standaard uitrusting. Ik heb zelf nog nooit PK13/14 gebruikt, wel BAC bio PK maar of dat wat heeft gedaan durf ik niet te zeggen.

Verder kweek ik eigenlijk altijd met een light mix met buffertabs, dus geen groeivoeding nodig. En daarna redelijk weinig bloeivoeding, en nu ben ik met wat thee bezig.

 

Volgens mij heeft ze ook voorlopig voldoende aan de batmix en water, misschien toch een aparte bloeivoeding omdat daar andere stoffen inzitten die een bloeiende plant nodig heeft.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, die bloeivoeding meen ik te hebben met de Bionova Autoflower supermix die ik nu al heb.

Dus een wortelstimulator en wat mycho erbij bestellen kan geen kwaad

 

Oh ja die link had ik idd al gelezen: het is ook mede door het lezen dat ik op de tensio, PK, booster en schimmels ben gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bio Nova

AutoFlowering SuperMix

 

 

 

 

 

af1.jpg

 

De naam spreekt voor zich: dit is een één component SuperMix speciaal geformuleerd voor planten die niet afhankelijk zijn van het aantal uren licht om hun bloeicyclus te starten.

Dit type plant wordt hoe langer hoe interessanter want ze produceren prachtige bloemen in zo’n twee maanden en vereisen niet al te veel ervaring van de kweker.

Vanuit technologisch standpunt is het eenvoudiger om met deze planten een goed resultaat te krijgen dan met planten die afhankelijk zijn van een korte of lange daglicht periode.

Omdat BIO NOVA vooraan staat met nieuwe ontwikkelingen is een speciaal geformuleerde meststof voor deze planten gecreëerd.

Er is een specifieke AutoFlowering SuperMix ontworpenom op simpele wijze in een optimale bemesting te voorzien.

AutoFlowering SuperMix werkt hetzelfde als de andere SuperMixen en kan naadloos in de bestaande schema’s ingepast worden.

Vanaf de derde week bloei moet PK 13-14 toegevoegd worden als Superbloeier.

Met deze twee producten kan de hele teelt volbracht worden.

Voor toegewijde kwekers zijn uitbreidingen met Roots, X-ceL, TML en BN-Zym mogelijk.

De NPK verhouding is met 5-2-5 iets gewijzigd.

De spoorelementen zijn ook bijgesteld en de toevoeging van gefermenteerde algen zorgt voor een top resultaat.

Deze meststof bestaat uit:

• macro elementen zoals NO3, NH4, NH2, SO4 , P, K, Ca, Mg en Si,

• micro elementen in chelaatvorm zoals Fe, Mn, Zn, B, Cu en Mo,

• vitaliserende plantenextracten.

Organische toevoeging in de vorm van gefermenteerde algen en kruiden zorgen voor:

• stimulering van het immuunsysteem en de hormoonvorming door de plant zelf,

• schone druppelaars en leidingen,

• afbraak van dode wortelresten tot opneembare voedingsstoffen,

• bescherming, stimulering en toevoeging van micro organismen,

• een lagere ziektedruk,

• recirculeerbaar.

Bovenstaande elementen zijn volkomen zuiver, van natuurlijke oorsprong en vrij van ballaststoffen.

Hierdoor is deze meststof snel opneembaar en kan met een lage EC waarde volstaan worden.

AutoFlowering SuperMix zorgt voor een intensief bodemleven, stimuleert actief de wortelvorming en voorziet in de complete bemesting tijdens groei- en bloeifase.

DOSERING:

continu in het voedingsvat 280-350 ml. per 100 liter water.

In de eerste week van de groei kan opgestart worden met een lagere dosering.

Bouw in die teeltfase de dosering op van 140 ml. naar 280 ml.

Vanaf de tweede week is de volle dosering nodig om de planten te voorzien van de optimale hoeveelheid voeding.

In de bloeiperiode moet PK 13-14 als Superbloeier éxtra toegevoegd te worden.

In gebieden met een laag kalk cijfer (zacht water) dient Ca 15 toegevoegd te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op de BN site naar de Downloads gaat dan hebben ze daar voedingsschema's staan. Dat geeft een indicatie van hoeveel supermix en PK13-14 je nodig hebt per periode van de kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, plantje zijn al lang op hoor. Enne de ervaring heeft me geleerd dat er veel ruimte is om mee te spelen met deze voeding.

Heb het hele gamma van BN eni ben met zowel de supermix als de PK een eind over de door hun aangegeven %geweest.

Het plantje zegt je wel waar het zin in hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ja, zie nu ook dat BioNova een oude thread had gebumpt. Lol.

 

Inderdaad, die schema's zijn maar een indicatie. Veel licht en/of CO2 en je hebt veel meer voeding nodig. Een klein lampje en je hebt veel minder nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...